.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Audi A6 C4 96rok kilka pytań. https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=65119 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | datar [ 06.wrz.2007 07:25:52 ] |
Tytuł: | Audi A6 C4 96rok kilka pytań. |
Witam, Mam prośbę o pomoc w wyborze auta, a mianowicie chciałbym kupić A6 C4 z 96r i w zwiazku z tym mam kilka pytań: 1.Czy te modele Audi z silnikiem 2,5TDI AEL wychodziły z wyposażeniem S-line,czyli jakieś srebrne relingi,kierownica trójramienna w środku i nie wiem co tam jeszcze, chyba lusterka, bo zacząłem się zastanawiać,czy czasami ktoś nie włożył sobie sam przy jakiejś okazji takiego wyposażenia do tego auta,czy takie coś wychodziło z fabryki??? 2.Mam też problem z wyborem silnika w tym aucie, 2,5TDI czy 1,9TDI,dużo czytałem na forum na temat tych modeli,ale nadal nie mogę podjąć decyzji. Boję się trochę silnika 2,5TDI, że będą duże koszta eksploatacyjne i problem z częściami oraz warsztatami które będą wogóle chciały do niego zaglądać,a 1,9TDI,- jeździ tego od cholery więc napewno ewentualne problemy będą mniej kosztowne i zrobi to każdy warsztat. 3.Na co zwrócić uwagę przy kupnie diesela,czy wystarczy że silnik będzie suchy, będzie dobrze odpalał i nie bedzie dymił (oczwiście podobno każdy może dymić na zimnym silniku i przy dodaniu gazu czy się mylę?) Poradżcie coś, czy naprawdę powinienem bać się kosztów związanych z silnikiem 2,5 TDI 140KM??? Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc. |
Autor: | datar [ 06.wrz.2007 07:45:21 ] |
Tytuł: | |
Może jeszcze dla ułatwienia podam link do tego auta, jestem już umówiony na obejrzenie tego auta,więc proszę o jakieś opinie zanim tam pojadę: http://moto.allegro.pl/item240797343_au ... talic.html |
Autor: | BiLu [ 06.wrz.2007 07:59:17 ] |
Tytuł: | Re: Audi A6 C4 96rok kilka pytań. |
datar napisał(a): 1.Czy te modele Audi z silnikiem 2,5TDI AEL wychodziły z wyposażeniem S-line,czyli jakieś srebrne relingi,kierownica trójramienna w środku i nie wiem co tam jeszcze, chyba lusterka, bo zacząłem się zastanawiać,czy czasami ktoś nie włożył sobie sam przy jakiejś okazji takiego wyposażenia do tego auta,czy takie coś wychodziło z fabryki??? tak, wychodzily. datar napisał(a): 2.Mam też problem z wyborem silnika w tym aucie, 2,5TDI czy 1,9TDI,dużo czytałem na forum na temat tych modeli,ale nadal nie mogę podjąć decyzji. Boję się trochę silnika 2,5TDI, że będą duże koszta eksploatacyjne i problem z częściami oraz warsztatami które będą wogóle chciały do niego zaglądać,a 1,9TDI,- jeździ tego od cholery więc napewno ewentualne problemy będą mniej kosztowne i zrobi to każdy warsztat. chyba nie czytales dostatecznie duzo skoro rozwazasz te silniki albo szukajac informacji o 2,5 tdi czytales o V6 2,5 tdi R5 to idealny kompromis miedzy osiagami a kosztami eksploatacji i w miare daje sobie rade z ciezkim A6/C4 datar napisał(a): 3.Na co zwrócić uwagę przy kupnie diesela,czy wystarczy że silnik będzie suchy, będzie dobrze odpalał i nie bedzie dymił (oczwiście podobno każdy może dymić na zimnym silniku i przy dodaniu gazu czy się mylę?) suchy to on i tak pewnie bedzie bo bedzie wymyty jak nowy zrob testy drogowe z VAGiem a dowiesz sie w jakiej kondycji jest turbina, przeplywomierz, wtryski i ogolnie ca autku moze dolegac. poza tym typowa organoleptyczna analiza calosci (zawieszenie, blacha, etc...) datar napisał(a): Poradżcie coś, czy naprawdę powinienem bać się kosztów związanych z silnikiem 2,5 TDI 140KM???
nie powinienes. |
Autor: | ADAM 12 [ 06.wrz.2007 08:02:10 ] |
Tytuł: | |
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ht=ael+tdi http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ht=ael+tdi http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ht=ael+tdi http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... ht=ael+tdi http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=63839 i wiele innych. Ps Ten silnik jest tani w utrzymaniu i teoretycznie niezniszczalny.Najlepsze TDi ubiegłego wieku |
Autor: | datar [ 06.wrz.2007 08:04:35 ] |
Tytuł: | |
Dzieki za odpowiedź,przynajmniej się uspokoiłem, że nikt nie wkładał tam jakichś cudów od S-line. Niestety nie mam dostępu do vag-a, więc będę musiał ocenić stan bez niego,czy jest to możliwe czy zbyt duże ryzyko? A może jakieś sposoby bez vaga? |
Autor: | ciechwoj [ 06.wrz.2007 08:18:27 ] |
Tytuł: | |
zbyt duze ryzyko, popytaj czy jakis klubowicz z Twoich okolic nie ma vaga i nie chcialby sie przejechac |
Autor: | datar [ 06.wrz.2007 08:30:51 ] |
Tytuł: | |
Trochę mnie przeraża wymiana rozrządu w tym 2,5TDi,trzeba połowe przodu rozebrać... No dobrze,a jak by się miała sprawa z 1,9TDI w tym aucie,rozrząd zero problemu,widzę że nic nie trzeba by rozbierac, a jeśli chodzi o sprawdzenie auta,czy tam da rade bez vaga,bez takiego ryzyka ocenić stan silnika??? |
Autor: | ciechwoj [ 06.wrz.2007 08:37:56 ] |
Tytuł: | |
1. daj sobie spokoj z 1,9 tdi , to w tej budzie jest ... no po prostu za malo, 115 konny AAT zbiera sie o wiele lepiej, AEL to juz jest czym pojezdzic 2. kupno diesla = sprawdzenie go z dołu do góry vagiem, bez tego nie ocenisz wogóle stanu silnika, kupujesz kota w worku |
Autor: | datar [ 06.wrz.2007 08:46:12 ] |
Tytuł: | |
Zgadzam się, ale jednak 1,9TDI, będzie tańszy w eksploatacji, bezproblemowa wymiana rozrządu, bez rozbierania połowy przodu auta,(znając polskie warsztaty nigdy już mi tego tak samo nie poskładają). Wiadomo że tracę buciora i o dynamicznej jeździe pewnie mogę zapomnieć,ale czy naprawdę jest aż tak źle w zamian za tanią eksploatację, wkońcu 1,9TDI to przecież podobno bardzo udana jednostka, no i jeżdzi tego od cholery w wielu innych modelach,więć części...i każdy warsztat sobie z tym poradzi? |
Autor: | ciechwoj [ 06.wrz.2007 09:05:56 ] |
Tytuł: | |
duzo ludzi ktorych znam jezdzi AEL-ami nie narzekaja na cene wymiany rozrzadu, znajdz dobrych mechanikow a nie złote rączki, AEL bedzie palił z litr ropy wiecej w miescie i z pół na trasie a wrazenia z jazdy są nieporównane.. a co do tdi 1.9 to jezdzi tego bardzo duzo.. ale 2,5 tdi nie tylko smiga w audi, jest tego pelno w VW busach i volviakach i tez jest tego od groma decyzja jest Twoja ja bym szukal dobrego AEL-a |
Autor: | ADAM 12 [ 06.wrz.2007 09:10:27 ] |
Tytuł: | |
Ten przód to raptem 12 śrub |
Autor: | datar [ 06.wrz.2007 09:22:54 ] |
Tytuł: | |
No tak,ale jednak,zderzak i pas trzeba zdjąć cholera.. Już nawet przeboleje raz na jakiś czas ten rozrząd,problem teraz ze sprawdzeniem vagiem tego auta,bo nie mam ani vaga, ani chętnych. Czy może jednak ktoś się znajdzie z Warszawy i okolic,albo okolic Skarszewa tam gdzie znajduje się auto? Ewentualnie pomysł i rady na sprawdzenie auta bez vaga? |
Autor: | RESO [ 06.wrz.2007 20:20:57 ] |
Tytuł: | |
Moj mechanik zmienia rozrząd bez ściągania pasa |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |