.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

kolejne z rzedu a6 c5
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=68111
Strona 1 z 2

Autor:  konik [ 05.lis.2007 21:26:20 ]
Tytuł:  kolejne z rzedu a6 c5

witam

mam zamiar w niedlugim czasie zakupic a6...
1. przed zajrzeniem na forum myslalem o silniku 2,5 tdi 150KM... lecz ostanio kolega powiedzial mi ze lepsze sa silniki nie 150KM tylko 150KM lub chyba jesli dobrze pamietam 163KM...

2. przegladajac forum napotkalem na wiele postow w ktorych bylo napisane ze 2,5tdi nie nalezy do tanich w utrzymaniu

3. niektorzy pisza ze w 2,5tdi niekiedy trzeba wlozyc na poczte do 1/3 wartosci samochodu aby doprowadzic go do porzadku

po 1
ktory silnik w a6 z dieseli bedzie najlepszym rozwiazaniem jesli chodzi mi bardziej o ekonomie ale wiadomo ze niekiedy tez przyda sie troszke mocy(np przy wyprzedzanu)?? gdyz po forum stwierdzam ze chyba 1,9tdi ale czekam na opinie

po 2
czy naprawde czesci do a6 sa az tak drogie i wogole jego utrzymanie?

po3.
czy kazdy silnik diesel w a6 bedzie az w tak kiepskim stanie zeby od razu tyle kasy w niego ladowac??

po4.
moze lepiej zainwestowac w benzynke i zalozy do niej gaz??

pozdrawiam

Autor:  GrzesB [ 05.lis.2007 21:34:33 ]
Tytuł: 

1. Wszystko co słyszałeś to prawda.
2. To nie jest auto tanie w utrzymaniu.
3. Znaleźć dobry egzeplarz jest naprawdę trudno.


Jak chcesz tanio szukaj A6 1.9 TDI AWX i zrób wirusa. Nie będzie to V6 i nie będzie quattro ale taniej raczej napewno.

Autor:  konik [ 06.lis.2007 11:37:41 ]
Tytuł: 

porownujac 2,5tdi oraz 1,9tdi

czy jest bardzo odczuwalna roznica w przyspieszenie oraz osiagach??

jezeli 1,9tdi bedzie tansze w utrzymaniu to objawia to sie tylko roznica w spalaniu czy takze moze jakos w cenie czesci??

oraz czy latwiej poszukac w dobrym stanie 1,9 niz 2,5 ??

Autor:  krzycho0110 [ 06.lis.2007 11:50:21 ]
Tytuł: 

1.9 są mniej problemowe (podobno) ale jak kupisz zaniedbany egzemplarz to tez będziesz musiał pakować kasę ,nawet jak kupisz poloneza i innego rodzaju wozik zaniedbany to pochłonie to kasę ,ja jak kupowałem moje 2.5l to brałem pod uwagę ze się może posrać ,jak to sie mówi trudno .....
narazie jezdzę i się ciesze ,jak padnie to na warsztat i się zrobi ,w końcu auto ma swój przebieg i nie jest to nówka z fabryki .... jak czytam te posty ze odradzają zakup itp tych aut z tymi silnikami to mnie głowa boli ;) jak dla mnie to minimum te 150ps do tej budy,bez urazy dla tych co mają mniejsze jednostki.Poprostu bądź ostrożny przy zakupie 2,5tdi ,ale szukaj takiego własnie silnika .pozdr.

Autor:  konik [ 06.lis.2007 12:49:55 ]
Tytuł: 

no wlasnie dlatego bardziej sklanialbym sie do silnika 2,5tdi tylko wtedy juz nie 150KM tylko jak bede szukal to 155 lub 163KM...

czym objawia sie to ze auto to jest drozsze w utrzymaniu od 1,9tdi ??

wedlug mnie tylko spalaniem czy moze tez cenami w czesciach??

a jak z awaryjnoscia i wytrzymaloscia c5 na polskich drogach??

wsumie zalezy mi na tym aby auto wytrzymywalo polskie drogi gdyz rocznie robie ok 40tys km a niekiedy i nawet wiecej...

Autor:  RESO [ 06.lis.2007 12:55:07 ]
Tytuł: 

Poczytaj o tych silnikach, 50% forum jest właśnie o tym. Jeśli nie chcesz quattro i zależy ci na małej awaryjności to kup 1.9

Autor:  konik [ 06.lis.2007 13:48:28 ]
Tytuł: 

GrzesB napisał(a):
1. Wszystko co słyszałeś to prawda.
2. To nie jest auto tanie w utrzymaniu.
3. Znaleźć dobry egzeplarz jest naprawdę trudno.


Jak chcesz tanio szukaj A6 1.9 TDI AWX i zrób wirusa. Nie będzie to V6 i nie będzie quattro ale taniej raczej napewno.


AWX jak to najlepiej sprawdzic podczas ogladania auta??gdzie bedzie to napisane oraz od jakiego roku wychodzily a6 z AWX??
czytajac forum jest to rodzaj silnika?? dobrze wywnioskowalem??

Autor:  Baskecior [ 06.lis.2007 14:18:19 ]
Tytuł: 

konik napisał(a):
GrzesB napisał(a):
1. Wszystko co słyszałeś to prawda.
2. To nie jest auto tanie w utrzymaniu.
3. Znaleźć dobry egzeplarz jest naprawdę trudno.


Jak chcesz tanio szukaj A6 1.9 TDI AWX i zrób wirusa. Nie będzie to V6 i nie będzie quattro ale taniej raczej napewno.


AWX jak to najlepiej sprawdzic podczas ogladania auta??gdzie bedzie to napisane oraz od jakiego roku wychodzily a6 z AWX??
czytajac forum jest to rodzaj silnika?? dobrze wywnioskowalem??

Wychodziły od 2002 roku o ile dobrze pamietam.
AWX to 1,9 TDI 130 KM 285 Nm. Montowany z 5-biegową skrzynią biegów.
Do spokojnej jazdy w A6 w zupełności wystarczy. AFN też sobie dawał rade mimo tylko 110 KM.
Silnik nieupierdliwy i nieobarczony problemami trapiącymi 2,5 TDI V6.
Zycie jest sztuką wyboru i albo masz sporo pieniedzy na porzadne 2,5 TDI , albo kupujesz tanie 2,5 TDI i je doinwestowujesz, albo kupujesz przecietne 1,9 TDI i jeździsz bezproblemowo.
Oczywiście paździerze odradzam ... bez względu na typ silnika.

Autor:  konik [ 06.lis.2007 14:42:43 ]
Tytuł: 

Baskecior napisał(a):
konik napisał(a):
GrzesB napisał(a):
1. Wszystko co słyszałeś to prawda.
2. To nie jest auto tanie w utrzymaniu.
3. Znaleźć dobry egzeplarz jest naprawdę trudno.


Jak chcesz tanio szukaj A6 1.9 TDI AWX i zrób wirusa. Nie będzie to V6 i nie będzie quattro ale taniej raczej napewno.


AWX jak to najlepiej sprawdzic podczas ogladania auta??gdzie bedzie to napisane oraz od jakiego roku wychodzily a6 z AWX??
czytajac forum jest to rodzaj silnika?? dobrze wywnioskowalem??

Wychodziły od 2002 roku o ile dobrze pamietam.
AWX to 1,9 TDI 130 KM 285 Nm. Montowany z 5-biegową skrzynią biegów.
Do spokojnej jazdy w A6 w zupełności wystarczy. AFN też sobie dawał rade mimo tylko 110 KM.
Silnik nieupierdliwy i nieobarczony problemami trapiącymi 2,5 TDI V6.
Zycie jest sztuką wyboru i albo masz sporo pieniedzy na porzadne 2,5 TDI , albo kupujesz tanie 2,5 TDI i je doinwestowujesz, albo kupujesz przecietne 1,9 TDI i jeździsz bezproblemowo.
Oczywiście paździerze odradzam ... bez względu na typ silnika.


jakie pazdzierze odradzasz?? co masz na mysli??
a ile mozna by wyciagnac tak srednio przez wirus KM ze 110??

Autor:  ittmk [ 06.lis.2007 14:44:24 ]
Tytuł: 

Wszytko to prawda co piszą koledzy o 2,5 tdi z tym, że:
1. sam nie kupuj jak sie nie znasz - weź fachowca
2. poczytaj forum
3. nie patrz sie na spalanie tego auta - na tym najmniej (a właściwie w ogóle) nie oszczędzisz
4. silnik 2,5 tdi jest wg mnie o wiele lepszy od 1,9 tdi - nie urażając nikogo..Ma troszkę lepsza kulturę pracy..I dźwięk jakże ładny...
5. Jak cię stać na A6 to pamiętaj że MUSI cię stać też na naprawę...
6. jak kupisz zaniedbany i walnięty to licz się z tym, że możesz naraz włożyć w doprowadzenie do porządku nawet 20 000 zł (rozrząd, wałki, pompa wtryskowa, zawieszenie, odma, itp.. - to podstawowe elementy wymagające często reanimacji)
7. to nie jest auto do jeżdżenia na drugą stronę ulicy - ono lubi ORAĆ !! :)

Autor:  GrzesB [ 06.lis.2007 21:09:28 ]
Tytuł: 

Dlaczego jeszcze nikt nie grzmi? Nie kupuj już pośrednich silników, czyli tych 155 czy 163PS ale jak już to 180PS! A już nie daj boże te słasze z automatem (multitronik). Dla mnie jedyną alternatywą dla 180PS jest wzmocnione 1.9TDI AWX i to tak po bandzie ile się tylko da. Napewno plusem dla 180PS będzie występowanie permanentnego napędu na 4 koła (opcja), czego z tego co wiem z AWXem nie było...

Autor:  szakul22 [ 06.lis.2007 21:57:43 ]
Tytuł: 

Ja posiadam 1.9 TDI AVF 130ps z 2004 mój kolega ma 2,5 TDI 150ps z 2001. Po rozmowach z mechanikami i moim kolega mogę stwierdzic że:

1. 1.9 Pali mniej o jakies 1,5 do 2,5 litra przy normalnej jezdzie tak do 140 km/h.
2. Wyminana łańcuszka w 2,5 kosztuje od 2,5 tys a w 1,9 okolo 600zl
3. 2,5 ma ładniej pracujacy silnik i jest cichszy przy wiekszych predkosciach
4. 1,9 szybciej sie wkreca na obroty i dla mnie ma lepszy start.
5. Jeśli zależy ci na ekonomii zarówno w spalaniu jak i remoncie to kup 1.9 130ps a jesli braknie ci mocy zawsze mozna kilka koni dopiąć. mnie czasami brakuje kilku koni choc musze przyznac ze przez pierwszy miesiac było ich aż nadto, potem przyzwyczaiłem sie do dobrego:) choć i tak na trasie mało kto mnie wyprzedza.
6. Natomiast jeśli chcesz szalec na trasie i miec przy tym dużo ciszej we wnętrzu, wzbudzać zachwyty lasek i gapiów cudownym dzwiękiem V6 to kup 2,5 ale licz sie z kosztami nic nie ma darmo.

Audi nigdy nie należało do tanich w zakupie i eksploatacji aut ale za to dostajesz cudne autko z gwarancją że nawet w avancie po kilku latach nie bedziesz słyszał jak skrzypią plastiki w bagażniku jak to częśto bywa w tandetnych Vwejach.

Autor:  Baskecior [ 06.lis.2007 22:11:48 ]
Tytuł: 

GrzesB napisał(a):
Napewno plusem dla 180PS będzie występowanie permanentnego napędu na 4 koła (opcja), czego z tego co wiem z AWXem nie było...

Tylko w B6. C5 wystepowało z AKE i podobnymi jako ośka :)

szakul22 napisał(a):
ale za to dostajesz cudne autko z gwarancją że nawet w avancie po kilku latach nie bedziesz słyszał jak skrzypią plastiki w bagażniku jak to częśto bywa w tandetnych Vwejach.

Zeby tylko przeczytał to quattropete :D
Tutaj nieco przejaskrawiłeś - niestety plastitki w modelach > 95 roku pozostawiaja wiele do zyczenia. ;)
Faktem jest ze skrzypiec zaczynaja w Polsce :D

Autor:  GrzesB [ 06.lis.2007 22:16:00 ]
Tytuł: 

Baskecior napisał(a):
GrzesB napisał(a):
Napewno plusem dla 180PS będzie występowanie permanentnego napędu na 4 koła (opcja), czego z tego co wiem z AWXem nie było...

Tylko w B6. C5 wystepowało z AKE i podobnymi jako ośka :)


Baskecik - przeciez napisałem, że w C5 przy silniku 180PS jest quattro, ale jako opcja! a nie seryjnie! To, że były ośki to wiem... ja na szczęście kulawej audiolki nie kupiłem :peace:

Autor:  Baskecior [ 06.lis.2007 22:18:20 ]
Tytuł: 

GrzesB napisał(a):
Baskecior napisał(a):
GrzesB napisał(a):
Napewno plusem dla 180PS będzie występowanie permanentnego napędu na 4 koła (opcja), czego z tego co wiem z AWXem nie było...

Tylko w B6. C5 wystepowało z AKE i podobnymi jako ośka :)


Baskecik - przeciez napisałem, że w C5 przy silniku 180PS jest quattro, ale jako opcja! a nie seryjnie! To, że były ośki to wiem... ja na szczęście kulawej audiolki nie kupiłem :peace:

Nie doczytałem, mea culpa Grześ :peace:

Autor:  konik [ 07.lis.2007 18:19:20 ]
Tytuł: 

no narazie nie mam az tyle kasy zeby kupic z 02 roku a6 i mysle nad a6 do 00 max 01...

hehe jestem mlody wiec narazie nie robie kokosow zeby w tak mlodym wieku miec takie autko :D:D:D

ale bardzo mi sie podoba a6 dlatego mam zamiar ja kupic...
poprzednio mialem E klasse, teraz mam C klasse i jestem jak narazie bardzo z nich zadowolony...

ile KM mozna wyciagnac z 1,9tdi 110KM ??

Autor:  SLOVIAN [ 07.lis.2007 20:38:49 ]
Tytuł: 

Za mlody???Rzecz sporna.Wiek nie ma nic do tego,ja mam dwadziescia kilka i moja szostka jest 'jedyna' w 5 tys gminie.Haha,taki maly topic,dzołk :D

Autor:  konik [ 08.lis.2007 17:57:21 ]
Tytuł: 

no dobra hehe wiek pomijajmy... :):):)

to ile moznaby wyciagnac tak w miare rozsadku ze 110KM ??

Autor:  myszon90 [ 08.lis.2007 21:01:04 ]
Tytuł: 

A ja bym wybrał 2.8 ACK i dołożył dobrą sekwencję, lub kupił z dobrą sekwencją...
Mówienie, że jakikolwiek DIESEL ładnie brzmi, to delikatnie mówiąc wielkie semantyczne nadużycie
Diesel i ładne brzmienie..... :diabel2: :spac:

Autor:  szakul22 [ 08.lis.2007 21:25:32 ]
Tytuł: 

Zależy kto co woli. Nie ma lepszej muzyki od cykotu zdrowego diesla przecież to jest oczywista oczywistość ;) Przynajmniej dla mnie.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/