.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
A3 sportback /nowy/ 2.0TDI: 140 KM czy 170KM? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=65806 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | metrotest [ 19.wrz.2007 17:13:13 ] |
Tytuł: | A3 sportback /nowy/ 2.0TDI: 140 KM czy 170KM? |
Witam serdecznie wszystkich. Przejdę do rzeczy. Otóż byłem /jako doradca ![]() Czy ma ktoś doświadczenie w praktycznym porównaniu wersji 2.0 140KM i 2.0 170 KM? W salonie oferują do jazd testowych jedynie 2.0 140 KM. Zresztą krótka przejażdżka to i tak za mało, aby stwierdzić różnice. Na papierze parametry mocniejszego silnika są trochę lepsze: przyśpieszenie 9.7s vs 8.6s, moment obrotowy 320 Nm vs 350Nm. Słabszy silnik jest za to tańszy o 5 tys. zł, pali mniej ok. 0.5l na 100 i będzie trochę tańszy w serwisowaniu ze względu na brak PDF /filtr cząstek stałych/. Jeszcze jedno - tuning raczej nie wchodzi w grę /konserwatysta/, więc różnice w podatności na "wirusa" ![]() Interesują mnie, zatem wrażenie z praktyki. Którym się przyjemniej jeździ, który lepiej ciągnie od dołu? Gdzie jest mniejsza „turbodziura”? Czy przy wyprzedzaniu „na trasie” odczuwalne są te lepsze parametry, itd.? W niektórych testach aut VAG z jednostką 170KM testujący skarżą się na to, że się ciężko rusza /za duży moment - koła buksują, w końcu to napęd na jedną oś/ i auto na niższych biegach z uwagi na parametry jest trochę nerwowe. A3 to w końcu niewielkie auto, więc ta „narowistość”, może jeszcze bardziej być odczuwalna. A poza tym jak na tej wielkości auto może 140KM w zupełności wystarczy. Sam nie wiem. Co radzicie? |
Autor: | rafala6 [ 19.wrz.2007 17:18:10 ] |
Tytuł: | |
2.0 170KM+Virus ![]() |
Autor: | Simpson [ 19.wrz.2007 17:21:54 ] |
Tytuł: | |
140KM + chip... będzie ze 185-190KM i będzie rewelacyjnie! |
Autor: | rafala6 [ 19.wrz.2007 17:26:52 ] |
Tytuł: | |
A ile do quattro trzeba dołożyć. |
Autor: | Simpson [ 19.wrz.2007 17:27:39 ] |
Tytuł: | |
rafala6 napisał(a): A ile do quattro trzeba dołożyć.
łeee... spalanie będzie większe.. ![]() ![]() |
Autor: | meszrum [ 19.wrz.2007 17:29:38 ] |
Tytuł: | |
to są zupełnie inne konstrukcje. tylko i wyłącznie powinieneś brać pod uwagę wersję 170konną. okiem autorytetu: http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=3300 . |
Autor: | Baskecior [ 19.wrz.2007 18:23:00 ] |
Tytuł: | |
Proponuję na forum Masters`a poczytać , dlaczego warto zakupic najmocniejszą wersję 170-konną ![]() |
Autor: | metrotest [ 20.wrz.2007 15:10:05 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za powyższe odpowiedzi. Nie o to mi jednak chodziło. Zależy mi, aby ktoś kto jechał A3 w obu wersjach 140 KM i 170KM napisał o wrażeniach z jazdy. A tuning nie wchodzi w grę ![]() Pozdrawiam |
Autor: | meszrum [ 20.wrz.2007 19:33:45 ] |
Tytuł: | |
przejedź się sam i wybierz lepszy wg siebie model. wybrałbyś auto na podstawie opinii na forum? |
Autor: | metrotest [ 21.wrz.2007 07:58:54 ] |
Tytuł: | |
meszrum napisał(a): przejedź się sam i wybierz lepszy wg siebie model.
wybrałbyś auto na podstawie opinii na forum? Masz rację. Niestety nie ma możliwości przejechania się oboma autami. Jest tylko wersja 140KM. A przejechanie się Passatem z silnikiem 170KM to już inna bajka. Czasem opinie z forum wpływają na deczyje. Jeśli wszyscy chwalą dane rozwiązanie to jest duża szansa, że i kolejnej osobie ono przypadnie do gustu. Sądzę, że tak jest np. ze skrzynią DSG. P.S. To nie ja kupuję. Jestem tylko doradcą. ![]() |
Autor: | Dred [ 21.wrz.2007 09:01:54 ] |
Tytuł: | |
jeździlem obydwoma autami tzn z obydwoma silnikami 140 DSG i 170 DSG powiem tak , jak wciskasz pedał to troszkę czuć różnicę między nimi ale tak na elastyczności to nie bardzo ( a to wszystko jest spowodowane tym , że oba ciągną od dołu i automat nie pozwala na przyśpieszanie od 60 na 4 biegu tylko sam redukuje) w A4 jest sens kupowania 170 bo dostajesz od razu pakiet S-line exteriour natomiast jakbyś chciał kupic 140 i ten pakiet to jak dobrze pamietam wychodzi nawet drożej ![]() w A3 nie ma tych pakietów (przynajmniej nie w standardzie przy którymś z silników) i szczerze to wybór 140/170 ma tylko znaczenie jesli chodzi o grzejące się i pekajace głowice w 140 ( ale często po chipsach, choc to nie jest regułą) osobiście wybrałbym 170 ze skrzynka DSG i łopatkami przy kierownicy. tu masz ceny attracion (bazowej wersji) Audi A3 2.0 TDI DPF oś przednia S tronic 125/170 121 915.- Audi A3 2.0 TDI oś przednia S tronic 103/140 116 285.- jeśli nie chcesz tego auta chipować to weź 140 zaoszczędzisz 5 tysi qre możesz przeznaczyć na jakieś extrasy ps często te auta zamiast deklarowanych 140 maja około 150-155 koni potwierdzone hamownią . |
Autor: | f.5 [ 06.kwi.2008 21:38:20 ] |
Tytuł: | |
Witam Panów. Pozwolę sobie odgrzac wątek sporbackowy. Zaliczkowałem własnie nowy pojazd a3 170 ps s-tronic s-line i inne szklane dachy w związku z tym proszę o rady bo to moj 1 audi i generalnie stycznosc z tymi silnikami.Poprzednio uzytkowalem vectrę 2,2 dti automata wiec diesel nie jest mi obcy jedak od razu po zakupie jade 2000 kilometrow i wszystkie rady są mile widziane. Na co zwrócic uwagę przy eksplatacji w oplu olej wymieniałem co 40 000 i wszystko działało sprawnie , zawieszenie zaczelo stukac po 120 000 , troszke się boję bo audi bedzie na 18 calowych felgach wiec zawieszenie bedzie miało co robic. Proszę o ewentualne rady i przepraszam jesli cos sfajdałem reaktywując wątek . pozdrawiam f.5 |
Autor: | Dred [ 06.kwi.2008 21:55:12 ] |
Tytuł: | |
dobrze że odgrzewasz zamiast zakladać nowy tutaj musisz bardzo często sprawdzać stan oleju, bo te 2.0 TDI wciągają olej i jset to całkowicie normalne więc przed wyjazdem kup litr oleju dolej ile potrzeba i po przejażdżce 2 TKM sprawdź i też dolej ![]() |
Autor: | f.5 [ 06.kwi.2008 22:08:30 ] |
Tytuł: | |
OK zrozumiałem oczywiscie 1L kupie w aso na drogę i pierwszy tysiąc ostrożnie max do 140 km/h do 3000 obrotów - pdobno. A jak dbac o s-tronica w oplu pękały polskie chłodnice oleju skrzyni i wyciekający olej powodował zatarcie skrzynki koszt gigantyczny. Miedzy innymi dlatego zmieniam automobil a przyzwyczaiłem sie do automata i innego nie brałem pod uwagę. Jestem pełen podziwu bo tydzien temu jechałem vw paskiem 170 dsg i powiem ze roznica tych skrzyń jest ogromna opel potrzebuje do 2sek na zmiane w pasacie niezauwazylem zmian biegów a jestem na tym punkie wyczulony bo tylko przez ostatnie pol roku czekam az mi pęknie chłodnica i będę bulił 20 000 a wolę to(kasę) przeznaczyc na dalsze badania panów z audi co tez czynię. niech pracują sumiennie bo skrzynka to majstersztyk - wielki szacunek. |
Autor: | Dred [ 06.kwi.2008 22:24:28 ] |
Tytuł: | |
skrzynka spoko nie czujesz zmiany biegów bo sa 2 sprzęgła ![]() na razie nie słychać nic o awaryjności tych skrzyń raz , że sa w miare świeże , a dwa występują tylko w TT/A3/Passat i w sumie w pasku najwiecej się ich sprzedaje nie pamiętam natomiast jak jest opisane w obstrukcji i co na to fabryka jeśli chodzi o wymiane/dolewanie oleju do tej skrzynki natomiast tutaj nic nie pęka jak w oplach więc bez obaw ![]() aha olej w silniku wymieniaj sobie co 15 tysi , bo nasze paliwko nie jest ciekawe więc nawet na LL nie wymieniałbyś co 30 tysi tylko częściej poproś w ASO by ustawili Tobie przeglady co 15 tysi lub co rok. tak na początku powinieneś w miare spokojnie jeździć , ale też nie popadajmy w skrajnośc , bo obecnie montowane silniki są docierane na ramie. |
Autor: | f.5 [ 07.kwi.2008 09:29:36 ] |
Tytuł: | |
OK dziękuję za rady dotyczące przeglądu , chcę tym autem troszkę pojezdzic i warto zainwestowac w olej (przeglądy co 15 tysi) przy jakosci naszego paliwa - to fakt aczkolwiek tankuję na bp.Przekażę info aso. dzięki. |
Autor: | grejf [ 07.kwi.2008 13:41:48 ] |
Tytuł: | |
JA osobiscie wybral bym 140ps z tymi pekajacymi glowicami jest jak w avensis 2.2 D4D VVT-i, masz raceje regula moze nie jest, ale kupic wers. 170ps i nie korzystac z nich to tez paradox, a z drugiej strony nie wzial bym automata wiec chyba dlatego 140ps bym wybral. widzialem przypadek nowej na owe czasy A4 quattro 1.8 T 180ps Z 2006R. po przelocie 10TKM nie bylo oleju, resztóweczki, wiec olej na poczatku, zgadza sie troche łoji. Ale koolega jak juz wzial wersje Sline 170, cena pewnie duzo wyzsza lub rowna do Subaru Legacy 2.0 D H4 BOXER AC 150ps ![]() chyba bedzie, moj nastepny tylko Autback, albo Allroad C6 2.7 TDI ![]() ![]() pozdrawiam niech sie dobrze sprawuje pierwsze Audi, zycze. ![]() |
Autor: | (A)rturo [ 07.kwi.2008 13:47:30 ] |
Tytuł: | |
170Km to najgroszy silnik w gamie audi jesli chodzi o 2.0tdi Lepszy wybor byl 140KM i wirus 140KM sa o wiele mniej awaryjne, mniej pala i podatne na czip ze 170KM da sie zrobic max 190KM i w Polsce chyab 2-3 firmy zajmuja sie czipem 170KM |
Autor: | grejf [ 07.kwi.2008 13:56:42 ] |
Tytuł: | |
Tak bardziej trwale, tylko jak juz masz 170ps to chips Ci jest zbedny, z 2.0 litrow szesciennych fizyki nie oszukasz, widocznie 170ps jest zlotym srodkiem, aby mial elastyke, bez wiekszej dziury, ciekawy jestem czy i ile podzespolow w silniku jest innych mocniejszych pod 170 niz 140, czy pompa skrzynia ect. np do mojego łaza pompe od wspomagania po nr sprowadzali, nie wsadzili mi od standard AKE 180ps. Wyjechal on na mtm z salonu na zamowienie. |
Autor: | f.5 [ 07.kwi.2008 16:18:58 ] |
Tytuł: | |
Mam nadzieję ze 170 ps tez nie będzie awaryjny i wyjątkowo wolny ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |