.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
kolejne z rzedu a6 c5 https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=68111 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | konik [ 05.lis.2007 21:26:20 ] |
Tytuł: | kolejne z rzedu a6 c5 |
witam mam zamiar w niedlugim czasie zakupic a6... 1. przed zajrzeniem na forum myslalem o silniku 2,5 tdi 150KM... lecz ostanio kolega powiedzial mi ze lepsze sa silniki nie 150KM tylko 150KM lub chyba jesli dobrze pamietam 163KM... 2. przegladajac forum napotkalem na wiele postow w ktorych bylo napisane ze 2,5tdi nie nalezy do tanich w utrzymaniu 3. niektorzy pisza ze w 2,5tdi niekiedy trzeba wlozyc na poczte do 1/3 wartosci samochodu aby doprowadzic go do porzadku po 1 ktory silnik w a6 z dieseli bedzie najlepszym rozwiazaniem jesli chodzi mi bardziej o ekonomie ale wiadomo ze niekiedy tez przyda sie troszke mocy(np przy wyprzedzanu)?? gdyz po forum stwierdzam ze chyba 1,9tdi ale czekam na opinie po 2 czy naprawde czesci do a6 sa az tak drogie i wogole jego utrzymanie? po3. czy kazdy silnik diesel w a6 bedzie az w tak kiepskim stanie zeby od razu tyle kasy w niego ladowac?? po4. moze lepiej zainwestowac w benzynke i zalozy do niej gaz?? pozdrawiam |
Autor: | GrzesB [ 05.lis.2007 21:34:33 ] |
Tytuł: | |
1. Wszystko co słyszałeś to prawda. 2. To nie jest auto tanie w utrzymaniu. 3. Znaleźć dobry egzeplarz jest naprawdę trudno. Jak chcesz tanio szukaj A6 1.9 TDI AWX i zrób wirusa. Nie będzie to V6 i nie będzie quattro ale taniej raczej napewno. |
Autor: | konik [ 06.lis.2007 11:37:41 ] |
Tytuł: | |
porownujac 2,5tdi oraz 1,9tdi czy jest bardzo odczuwalna roznica w przyspieszenie oraz osiagach?? jezeli 1,9tdi bedzie tansze w utrzymaniu to objawia to sie tylko roznica w spalaniu czy takze moze jakos w cenie czesci?? oraz czy latwiej poszukac w dobrym stanie 1,9 niz 2,5 ?? |
Autor: | krzycho0110 [ 06.lis.2007 11:50:21 ] |
Tytuł: | |
1.9 są mniej problemowe (podobno) ale jak kupisz zaniedbany egzemplarz to tez będziesz musiał pakować kasę ,nawet jak kupisz poloneza i innego rodzaju wozik zaniedbany to pochłonie to kasę ,ja jak kupowałem moje 2.5l to brałem pod uwagę ze się może posrać ,jak to sie mówi trudno ..... narazie jezdzę i się ciesze ,jak padnie to na warsztat i się zrobi ,w końcu auto ma swój przebieg i nie jest to nówka z fabryki .... jak czytam te posty ze odradzają zakup itp tych aut z tymi silnikami to mnie głowa boli ![]() |
Autor: | konik [ 06.lis.2007 12:49:55 ] |
Tytuł: | |
no wlasnie dlatego bardziej sklanialbym sie do silnika 2,5tdi tylko wtedy juz nie 150KM tylko jak bede szukal to 155 lub 163KM... czym objawia sie to ze auto to jest drozsze w utrzymaniu od 1,9tdi ?? wedlug mnie tylko spalaniem czy moze tez cenami w czesciach?? a jak z awaryjnoscia i wytrzymaloscia c5 na polskich drogach?? wsumie zalezy mi na tym aby auto wytrzymywalo polskie drogi gdyz rocznie robie ok 40tys km a niekiedy i nawet wiecej... |
Autor: | RESO [ 06.lis.2007 12:55:07 ] |
Tytuł: | |
Poczytaj o tych silnikach, 50% forum jest właśnie o tym. Jeśli nie chcesz quattro i zależy ci na małej awaryjności to kup 1.9 |
Autor: | konik [ 06.lis.2007 13:48:28 ] |
Tytuł: | |
GrzesB napisał(a): 1. Wszystko co słyszałeś to prawda.
2. To nie jest auto tanie w utrzymaniu. 3. Znaleźć dobry egzeplarz jest naprawdę trudno. Jak chcesz tanio szukaj A6 1.9 TDI AWX i zrób wirusa. Nie będzie to V6 i nie będzie quattro ale taniej raczej napewno. AWX jak to najlepiej sprawdzic podczas ogladania auta??gdzie bedzie to napisane oraz od jakiego roku wychodzily a6 z AWX?? czytajac forum jest to rodzaj silnika?? dobrze wywnioskowalem?? |
Autor: | Baskecior [ 06.lis.2007 14:18:19 ] |
Tytuł: | |
konik napisał(a): GrzesB napisał(a): 1. Wszystko co słyszałeś to prawda. 2. To nie jest auto tanie w utrzymaniu. 3. Znaleźć dobry egzeplarz jest naprawdę trudno. Jak chcesz tanio szukaj A6 1.9 TDI AWX i zrób wirusa. Nie będzie to V6 i nie będzie quattro ale taniej raczej napewno. AWX jak to najlepiej sprawdzic podczas ogladania auta??gdzie bedzie to napisane oraz od jakiego roku wychodzily a6 z AWX?? czytajac forum jest to rodzaj silnika?? dobrze wywnioskowalem?? Wychodziły od 2002 roku o ile dobrze pamietam. AWX to 1,9 TDI 130 KM 285 Nm. Montowany z 5-biegową skrzynią biegów. Do spokojnej jazdy w A6 w zupełności wystarczy. AFN też sobie dawał rade mimo tylko 110 KM. Silnik nieupierdliwy i nieobarczony problemami trapiącymi 2,5 TDI V6. Zycie jest sztuką wyboru i albo masz sporo pieniedzy na porzadne 2,5 TDI , albo kupujesz tanie 2,5 TDI i je doinwestowujesz, albo kupujesz przecietne 1,9 TDI i jeździsz bezproblemowo. Oczywiście paździerze odradzam ... bez względu na typ silnika. |
Autor: | konik [ 06.lis.2007 14:42:43 ] |
Tytuł: | |
Baskecior napisał(a): konik napisał(a): GrzesB napisał(a): 1. Wszystko co słyszałeś to prawda. 2. To nie jest auto tanie w utrzymaniu. 3. Znaleźć dobry egzeplarz jest naprawdę trudno. Jak chcesz tanio szukaj A6 1.9 TDI AWX i zrób wirusa. Nie będzie to V6 i nie będzie quattro ale taniej raczej napewno. AWX jak to najlepiej sprawdzic podczas ogladania auta??gdzie bedzie to napisane oraz od jakiego roku wychodzily a6 z AWX?? czytajac forum jest to rodzaj silnika?? dobrze wywnioskowalem?? Wychodziły od 2002 roku o ile dobrze pamietam. AWX to 1,9 TDI 130 KM 285 Nm. Montowany z 5-biegową skrzynią biegów. Do spokojnej jazdy w A6 w zupełności wystarczy. AFN też sobie dawał rade mimo tylko 110 KM. Silnik nieupierdliwy i nieobarczony problemami trapiącymi 2,5 TDI V6. Zycie jest sztuką wyboru i albo masz sporo pieniedzy na porzadne 2,5 TDI , albo kupujesz tanie 2,5 TDI i je doinwestowujesz, albo kupujesz przecietne 1,9 TDI i jeździsz bezproblemowo. Oczywiście paździerze odradzam ... bez względu na typ silnika. jakie pazdzierze odradzasz?? co masz na mysli?? a ile mozna by wyciagnac tak srednio przez wirus KM ze 110?? |
Autor: | ittmk [ 06.lis.2007 14:44:24 ] |
Tytuł: | |
Wszytko to prawda co piszą koledzy o 2,5 tdi z tym, że: 1. sam nie kupuj jak sie nie znasz - weź fachowca 2. poczytaj forum 3. nie patrz sie na spalanie tego auta - na tym najmniej (a właściwie w ogóle) nie oszczędzisz 4. silnik 2,5 tdi jest wg mnie o wiele lepszy od 1,9 tdi - nie urażając nikogo..Ma troszkę lepsza kulturę pracy..I dźwięk jakże ładny... 5. Jak cię stać na A6 to pamiętaj że MUSI cię stać też na naprawę... 6. jak kupisz zaniedbany i walnięty to licz się z tym, że możesz naraz włożyć w doprowadzenie do porządku nawet 20 000 zł (rozrząd, wałki, pompa wtryskowa, zawieszenie, odma, itp.. - to podstawowe elementy wymagające często reanimacji) 7. to nie jest auto do jeżdżenia na drugą stronę ulicy - ono lubi ORAĆ !! ![]() |
Autor: | GrzesB [ 06.lis.2007 21:09:28 ] |
Tytuł: | |
Dlaczego jeszcze nikt nie grzmi? Nie kupuj już pośrednich silników, czyli tych 155 czy 163PS ale jak już to 180PS! A już nie daj boże te słasze z automatem (multitronik). Dla mnie jedyną alternatywą dla 180PS jest wzmocnione 1.9TDI AWX i to tak po bandzie ile się tylko da. Napewno plusem dla 180PS będzie występowanie permanentnego napędu na 4 koła (opcja), czego z tego co wiem z AWXem nie było... |
Autor: | szakul22 [ 06.lis.2007 21:57:43 ] |
Tytuł: | |
Ja posiadam 1.9 TDI AVF 130ps z 2004 mój kolega ma 2,5 TDI 150ps z 2001. Po rozmowach z mechanikami i moim kolega mogę stwierdzic że: 1. 1.9 Pali mniej o jakies 1,5 do 2,5 litra przy normalnej jezdzie tak do 140 km/h. 2. Wyminana łańcuszka w 2,5 kosztuje od 2,5 tys a w 1,9 okolo 600zl 3. 2,5 ma ładniej pracujacy silnik i jest cichszy przy wiekszych predkosciach 4. 1,9 szybciej sie wkreca na obroty i dla mnie ma lepszy start. 5. Jeśli zależy ci na ekonomii zarówno w spalaniu jak i remoncie to kup 1.9 130ps a jesli braknie ci mocy zawsze mozna kilka koni dopiąć. mnie czasami brakuje kilku koni choc musze przyznac ze przez pierwszy miesiac było ich aż nadto, potem przyzwyczaiłem sie do dobrego:) choć i tak na trasie mało kto mnie wyprzedza. 6. Natomiast jeśli chcesz szalec na trasie i miec przy tym dużo ciszej we wnętrzu, wzbudzać zachwyty lasek i gapiów cudownym dzwiękiem V6 to kup 2,5 ale licz sie z kosztami nic nie ma darmo. Audi nigdy nie należało do tanich w zakupie i eksploatacji aut ale za to dostajesz cudne autko z gwarancją że nawet w avancie po kilku latach nie bedziesz słyszał jak skrzypią plastiki w bagażniku jak to częśto bywa w tandetnych Vwejach. |
Autor: | Baskecior [ 06.lis.2007 22:11:48 ] |
Tytuł: | |
GrzesB napisał(a): Napewno plusem dla 180PS będzie występowanie permanentnego napędu na 4 koła (opcja), czego z tego co wiem z AWXem nie było... Tylko w B6. C5 wystepowało z AKE i podobnymi jako ośka ![]() szakul22 napisał(a): ale za to dostajesz cudne autko z gwarancją że nawet w avancie po kilku latach nie bedziesz słyszał jak skrzypią plastiki w bagażniku jak to częśto bywa w tandetnych Vwejach.
Zeby tylko przeczytał to quattropete ![]() Tutaj nieco przejaskrawiłeś - niestety plastitki w modelach > 95 roku pozostawiaja wiele do zyczenia. ![]() Faktem jest ze skrzypiec zaczynaja w Polsce ![]() |
Autor: | GrzesB [ 06.lis.2007 22:16:00 ] |
Tytuł: | |
Baskecior napisał(a): GrzesB napisał(a): Napewno plusem dla 180PS będzie występowanie permanentnego napędu na 4 koła (opcja), czego z tego co wiem z AWXem nie było... Tylko w B6. C5 wystepowało z AKE i podobnymi jako ośka ![]() Baskecik - przeciez napisałem, że w C5 przy silniku 180PS jest quattro, ale jako opcja! a nie seryjnie! To, że były ośki to wiem... ja na szczęście kulawej audiolki nie kupiłem ![]() |
Autor: | Baskecior [ 06.lis.2007 22:18:20 ] |
Tytuł: | |
GrzesB napisał(a): Baskecior napisał(a): GrzesB napisał(a): Napewno plusem dla 180PS będzie występowanie permanentnego napędu na 4 koła (opcja), czego z tego co wiem z AWXem nie było... Tylko w B6. C5 wystepowało z AKE i podobnymi jako ośka ![]() Baskecik - przeciez napisałem, że w C5 przy silniku 180PS jest quattro, ale jako opcja! a nie seryjnie! To, że były ośki to wiem... ja na szczęście kulawej audiolki nie kupiłem ![]() Nie doczytałem, mea culpa Grześ ![]() |
Autor: | konik [ 07.lis.2007 18:19:20 ] |
Tytuł: | |
no narazie nie mam az tyle kasy zeby kupic z 02 roku a6 i mysle nad a6 do 00 max 01... hehe jestem mlody wiec narazie nie robie kokosow zeby w tak mlodym wieku miec takie autko ![]() ale bardzo mi sie podoba a6 dlatego mam zamiar ja kupic... poprzednio mialem E klasse, teraz mam C klasse i jestem jak narazie bardzo z nich zadowolony... ile KM mozna wyciagnac z 1,9tdi 110KM ?? |
Autor: | SLOVIAN [ 07.lis.2007 20:38:49 ] |
Tytuł: | |
Za mlody???Rzecz sporna.Wiek nie ma nic do tego,ja mam dwadziescia kilka i moja szostka jest 'jedyna' w 5 tys gminie.Haha,taki maly topic,dzołk ![]() |
Autor: | konik [ 08.lis.2007 17:57:21 ] |
Tytuł: | |
no dobra hehe wiek pomijajmy... ![]() to ile moznaby wyciagnac tak w miare rozsadku ze 110KM ?? |
Autor: | myszon90 [ 08.lis.2007 21:01:04 ] |
Tytuł: | |
A ja bym wybrał 2.8 ACK i dołożył dobrą sekwencję, lub kupił z dobrą sekwencją... Mówienie, że jakikolwiek DIESEL ładnie brzmi, to delikatnie mówiąc wielkie semantyczne nadużycie Diesel i ładne brzmienie..... ![]() ![]() |
Autor: | szakul22 [ 08.lis.2007 21:25:32 ] |
Tytuł: | |
Zależy kto co woli. Nie ma lepszej muzyki od cykotu zdrowego diesla przecież to jest oczywista oczywistość ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |