.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

A6 1,9TDI
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=64139
Strona 1 z 2

Autor:  adi_audiklub [ 15.sie.2007 22:02:50 ]
Tytuł:  A6 1,9TDI

Witam. Przeglądałem forum ale mam mentlik. Chcę kupić a6 w dieslu ekonomiczne i bezawaryjne. Wiadomo 1,9 vs. 2.5. Znajomy mechanik poradził mi 1,9 TDI 130KM - wg. niego te silniki są najlepsze, czy zgodzicie się z nim biorąc ekonomie i bezawaryjność? Czy te 130konne TDIki były montowane w latach 1998-00? Zamierzam pojechać po auto do reichu, czy warto zainwestować w kabel i interfejs VAG? Co dzięki niemu można stwierdzić? Na co zwrócić uwagę przy zakupie diesla? Proszę, nie odsyłajcie mnie do 'szukaj' bo przejrzałem wiele temetów ale w każdym z nich ktoś chciał silnik chipować i wyciskać z niego niewiadomo co a mi zależy na bezawaryjnej i oszczędej serii.

Autor:  Sprinter [ 15.sie.2007 22:25:04 ]
Tytuł:  Re: A6 1,9TDI

adi_audiklub napisał(a):
w każdym z nich ktoś chciał silnik chipować i wyciskać z niego niewiadomo co a mi zależy na bezawaryjnej i oszczędej serii.


Jedno nie wyklucza drugiego, więc nie widzę problemu.

Autor:  bubu05 [ 15.sie.2007 23:03:41 ]
Tytuł: 

a mi sie topic-i pomylily :)
1.9tdi sa wporzasiu ,jednak wydaje mi sie jak na tak duzy samochod lepiej by bylo miec v6 ... bo inaczej sytuacja z fiatem CC 700 sie robi ... jest czym jechac ,jednak majac teraz samochod z 150km silnikiem ,a nie 90 ... wiem ,ze jest to wygodniejsze. I nie bralem samochodu po to by wariowacy tylko po to by malo palil ,nie byl dizlem i mial bezpieczenstwo chociaszby przy wyprzedzaniu :)

Autor:  atal [ 16.sie.2007 09:59:30 ]
Tytuł: 

bubu05 napisał(a):
a mi sie topic-i pomylily :)
1.9tdi sa wporzasiu ,jednak wydaje mi sie jak na tak duzy samochod lepiej by bylo miec v6 ... bo inaczej sytuacja z fiatem CC 700 sie robi ... jest czym jechac ,jednak majac teraz samochod z 150km silnikiem ,a nie 90 ... wiem ,ze jest to wygodniejsze. I nie bralem samochodu po to by wariowacy tylko po to by malo palil ,nie byl dizlem i mial bezpieczenstwo chociaszby przy wyprzedzaniu :)


Panowie, ciagle to powtarzam i napisze jeszcze raz- 1,9TDI 130KM JEST WYSTARCZAJACY W A6 :!:

Nie raz objedzie zwyklego 2,5 TDI 150KM.

A tak wogole to 130KM fajnie sie chipuje i wychodza z tego potworki :diabel:

W latach 97-99 dostaniesz wersje 110KM, w 2000 juz 115KM, dopiero od konca 2001 poczatek 2002 sa wersje 130 KM ;)

Autor:  bubu05 [ 16.sie.2007 10:19:36 ]
Tytuł: 

Atal-star napisał(a):
bubu05 napisał(a):
a mi sie topic-i pomylily :)
1.9tdi sa wporzasiu ,jednak wydaje mi sie jak na tak duzy samochod lepiej by bylo miec v6 ... bo inaczej sytuacja z fiatem CC 700 sie robi ... jest czym jechac ,jednak majac teraz samochod z 150km silnikiem ,a nie 90 ... wiem ,ze jest to wygodniejsze. I nie bralem samochodu po to by wariowacy tylko po to by malo palil ,nie byl dizlem i mial bezpieczenstwo chociaszby przy wyprzedzaniu :)


Panowie, ciagle to powtarzam i napisze jeszcze raz- 1,9TDI 130KM JEST WYSTARCZAJACY W A6 :!:

Nie raz objedzie zwyklego 2,5 TDI 150KM.

A tak wogole to 130KM fajnie sie chipuje i wychodza z tego potworki :diabel:

W latach 97-99 dostaniesz wersje 110KM, w 2000 juz 115KM, dopiero od konca 2001 poczatek 2002 sa wersje 130 KM ;)

Zgodzę się tylko jak taki masz :)

Autor:  rafala6 [ 16.sie.2007 10:39:49 ]
Tytuł: 

Napisze tak.Jakbym miał wybierać teraz A6-tke to tylko z motorem 1.9TDI 130KM i najlepiej AVF :): lub ewentualnie 2.8 w góre :): .Reszta to kible.A już na pewno AFB 150KM czyli 2.5V6 TDI :peace:

Autor:  atal [ 16.sie.2007 10:47:41 ]
Tytuł: 

bubu05 napisał(a):
Atal-star napisał(a):
bubu05 napisał(a):
a mi sie topic-i pomylily :)
1.9tdi sa wporzasiu ,jednak wydaje mi sie jak na tak duzy samochod lepiej by bylo miec v6 ... bo inaczej sytuacja z fiatem CC 700 sie robi ... jest czym jechac ,jednak majac teraz samochod z 150km silnikiem ,a nie 90 ... wiem ,ze jest to wygodniejsze. I nie bralem samochodu po to by wariowacy tylko po to by malo palil ,nie byl dizlem i mial bezpieczenstwo chociaszby przy wyprzedzaniu :)


Panowie, ciagle to powtarzam i napisze jeszcze raz- 1,9TDI 130KM JEST WYSTARCZAJACY W A6 :!:

Nie raz objedzie zwyklego 2,5 TDI 150KM.

A tak wogole to 130KM fajnie sie chipuje i wychodza z tego potworki :diabel:

W latach 97-99 dostaniesz wersje 110KM, w 2000 juz 115KM, dopiero od konca 2001 poczatek 2002 sa wersje 130 KM ;)

Zgodzę się tylko jak taki masz :)


Moj ojciec ma takie A6, dosc czesto tym jezdzilem :):

rafala6 napisał(a):
Napisze tak.Jakbym miał wybierać teraz A6-tke to tylko z motorem 1.9TDI 130KM i najlepiej AVF :): lub ewentualnie 2.8 w góre :): .Reszta to kible.A już na pewno AFB 150KM czyli 2.5V6 TDI :peace:


Dokladnie jak kolega pisze, tylko AVF :)

Autor:  rafala6 [ 16.sie.2007 11:00:17 ]
Tytuł: 

Ludzie przejedzcie się 1.9-130KM,a zmienicie zdanie o tym motorku.Ja też kiedyś mówiłem ,że 1.9 nie nadaje się do A6.Ale się myliłem.I następne jakie bym kupił to tylko 1.9 TDI AVF-130KM 310NM.Na polskie drogi wystarczający.Napisze tak :): bardziej dynamiczny niż 2.5V6 TDI AFB 150KM :diabel: i mniej stresujący w obsłudze,niektórzy wiedzą o co mi chodzi :peace:

Autor:  Baskecior [ 16.sie.2007 11:04:23 ]
Tytuł: 

AVF jesli ma zadupcać - tylko w A4 i w quattro. W A6 bedzie po prostu jeździł, tak jak AFN z nieco starszych wersji C5.
310 Nm w ośce - szkoda kasy na opony.

Autor:  adi_audiklub [ 16.sie.2007 11:18:58 ]
Tytuł: 

Atal-star napisał(a):
W latach 97-99 dostaniesz wersje 110KM, w 2000 juz 115KM, dopiero od konca 2001 poczatek 2002 sa wersje 130 KM ;)

To tak jak z passatami. W takim razie co powiecie o http://www.allegro.pl/item225773822_audi_a_6_1_9_tdi_130_km_igla_krakow.html tym audi? z oznaczenia na pokrywie silnika wynikałoby że to TDIk 90KM? Dzięki za odpowiedzi.

Autor:  atal [ 16.sie.2007 11:32:05 ]
Tytuł: 

adi_audiklub napisał(a):
Atal-star napisał(a):
W latach 97-99 dostaniesz wersje 110KM, w 2000 juz 115KM, dopiero od konca 2001 poczatek 2002 sa wersje 130 KM ;)

To tak jak z passatami. W takim razie co powiecie o http://www.allegro.pl/item225773822_audi_a_6_1_9_tdi_130_km_igla_krakow.html tym audi? z oznaczenia na pokrywie silnika wynikałoby że to TDIk 90KM? Dzięki za odpowiedzi.


W modelu 4B (C5) najslabsza wersja 1,9TDI bylo 110KM ;)

Widocznie koles delkatnie zmienil program :)

Autor:  Baskecior [ 16.sie.2007 12:28:28 ]
Tytuł: 

adi_audiklub napisał(a):
Atal-star napisał(a):
W latach 97-99 dostaniesz wersje 110KM, w 2000 juz 115KM, dopiero od konca 2001 poczatek 2002 sa wersje 130 KM ;)

To tak jak z passatami. W takim razie co powiecie o http://www.allegro.pl/item225773822_audi_a_6_1_9_tdi_130_km_igla_krakow.html tym audi? z oznaczenia na pokrywie silnika wynikałoby że to TDIk 90KM? Dzięki za odpowiedzi.

Nie sugeruj się napisami na pokrywie silnika, a bazuj na naklejce z wnęki koła zapasowego.
PS: to jest AFN.

Autor:  Waldemar_W [ 16.sie.2007 13:05:43 ]
Tytuł: 

Baskecior napisał(a):
310 Nm w ośce - szkoda kasy na opony.

Chyba nie wiesz jak dziala skrzynia biegow.

Autor:  Baskecior [ 16.sie.2007 13:09:22 ]
Tytuł: 

Waldemar_W napisał(a):
Baskecior napisał(a):
310 Nm w ośce - szkoda kasy na opony.

Chyba nie wiesz jak dziala skrzynia biegow.

Rozumiem, że uciekasz ze skrzyzowania z 2-go biegu ?

Autor:  Waldemar_W [ 16.sie.2007 13:15:50 ]
Tytuł: 

Policz sobie ile jest Nm w 1.8 n/a na pierwszym biegu i ile jest Nm w 1.9 na pierwszym biegu. Zdziwisz sie.

Autor:  bubu05 [ 16.sie.2007 15:33:52 ]
Tytuł: 

moj wazy 1150 ma 150 km i 210 nm a jezdzi sie normalnie ,zero piskow itp. trzeba umiec jezdzic ! inaczej sprawa wygladala z a80 90km ,tam ruszylem podloga i sie zbieral ,w a3 zacznie zrywac wlaczy sie blokada kół i tak do 2,3 biegu ,wiec jakibys nie miał to da sie jezdzic nawet TT 225 w osce :)

Autor:  Baskecior [ 16.sie.2007 15:49:50 ]
Tytuł: 

Waldemar_W napisał(a):
Policz sobie ile jest Nm w 1.8 n/a na pierwszym biegu i ile jest Nm w 1.9 na pierwszym biegu. Zdziwisz sie.

Nie wiem co chcecie udowodnić, ale tłumaczę Wam, że chodzi o nadmiar Nm przy szybkim starcie. O ile latem można jeszcze nad tym zapanowac o tyle zimą nie jest juz tak słodko.
Nie piszę tylko o TDI , analogicznie rzecz się ma np w 2,8 V6 benz.
Imo - nadmiar Nm jest niewykorzystany, szczególnie że mamy do czynienia z przednim napędem.
Coby się nie rozpisywać - wystarczy stanąć AVF`em w ośce i AVF`em w quattro. Porównywałem oba takie B6 latem i zimą - połaczenie oski z ASR`em to już kompletna porażka.

Waldemar: nie clicytuję się , który silnik ma więcej Nm , źle zrozumiałes moją intencję.

Autor:  szakul22 [ 16.sie.2007 23:44:53 ]
Tytuł: 

Moment obrotowy można lepiej wykorzystać na 5 i 6 biegu.zależy kto do czego auto używa, jazda po trasie czy szpanerskie starty spod świateł. Jak dla mnie to 130km i 310 Nm spokojnie wystarczy żeby na trasie szybko i bezpiecznie wyprzedzać. Rozważając natomiast gwałtowne ruszanie to fakt masz racje czasem auto trudno opanować przy takim momencie szczególnie przy wyłączonym ESP - auto staje dęba. Tylko moje pytanie - jaki jest sens startowania w mieście spod świateł wciskając pedał gazu do podłogi jak za 200 metrów musisz wciskać hamulec?

Autor:  Baskecior [ 17.sie.2007 05:35:09 ]
Tytuł: 

Nie piszę o sytuacjach z filmu "Szybcy się wściekli" a o normalnej jeździe. Zresztą piszemy o dieselku o małej mocy ...
Są takie skrzyżowania nawet w moim mieście, gdzie trzeba szybko uciekać i jest to jedyna szansa, żeby nie stac kilkanaście minut.
Cóż z tego, ze dysponujemy dużym momentem, skoro jest on niespożytkowany i tak naprawdę można go wykorzystać dopiero po włączeniu 2-go biegu ...
Zrozumiałem to , gdy kupiłem moje A4 q ... o to chodziło.
Kolejna sprawa: spróbujcie zimą bezpiecznie wyprzedzić z napędem na jedną oś. Oczywiście da się, ale nadmiar Nm może wpędzić nas do rowu. Piszę to na podstawie swoich doświadczeń z autkami, które mają > 220 Nm. Tyle wystarczy , żeby w ośce się dymiło na jedynce a zimą po prostu nie odjechać.
Jako ciekawostkę napiszę , że wczoraj udałem się moim 1Z`kiem na naprawe wydechu - auto miałem w górze i zbladłem jak ujrzałem moje opony. Rok temu kupiłem 4 nowe GY Excellence, róznica w stanie bieznika pomiedzy przednią a tylnią osią wyjaśnia wszystko ...
Jeżdzę dynamicznie, to fakt, ale staram się nie palić gumy przy startach , niemniej poślizgi i tak sa nieuniknione. Efekt - 2 mm. róznicy na oponach 2 osi ... :(

Autor:  bubu05 [ 17.sie.2007 08:40:37 ]
Tytuł: 

Baskecior napisał(a):
Nie piszę o sytuacjach z filmu "Szybcy się wściekli" a o normalnej jeździe. Zresztą piszemy o dieselku o małej mocy ...
Są takie skrzyżowania nawet w moim mieście, gdzie trzeba szybko uciekać i jest to jedyna szansa, żeby nie stac kilkanaście minut.
Cóż z tego, ze dysponujemy dużym momentem, skoro jest on niespożytkowany i tak naprawdę można go wykorzystać dopiero po włączeniu 2-go biegu ...
Zrozumiałem to , gdy kupiłem moje A4 q ... o to chodziło.
Kolejna sprawa: spróbujcie zimą bezpiecznie wyprzedzić z napędem na jedną oś. Oczywiście da się, ale nadmiar Nm może wpędzić nas do rowu. Piszę to na podstawie swoich doświadczeń z autkami, które mają > 220 Nm. Tyle wystarczy , żeby w ośce się dymiło na jedynce a zimą po prostu nie odjechać.
Jako ciekawostkę napiszę , że wczoraj udałem się moim 1Z`kiem na naprawe wydechu - auto miałem w górze i zbladłem jak ujrzałem moje opony. Rok temu kupiłem 4 nowe GY Excellence, róznica w stanie bieznika pomiedzy przednią a tylnią osią wyjaśnia wszystko ...
Jeżdzę dynamicznie, to fakt, ale staram się nie palić gumy przy startach , niemniej poślizgi i tak sa nieuniknione. Efekt - 2 mm. róznicy na oponach 2 osi ... :(

2 mm to masz roznice od wspomagania

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/