.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
A6 c4 2.5 TDI AAT na co zwrocic uwage https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=66715 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | rossi20 [ 07.paź.2007 21:17:00 ] |
Tytuł: | A6 c4 2.5 TDI AAT na co zwrocic uwage |
witam serdecznie. jade obejrzec audi a6 c4 2.5 TDI AAT i chcialbym sie dowiedziec na co mam zwrocic uwage przy silniku??? nie dysponujac warsztatem. samochod ma wymienione turbo w zeszlym roku , wiec na co warto innego zwrocic uwage przy tym silniku, jakies objawy dotyczace kiepskiego stanu. nie sugeruje sie przebiegiem bo on w tych samochodach nie ma wiekszego znaczenia i tak wiadomo ze raczej nie realny bedzie ![]() |
Autor: | ZiPi [ 07.paź.2007 22:16:24 ] |
Tytuł: | |
- Jak zapala na zimnym - powinien po jednorazowym zagrzaniu swiec, po paru obrotach rozrusznikiem odrazu zapalic na wszystkie gary i chodzic plynnie na wolnych obrotach. - Kolor spalin - zaraz po odpaleniu nie ma prawa byc zadnych widocznych oblokow za autem. Gdy zagrzany, przy ostrym dodaniu gazu ma prawo lekko zakopcic na czarno ale bez przesady. Czarny dym wskazuje na nieszczelnosci w dolocie, ew. lejace wtryski. Niebieski dym wskazuje na spalanie oleju przez silnik, uszkodzone uszczelniacze zaworowe, niesprawna turbine. - Turbina - nie powinno byc slychac zadnych gwizdow. Warto zdjac waz z intercoolera i sprawdzic luzy wirnika, nie ma prawa byc zadnego wyczuwalnego luzu. ( niby wymieniona ale ja bym i tak ja sprawdzil ) - Miarka poziomu oleju - Na pracujacym zagrzanym silniku po wyciagnieciu miarki, z bagnetu nie ma prawa dmuchac spalinami ! Reszte dodadza specjalisci od diesli ![]() |
Autor: | flavios [ 08.paź.2007 18:41:54 ] |
Tytuł: | |
ZiPi napisał(a): - Jak zapala na zimnym - powinien po jednorazowym zagrzaniu swiec, po paru obrotach rozrusznikiem odrazu zapalic na wszystkie gary i chodzic plynnie na wolnych obrotach.
- Kolor spalin - zaraz po odpaleniu nie ma prawa byc zadnych widocznych oblokow za autem. Gdy zagrzany, przy ostrym dodaniu gazu ma prawo lekko zakopcic na czarno ale bez przesady. Czarny dym wskazuje na nieszczelnosci w dolocie, ew. lejace wtryski. Niebieski dym wskazuje na spalanie oleju przez silnik, uszkodzone uszczelniacze zaworowe, niesprawna turbine. - Turbina - nie powinno byc slychac zadnych gwizdow. Warto zdjac waz z intercoolera i sprawdzic luzy wirnika, nie ma prawa byc zadnego wyczuwalnego luzu. ( niby wymieniona ale ja bym i tak ja sprawdzil ) - Miarka poziomu oleju - Na pracujacym zagrzanym silniku po wyciagnieciu miarki, z bagnetu nie ma prawa dmuchac spalinami ! Reszte dodadza specjalisci od diesli ![]() Sorki ZIPI i z całym szacunkiem ale kolega nie jedzie do salonu kupić fabrycznie nowego AAT tylko chce kupić dziesięcio letniego BĄBLA. Troszke przybastuj z tym nie kopceniem. Chyba nie ma AAT który by nie kopcił bo Batory to była ich domena. Większy czy mniejszy ale domena. PS miałem III więc nie ejstem LAIKIEM . Jeden nawet był z chipem. |
Autor: | *Robi* [ 08.paź.2007 19:36:24 ] |
Tytuł: | |
Mam w rodzinie AAT i kopci ,normalna rzecz dla niego.Jak nie masz kata to na zimnym słychac dosc turbinke, to tez normalka.A reszta to jak z innym autkiem.Przetrzepac do konkretu.Czy nie słychac regulatorów ,vacu pompa itd. |
Autor: | rossi20 [ 08.paź.2007 19:49:40 ] |
Tytuł: | |
no wlasnie chcialem to powiedziec ze nie jest to nowka z salonu. a wiec bylem dzis ogladac auto i tak: kopci tylko na czarno przy ostrym dodaniu gazu i zostaiwa lekka sadz ( wlasciciel przyznal ze poprzedni gosc cos kombinowal przy pompie paliwa i ze podniesione jest cisnienie (nie kojarzylbym tego z zadnym czipem ![]() ![]() ![]() |
Autor: | aro [ 15.mar.2009 08:48:45 ] |
Tytuł: | |
a czy wogole warto stawiac na kupno C4 z tym silnikiem ![]() |
Autor: | adiaudi [ 15.mar.2009 09:34:42 ] |
Tytuł: | |
AAT awaryjne? Nie ma co ciągnąć wątku - jest o tym sporo. AAT uchodzą za przysłowiowo bezobsługowe - na tle innych. Bardzo dobry wybór!!! |
Autor: | TymoOon [ 15.mar.2009 10:34:10 ] |
Tytuł: | |
Nie lepiej znaleść AELa ? w AAT jak skrzynia 5 na trasie będziesz miał duże obroty w porównaniu do skrzyni 6 a znając życie ten co jedziesz oglądac jest 5 biegowy.Ja bym polecał szukać AELa |
Autor: | ScaniaDriver [ 15.mar.2009 10:56:59 ] |
Tytuł: | AAt |
Kolzedzy z tym batorym w aat to nie tak do konca moj aat wogle nie przykapca dopiero jak mu sie tak ostro depnie to taka minimalna chmurke pusci ale naprawde tyle co nic |
Autor: | aro [ 15.mar.2009 12:23:26 ] |
Tytuł: | |
a jak wyglada spalanie w takim silniku i jak rozruznic silnik AAT od ABP ![]() |
Autor: | adiaudi [ 15.mar.2009 19:12:34 ] |
Tytuł: | |
Miałem AAT z 5cio i mam AEL z 6 biegową. Obroty tam i teraz 3ooo przy 160km/h. W 6 biegowej 5 pierwszych jest po prostu krótszych. |
Autor: | konrey [ 24.mar.2009 20:28:59 ] |
Tytuł: | |
no cóż powiem i ja swoje co nieco na ten temat. jestem rownież w posiadaniu takiego modelu czyli AAT i powiem tak moze to szatan z tymi konikami to az taki nie jest ale r zeczywiscie mozna śmialo powiedziec ze silnik jest spoko wskazana skrzynia 6 wtedy naprawde potrafi byc oszcedny no moze trzeba tylko zwrócic uwage szczegulna przy wymianie rozrzadu aby mechanior czy samemu jak sie to robi na mocne i prawidłowe dokrecenie koła pasowego na wale korbowym . ja juz przerobiłem ten temat jak zrobił to zaufany mechanior i mocno to odczułem jak po pewnym czasie okazalo sie ze po przejechaniu 1000 km z trasy 1200 w jedna strone nagle urwał sie pasek wspomagania i alternatora i co sie okazało to odkreciło sie koło sciał sie klin no i pozamiatane .skonczyło sie na wymiana silnika . a tak poza tym to jeszcze jedna rada doby olej i na czas wymieniać a licznik na spoko przekreci i miljon km znam osobiscie taki samochody bez żadnej sciemy . |
Autor: | ScaniaDriver [ 24.mar.2009 20:48:35 ] |
Tytuł: | AAt |
popatrz na napinacz i na koło pasowe tak do tego wszystkiego co koledzy pisali |
Autor: | Monster [ 24.mar.2009 20:52:56 ] |
Tytuł: | Re: AAt |
ScaniaDriver napisał(a): Kolzedzy z tym batorym w aat to nie tak do konca moj aat wogle nie przykapca dopiero jak mu sie tak ostro depnie to taka minimalna chmurke pusci ale naprawde tyle co nic
W ogóle nie kopci? Ale jeździsz w zakresie obrotów do 2000rpm, tak? Wtedy można uwierzyć ![]() |
Autor: | Gustav [ 24.mar.2009 21:18:01 ] |
Tytuł: | Re: AAt |
ScaniaDriver napisał(a): Kolzedzy z tym batorym w aat to nie tak do konca moj aat wogle nie przykapca dopiero jak mu sie tak ostro depnie to taka minimalna chmurke pusci ale naprawde tyle co nic
Potwierdzam , puści małego bąka przy 2200 rpm i dalej nic a zapindala aż miło ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |