.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

A8 4.2 97-98r.
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=6740
Strona 1 z 9

Autor:  darm [ 14.sie.2004 20:24:31 ]
Tytuł:  A8 4.2 97-98r.

W najbliższych 2 tygodniach zamierzam kupić A8 z silnikiem V8 4.2 z lat 97-98.
Zamierzam jechać po niego do niemiec. Na co zwrócić w szcególności uwage i co sprawdzać przy zakupie najbardziej :!!: .
Boje sie też aby licznik nie był przekrecony.Bo to, czy był bity czy, nie moim zdaniem nie ma wiekszego znaczenia, aby był dobrze naprawiony.
A może lepiej kupić w Polsce :?:
Gdzie mam wieksze możliwości sprawdzenia.
Wszelkie rady mile widziane.

Chciałbym zaznaczyć że, robie 70-80 tys. rocznie.
Jakie przebiegi te silniki wytrzymują?

Autor:  Lukasik [ 14.sie.2004 21:04:44 ]
Tytuł: 

Ja bym wlasnie zworcil uwage czy nie byl bity :D no chyba ze mial stluczke.
Zamierzasz jezdzić na benzynie?
4,2l to jest duzy silnik i wydaje mi sie ze bez problemu zrobi pół miliona +, szczegolnie ze dosc nowy samochod 97-98. W kazdym razie jeszcze z 10 lat pojeździ :D

Autor:  darm [ 14.sie.2004 21:33:14 ]
Tytuł: 

zdecydowanie na benzynie.
jezdze teraz 2.8 v6 193 km benzyna i nie zdecydowalem sie na gaz.
I jestem zadowolony.

Autor:  michu [ 14.sie.2004 22:41:13 ]
Tytuł: 

to masz chyba duuzo kasy do wydawania... albo fujka Wrobelka z orlenu... ;-)

Autor:  darm [ 14.sie.2004 22:49:18 ]
Tytuł: 

nie używam samochodu do wożenia dupska tylko dla wygody, ale niestety samochód to m.in. moje narzedzie pracy. Zarabia na siebie.

A propos chciałbym aby ktoś rzeczywiście o ile to możliwe doradził mi na co szczególnie trzeba uwazać przy zakupie takiego auta.

Autor:  michu [ 14.sie.2004 23:02:07 ]
Tytuł: 

mi tez do tego sluzy - dlatego wole jezdzic taniej i zarabiac wiecej.... ;-) the choice is yours ofkors.
a uwage warto zwrocic na zawieszenie - bo jest wielowahacz - nie tak jak teraz u Ciebie (no chyba, ze masz c5 to wiesz o czym mowie).
jesli nie jest nic robione i chodzi jak nowe to znaczy, ze jak go sprowadzisz to wymienisz zawieche w 2-3 miesiace.... a to nie sa tanie rzeczy.
no i standardy - sprzeglo, rozrzad. a reszte to juz musisz looknac do szukarki - kiedys hans to opisywal.

pozdrawiam

michu

Autor:  mq [ 16.sie.2004 10:09:40 ]
Tytuł: 

Ja bym jednak PRZEDEWSZYSTKIM zwrocil uwage czy nie byl walony.
Pamietaj ze poza zewnetrznymi blachami rowniez caly szkielet nosny nadowzia jest wykonany z aluminium. A jak wiadomo aluminium sie najlepiej nie prostuje i nie spawa :P

Autor:  hans [ 17.sie.2004 10:34:49 ]
Tytuł: 

za te pieniazki mozan juz tam kupic dosc nowe auto takze prawdopodobienstwo kupienia czegos pochodzacego ze zlomu jest niewielkie ale jak to polska mentalnosc kaze robic , sprawdz wszystko ... poczawszy do tego czy nie byl bity , czy nie ma wad prawnych , czy nie ma znamion uzytkowania .... wbrew pozorom uklad napedowy i silnik w takim aucie w tym wieku sa jeszcze niedotarte bo tak mozna powiedziec o silniku 4.2 po przejchaniu 100-150 tys km .... jedna bardzo istotna uwaga dotyczy skrzyni biegow ... jako ze ze swieczka mozesz szukac manulala tak wiec napewno kupisz tiptronic'a i tam musisz przede wszystkim sprawdzic dzialanie skrzyni , sprawdzic kiedy osatatni raz byl wymieniany olej w automacie .... jezeli masz jakiegos fachowca od elektroniki to najlepiej niech jedzie z Toba obejzec auto .... tego typu auta sa dosc znacznie napakowane elektronika ktora wrecze wszedzei ma swoje czujniki i jakakolwiek usterka ktora moglaby w pozniejszym czasie skutkowac awaria bedzie zawczasu odnotowana w komputerze , w pamieci bledow , warto to sprawdzic ... no i na koniec zycze powodzenia, wybrales ladne auto i napewno bedziesz zadowolony z zakupu :)

Autor:  darm [ 28.sie.2005 14:50:44 ]
Tytuł:  Spóżnione A8/S8

Trochę spóżniony post,Ale.
Od września 2004 jestem szczęśliwym posiadaczem A8 4,2Quattro Tiptronic o mocy 300KM z 1998r..
A od marca 2005 Audi A8/S8 3,7 Quattro Tiptronic Maxymalna opcja, ale bez skóry o mocy 260KM z 2000r. zdjęcie w pod postami.
Chętnych do wymiany doświadczeń i innych na temat A8/S8 zapraszam.
email:daboli@wp.pl

Autor:  bobby25 [ 29.sie.2005 06:32:16 ]
Tytuł:  Re: Spóżnione A8/S8

darm napisał(a):
Trochę spóżniony post,Ale.
Od września 2004 jestem szczęśliwym posiadaczem A8 4,2Quattro Tiptronic o mocy 300KM z 1998r..
A od marca 2005 Audi A8/S8 3,7 Quattro Tiptronic Maxymalna opcja, ale bez skóry o mocy 260KM z 2000r. zdjęcie w pod postami.
Chętnych do wymiany doświadczeń i innych na temat A8/S8 zapraszam.
email:daboli@wp.pl


czy bedziesz na zlocie pod W-wa? Interesuje mnie ten model a8 4,2 a do tej pory nie bylo nikogo z takim autem na zlocie bardzo chcialbym go sobie dokladnie obejrzec.

Autor:  mały v8 [ 29.sie.2005 07:56:13 ]
Tytuł: 

O co chodzi z tym S8 3,7??? chyba jedynie o pakiet kierownica, siedzenia, felgi??? Bo nic innego nie przychodzi mi do głowy. Jak możesz to opisz jaśnij.

Autor:  Pablo200 [ 29.sie.2005 08:22:18 ]
Tytuł: 

A8 to naprawde wielka klasa ;)

Autor:  adik [ 29.sie.2005 10:01:36 ]
Tytuł: 

nic dodac nic ujac kto jezdzil a8 dla niego kazdy samochod juz bedzie gorszy jak powiedzial moj sasiad po podwozce przez tate "to nie samochod a samolot" :peace: u nas w domnu od czasu sprzedazy wciaz panuje smutek ;-)

Autor:  Zapp [ 29.sie.2005 12:46:24 ]
Tytuł:  Re: Spóżnione A8/S8

darm napisał(a):
...A8/S8 3,7


S8 3,7? hmmm

Masz pewnie na myśli tzw.pakiet S-line - ale do S8 to jeszcze trochę :576:

Ale w podpisie groźnie to S8 wygląda :D

Autor:  darm [ 29.sie.2005 20:45:46 ]
Tytuł: 

Zdjęcia tego auta są tutaj na moim serwerze, zrobione przezemnie osobiście ftp://ftp.audi8.home.pl/Mozart/My_inny_Audi/.
W książce serwisowej i w briefie i dowodzie rejestracyjnym stoi S8.
Wiem o tym doskonale, że S8 z takim motorem nie występuje.
Nawet w Etce go nie znalazłem, choć w serwisie powiedziano mi, że czasami, bardzo rzadko na życzenie klienta taki dziwoląg wychodził np. gdy jego bazą był model S8, i to jego przerobino, a nie gdy bazą jest A8 stylizowany na S8, z tzw. pakietem S-Line.
Dlatego też piszę często A8/S8, a nie tylko S8, choć na podstawie dokumentów niemieckich TO JEST BEZWZGLĘDNIE S8, tylko że zmodyfikowane nie w tą strone co trzeba
Ja tylko stwierdzam fakty i nikt na to nic nie poradzi.
A tak poza tym to ten motor 3,7 (260KM) V40 to jest wielka kicha.
Porównuje go np. do Audi A8 z 1998 4,2 Quattro (299KM) V32 którego też posiadam.
I teraz we wrześniu/pażdzierniku jak pojadę po następny to już tylko i wyłącznie z morem 4,2, i napewno będzie to normalne S8, myślę że z 2000-2002, ale najpierw muszę sprzedać którykolwiek z tych dwóch, a jest ciężko.
A co do wyposażenia dokładnie tego pojazdu to jest następujące:
- ESP, ASR, EBD, ABS
- SKRZ. TIPTRONIC
- KSENONY I ŚWIATŁA PRZECIWMGIELNE.
- WSPOM. UKŁADU KIEROWNICZEGO Z UKŁADEM SERVOTRONIC
- CZUJNIKI PARKOWANIA PRZÓD I TYŁ
- 8 POD. POWIETRZNYCH + KURTYNY
- LUSTERKA WEWNETRZNE I ZEWNETRZNE TYPU KONWEX PRZYCIEMNIANE AUTOMATYCZNIE,REGULOWANE,OGRZEWANE I SKŁADANE(CHROM)
- PODGRZEWANE SPRYSKIWACZE ORAZ WYCIERACZKI Z CZUJNIKIEM DESZCZU.
- LUSTERKO WEWNĘTRZNE Z CZUJNIKIEM ZMIERZCHU
- SIEDZENIA ERGONOMICZNE PODGRZEWANE Z PAMIĘCIĄ x 4 PEŁNA ELEKTRYKA PRZÓD I TYŁ.
- ELEKTRYCZNIE REGULOWANA KIEROWNICA, PASY BEZP. I ZAGŁOWKI PRZÓD I TYŁ
- NAVIGACJA PLUS Z EKRANEM LCD + TV KOLOR.
RADIEM, ORAZ TELEFONEM W PODŁOKIETNIKU Z POLSKĄ KARTĄ PREPAID.
- KIEROWNICA WIELOFUNKCYJNA SKÓRZANA Z PEŁNĄ OBSŁUGĄ, RADIA I TELEFONU.
- TEMPOMAT
- ŻALUZJE PRZECIWSŁONECZNE ELEKTRYCZNE TYLNA,BOKI
- SZYBERDACH ELEKT. + SOLAR ZAPEWNIA WENTYLACJĘ NONSTOP, BEZ POTRZEBY WŁĄCZANIA SILNIKA SAMOCHODU.
- WEBASTO – OGRZEWANIE POSTOJOWE Z FUNKCJĄ URUCHAMIANIA NP. W LATO NAPĘDZA KLIMATYZACJĘ NA POSTOJU.
- PILOT DO ZDALNEGO URUCHAMIANIA KLIMY I WEBASTO .
- AUTOALARM ZE ZDALNYM STEROWANIEM
- SZYBY DRZWIOWE BOCZNE I TYLNA DŻWIĘKOSZCZELNE, TYLNA OGRZEWANA
- HAK HOLOWNICZY FABRYCZNY "AUDI" ZE ZDEJMOWANĄ KOŃCÓWKĄ.
- TAPICERKA WELUR + DREWNO+ PODŁOK. SKÓRA
- SYSTEM INFORMACYJNY FIS (WIELOFUNKCYJNY KOMPUTER
POKŁADOWY) Z KOLOROWYM WYŚWIETLACZEM
- MENU DO STEROWANIA NIEKTÓRYMI OPCJAMI AUTA (NAMIASTKA MMI)ZA POMOCĄ JOYSTICA NA TUNELU POMIEDZY SIEDZENIAMI W MIEJSCU GDZIE MAJĄ UMIESZCZONE NIEKTÓRE AUTA STEROWANIE MAŁĄ NAWIGACJĄ (BEZ LCD)
- ZMIENIARKA 6xCD
- AUTOCHECK CONTROL KOLOR
- KLAMKI I BĘBENKI ZAMKA PODGRZEWANE
- I WIELE POMNIEJSZYCH UDOGODNIEŃ.
Więc jest kompletne, i znaleść podobnie wyposażone S8 jest trudno, bo zawsze czekoś zabraknie, bo ze zbliżonym to są, ale z takim identycznym naprawdę ciężko.
Oba Auta powinny już być w Galerii wózków Klubowiczy na jednym Foto umieściłem dwa zdjęcia.

Autor:  spanky [ 29.sie.2005 20:54:39 ]
Tytuł: 

:galy: .... ale wypas :P nic dodac nic ujac.. ;-) :peace:
samochod marzenie......... moze kiedys tez bede mial takie.
P.S fakt dziwne to S8 ... ale moze i takie byly na zamowienie......

Autor:  Pablo200 [ 29.sie.2005 21:09:28 ]
Tytuł: 

Ja jestem biednym studentem i kupiłem A8 w dieslu
Autko jest niesamowite wyski komfort i niskie spalanie
na trasie przy sredniej prekosci 160 na poziomie 7 L
Wczesniej jezdzilem Oplem Calibra
;)

Autor:  spanky [ 29.sie.2005 21:12:05 ]
Tytuł: 

Pablo200 napisał(a):
Ja jestem biednym studentem i kupiłem A8 w dieslu

rozbawiles mnie do łez................... :D :D :D
az spadlem z krzesla.......... :peace:

Autor:  GrzesB [ 29.sie.2005 21:13:08 ]
Tytuł: 

darm napisał(a):
A tak poza tym to ten motor 3,7 (260KM) V40 to jest wielka kicha.
Porównuje go np. do Audi A8 z 1998 4,2 Quattro (299KM) V32 którego też posiadam.

To fajne te motorki... ja mam V6 i uszy spuszczam po sobie jak mam zrobić głowicę... a takie V32 czy V40 to kupa cylindrów i jeszcze więcej zaworów ;-)

Jak oznaczasz ilość zaworów to V występuje po ich liczbie, czyli oznaczenie silnika sześcio-cylindrowego a dwunasto zaworowego powinno wyglądać tak: V6 12V - tak na przyszłość może się przydać :diabel:

Autor:  mały v8 [ 29.sie.2005 21:14:00 ]
Tytuł: 

Darm bez urazy ale jakies głupoty opowaiadasz, to tak jak by ktos powiedział ze ma Audi 100/S4 2,6 szkoda gadac masz zwykłe A8 i tyle . Ja juz silnie choruje na taka 4,2 ale niestety tez musze sie czegos pozbyc.

Strona 1 z 9 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/