.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

a4 1.9TDI a 2.5TDI
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=64102
Strona 1 z 1

Autor:  statek [ 15.sie.2007 08:38:39 ]
Tytuł:  a4 1.9TDI a 2.5TDI

Jestem zainteresowany zakupem takie autka, chodzi mi o rocznik 2002, prosilbym o porownanie usterkowe tychsilnikow z ktorym jest mniej problemow. Slyszalem ze sa 2 rodzaje tych 2.5TDI prawda? ile musialbym zaplacic za taki dobry egzemplarz, koniecznie sedna, prosilbym o przyklady
pzdrawiam

Autor:  Zuraw [ 15.sie.2007 09:31:35 ]
Tytuł: 

Cześć

Jeżeli chodzi o silnik 2.5TDI o oznaczeniu AFB to powinienieś prześledzić ten teamt:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... tdi+troski

Autor:  Dred [ 15.sie.2007 12:08:37 ]
Tytuł: 

kup sobie 1.9 głośniejszy , ale za to mniej awaryjny, oszczędniejszy zarówno w naprawach jak i paliwie, co do cen to zależy od wielu rzeczy nie tylko samego silnika,
przebieg, rok, stan, wyposażenie, gdzie kupujesz (miasto) a także kraj, czy z komisu czy od właściciela auta itd itp

Autor:  Piotruś [ 15.sie.2007 12:36:52 ]
Tytuł: 

Dred napisał(a):
kup sobie 1.9 głośniejszy ,


To bez wątpienia ... .

Dred napisał(a):
ale za to mniej awaryjny,


Czy aby napewno mniej ??

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=#1090137

Od siebie dodam:
- napinacz paska wielorowkowego: ok. 800 zł
- uszczelniacz wału korbowego ... po stronie skrzyni (o kosztach naprawy z grzeczności nie wspomnę)
- zawór z klapą gaszącą na kolektorze ssącym (to już prawdziwy hicior)
- chłodnica wody (550)

(powyższe części tak średnio padają przy max 150 tyś.km.)

Dred napisał(a):
oszczędniejszy zarówno w naprawach


Gdyby nie kilka "haczyków" (patrz wyżej) - przyznałbym Ci rację ... ;) .

Dred napisał(a):
jak i paliwie,


101PS - prawda, o 130PS - podjąłbym się polemiki ... ;) .

:): :peace:

Autor:  Dred [ 15.sie.2007 12:44:32 ]
Tytuł: 

a Ty Piotrze dalej swoje
jest mowa o 1.9 więc o wszystkich
mimo wszystko mniej one palą co by niemówić począwszy od 90 konnych we wcześniejszych modelach na 130 skończywszy , awaryjnośc jest niestety wyższa w 2.5 -biore pod uwage wszystkie aspekty
oczywiście może się zdażyć że w danych egzemplarzach może być na odwrót ale to kwestia poprzednich właścicieli i serwisowania auta :(

Autor:  Sprinter [ 15.sie.2007 12:57:11 ]
Tytuł: 

Łehehehe i znowu to samo... piewcy wspaniałości 2,5TDI V6...

Od razu bym odesłał do szukajki i zamknął temat ;)

Autor:  Piotruś [ 15.sie.2007 12:58:51 ]
Tytuł: 

Dred napisał(a):
a Ty Piotrze dalej swoje


Dred ;) - nic się nie zmieniło :galy: . A wręcz odwrotnie - im więcej mam do czynienia z coraz nowszymi generacjami 1.9 - tym jest ... gorzej :(: .

Dred napisał(a):
jest mowa o 1.9 więc o wszystkich


Jest mowa o 2002 - więc 90PS (IMHO) już się nie łapie ... .

Dred napisał(a):
na 130 skończywszy


Przy bardzo kapeluszniczej jeździe - owszem, przy średnio dynamicznej ... palą tyle samo co 2.5 delikatnie traktowane (sęk w tym, że delikatnie głaskany gazem V6 jest bardziej witalny od obiążonego 130PS, więc bilans spalania = 0).

Dred napisał(a):
, awaryjnośc jest niestety wyższa w 2.5 -biore pod uwage wszystkie aspekty


Ja również Dredziku. Wszystko co wymieniłem w poprzednim poście to absolutna "typówka" dla tych silników (dotyczy prawie wszystkich). Oczywiście można jeździć ze spoconym silnikiem i piszczącym paskiem ale koneserom nie o takie jeżdżenie chodzi ...). Zwróć uwagę, że pominąłem już "aspekt" pompowtrysków, które są bardziej kosztowne w naprawie od VP44 ... .

Dred napisał(a):
oczywiście może się zdażyć że w danych egzemplarzach może być na odwrót ale to kwestia poprzednich właścicieli i serwisowania auta :(


Tak - to kwestia serwisowania dlatego wspomniałem tylko o powszechnych problemach, zostawiając zupełnie na boku osobliwości ... . Bo gdyby doliczyć przypadki szczególne, to ... lepiej nie mówić.

;) :peace:

Autor:  Dred [ 15.sie.2007 13:19:45 ]
Tytuł: 

Piotruś napisał(a):
Bo gdyby doliczyć przypadki szczególne, to ... lepiej nie mówić.

;) :peace:

własnie lepiej nic nie mówić
Piotrze Ty znasz moje zdanie , ja znam Twoje i na tym pozostańmy , bo poraz kolejny nie chce mi się już wchodzić z Toba w polemikę :D
nie uważam że 1.9 są idealne tak samo jak 2.5 :( mają swoje większe i mniejsze wady
peace and pozdro

Autor:  Piotruś [ 15.sie.2007 13:30:07 ]
Tytuł: 

Dred napisał(a):
Piotrze Ty znasz moje zdanie , ja znam Twoje i na tym pozostańmy , bo poraz kolejny nie chce mi się już wchodzić z Toba w polemikę :D


Aż wyjść z podziwu nie potrafię ... :): :peace: , że nie wyczułeś "celowej dywersji" - "wycelowanej" w Twoją stronę z absolutną premedytacją :): :diabel: :peace: :peace: ... /właśnie dlatego, że obaj wiemy co w trawie piszczy :P /.

PS: Uważam, że takie tematy powinny otrzymywać kłódkę bezzwłocznie - archiwum jest wystarczająco zasobne w komplecik wiedzy.

:diabel: :peace:

PS: Coś się zje...ło z emotikonami - inne klikam, inne wyskakują ... :galy: ;)

Autor:  statek [ 15.sie.2007 14:11:46 ]
Tytuł: 

coraz bardziej sie przekonuje ze lepiej bedzie kupic 1.8T i wstawic do niej gaz

Autor:  Baskecior [ 15.sie.2007 21:46:23 ]
Tytuł: 

statek napisał(a):
coraz bardziej sie przekonuje ze lepiej bedzie kupic 1.8T i wstawic do niej gaz

Do tego prowadzą wojny na tym forum. :/

Kolego statek:
- 1,9 TDI (od 1Z do AVG) - mało awaryjny i bezproblemowy w obsłudze silnik. Kultura pracy niska, spalanie również. Idealny dla sercowców i nerwusów - spokój grabarza. Silniki na PD nieco droższe w obsłudze,ale równie udane.
2,5 TDI R5 (1T/AAT/AEL) - to samo co 1,9 TDI
2,5 TDI V6 - mocne, dynamiczne , obdarzone wysokim (do 370 Nm) momentem onbrotowym, oraz wysoka moca (do 180 KM). Wysoka kultura pracy, spalanie wyższe niz w 1,9 czy 2,5 TDI R5, ale niestety sa to silniki specjalnej troski. Ryzykiem obarczone są: wałki rozrządu (zwłaszcza auta serwisowane w trybie long-life), turbiny, pompy wtryskowe (nawet zapowietrzenie może je uszkodzić). Raczej dla mechaników, którzy wiedzą jak sprawdzić lub dla ludzi, którzy sa przygotowani na potencjalnie wysokie koszty serwisu.

Koledze statek proponuje poszukac watków o awariach silników 1,9 TDI oraz 2,5 TDI V6 na tym forum. Statystyka jest przygniatająca.
Sam jako użytkownik 2 jednostek z 1,9 TDI pod maską, mogę wyrażać sie o nich w samych superlatywah. Na poważne koszty serwisu w przypadku tych silników nie trzeba liczyć. Zmieniać regularnie olej , lac paliwo i jeździć.

Dred i Piotruś - idźcie na GG, bo ten dział zaczyna przypominac centrum spamerki i pogaduch.
:(

Autor:  bubu05 [ 15.sie.2007 22:25:12 ]
Tytuł: 

statek napisał(a):
coraz bardziej sie przekonuje ze lepiej bedzie kupic 1.8T i wstawic do niej gaz

I dobrze zrobisz :) tylko po co gaz ...
Patrzac na temat powiem Ci tak ... 1.9 super ,ale nawet 130km moim zdaniem za slaby jak na ta kobyle prawie 2 tonowa... 2.5 super jednak... sie duzo slyszy.
Zaraz bedzie klodka wiec moze inaczej powiem... o samolotach jest glosno ,wspolczynnik wypadkow mniejszy niz w samochodach :)

Autor:  Sprinter [ 15.sie.2007 22:28:03 ]
Tytuł: 

bubu05 napisał(a):
ale nawet 130km moim zdaniem za slaby jak na ta kobyle prawie 2 tonowa...


Coś Ci się pomyliło, B6 sedan w ośce waży około 1400kg.

Autor:  bubu05 [ 15.sie.2007 23:00:54 ]
Tytuł: 

Sprinter napisał(a):
bubu05 napisał(a):
ale nawet 130km moim zdaniem za slaby jak na ta kobyle prawie 2 tonowa...


Coś Ci się pomyliło, B6 sedan w ośce waży około 1400kg.

Aaaa sorki z a6 mi sie poknocilo :) do a4... 1.9tdi ew. 1.8t :) 2.5 bez sensu wiekszego.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/