.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
A6 Avant 2,5 tdi Quattro tiptronic https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=66322 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Esperak [ 30.wrz.2007 15:02:52 ] |
Tytuł: | A6 Avant 2,5 tdi Quattro tiptronic |
Zeby nie było wątpliwości to interesuje mnie A6 (C5) Avant (1999-2002) 2,5 V6 TDI Quattro na tiptronicu (179-180PS) Tak czytam czytam i czytam posty na różnych forach związane z tym samochodem w wersji TDI i im wiecej czytam tym większy bajzel mam w głowie. Może ktoś pomoże mi poukładać te informacje. Z tego co wyczytałem problemem niektórych silników TDI w tych autach są wałki i wtryski, są jednak wersje które maja juz to poproawione moze ktoś powiedzieć jakie to wersje (oznaczenia motorów) ja jestem zainteresewany wersją 179PS bo takie występują w Q z tipem. Ile tak naprawde pali taki samochodzik bo opinie z różnych forów są niesamowicie rozbierzne. od 5,5 do 14L moze ktoś użytkuje taki model jeżdzi normalnie i ma jakąś sensowną wiedzie. naszukałem się strasznie danych technicznych dotyczących tego modelu z Q i tip i niegdzie niema. wszedzie jest albo manual albo tip bez Q. macie moze dane Avanta w Q z tipem.? Jeśli kotś ma wykas wszystkich wersji silnika 2,5 V6 TDI to proszę o podanie może przydać się nie tylko mi (kod literowy) ![]() |
Autor: | da.kot [ 30.wrz.2007 16:02:12 ] |
Tytuł: | |
Jestem posiadaczem A6 C5 (2002) Avant 2,5 TDi (163PS). Co prawda to nie jest quattro, ale Triptronic jeżeli dobrze słyszałem jest ten sam. Jeżeli znajdziesz samochód z przebiegiem ~150.000 to uważaj, żeby kupić samochód po remoncie skrzyni biegów, bo to że się zepsuje takowa jest niestety pewne. A magiczna granica 150.000 jest średnią żywotnością tej skrzyni (moje nieoficjalne poparte doświadczeniem dane). /edited: No to się pomyliłem. Chciałem pomóc, bo z tym autem mam same problemy. Sorry za dezinformację. |
Autor: | GrzesB [ 30.wrz.2007 16:12:44 ] |
Tytuł: | |
Skoro jeździsz 2.6 V6 i stać Cię na jeżdżenie na gazie... to AKE raczej pozbawi Cię złudzeń. W mieście pali 12,5-14 litrów, w trasie 9. Mniej da się spalić ale kosztem prędkości - ale jak masz tip i quattro w takim aucie to jakoś żal za tyłek ściska jak się jedzie 100km/h a "dróżka czysta" ![]() ![]() Sam koszt rozrządu jest 3x droższy niż AAH/ABC (mówię o porządnej robocie a nie zmianie samego paska). A tak w ogóle to zapodaj szukajkę... bo to co Ci napisałem w miniaturze na forum masz w postaci epopei ![]() Co do osiagów - nie mam danych, ale jeśli auto trzyma serię 180PS 370Nm to ładnie wciska w fotel nawet przy tipie. To nie jest wyścigówka ale C4 AAH na 90% zje (choć waży 1850kg). Ostatnio zjadłem nawet Mietka C220 - ale na ichniejszych oznaczeniach się nie znam więc nie wiem czy tam nie było jakiegoś dychawicznego silnika. Zalety w stosunku do AAH/ABC - do 190 rozpędza się równomiernie i szybko (więcej nie jechałem), jak się dobrze zrobi to ma się spokój (ale to, że na dzien dobry wyłożysz sporo kasiorki po zakupie jest niemal pewne), brak gazowni, możliwość chipa. Wady w stosunki do AAH/ABC - wymaga najlepszego oleju z pewnego źródła, jak coś walnie to naprawy są zazwyczaj znacznie droższe niż V6 2.6 czy 2.8, mało zdolnych mechaników w temacie 2.5 V6 TDI (jak 3 lata temu do V6 PB). Imho jeśli nie masz zapasu gotówki po zakupie auta to nie pchaj się w ten silnik! |
Autor: | atal [ 30.wrz.2007 16:14:07 ] |
Tytuł: | |
da.kot napisał(a): Jestem posiadaczem A6 C5 (2002) Avant 2,5 TDi (163PS).
Co prawda to nie jest quattro, ale Triptronic jeżeli dobrze słyszałem jest ten sam. Jeżeli znajdziesz samochód z przebiegiem ~150.000 to uważaj, żeby kupić samochód po remoncie skrzyni biegów, bo to że się zepsuje takowa jest niestety pewne. A magiczna granica 150.000 jest średnią żywotnością tej skrzyni (moje nieoficjalne poparte doświadczeniem dane). Kolego pleciesz KOMPLETNE BZDURY :!!: ![]() Temat zarowno silnika, jak i skrzyni byl juz czesto omawiany, wiec mysle ze nie ma nad czym tu dyskutowac. Do kolegi da.kot Wiedz, ze jest roznica pomiedzy licznikowym przebiegiem 150 tys.km. a RZECZYWISTYM PRZEBIEGIEM ktory mozna pomnozyc x3. Wg. mnie termat do zamkniecia ![]() |
Autor: | GrzesB [ 30.wrz.2007 16:16:03 ] |
Tytuł: | |
da.kot napisał(a): Jestem posiadaczem A6 C5 (2002) Avant 2,5 TDi (163PS).
Co prawda to nie jest quattro, ale Triptronic jeżeli dobrze słyszałem jest ten sam. Jeżeli znajdziesz samochód z przebiegiem ~150.000 to uważaj, żeby kupić samochód po remoncie skrzyni biegów, bo to że się zepsuje takowa jest niestety pewne. A magiczna granica 150.000 jest średnią żywotnością tej skrzyni (moje nieoficjalne poparte doświadczeniem dane). Twoje auto to inna bajka - 163PS nie miały tiptroników tylko multitroniki i nigdy nie miały quattro. To najgorsza automatyczna skrzynia jaką Audi wypuściło... Tip jest o wiele wytrzymalszy. To, że auto będzie miało nalatane >150tkm jest pewne. |
Autor: | Esperak [ 30.wrz.2007 18:47:13 ] |
Tytuł: | |
Zeby uściślić pewne rzeczy. Rozważam kupno autka z importu niewiem czy nie własnego wiec przebieg jest dlamnie jak najbardziej sprawą ważną i jak już coś wybiore to bedzie miał tyle na liczniku co w papierach skrupulatnie sprawdzone a jako że audi serwisowane w niemczech można łatwo zweryfikować w ASO wiec co do przebiegu zakładam że bedzie autentyczny jak dotąd wszystko co kopiłem miało rzeczywiste przebiegi. co do skrzyni. zalezy mi na automacie z tego co wiem multitronic (bezstopniowa) jest faktycznie troszku awaryjna dlatego roważam tylko tipa. ważną kwestią jest spalanie niewątpliwie kwestie napraw ( rozrząd itp jest mniej istotna raz wydana dobrze kasa procentuje) mam w okolicy bardzo cenionego mechanika do disli wiec tu tez nie widze klopotu. zakładając kupno takiego autka zakładałem spalanie na poziomie 8L średnio. Zakładajac iż głónie jezdze po za mistem można przyjać stosunek 30/70 miasto/trasa. co do prędkości to preferuje raczej tempomat 120km/h (to taka terapia dla maniaka predkości bo na nodze przy gazie niepotrafie sie powstrzymać). generalnie jak juz bedzie kasa to poszukam igiełki z odpowiednim wypasem i przebiegiem tyle ze musze juz wtedy wiedziec co chce kupić i dlatego właśnie pisze ten topik żeby zebrać informacje od użytkowników którzy juz przećwiczyli to i owo z tym modelem i mają doświadczenia. |
Autor: | GrzesB [ 30.wrz.2007 19:50:41 ] |
Tytuł: | |
No w 8l/100km to raczej ciężko będzie... tym bardziej, że jeżdżąc po naszych drogach jest sporo wyprzedzania... Ja w trasie mam ok. 9l jeżdżąc głównie z tempomatem (ale w naszych realiach) i z prędkościami 100-160km/h (górna granica przy tym spalaniu to raczej przy wyprzedzaniu). W mieście skopci więcej... Kup manuala - może się zmieścisz... Auto które waży prawie 2 tony musi palić... szczególnie w quattro i automacie - czyli najbardziej paliwożernej konfiguracji... Na postoju na neutralu z wyłączonymi światłami pali 0,9l/h a ze światłami i klimą 1,7l/h - to już powinno Ci dać do myślenia... |
Autor: | Skiner [ 30.wrz.2007 19:59:25 ] |
Tytuł: | |
mam do sprzedania coś czego szukasz. Autko sprowadzilem osobiście z DE. Przebieg udokumentowany. Możesz sprawdzić gdzie tylko chcesz. 180KM quattro tiptronic. czarna na skórach,xenon,navi,chrompakiet itd. 2002rok.195k przebieg. audi do opłat. Jak cos to wal na PW. pozdro. |
Autor: | SLOVIAN [ 30.wrz.2007 20:03:11 ] |
Tytuł: | |
Ja mam 180 konnego tipa z Q i w trasie chleje mi 11l,ale ja mam ciezką noge i lece tak od 140 do 180(autostrady badz ogolnie drogi o małym natezeniu ruchu) Jak mówisz 8 l??O taki wynik to ciężko.Co do chiptuningu,to silniki BAU itp,sie do tego nie nadają.Czasami tak sobie myślę jaka powinna być cena w sam raz za dobrze utrzymane audi A6 C5 2001 - 2003 ?Ma ktoś jakieś propozycje? |
Autor: | marcinpoznan74 [ 01.paź.2007 13:41:03 ] |
Tytuł: | |
Po pomiarach z weekendu. Na odcinku 500 km , spalil w trasie 8,9 L/100 Km. No miasto wygląda troszkę inaczej ![]() Ale uważam,że i tak warto A co do cen, jeśli to nie Twoje pierwsze A6 C5, to już wiesz ze nie należy do najtańszych w obsłudze. Uważam, że konfiguracja 2.5 180KM i Q + TIP jest ok, choc ja osobiscie jeszcze nie poznałem zalet Q a cały czas za nie płacę. No nic czekam na zime ![]() |
Autor: | KrzysiekR [ 01.paź.2007 17:04:02 ] |
Tytuł: | |
marcinpoznan74 napisał(a): Uważam, że konfiguracja 2.5 180KM i Q + TIP jest ok, choc ja osobiscie jeszcze nie poznałem zalet Q a cały czas za nie płacę. No nic czekam na zime ![]() Quattro sprawdza się w każdych warunkach, nie musisz czekac na zimę.Zalety jazdy w Quattro to wchodzenie w zakręty i wyprowadzanie auta z zakrętu,rusznie z miejca bez boksowania kołami,jazda po polskich koleinach w deszcz itp. |
Autor: | GrzesB [ 01.paź.2007 17:11:01 ] |
Tytuł: | |
Korzystasz Marcin z quattro cały czas - auto bez quattro zupełnie inaczej się prowadzi... |
Autor: | Esperak [ 01.paź.2007 18:45:57 ] |
Tytuł: | |
Hmmm tak powoli skłaniam sie jednak moze do zredukowania swoich ambicji na początke do A6 Avant 2,5 TDI tyle ze C4 zamiast C5 140PS. po mimo wszystko koszty utrzymania tego modelu w dobrej konfiguracji sa dosyć spore niemówiąc juz o nietrafionym zakupie bo to zupełna porażka. może na początek trzeba jednak kupić C4 zamin dojde co C5 a może jak pojdzie wszystko dobrze to C6. jakoś perspektywa poświęcania połowy wypłaty na samochód średnio mi się podoba puki co. co myslicie o takim rozwiazaniu co prawda to nie wypas C5 ale zawsze jakaś rozsądna alternatywa chyba. |
Autor: | Losiak [ 01.paź.2007 19:03:38 ] |
Tytuł: | |
Esperak napisał(a): Hmmm tak powoli skłaniam sie jednak moze do zredukowania swoich ambicji na początke do A6 Avant 2,5 TDI tyle ze C4 zamiast C5 140PS.
po mimo wszystko koszty utrzymania tego modelu w dobrej konfiguracji sa dosyć spore niemówiąc juz o nietrafionym zakupie bo to zupełna porażka. może na początek trzeba jednak kupić C4 zamin dojde co C5 a może jak pojdzie wszystko dobrze to C6. jakoś perspektywa poświęcania połowy wypłaty na samochód średnio mi się podoba puki co. co myslicie o takim rozwiazaniu co prawda to nie wypas C5 ale zawsze jakaś rozsądna alternatywa chyba. Tylko jeżeli chcesz automat to musisz wtedy zrezygnować z quattro, niestety C4 2,5 TDI Q występowało tylko w manualu. Jeżeli chodzi o silnik to moim zdaniem AEL jest zaj... (tyle że ja nie lubie klekotów ![]() |
Autor: | Michal_Krakow [ 01.paź.2007 19:10:46 ] |
Tytuł: | |
Przyłączam sie do tematu. Chciałbym zapytac o co chodzi z tym c4 c5 c6? ja mam Audi a6 2.5TDI 150koni z Q 99r i która to jest wersja c4 c5? |
Autor: | Loop [ 01.paź.2007 19:23:12 ] |
Tytuł: | |
Michal_Krakow napisał(a): ... która to jest wersja c4 c5?
C5 ![]() |
Autor: | Esperak [ 02.paź.2007 10:01:49 ] |
Tytuł: | |
Myślalem ze oznaczenia modeli są wszech i wobec znane a widać że nie tak do końca. C4 - audi 100 po lifcie pierwsze Audi A6 do 1997r C5 - Audi A6 1997 - 2004 C6 - Audi A6 2004 - ![]() tak to wygląda w przypadku linii audi 100->A6 |
Autor: | krzycho0110 [ 02.paź.2007 12:01:47 ] |
Tytuł: | |
to jeszcze ja mam jedno pytanko,bo sie rozglądam za 2.5tdi po liftingu:) chodzi mi o tylni wydech >>rury po bokach to quattro,a rury w "kupie" to ośka???? licznik w środku po liftingu zawsze inny,niz ten z przed liftu???? bo jak tak patrze to różne rzeźby widze ![]() |
Autor: | KrzysiekR [ 02.paź.2007 14:16:01 ] |
Tytuł: | |
krzycho0110 napisał(a): to jeszcze ja mam jedno pytanko,bo sie rozglądam za 2.5tdi po liftingu:)
chodzi mi o tylni wydech >>rury po bokach to quattro,a rury w "kupie" to ośka???? licznik w środku po liftingu zawsze inny,niz ten z przed liftu???? bo jak tak patrze to różne rzeźby widze ![]() Lifting był chyba 2001.08.Od tej daty powinno być wszystko nowe.(zegary,światła przód i tył,zderzaki przód z niklem i spryskiwaczami na równo ze zderzakiem,maska przednia,tylny widoczne rury,kierownica no i silniki itp. |
Autor: | *S8* [ 02.paź.2007 14:26:50 ] |
Tytuł: | |
spryskiwacze dawali tylko do Xenon-a. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |