.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Zakup A6 TDI 3.0
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=65521
Strona 1 z 2

Autor:  autorus [ 14.wrz.2007 11:22:04 ]
Tytuł:  Zakup A6 TDI 3.0

To mój pierwszy post. Jestem z grupy www.octaviaclub.pl

Więc myślę nad zakupem takiego autka. Rocznik 2004, 2005. Mam pytanko na co zwrócić uwagę bo chciałbym tuningować silnik przez chip. W seri ma 224KM, liczę na 270KM. Czy są jakieś oznaczenia silników które się mniej nadają do czipowania?
Dla czego jest tak mało w sprzedaży modeli 3.2?

Obecnie mam wzmocnioną octavie, 160KM, chip by Masters, ale niedługo będzie górne 180KM.

Ogólnie jest dość mało info na temat tdi 3.0. :( Tzn nie prześledziłem jeszcze wszystkich postów :) no ale będę nad tym siedział :)

Pozdrawiam

Autorus

Autor:  Dred [ 14.wrz.2007 15:42:31 ]
Tytuł: 

przede wszystkim sprawdź przebieg
po drugie sprawdź czy nie bity
po trzecie sprawdź po Vinie czy ma DPF jeśli tak to narazie o chipie możesz zapomnieć, być może wymyslą coś takiego by to zmienić
po czwarte są silniki 224 i 233 konne 3.0 TDI oraz 240 ale to w A5 i od tego roku
po piąte jest mało postów na temat silników 3.2 ( tu chyba była Twoja pomyłka i chciałeś napisać 3.0 ale o tym też jest mało) , ponieważ sa to stosunkowo nowe silniki i jeszcze mało z nas ma takie auta
sprawdź czy w osprzęcie silnika jest wszystko ok stan turbawki i całej reszty wtedy baw się w tuning

Autor:  autorus [ 14.wrz.2007 16:53:44 ]
Tytuł: 

Dred napisał(a):
przede wszystkim sprawdź przebieg
po drugie sprawdź czy nie bity
po trzecie sprawdź po Vinie czy ma DPF jeśli tak to narazie o chipie możesz zapomnieć, być może wymyslą coś takiego by to zmienić
po czwarte są silniki 224 i 233 konne 3.0 TDI oraz 240 ale to w A5 i od tego roku
po piąte jest mało postów na temat silników 3.2 ( tu chyba była Twoja pomyłka i chciałeś napisać 3.0 ale o tym też jest mało) , ponieważ sa to stosunkowo nowe silniki i jeszcze mało z nas ma takie auta
sprawdź czy w osprzęcie silnika jest wszystko ok stan turbawki i całej reszty wtedy baw się w tuning


No to by się zgadzało faktycznie z małą ilością postów. Generalnie celuję w TDI ale czytając na grupie ze taki2.5 tdi pali ok 12l to 3.0 będzie palił z14l A to już zaczyna być zastanawiające. Natomiast w necie znalazłem opisy że pali 8-9l No i jak ja mam to rozumieć?
I jak to jest z tymi silnikami ze 3.0 ma i 224 i 233 i nawet 240km? Jestem nowy ale w skodach jest to dużo prostsze :)

Co DPF?

Autorus

Autor:  Simpson [ 14.wrz.2007 16:57:15 ]
Tytuł: 

autorus napisał(a):
I jak to jest z tymi silnikami ze 3.0 ma i 224 i 233 i nawet 240km? Jestem nowy ale w skodach jest to dużo prostsze :)

Co DPF?

DFP - Filtr cząstek stałych
A moc silnika zależy od zamontowanego osprzętu i oprogramowania.
Tak samo było z silnikami 1.9TDI ;)

Autor:  Dred [ 14.wrz.2007 17:04:02 ]
Tytuł: 

dokładnie 1.9 zaczynały się od 90 a kończyły na 130 :D
silniki 3.0 to fajne silniczki i dużo lepsza kultura pracy jak 2.5 V6 na dodatek wcale tak dużo nie palą
w Wawie takim 3litrowym klekotem możesz mieć spalanie na poziomie 12 L
8-9 L to pali A8 4.2 TDi w trasie :D przy prędkościach powyżej 150
3.0 bedzie paliło podobnie

Autor:  Simpson [ 14.wrz.2007 17:22:30 ]
Tytuł: 

Dred napisał(a):
dokładnie 1.9 zaczynały się od 90 a kończyły na 130 :D

A nawet 150KM (ARL), a Leon Top Sport miał bodajże 160KM :peace:

Autor:  autorus [ 14.wrz.2007 17:26:49 ]
Tytuł: 

Dred napisał(a):
dokładnie 1.9 zaczynały się od 90 a kończyły na 130 :D
silniki 3.0 to fajne silniczki i dużo lepsza kultura pracy jak 2.5 V6 na dodatek wcale tak dużo nie palą
w Wawie takim 3litrowym klekotem możesz mieć spalanie na poziomie 12 L
8-9 L to pali A8 4.2 TDi w trasie :D przy prędkościach powyżej 150
3.0 bedzie paliło podobnie


No faktycznie 90 110 130KM . Ale jak chodzę na allegro to znajduje zazwyczaj te 224KM. ostatnio znalazłem 226KM ale podejrzewam ze się facet rypnął.
A czy przy 3.0 tdi jest jakaś różnica między 2004 2005 2006? Coś tam konkretnego zmieniali?

Odnośnie spalania to mnie to trochę uspokoiłeś. Ogólnie raczej jeżdżę w trasie.
Rozumiem ze odnośnie tuningu to lepiej do kolegi Rogala uderzyć :)
No bo bez tuningu to się raczej nie obejdzie.


Autorus

Autor:  meszrum [ 14.wrz.2007 17:27:27 ]
Tytuł: 

z DPF można sobie radzić za pomocą VAG-Com'a. po zapełnieniu filtra należy przeprowadzić BS na odpowiednim bloku i przejechać się ze stałą prędkością na odpowiednim dystansie, aż wypalanie zanieczyszczeń dobiegnie końca [<10%].
po zakończeniu operacji DPF jest jak nowy.


co ciekawe, niewiele ASO ma świadomość istnienia tej procedury.
...a Wódz robi ją systematycznie...
:):


po zupełnym zapełnieniu filtra auto nie uruchomi. ASO wymienia filtr, a auto dalej nie uruchamia... :d
a wystarczy odpalić z odpowiednim loginem - nawet z zapchanym filtrem uruchomi.


[+]
proszę nie molestować mnie na PW, jak to zrobić.
takie wiadomości będę ignorować, gdyż nie mam zamiaru mieć na sumieniu silnika.

Autor:  Baskecior [ 14.wrz.2007 17:27:35 ]
Tytuł: 

Dred napisał(a):
dokładnie 1.9 zaczynały się od 90 a kończyły na 130 :D

Jesli mowa o TDI to zaczynały się na 75 KM (A4, AFF) a kończyły na 160 KM (Leon) ;)

Autor:  Dred [ 14.wrz.2007 17:48:01 ]
Tytuł: 

fakt były 75 konnt ale to nie były tdi tylko to było oznaczenie DI zdaje się
a co do leonowych to się nie wypowiadam bo nie byłem tego pewien

@autorus
nie tylko 90 110 130
były także 105, 115
co do chipsa to możesz u Rogala robić, możesz tez u Mastersa
co się zmienialo w latach 2004-2006, 2007 moc i moment obrotowy w tej chwili 3.0 ma 500 niutonów wcześniej było 450 a przy 224 koniach nie pamiętam ile bylo
zmienił się przede wszystkim osprzęt ale nie wiem dokładnie co.

co do DPF'a to nie tak fajnie jak piszesz MESZ ;) ale nie mam zamiaru wszczynać kolejnej dyskusji kończącej sie głupimi textami i pyskówką :(

Autor:  meszrum [ 14.wrz.2007 18:01:31 ]
Tytuł: 

Dred napisał(a):
co do DPF'a to nie tak fajnie jak piszesz MESZ ;) ale nie mam zamiaru wszczynać kolejnej dyskusji kończącej sie głupimi textami i pyskówką :(


Dred,
fajnie - niefajnie, lecz wystarczy kabel za 500 PLN [...i odrobina wiedzy, której, mam nadzieję, brakuje tylko łódzkim ASO]. ;)

poza tym, z mojej strony nigdy nie padło ani jedno zepsute słowo pod Twoim adresem.

Autor:  Pablo200 [ 14.wrz.2007 20:02:08 ]
Tytuł: 

Dred napisał(a):
dokładnie 1.9 zaczynały się od 90 a kończyły na 130 :D
silniki 3.0 to fajne silniczki i dużo lepsza kultura pracy jak 2.5 V6 na dodatek wcale tak dużo nie palą
w Wawie takim 3litrowym klekotem możesz mieć spalanie na poziomie 12 L
8-9 L to pali A8 4.2 TDi w trasie :D przy prędkościach powyżej 150
3.0 bedzie paliło podobnie


Wiec 3.0 TDI pali 1 L mniej niz 4.2 TDI sprawdzilem osobiscie co dzien tego doswiadczam. :d
Silniki rewelacyjne ale dziwna sprawa im jedziesz szybciej tym mniej pali
optymalna predkosc dla obydwu motorow to minimum 160... km/h
dobre paliwo i wlasciwy serwis to klucz sukcesu
I jeszcze jedno mam juz wersje MMI po polsku do modelu A6 4F :-)

Autor:  Dred [ 14.wrz.2007 20:57:50 ]
Tytuł: 

meszrum napisał(a):
poza tym, z mojej strony nigdy nie padło ani jedno zepsute słowo pod Twoim adresem.
wiem i ciesze się , natomiast nie chcę wszczynać dyskusji dosyć drażliwej do której włączyliby się inni i by powstała pyskówka.
słowa tego użyłem z pełna odpowiedzialnością , natomiast nie miałem Ciebie na myśli Mesz, bo wiem , że tak bys nie postąpił (przynajmniej tak mi się wydaje)
pozdro i sorx za ota

Autor:  spanky [ 15.wrz.2007 08:12:03 ]
Tytuł: 

Dred napisał(a):
fakt były 75 konnt ale to nie były tdi tylko to było oznaczenie DI zdaje się


oznaczenie ma DI ale jest to normalne TDI ;) ....
[ z turbiną (taką jak w 1Z) co by nie było wątpliwosci ] :peace:

Autor:  autorus [ 15.wrz.2007 08:41:57 ]
Tytuł: 

A może byśmy wrócili do głównego tematu? Rozmawiałem już z kolegą Pablo200, tylko ze on ma a8 ale mówił ze przy pojemności 3.0 to są te same silniki.
I podał ze w granicach 9l pali.
Moja skoda pali ok 7a jak ją przycisnę trochę wiecej .
A jak to jest z generacjami tzn są poglądy ze np lepiej kupić z 2006 bo to zupełnie inna nowa super konstrukcja itd. Czy w audi jest tak samo?

np taki:

http://allegro.pl/item240638583_obrzydl ... racja.html


A w ogóle to ile jest na a6 gwarancji? Bo widzę ogłoszenia ze samochód z 2006r a nie ma nic o gwarancji. Przecież to byłby duży atut.
Autorus

Autor:  Dred [ 15.wrz.2007 09:28:04 ]
Tytuł: 

gwarancja na audi jest 2 lata bez limitu km
można też wykupić dodatkową gwarancję na 3 lata przedłuzając ja do 5 lat więc to jest naprawde fajna sprawa , oczywiście nie każdy to wykupuje
@ spanky źle się wyraziłem chodziło mi o oznaczenie bo to, że to jest zwykly TDi tylko odciążony tak jak w transporterach to wiem

Autor:  Piotruś [ 15.wrz.2007 09:38:07 ]
Tytuł: 

autorus napisał(a):
A może byśmy wrócili do głównego tematu? Rozmawiałem już z kolegą Pablo200, tylko ze on ma a8 ale mówił ze przy pojemności 3.0 to są te same silniki.


I tak i nie. Zależy to od okresu produkcji, rodzaju skrzyni biegów, etc. ... .
Jako konstrukcja - są te same, różnice dotyczą osprzętu i niektórych części mechanicznych (głowice, rozrząd).

autorus napisał(a):
I podał ze w granicach 9l pali.


Istnieje taka możliwość i zależy to przede wszystkim od techniki jazdy oraz warunków eksploatacyjnych. Silniki V6 i V8 mają to do siebie, że spektrum realnego zużycia paliwa jest naprawdę duże, a decyduje o tym użytkownik ... ;) .
Są na AKP osoby dysponujace superzadbanymi silnikami 2.5, które deklarują zużycie na poziomie ok. 11 - 12 litrów (w cyklu miejskim) i niewiele mniej w trasie.
I takie są fakty. Są jednak i inne fakty, równie prawdziwe, że cięższym Allroad-em 2.5TDi, w cyklu "mieszanym" (trochę góry, trochę trasa, trochę jazdy po miastach typu Katowice, Chorzów, Bytom, Zabrze) - zużycie paliwa zamyka się w granicach 9 - 9,2 l / 100 km. Słowem - najwięcej zależy od kierowcy i basta.
Posłużyłem się przykładem 2.5, ponieważ tych silników jest tutaj /na Forum/ więcej ale zapewniam Cię, że z nowszymi (2.7 i 3.0) sytuacja jest bardzo podobna.

autorus napisał(a):
A jak to jest z generacjami tzn są poglądy ze np lepiej kupić z 2006 bo to zupełnie inna nowa super konstrukcja itd. Czy w audi jest tak samo?


Jest tak samo. Do wyboru są takie silniki 3.0TDi:
[W modelu A6. Np. Q7 jeździ na BUN i BUG]

BMK, 165kW (224PS) - już nie produkowany
ASB, 171kW (232 PS) - w produkcji
BNG 155kW (211 PS) - (chyba już nie produkowany)
BUN, 155kW (211PS) - w produkcji

BMK i BNG mają swoje wady wieku dziecięcego, nadzwyczaj kłopitliwe i kosztowne po przekroczeniu ok. 250 tkm. przebiegu. Czy zostały powielone w ASB i BUN - tego (narazie :d ) nie wiem. Przypuszczam, że niektóre napewno tak ale to się okaże kiedy duża liczba egzemplarzy dobije odpowiednio wysokich przebiegów.

Co do chipowania ... . Analogicznie do silników 2.5 - największą barierę stanowi wymiana softu tiptronika (multi niedostępne dla 3.0 i quattro wogóle odpada - dalej sypią się na potęgę), której mogą dokonać jedynie firmy posiadające anschluss "on-line" do fabrycznej sieci serwisowej. Być może kiedyś się to zmieni ... .

autorus napisał(a):


W "przebogatym" i ładnie przygotowanym opisie aukcji brakuje mi podstawowego warunku - jakiejkolwiek deklaracji że samochód jest bezwypadkowy. Cena sugeruje, że chyba nie jest ... . Na 99% silnik BMK, a Ty powinieneś szukać ASB ... .

Autor:  Dred [ 15.wrz.2007 10:04:37 ]
Tytuł: 

Piotrze a od kiedy był montowany multitronik w silniku 3.0 TDI JAKIMKOLWIEK :??: :>

Autor:  autorus [ 15.wrz.2007 10:54:49 ]
Tytuł: 

Piotruś napisał(a):
autorus napisał(a):
A może byśmy wrócili do głównego tematu? Rozmawiałem już z kolegą Pablo200, tylko ze on ma a8 ale mówił ze przy pojemności 3.0 to są te same silniki.


I tak i nie. Zależy to od okresu produkcji, rodzaju skrzyni biegów, etc. ... .
Jako konstrukcja - są te same, różnice dotyczą osprzętu i niektórych części mechanicznych (głowice, rozrząd).

autorus napisał(a):
I podał ze w granicach 9l pali.


Istnieje taka możliwość i zależy to przede wszystkim od techniki jazdy oraz warunków eksploatacyjnych. Silniki V6 i V8 mają to do siebie, że spektrum realnego zużycia paliwa jest naprawdę duże, a decyduje o tym użytkownik ... ;) .
Są na AKP osoby dysponujace superzadbanymi silnikami 2.5, które deklarują zużycie na poziomie ok. 11 - 12 litrów (w cyklu miejskim) i niewiele mniej w trasie.
I takie są fakty. Są jednak i inne fakty, równie prawdziwe, że cięższym Allroad-em 2.5TDi, w cyklu "mieszanym" (trochę góry, trochę trasa, trochę jazdy po miastach typu Katowice, Chorzów, Bytom, Zabrze) - zużycie paliwa zamyka się w granicach 9 - 9,2 l / 100 km. Słowem - najwięcej zależy od kierowcy i basta.
Posłużyłem się przykładem 2.5, ponieważ tych silników jest tutaj /na Forum/ więcej ale zapewniam Cię, że z nowszymi (2.7 i 3.0) sytuacja jest bardzo podobna.

autorus napisał(a):
A jak to jest z generacjami tzn są poglądy ze np lepiej kupić z 2006 bo to zupełnie inna nowa super konstrukcja itd. Czy w audi jest tak samo?


Jest tak samo. Do wyboru są takie silniki 3.0TDi:
[W modelu A6. Np. Q7 jeździ na BUN i BUG]

BMK, 165kW (224PS) - już nie produkowany
ASB, 171kW (232 PS) - w produkcji
BNG 155kW (211 PS) - (chyba już nie produkowany)
BUN, 155kW (211PS) - w produkcji

BMK i BNG mają swoje wady wieku dziecięcego, nadzwyczaj kłopitliwe i kosztowne po przekroczeniu ok. 250 tkm. przebiegu. Czy zostały powielone w ASB i BUN - tego (narazie :d ) nie wiem. Przypuszczam, że niektóre napewno tak ale to się okaże kiedy duża liczba egzemplarzy dobije odpowiednio wysokich przebiegów.

Co do chipowania ... . Analogicznie do silników 2.5 - największą barierę stanowi wymiana softu tiptronika (multi niedostępne dla 3.0 i quattro wogóle odpada - dalej sypią się na potęgę), której mogą dokonać jedynie firmy posiadające anschluss "on-line" do fabrycznej sieci serwisowej. Być może kiedyś się to zmieni ... .

autorus napisał(a):


W "przebogatym" i ładnie przygotowanym opisie aukcji brakuje mi podstawowego warunku - jakiejkolwiek deklaracji że samochód jest bezwypadkowy. Cena sugeruje, że chyba nie jest ... . Na 99% silnik BMK, a Ty powinieneś szukać ASB ... .


Wielkie dzięki, już wiem ze właśnie ASB mam szukać a to bardzo dużo.
Martwi mnie natomiast te chipowanie. Ze sa problemy :(
A jak to jest z allroad też z silnikiem 3.0 tdi.?

Gdzie można znaleźć informację odnośnie pakietów dodatkowych dla poszczególnych roczników, bo rozumiem ze cos tam zawsze dodali :)

I jeszcze raz dzięki ze mi wytłumaczyłeś jak jest z tymi silnikami, bo sam bym się z tym męczył a na koniec walnął jakiegoś babola :(
Odnośnie tej aukcji to faktycznie cena jest za niska. Jak na moje laika oko. Powinno być w granicach 120-130kzł.
Poza tym jakbym się już zdecydował to bez kogoś z grupy to bym nawet się nie ruszył. Za dużo jest do umoczenia.

(kiedyś z komisu prawie nie kupiłem octavi 2 letniej po takim dzwonie ze cena przed dzwonem 60kzł a po 27kzł. Tylko gostek wyremontował i naprawdę nie mogłem nic znaleźć. Gdyby nie mój braciak -- jeszcze się wkur... jak sobie o tym pomyślę ) Komis w Katowicach na ulicy kościuszki.


Mam jeszcze pytanko odnośnie wersji a6 po 2004r
znalazłem limuzyna, avant, quattro, allroad i tak się zastanawiam czy wszystkie te wersję są quatrro? Czym się rożnią itd. Nie wiem gdzie to znaleść :(


Autorus

Autor:  spanky [ 15.wrz.2007 10:58:00 ]
Tytuł: 

autorus napisał(a):
Martwi mnie natomiast te chipowanie. Ze sa problemy :(


co do chiptuningu 3.0 TDI to MT jaki i Compoty grzebia juz takie furki i z tego co wiem to wyniki sa bardziej niz zadowalajace ... :):

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/