.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Jaki silnik pomóżcie 2.4 , 1.8T , https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=63714 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | asteclik [ 06.sie.2007 13:39:51 ] |
Tytuł: | Jaki silnik pomóżcie 2.4 , 1.8T , |
Wiem - napiszecie poszukaj na forum zanim napiszesz. Szukałem czytałem. Niemniej jednak potrzebuje info który z tych silników jest lepszy do zagazowania. Interesuje mnie również ile takie silniki palą. Jeśli macie doświadczenie proszę napiszcie. ![]() |
Autor: | Simpson [ 06.sie.2007 13:42:59 ] |
Tytuł: | |
Te silniki sie dość dobrze gazują (oczywiście instalacje tylko sekwencyjne) Jeśli już wybierasz 6 cyl to polecam 2.8 (30v), koszt utrzymania taki sam jak 2.4, mocy więcej, a spalanie praktycznie identyczne ![]() |
Autor: | asteclik [ 06.sie.2007 14:24:33 ] |
Tytuł: | |
Simpson napisał(a): Te silniki sie dość dobrze gazują (oczywiście instalacje tylko sekwencyjne)
Jeśli już wybierasz 6 cyl to polecam 2.8 (30v), koszt utrzymania taki sam jak 2.4, mocy więcej, a spalanie praktycznie identyczne ![]() Tak słyszałem że te 2.4 to tak średnio wyważone osiągi do spalania. Jednakże auto będe kupował w Anglii a tu jednak przewaga 2.4 lub 1.8t. Oczywiście można 1.9TDI czy 2.5TDI ale to już troszkę za drogo dla mnie myśląc o A6/C5 z 2000roku. Jeśli masz jakieś strony lub posty dotyczące czysto liczb tzn wykresy charakterystyk tych silników oraz spalania będę wdzięczny. |
Autor: | bubu05 [ 06.sie.2007 15:31:19 ] |
Tytuł: | |
1.8t pali mi do 10l w miescie ,okolo 7 na trasie ,jezdze spokojnie i mam male autko... do a6 wydaje mi sie ,ze moze stracic na elastycznosci ,chyba ,ze tak jest wersja 180km. |
Autor: | sebolec [ 06.sie.2007 15:58:21 ] |
Tytuł: | |
Do A6 C5 zdecydowanie lepszym IMO wyborem będzie V6, niezależnie czy 2.4 czy 2.8. Doładowane 1.8 jeszcze w miarę dobrze sobie radzi z A4, ale do A6 to już za mało. Poza tym wielka limo i silnik jak od kosiareczki (nawet pomimo, że z turbo) to niezbyt ciekawe połączenie. ![]() |
Autor: | spanker [ 06.sie.2007 16:49:03 ] |
Tytuł: | |
1.8t 150 koni mozesz za psie pieniadze przerobic na 180 i dopasowac krzywa momentu pod siebie mniej wiecej, podejrzewam, ze taki silnik bedzie sprawial wrazenie zwawszego nawet niz 2.8, do tego tansze ubezpieczenie, mniejsze troche spalanie |
Autor: | MiKev [ 06.sie.2007 19:49:42 ] |
Tytuł: | |
w zakupie tansze napewno bedzie 2.4 i mysle ze pewniejsze. 1.8t=150HP a 2.4=165-170HP wiec mysle ze wybor prosty. kolega mial dwie A6 1.8T i za kazdym razem narzekal, natomiast ja i dwoch kolegow z pracy mamy 2.4 i jeszcze nie bylo wiekszych problemow (wymienialem uszczelke na prawej glowicy a kolega na lewej). silnik 2.4 jest mniej wysilony oraz ma mniej osprzetu niz 1.8T, ktory moze sie popsuc (Turbo, N75, kierownice turbiny) Jezeli natomiast chcesz kupic auto zeby podnosic moc to napewno taniej bedzie zrobic to w 1.8T, ale ja juz wolal bym kupic gotowe 2.8 i masz te 190HP Wszystkie 1.8T sa w 14 grupie ubezpieczeniowej a 2.4 w 15 wiec tragedii nie ma. |
Autor: | asteclik [ 06.sie.2007 20:03:05 ] |
Tytuł: | |
MiKev napisał(a): w zakupie tansze napewno bedzie 2.4 i mysle ze pewniejsze.
1.8t=150HP a 2.4=165-170HP wiec mysle ze wybor prosty. kolega mial dwie A6 1.8T i za kazdym razem narzekal, natomiast ja i dwoch kolegow z pracy mamy 2.4 i jeszcze nie bylo wiekszych problemow (wymienialem uszczelke na prawej glowicy a kolega na lewej). silnik 2.4 jest mniej wysilony oraz ma mniej osprzetu niz 1.8T, ktory moze sie popsuc (Turbo, N75, kierownice turbiny) Jezeli natomiast chcesz kupic auto zeby podnosic moc to napewno taniej bedzie zrobic to w 1.8T, ale ja juz wolal bym kupic gotowe 2.8 i masz te 190HP Wszystkie 1.8T sa w 14 grupie ubezpieczeniowej a 2.4 w 15 wiec tragedii nie ma. Widze ze kolega z Anglii to miło. Jak już poruszyłeś temat grup ubezpieczeniowych to prosze opisz mi w jaki sposob przeniesc zniżki z Polski i ile mniej wiecej kosztuje ubezpieczenie takiego auta.Dla mnie bedzie to pierwszy samochod w angli wiec nie chciałbym czegos spierniczyc. Aaaaaa co dokładnie znaczą te grupy ubezpieczeniowe. Jak możesz to te informacje prześlij mi prosze na maila.- Bo troche odbiegłem od tematu. Napisz proszę jeszcze co sadzisz o zagazowaniu takiego 2.4 i ile to Twoje pali. Z góry dzieki za wszystkie informacje |
Autor: | MiKev [ 06.sie.2007 20:21:40 ] |
Tytuł: | |
W anglii jest nas paru wejdz tu http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=32665&start=1480 a sie zdziwiesz. jak masz znizki w polsce to musisz dac je do tlumaczenia i dajesz firmie ubezpieczeniowej podczas ubezpieczenia auta. Ja place przy 60% znizki i 26latek 470F+39F za Assistance w Anglii. Grupa ubezpieczeniowa im wyzsza tym drozsze ubezpieczenie. Masz tu stronke gdzie mozna sobie sprawdzac IG-grupa ubezpieczeniowa http://www.parkers.co.uk/ Spalanie w miescie nie powiem bo nie wiem, nie sprawdzam. W trasie podczas podrozy do polski przy sredniej 160k/h 2osoby dorosle 2 dzieci i pelen bagaznik ponizej 10l. mierzone pomiedzy tankowaniami Belgia-Niemcy. Co do gazu nie bede sie wypowiadal bo wyznaje zasade ze jak chcesz tanio to albo Citroen AX w Dieslu albo rower. Jezeli chcesz tanio to na twoim miejscu pomyslal bym jednak nad 1.9TDI. |
Autor: | asteclik [ 06.sie.2007 20:51:08 ] |
Tytuł: | |
MiKev napisał(a): W anglii jest nas paru wejdz tu http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=32665&start=1480
a sie zdziwiesz. jak masz znizki w polsce to musisz dac je do tlumaczenia i dajesz firmie ubezpieczeniowej podczas ubezpieczenia auta. Ja place przy 60% znizki i 26latek 470F+39F za Assistance w Anglii. Grupa ubezpieczeniowa im wyzsza tym drozsze ubezpieczenie. Masz tu stronke gdzie mozna sobie sprawdzac IG-grupa ubezpieczeniowa http://www.parkers.co.uk/ Spalanie w miescie nie powiem bo nie wiem, nie sprawdzam. W trasie podczas podrozy do polski przy sredniej 160k/h 2osoby dorosle 2 dzieci i pelen bagaznik ponizej 10l. mierzone pomiedzy tankowaniami Belgia-Niemcy. Co do gazu nie bede sie wypowiadal bo wyznaje zasade ze jak chcesz tanio to albo Citroen AX w Dieslu albo rower. Jezeli chcesz tanio to na twoim miejscu pomyslal bym jednak nad 1.9TDI. Co do gazu to taka wolna uwaga. Jak bedzie palił rozsadznie to i po co bagaznik zasmiecac ![]() Tak czy siak dziekuje za info Prosze tylko napisz czy to ubezpieczenie placi sie jakos miesiecznie czy inaczej. Mam nadzieje ze jak juz sie uzbroje w moje wymazone C5 to zrobimy jakis zlocik w UK ![]() |
Autor: | MiKev [ 07.sie.2007 10:09:41 ] |
Tytuł: | |
spoty sie tu odbywaja wystarczy sledzic temat. Ubezpieczenie mozesz sobie wybrac miesiecznie, ale wstrzymaj sie narazie bo moj kolega znalazl bardzo tania firme ubezpieczeniowa w internecie i jak juz bede mial stronke to wrzuce na AKP in GB |
Autor: | asteclik [ 07.sie.2007 17:50:57 ] |
Tytuł: | |
MiKev napisał(a): spoty sie tu odbywaja wystarczy sledzic temat.
Ubezpieczenie mozesz sobie wybrac miesiecznie, ale wstrzymaj sie narazie bo moj kolega znalazl bardzo tania firme ubezpieczeniowa w internecie i jak juz bede mial stronke to wrzuce na AKP in GB Będę śledził strony ![]() Jeszcze raz dziękuję za wszystkie informacje. |
Autor: | bubu05 [ 08.sie.2007 00:16:28 ] |
Tytuł: | |
przeciesz w a6 c5 zreszta jak w a3 po 99> wystepowaly wersje 1.8T 180 km . |
Autor: | adisiwy [ 08.sie.2007 06:58:20 ] |
Tytuł: | |
Dabe techniczne, w tym na temat spalania: http://cichy.100tka.net/akp/dane.php a co do gazu, niedawno się też nad takim wyborem zastanawiałem i: gaz sekwencja do 1,8T to koszt około 2800 (butla w koło itp) koszt gazu do 2,4 - 2,8 to około 4400 PLN podobno jedne i drugie silniki dobrze się gazują. |
Autor: | MiKev [ 08.sie.2007 08:55:28 ] |
Tytuł: | |
bubu05 napisał(a): przeciesz w a6 c5 zreszta jak w a3 po 99> wystepowaly wersje 1.8T 180 km . to chyba nie w anglii
Engine & Trim CC/Cyl BHP MPH 0-60 MPG IG 1.8 T 5d 1781 / 4 147 133 9.6 32 14 1.8 T 5d Multitronic 1781 / 4 1 47 132 9.5 32 14 1.8 T SE 5d 1781 / 4 147 133 9.6 32 14 1.8 T SE 5d Multitronic 1781 / 4 147 132 9.5 32 14 1.8 T Sport 5d 1781 / 4 147 133 9.6 32 14 1.8 T Sport 5d Multitronic 1781 / 4 147 132 9.5 32 14 1.8 T SE Sport 5d 1781 / 4 150 133 9.6 32 14 1.8 T SE Sport 5d Auto 1781 / 4 150 132 9.5 32 14 1.8 T quattro 5d 1781 / 4 150 132 9.7 29 14 1.8 T quattro SE 5d 1781 / 4 150 133 9.5 29 14 1.8 T quattro Sport 5d 1781 / 4 150 132 9.7 29 14 1.8 T quattro SE Sport 5d 1781 / 4 150 133 9.5 29 14 |
Autor: | bubu05 [ 08.sie.2007 10:55:05 ] |
Tytuł: | |
sorki za wprowadzenie w blad ,rzeczywiscie .. w a6 tych silnikow nie ma co nie zmienia faktu ,ze w a3 sa ![]() 2.5 tdi 150 i 180 km ![]() |
Autor: | asteclik [ 08.sie.2007 16:43:31 ] |
Tytuł: | |
Jak już tak gadamy luźno napiszcie ile realnie pali 2.4. Oczywiście nie mówie o jakimś mega ostrym jeżdżeniu. Interesuje mnie spalanie przy Normalnej jeździe. Dodam że widziałem stronkę o osiągach i spalaniu, ale jak mnie doświadczenie nauczyło takie tabelki różnią się od rzeczywistości. |
Autor: | asteclik [ 08.sie.2007 18:06:54 ] |
Tytuł: | |
asteclik napisał(a): MiKev napisał(a): W anglii jest nas paru wejdz tu http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=32665&start=1480 a sie zdziwiesz. jak masz znizki w polsce to musisz dac je do tlumaczenia i dajesz firmie ubezpieczeniowej podczas ubezpieczenia auta. Ja place przy 60% znizki i 26latek 470F+39F za Assistance w Anglii. Grupa ubezpieczeniowa im wyzsza tym drozsze ubezpieczenie. ... Powiedz mi jeszcze czy to tłumaczeniem to może być przez zwykłego tłumacza czy musi być przysięgły?? |
Autor: | adisiwy [ 08.sie.2007 19:23:54 ] |
Tytuł: | |
znajomy ma ten silnik ale w nowej A6 czyli C6 - w mieście około 14-15, w trasie na autostradzie przy 160 około 8-9 |
Autor: | asteclik [ 09.sie.2007 09:56:53 ] |
Tytuł: | |
adisiwy napisał(a): znajomy ma ten silnik ale w nowej A6 czyli C6 - w mieście około 14-15, w trasie na autostradzie przy 160 około 8-9
No to powiem ze nie tak mało jak na trasę jeszcze do przyjęcia (oczywiście przy takiej predkości) to w miescie trochę wciąga |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |