.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
C3 chyba juz niedlugo - co wybrac? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=68301 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Venom [ 10.lis.2007 01:40:36 ] |
Tytuł: | C3 chyba juz niedlugo - co wybrac? |
Na poczatku pragne przywitac wszystkich forumowiczow bo to moj pierwszy post tutaj. co do tematu postu: przymierzam sie do zmiany auta (obecnie golfik II) i zamarzylo mi sie c3 czesciowo przyczynil sie do tego moj kumpel (ktorego pozdrawiam jesli to przeczyta) ktory ma c3 avanta. Jezdzilem juz tym autem i wszystko mnie w nim urzekalo oprocz instalki lpg ktora demolowala co chwile silnik (o tym pisze nizej) moze troche niewygorowane marzenie w czasach kiedy wszyscy niemal kupuja a4 albo a6 no ale coz mysle realnie kasa na auto to ok 5tys auto napewno musialoby miec lpg i tu mam pytanie - czy silniki w 100tce daja sie wogole ujazmic na gazie? Oczywiscie licze sie ze spadkiem mocy na lpg ale czy moge przyjac ze po zalozeniu blosa auto bedzie dzialac na gazie i na benzynie? jaki generalnie silnik poleciacie? diesla nie chce sprawa quattro - w golfie mam/mialem naped syncro no i niestety musialem go zdemontowac bo sie posypal calkowice (uszkodzone wisko - poprzedni wlasciciel) i troche sie boje tych wynalazkow - ale podobno audi ma to lepiej rozwiazane z gory dziekuje za odpowiedzi i pozdrawiam ![]() |
Autor: | ADAM 12 [ 10.lis.2007 01:51:55 ] |
Tytuł: | |
Szuakj modelu po liftingu wnętrza.Silnik najlepiej 2,3 ,jeśli maży Ci się LPG.Jeśli niekoniecznie poszukaj 2,2 T który niestety wymaga od włąścicela i nie wybacza błędóweksploatacji za przysłowiowe 5 zł. Napęd quattro..."niezniszczalny" ,chyba że będziesz bardzo się starał. Nie jest to też element który notorycznie będzie się psół.Jedyny mankament to to że od czasu do czasu będziesz musiał zaglądać pod tylne zawieszenie w celu sprawdzenia stanu podzespołów mocowania napędu. Pytasz czy można dojść do ładu z LPG.Można.Jedną z opcji jest zakupienie silnika z układem gaźnikowym.Jendak nie tego rocznika chyba szukasz. Druga opcja jest taka że pokusisz się o zastosowanie Blosa. Powodzenia i witamy w klubie ![]() |
Autor: | mały v8 [ 10.lis.2007 09:27:14 ] |
Tytuł: | |
Ja bym już w ten "archaizm " nie wchodził, dozbieraj jeszcze 2 tyć i kup sobie C4. |
Autor: | ciechwoj [ 10.lis.2007 09:29:43 ] |
Tytuł: | |
poniewaz adam wyczerpał de facto temat, ja tylko dodam od siebie, ze poprawnie zalozona instalacja nawet na mikserze powinna sie sprawowac dobrze, mialem do czynienia z 3 setkami c3 w tym 2 moje ( 2x 2,3 nf i teraz 2,2T MC) ktore jezdzily na mikserze i nie bylo z nimi jakichkolwiek problemow, oprocz oczywiscie kiepawych osiągów. w 2,3 blos sie sprawdzi rewelacyjnie, będziesz miał spadek mocy nieodczuwalny subiektywnie. ja jezdze 2,2T na blosie i tez chwalę, zrobione mam juz 20 tysięcy autem na gazie, dbam o niego lepiej niz o kobiete i nie mam problemow, jeżdżę tanio i bardzo szybko. kwestia quattro, adam wyczerpal temat. ja jeszcze dodam tylko od siebie, ze quattro to minimum 2l gazu w miescie wiecej i z 1l na trasie, no i przygotuj sie psychicznie ze zaraz po zakupie bedziesz musial zrobic sprzeglo. ( jak nie bedziesz musial to masz mila niespodzianke, jak bedziesz musial to juz nie masz zdziwka ![]() jak cos jescze chcesz wiedziec to wal ![]() mały z całym szacunkiem, c4 za 7 tysiecy? to ja juz wole moje dobre c3... |
Autor: | mały v8 [ 10.lis.2007 09:47:00 ] |
Tytuł: | |
ciechwoj napisał(a): mały z całym szacunkiem, c4 za 7 tysiecy? to ja juz wole moje dobre c3... Chyba nie śledzisz ogłoszeń, te auta się poprostu postażały, a rynek jest tak nabity że nie ma problemu kupic zwykłe szare c4 w takiej cenie. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() itd być może niektóre nie są w najlepszym stanie ale napewno da się coś w tej cenie wybrac. |
Autor: | Venom [ 10.lis.2007 10:21:06 ] |
Tytuł: | |
Widze ze duzy ruch tutaj ![]() no wiec tak: gaz bedzie na 100% (scenariusz mysle taki ze kupie auto na mikserze bo wiekszosc tak ma zeby tylko chodzilo i na benzynie i na gazie a po zakupie szybko zaloze blosa) 2.2t ciagnie mnie do tego bo osiagi napewno beda boskie co do c4 to moze was to zdziwi ale c4 mi sie nie podoba jeszcze pytanie do quattro - wiem ze napewno te same rozmiary felg i opon musza byc na obu osiach (wiadomo obwod kola) a pytanie mam o przeglad - co robicie przy badaniu hamulcow (rolki) czy do zawieszenia quattro (tyl) bez problemu wszystko dostane? bo do syncro ciezko z tajlami (nic nie pasuje) ktorys z kolegow wspominal o spalaniu - mysle ze to juz nie problem jesli bedzie lpg to juz nie odczuje tak bardzo roznicy jaki rodzaj napedu quattro jest spotykany w c3? aha jeszcze jedno interesuje mnie tylko model po lifcie (deska z c4) i tylko sedan ![]() |
Autor: | ciechwoj [ 10.lis.2007 11:10:38 ] |
Tytuł: | |
Venom napisał(a): Widze ze duzy ruch tutaj ![]() 2.2t ciagnie mnie do tego bo osiagi napewno beda boskie pod warunkiem ze 2,2t jest zdrowe, jezeli nie masz zaciecia mechanika i duzo wolnego czasu to odpusc 2,2t, tam z glupia wymiana filtra powietrza jest sporo roboty. Venom napisał(a): czy do zawieszenia quattro (tyl) bez problemu wszystko dostane? bo do syncro ciezko z tajlami (nic nie pasuje) od czego jest aso? placisz i masz, z zamiennikami nie wiem jak jest. Venom napisał(a): jaki rodzaj napedu quattro jest spotykany w c3? w quattro jest quattro ![]() Venom napisał(a): aha jeszcze jedno
interesuje mnie tylko model po lifcie (deska z c4) i tylko sedan ![]() deska w c3 jest ladniejsza i z lepszych materialow niz w c4 ![]() ![]() |
Autor: | Venom [ 10.lis.2007 11:45:24 ] |
Tytuł: | |
ano wlasnie kolego mechanikiem nie jestem - proste sprawy zalatwie bo mam w miare wyposazony garaz kanal i te sprawy ale jakos nie bardzo chce mi sie ciagle babrac pod maska ![]() mysle ze najlepszym wyjsciem dla mnie to 2.3 10v z jak najlepszym wypasem i opcjonalnie quattro temat spalania: ile mw pali 2.3 10v (lpg/benzyna) |
Autor: | ADAM 12 [ 10.lis.2007 11:46:19 ] |
Tytuł: | |
Do 15 L LPG musisz liczyć.MAx oczywiście. |
Autor: | ciechwoj [ 10.lis.2007 13:37:48 ] |
Tytuł: | |
ADAM 12 napisał(a): Do 15 L LPG musisz liczyć.MAx oczywiście.
no i od 9,5-10 na trasie przy 90km/h lpg oczywiscie mowa o ośce, quattro zbierze większe żniwo |
Autor: | Jan [ 10.lis.2007 14:02:39 ] |
Tytuł: | |
2.3 NF potrafi chodzić przyzwoicie na LPG pierwszej generacji ze zwykłym mikserem i regulacją na śrubę. Przyzwoicie, czyli nie idealnie... czuć ograniczenie mocy, wolnym obrotom zdarza się nieco falować, ale nie gaśnie, nie strzela, nie ma żadnych problemów z uruchamianiem silnika i pracą na benzynie. Kwestia dobrego, szczelnego montażu wszystkich elementów i regulacji. Ja zawsze wolę wyregulować z nieco przesadzoną dawką gazu, tak aby nie zubażał mieszanki na wysokich obrotach i po gwałtownym otwarciu przepustnicy. Dzięki temu nie fuka, ciągnie równo co najmniej do czerwonego pola na obrotomierzu do trzeciego biegu włącznie, czwórki nie sprawdzałem. Niebagatelne ma też to znaczenie dla trwałości głowicy i gniazd zaworowych. Minusem takiego ustawienia jest nieco wyższe zużycie paliwa i lekkie przylewanie silnika na wolnych obrotach. Pali zatem 12 - 16 l/100 km LPG w mieszanych warunkach. Auto jak w podpisie. |
Autor: | mały v8 [ 10.lis.2007 18:40:00 ] |
Tytuł: | |
Venom napisał(a): pytanie mam o przeglad - co robicie przy badaniu hamulcow (rolki) czy do zawieszenia quattro (tyl) bez problemu wszystko dostane? bo do syncro ciezko z tajlami (nic nie pasuje) aha jeszcze jedno interesuje mnie tylko model po lifcie (deska z c4) i tylko sedan ![]() Na rolki się wjezdza tak jak ośka, nie wywala go tak jak napedu synchro, fanty do cygara dostaniesz na kazdym złomie tego było mase w quattro, a deska w cygarze nie ma nic wspólnego z deska z C4 jest tylko z daleka podobna. ![]() |
Autor: | Venom [ 10.lis.2007 19:32:36 ] |
Tytuł: | |
no co do deski to nie znam sie na tym na tyle ![]() w kazdym razie podoba mi sie ta po lifcie ![]() zuzycie paliwa tak jak przewidywalem 10-15l/lpg odnosnie jeszcze tego napewduy - tzn ze rozlacza sie w takim przypadku? syncro to zupelnie inne podejscie do tematu - sprzeglo wiskotyczne dziala w momencie roznicy predkosci na obu osiach - tyle ze na rolkach sila byla za duza no i wisko poszlo w diably ceny tych aut mnie zadziwiaja - ogladalem wczoraj audi 100 2.0 lpg fakt ze bez wypasu (po lifcie) i do poprawek (jeden blotnik w sumie i moze ze dwie trzy zaprawki) i cena 2500zl z tego wnioskuje ze za te 4-5tys cos sensownego dam rade kupic |
Autor: | Jan [ 10.lis.2007 21:03:38 ] |
Tytuł: | |
Venom napisał(a): odnosnie jeszcze tego napewduy - tzn ze rozlacza sie w takim przypadku? W takim momencie torsen działa jak zwykły otwarty dyfer i nie przenosi żadnego momentu. Podobnie np. gdy podniesiemy jedno koło, możemy nim swobodnie kręcić, a auto w takiej sytuacji (gdy się np. zawiesi na brzuchu) nie ruszy. Nic się tam mechanicznie nie rozłącza, po prostu mechanizm nie spina.
Torsen dzieli moment obrotowy w stosunku od 25/75 do 75/25, ale tylko wtedy, gdy przenosi jakikolwiek moment. Gdy na którejś osi nie ma oporu, zachowa się jak zwyczajny dyfer. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |