.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
a4 1.9TDI a 2.5TDI https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=64102 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | statek [ 15.sie.2007 08:38:39 ] |
Tytuł: | a4 1.9TDI a 2.5TDI |
Jestem zainteresowany zakupem takie autka, chodzi mi o rocznik 2002, prosilbym o porownanie usterkowe tychsilnikow z ktorym jest mniej problemow. Slyszalem ze sa 2 rodzaje tych 2.5TDI prawda? ile musialbym zaplacic za taki dobry egzemplarz, koniecznie sedna, prosilbym o przyklady pzdrawiam |
Autor: | Zuraw [ 15.sie.2007 09:31:35 ] |
Tytuł: | |
Cześć Jeżeli chodzi o silnik 2.5TDI o oznaczeniu AFB to powinienieś prześledzić ten teamt: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... tdi+troski |
Autor: | Dred [ 15.sie.2007 12:08:37 ] |
Tytuł: | |
kup sobie 1.9 głośniejszy , ale za to mniej awaryjny, oszczędniejszy zarówno w naprawach jak i paliwie, co do cen to zależy od wielu rzeczy nie tylko samego silnika, przebieg, rok, stan, wyposażenie, gdzie kupujesz (miasto) a także kraj, czy z komisu czy od właściciela auta itd itp |
Autor: | Piotruś [ 15.sie.2007 12:36:52 ] |
Tytuł: | |
Dred napisał(a): kup sobie 1.9 głośniejszy , To bez wątpienia ... . Dred napisał(a): ale za to mniej awaryjny, Czy aby napewno mniej ?? http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... t=#1090137 Od siebie dodam: - napinacz paska wielorowkowego: ok. 800 zł - uszczelniacz wału korbowego ... po stronie skrzyni (o kosztach naprawy z grzeczności nie wspomnę) - zawór z klapą gaszącą na kolektorze ssącym (to już prawdziwy hicior) - chłodnica wody (550) (powyższe części tak średnio padają przy max 150 tyś.km.) Dred napisał(a): oszczędniejszy zarówno w naprawach Gdyby nie kilka "haczyków" (patrz wyżej) - przyznałbym Ci rację ... ![]() Dred napisał(a): jak i paliwie,
101PS - prawda, o 130PS - podjąłbym się polemiki ... ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Dred [ 15.sie.2007 12:44:32 ] |
Tytuł: | |
a Ty Piotrze dalej swoje jest mowa o 1.9 więc o wszystkich mimo wszystko mniej one palą co by niemówić począwszy od 90 konnych we wcześniejszych modelach na 130 skończywszy , awaryjnośc jest niestety wyższa w 2.5 -biore pod uwage wszystkie aspekty oczywiście może się zdażyć że w danych egzemplarzach może być na odwrót ale to kwestia poprzednich właścicieli i serwisowania auta ![]() |
Autor: | Sprinter [ 15.sie.2007 12:57:11 ] |
Tytuł: | |
Łehehehe i znowu to samo... piewcy wspaniałości 2,5TDI V6... Od razu bym odesłał do szukajki i zamknął temat ![]() |
Autor: | Piotruś [ 15.sie.2007 12:58:51 ] |
Tytuł: | |
Dred napisał(a): a Ty Piotrze dalej swoje Dred ![]() ![]() ![]() Dred napisał(a): jest mowa o 1.9 więc o wszystkich Jest mowa o 2002 - więc 90PS (IMHO) już się nie łapie ... . Dred napisał(a): na 130 skończywszy Przy bardzo kapeluszniczej jeździe - owszem, przy średnio dynamicznej ... palą tyle samo co 2.5 delikatnie traktowane (sęk w tym, że delikatnie głaskany gazem V6 jest bardziej witalny od obiążonego 130PS, więc bilans spalania = 0). Dred napisał(a): , awaryjnośc jest niestety wyższa w 2.5 -biore pod uwage wszystkie aspekty Ja również Dredziku. Wszystko co wymieniłem w poprzednim poście to absolutna "typówka" dla tych silników (dotyczy prawie wszystkich). Oczywiście można jeździć ze spoconym silnikiem i piszczącym paskiem ale koneserom nie o takie jeżdżenie chodzi ...). Zwróć uwagę, że pominąłem już "aspekt" pompowtrysków, które są bardziej kosztowne w naprawie od VP44 ... . Dred napisał(a): oczywiście może się zdażyć że w danych egzemplarzach może być na odwrót ale to kwestia poprzednich właścicieli i serwisowania auta
![]() Tak - to kwestia serwisowania dlatego wspomniałem tylko o powszechnych problemach, zostawiając zupełnie na boku osobliwości ... . Bo gdyby doliczyć przypadki szczególne, to ... lepiej nie mówić. ![]() ![]() |
Autor: | Dred [ 15.sie.2007 13:19:45 ] |
Tytuł: | |
Piotruś napisał(a): Bo gdyby doliczyć przypadki szczególne, to ... lepiej nie mówić.
![]() ![]() własnie lepiej nic nie mówić Piotrze Ty znasz moje zdanie , ja znam Twoje i na tym pozostańmy , bo poraz kolejny nie chce mi się już wchodzić z Toba w polemikę ![]() nie uważam że 1.9 są idealne tak samo jak 2.5 ![]() peace and pozdro |
Autor: | Piotruś [ 15.sie.2007 13:30:07 ] |
Tytuł: | |
Dred napisał(a): Piotrze Ty znasz moje zdanie , ja znam Twoje i na tym pozostańmy , bo poraz kolejny nie chce mi się już wchodzić z Toba w polemikę
![]() Aż wyjść z podziwu nie potrafię ... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() PS: Uważam, że takie tematy powinny otrzymywać kłódkę bezzwłocznie - archiwum jest wystarczająco zasobne w komplecik wiedzy. ![]() ![]() PS: Coś się zje...ło z emotikonami - inne klikam, inne wyskakują ... ![]() ![]() |
Autor: | statek [ 15.sie.2007 14:11:46 ] |
Tytuł: | |
coraz bardziej sie przekonuje ze lepiej bedzie kupic 1.8T i wstawic do niej gaz |
Autor: | Baskecior [ 15.sie.2007 21:46:23 ] |
Tytuł: | |
statek napisał(a): coraz bardziej sie przekonuje ze lepiej bedzie kupic 1.8T i wstawic do niej gaz
Do tego prowadzą wojny na tym forum. ![]() Kolego statek: - 1,9 TDI (od 1Z do AVG) - mało awaryjny i bezproblemowy w obsłudze silnik. Kultura pracy niska, spalanie również. Idealny dla sercowców i nerwusów - spokój grabarza. Silniki na PD nieco droższe w obsłudze,ale równie udane. 2,5 TDI R5 (1T/AAT/AEL) - to samo co 1,9 TDI 2,5 TDI V6 - mocne, dynamiczne , obdarzone wysokim (do 370 Nm) momentem onbrotowym, oraz wysoka moca (do 180 KM). Wysoka kultura pracy, spalanie wyższe niz w 1,9 czy 2,5 TDI R5, ale niestety sa to silniki specjalnej troski. Ryzykiem obarczone są: wałki rozrządu (zwłaszcza auta serwisowane w trybie long-life), turbiny, pompy wtryskowe (nawet zapowietrzenie może je uszkodzić). Raczej dla mechaników, którzy wiedzą jak sprawdzić lub dla ludzi, którzy sa przygotowani na potencjalnie wysokie koszty serwisu. Koledze statek proponuje poszukac watków o awariach silników 1,9 TDI oraz 2,5 TDI V6 na tym forum. Statystyka jest przygniatająca. Sam jako użytkownik 2 jednostek z 1,9 TDI pod maską, mogę wyrażać sie o nich w samych superlatywah. Na poważne koszty serwisu w przypadku tych silników nie trzeba liczyć. Zmieniać regularnie olej , lac paliwo i jeździć. Dred i Piotruś - idźcie na GG, bo ten dział zaczyna przypominac centrum spamerki i pogaduch. ![]() |
Autor: | bubu05 [ 15.sie.2007 22:25:12 ] |
Tytuł: | |
statek napisał(a): coraz bardziej sie przekonuje ze lepiej bedzie kupic 1.8T i wstawic do niej gaz
I dobrze zrobisz ![]() Patrzac na temat powiem Ci tak ... 1.9 super ,ale nawet 130km moim zdaniem za slaby jak na ta kobyle prawie 2 tonowa... 2.5 super jednak... sie duzo slyszy. Zaraz bedzie klodka wiec moze inaczej powiem... o samolotach jest glosno ,wspolczynnik wypadkow mniejszy niz w samochodach ![]() |
Autor: | Sprinter [ 15.sie.2007 22:28:03 ] |
Tytuł: | |
bubu05 napisał(a): ale nawet 130km moim zdaniem za slaby jak na ta kobyle prawie 2 tonowa...
Coś Ci się pomyliło, B6 sedan w ośce waży około 1400kg. |
Autor: | bubu05 [ 15.sie.2007 23:00:54 ] |
Tytuł: | |
Sprinter napisał(a): bubu05 napisał(a): ale nawet 130km moim zdaniem za slaby jak na ta kobyle prawie 2 tonowa... Coś Ci się pomyliło, B6 sedan w ośce waży około 1400kg. Aaaa sorki z a6 mi sie poknocilo ![]() ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |