.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 15:52:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Zakup Audi 2.8 quattro - poradzcie !
PostNapisane: 16.mar.2007 13:28:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.mar.2007 12:26:06
Posty: 8
Witam.Jestem nowym uzytkownikiem tego forum i prosze was o porade w nastepujacej kwestii. Mam mozliwosc kupna od znajomego Audika A6 (C4-96r)2.8 Avant Quattro automat-przebieg udokumentoany 210000 autko zadbane-super furka Jednak tu problem-spalanie-na forum znalazlem ze min 13l. trzeba liczyc w miejskiej jezdzie.Gdybym go zakupil to chcialbym zalozyc instalacje sekwencyjna.Na forum znalazlem rozne opinie odnosnie zwolennikow jak i przeciwników gazowania.Poradzcie z wlasnego doswiadczenia (lub i nie) CO SĄDZICIE O SILNIKACH 2.8 I JAK SIE GAZUJA (czy sa z nimi problemy na LPG)i na co zwracac uwage przy doborze instalacji (jakiej firmy komponenty) i jezeli to mozliwe jak by ktos znal namiary na jakis dobry zaklad instalatorski w kujawsko-pomorskim lub okolice Grudziądza (znalazlem w necie na forum ze w Toruniu na ul.Chrobrego zaklad "TO TU" cieszy sie dobra renoma) Z góry dzieki za wszelkie sugestie i odpowiedzi.Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Zakup Audi 2.8 quattro - poradzcie !
PostNapisane: 16.mar.2007 13:39:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Quattro + automat + LPG = ok. 20l LPG w mieście. Nie jest to samochód oszczędny. Powiem też, że nie jeździ rewelacyjnie, ale jeśli Ci nie zależy na szybkich sprintach to się nada. Ja osobiście nie gazowałbym już 2.8 gdybym kupił auto bez gazu - to taka moja prywatna opinia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2007 15:23:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.mar.2007 12:26:06
Posty: 8
Nie wiem co miałes na mysli mówiąc ze nie jezdzi rewelacyjnie- na LPG czy ogólnie??. i po drugie samochod bedzie uzytkowany normalnie jako rodzinny i pojemny ;-) a nie na sprinty.Z tymi 20l. gazu to chyba przesadziłes.Polatałem troche na tym forum i jak podaja uzytkownicy 2.8 Q to jazda miejska przy w miare spokojnej jezdzie to ok 14 góra 15L BENZYNY! (na trasie ok 11l. do 120/h) a instalka LPG sekwencyjna bierze gaz praktycznie w stosunku 1:1 do paliwa.Moj kumpel ma omege B 3.0 6V automat i na sekwencji po miescie miesci sie w 14L.przy spokojnej jezdzie.Nie watpie ze duzo zalezy tez od ciezkosci stopy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2007 15:44:48 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
w zaleznosci od miasta takie 2.8 w automacie bedzie palilo od 16-18l gazu na 100. a jak przybutujesz to mozna 20 zrobic :) ale to juz wyzsza szkola jazdy. to auto nie ma ani mocnego silnika ani nie jest lekkie wiec nic dziwnego ze pali duzo przy miejskich ruszaniach i hamowaniach. Napewno jest szansa ze jezeli mowa o silniku 30V to spalanie bedzie troche mniejsze i osiagi beda ciut lepsze ale to i tak jest dosc duza masa auta ( 1800-1900 kg) na tak slabe silniki jakimi sa 2.8 ( odpowiednio 174KM i 250 Nm i 193 KM i 280 Nm. Oczywiscie nie mowie ze auto nie bedzie sie nadawalo do czegokolwiek ale relatywnie za kase ktora wydasz na paliwo i eksploatacje , upujac 4.2 masz relatywnie wiecej bo i spalanie porownywalne a osiagi zdecydowanie lepsze. nie mowie tu o sciganiu czy robieniu popisowek ale sam przyznasz ze mniej sie czlowiek meczy jadac autem z zapasem mocy kiedy mozesz wyprzedzic i uciec a nie toczyc sie i liczyc ze sie zdazy albo ze ktos zdazy. przemysl to. 4.2 na miescie pali 18-20 , na trasie spokojnie schodzisz do 12 a osiagi w razie potrzeby nawet w automacie sa kosmicznie lepsze

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2007 15:46:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.maja.2004 21:18:32
Posty: 280
Lokalizacja: Bydgoszcz
Niedawno nabyłem A4 2.8 ale ośke i też zastanawiam się nad gazem. W trasie spala mi nieco ponizej 9 litrów, ale w mieście weźmie więcej ok. 12. srednia wychodzi mi ok. 10lit. Podobno na sekwencji bardzo dobrze chodzą te auta. Jeszcze nie przeliczyłem czy mi sie opłaca. Trudno doradzić.

_________________
Było
A100 2.3 E+gaz 90' (2xkradzione)
A80 Coupe 2.3 '89
A80 B4 2.0 automat 92/93' (ukradli).
Audi 80 TDI Avant.
A4 2.8 V6 '96
A6 Avant 2.8 V6 '98
A6 Avant 2.7 Biturbo Quattro '99
teraz:
A6 Avant 3.0 ASN Quattro '02
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2007 16:31:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.mar.2007 12:26:06
Posty: 8
hans napisał: "sam przyznasz ze mniej sie czlowiek meczy jadac autem z zapasem mocy kiedy mozesz wyprzedzic i uciec a nie toczyc sie i liczyc ze sie zdazy albo ze ktos zdazy" Z całym szacunkiem hans ale jezdziłem tym samochodem i jak dla mnie to autko ma niezłą moc i dynamikę i nie jedno autko na naszych drogach pozostawi w tyle a poza tym troche ludzi na forum chwali tą lednostkę która jest praktycznie i tak jedną z wiekszych i mocniejszych Zastanawiam sie w takim razie jak "tocza sie" avanty z silnikami 2.5TDi i odpowiednio 2.3 oraz 2.0. Nie mysle o 4.2 bo chodzi mi o konkretny samochod z pewnej reki i tylko on wchodzi w grę. Moze niech inni uzytkownicy 2.8 sie cos wypowiedza ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2007 16:45:06 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
wiesz , wszystko jest fajnie dopoki w gre nie wchodzi automat. a to nic innego jak modul automatyki hydraulicznej ktora zeby dzialac potrzebuje cisnienia a cisnienie wytwarza sie z obrotow silnika. im szybciej i mocniej ma zadzialac jakis silownik tym wiecej cisnienia potrzebuje a to z kolei wzmacnia opor na silniku. jak juz wyzej napisalem. da rade jezdzic tym autem o ktorym piszesz ale relatywnie nie bedzie to idealnie dobranny przedzial mocy do zapotrzebowania samego napedu na moc. mam 2.8 quattro w manualu i w sedanie i powiem szczerze ze bez szalenstw to bardzo zwawe i dynamiczne auto ale zakladajac ze ma to jeszcze zasilic automat to mocy zaczeloby brakowac. gdyby zrzucic quattro i avanta to pewnie i takie 2.8 ladnie juz pomykaloby w automacie ale jak rowniez wyzej napisalem. masa robi swoje. jak chcesz ten konkretny egzemplarz kupic ktory w swojej klasie jest jednym z najciezszych bo i quattro i automat i avant to musisz sie liczyc ze ten silnik bedzie jezdzil gorzej niz wiekszosc opinii na tym forum na temat dynamiki oraz bedzie palil wiecej niz wiekszosc postow na tym forum mowiacych o spalaniu tych aut.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2007 17:00:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.mar.2007 12:26:06
Posty: 8
Dzieki hans za solidne naświetlenie tematu i zasad działania mechanizmów ;-) Wiedziałem ze taka konfiguracja robi troche wir w baku (co prawda zuzycia podawane przez uzytkownikow daja duze rozbieznosci ) Wyczytalem gdzies na forum ze w wersji ośka a quattro trzeba doliczyc ok 1.5 l/100 i niby ta niewielka roznica jest rekompensowana doznaniami z jazdy na korzysc Q.Tak wiec reasumujac w gre wchodzi tylko zalozenie LPG. A swoja droga odbieglismy troche od tematu bo chodzilo mi o opinie tego 2,8 pod kątem pracy na instalacji LPG Dziwi mnie tylko czemu az tyle jak podajesz bedzie palic tego gazu ok 18L skoro kumpla omega B kombi 3.0 V6 automat (fakt ze nie quattro ale mase tez ma) pali mu na miescie srednio 13-14 gazu??) i nie zakladam ze mnie nabiera bo nie kupuje od niego tego samochodu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2007 17:45:14 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
powiedz jeszcze jaki dokladnie motor 2.8 jest w tym aucie ?
gazowanie sekwencja silnika 2.8 to naturalna i jak najbardziej wskazana droga do dokonania oszczednosci eksploatacyjnych. co do omegi to dowiedz sie ile ona wazy :) napewno nie wiecej niz Audi , poza tym 3.0 ma wiecej mocy niz 2.8 w Audi. a jak juz wyzej napisalem, 2.8 30V bedzie palil mniej niz 2.8 12V. ostatecznie ile sam bedziesz mogl powiedziec o spalaniu bedzie uzaleznione od prawej nogi i tego w jakim stopniu bedziesz oddzialywal nia w czasie jazdy na pedal gazu ;)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2007 18:07:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.mar.2007 12:26:06
Posty: 8
Ok dzieki hans za te uwagi i wyjaśnienia,dowiem sie jeszcze jaki to silnik- czy te 12V i 30V maja jakies inne oznaczenia silnika w dowodzie rejestracyjnym ? Qrcze bryka fajna tylko te spalanie ;-) Nie wiem jeszcze jak inne sprawy eksploatacyjne typu wymiana rozrządu,filtrow oleju i w skrzyni itp. - jakie to koszta? aczkolwiek bede intensywnie jeszcze sie zastanawiał. Sekwencje za ok 3500 juz bym dostał,tylko kwestia dobrego montazysty,jak bys słyszał o jakims sprawdzonym zakładzie w kuj-pomorskim bede wdzieczny ;-) Pozdrawiam i jeszcze raz dzieki


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.mar.2007 18:31:01 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
20l to jest zbadane spalanie w takiej konfiguracji jak napisałem - miał to kolega klubowy... Moje AAH pali od 10,5 do 17l gazu - spora rozbieżność? Bierze się to głównie z różnicy trasa/miasto (Warszawa, a więc sporo korków) i nic w tym dziwnego... Posłuchaj się doświadczonych w AAH a nie będziesz pisał za jakiś czas, że Twoje 2.8 dużo pali... Najwięcej o spalaniu takiej jednostki dowiesz się właśnie od Hansa, Wowo (ale on miał dużo lżejsze coupe) i odemnie, bo ujeżdżamy takie jednostki od dawna... A jak mi znowu ktoś powie, że AAH w mieście pali 12 litrów to znowu będę musiał się publicznie obśmiać... Mówimy o normalnej jeździe, tzn. takiej, że pajęczyny na samochodzie nie zobaczysz, ale bez katowania...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 12:29:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.mar.2007 12:26:06
Posty: 8
Spytam jeszcze raz.Czy silnik 12V a 30V ma inne oznaczenie w dowodzie rejestracyjnym? Na forum padaja skróty typu AAH czy ACK.Dzięki za odpowiedz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.mar.2007 13:43:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
AAH - 174PS 12V
ACK - 193PS 30V
Te oznaczenia literowe będą w dowodzie starego typu. W nowym dowodzie nie ma już numerów silnika, więc musisz zajrzeć do książki pojazdu.
Mówi się że ACK jest oszczędniejszy od AAH. Moje AAH paliło w mieście przy spokojnej jeździe około 12,5 PB. Kumpla ACK w A6 Q i tipie spala 13-14 LPG - sekwencja (stylu jazdy nie znam) - oczywiście wg jego danych.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.paź.2007 22:05:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.wrz.2007 19:38:06
Posty: 11
Lokalizacja: SZCZECIN
Lepiej późno niż wcale...
Quba - mam 2.8 quattro w tipie i sekwencję OMEGA S. Własnie wczoraj zerwisowałem ją w Grudziądzu. Polecam szczerze warsztat na ul. Karabinierów w Tarpnie i Pana Tadeusza S. - spec od instalacji LANDI nie z tej ziemi... Jeśli chcesz założyć sekwencję to u nich kosztuje to 4200 w przypadku OMEGA, ale podobno STAG 300 jest prostszy i równie dobry, a do tego kosztuje 2700 więc wybór jest prosty. Szczerze POLECAM.

_________________
A6 2.8 V6 Quattro Avant 2000r. gaz LANDI RENZO OMEGAS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.paź.2007 14:07:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2007 22:33:57
Posty: 431
Lokalizacja: Dolny Śląsk DZA
Może trochę nie na temat. Mam b4 quattro 2.8 (AAH) manual. Przy tym nadwoziu osiągi są przyzwoite. Spalanie między 9 a 14 litrów, dolewam też trochę oleju. Jeśli auto jest w dobrym stanie, a nie przeszkadza Ci automat i nie szukasz rakiety, to ciekawa propozycja... Nic mi nie wiadomo na temat gazu przy tym silniku.

_________________
80 quattro 4.2 V8 ABZ BiTurbo 6 gang '92
S8 quattro 4.2 AHC manual '97
V8 quattro 4.2 ABH automat '93


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2007 00:36:25 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.sty.2005 09:35:57
Posty: 466
Lokalizacja: Pruszków
mam AAH w takiej konfiguracji, czyli A 100C4 Avant 2.8 quattro + automat bez LPG. Silnik nie wąchał nigdy LPG i spalenie 15 litrów benzyny w mieście to trudne wyzwanie dla kierowcy :peace: Minimum jakie zaobserwowałem to właśnie 15 ale nie wiem jak to zrobiłem, ciśnienie musiało mi spaść i jeździłem jak emeryt albo i jeszcze wolniej :D Przestałem liczyć te hektolitry wachy ale na oko wychodzi jakieś 16.5 w mieście, oczywiście przy jeździe normalnej bez szaleństw. Przy agresywnej jeździe wskazówka paliwa leci w tą mniej przyjemną stronę tak jak wystrzelona z procy :peace: W trasie jest dużo ciekawiej, można zejść do 8 litrów ale taki wynik wymaga od kierowcy ogromnego spokoju za kierownicą i delikatnego obchodzenia się z pedałem gazu (prędkość nie większa jak 80km/h :): ). Średnia z trasy przy normalnej jeździe to 10.

Co do osiągów i dynamiki.... hmm ten silnik daje radę w tej konfiguracji ale jak samochód już jedzie, więcej chyba nie trzeba dodawać.

P.S. Kupię S4 C4 4.2 w sedanie :D

P.S. 2 i w MANUALU! :diabel:

_________________
A100 C4 Avant 2.8 quattro
A200 2.2T quattro - od początku do końca -> 10/2006


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2007 08:36:19 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8325
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Z góry wielkie sorki za OT ale
A8 4.2 Q + Tip pali podobnie jak opisywane przez Was 2.8, no może poza tą trasą 8-10, poza tym jedzie całkiem dobrze...
jeszcze raz sorki za OT, ale rozważ 4.2 :peace:

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2007 08:57:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
wowo napisał(a):
Mówi się że ACK jest oszczędniejszy od AAH. Moje AAH paliło w mieście przy spokojnej jeździe około 12,5 PB. Kumpla ACK w A6 Q i tipie spala 13-14 LPG - sekwencja (stylu jazdy nie znam) - oczywiście wg jego danych.

:D :D
Po pierwsze:
Nie porównuj a6/c5 w Tipie do lekkiego coupe w ośce :!: a jesli już pokusiłeś sie o porównanie to wychodzi nie tak źle, spalanie okolo 12.5 Pb = 14l LPG a wiec tyle ile podałeś czyli 14l LPG ;)
Po drugie:
Porównując dwa takie same autka czyli a6/c4 manual AAH i ACK, uwież mi wiem to z autopsji 30 zaworowy silniczek pali mnie :D

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.paź.2007 08:59:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2003 19:36:54
Posty: 1840
Lokalizacja: Bergson
Auto: Totalnie Dymiąca Idea
Latałem 2.5 roku AAH z sekwencją w manualu (wersja 100 c4 avant) i spalanko kształotowało sie na poziomie:
12-14.5 trasa
15.5-16.5 miasto :/

_________________
quattro TDI + powerd by Spanky


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: