.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 17:04:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: kolejne z rzedu a6 c5
PostNapisane: 05.lis.2007 21:26:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2007 12:59:12
Posty: 58
Lokalizacja: bydgoszcz
witam

mam zamiar w niedlugim czasie zakupic a6...
1. przed zajrzeniem na forum myslalem o silniku 2,5 tdi 150KM... lecz ostanio kolega powiedzial mi ze lepsze sa silniki nie 150KM tylko 150KM lub chyba jesli dobrze pamietam 163KM...

2. przegladajac forum napotkalem na wiele postow w ktorych bylo napisane ze 2,5tdi nie nalezy do tanich w utrzymaniu

3. niektorzy pisza ze w 2,5tdi niekiedy trzeba wlozyc na poczte do 1/3 wartosci samochodu aby doprowadzic go do porzadku

po 1
ktory silnik w a6 z dieseli bedzie najlepszym rozwiazaniem jesli chodzi mi bardziej o ekonomie ale wiadomo ze niekiedy tez przyda sie troszke mocy(np przy wyprzedzanu)?? gdyz po forum stwierdzam ze chyba 1,9tdi ale czekam na opinie

po 2
czy naprawde czesci do a6 sa az tak drogie i wogole jego utrzymanie?

po3.
czy kazdy silnik diesel w a6 bedzie az w tak kiepskim stanie zeby od razu tyle kasy w niego ladowac??

po4.
moze lepiej zainwestowac w benzynke i zalozy do niej gaz??

pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2007 21:34:33 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
1. Wszystko co słyszałeś to prawda.
2. To nie jest auto tanie w utrzymaniu.
3. Znaleźć dobry egzeplarz jest naprawdę trudno.


Jak chcesz tanio szukaj A6 1.9 TDI AWX i zrób wirusa. Nie będzie to V6 i nie będzie quattro ale taniej raczej napewno.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2007 11:37:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2007 12:59:12
Posty: 58
Lokalizacja: bydgoszcz
porownujac 2,5tdi oraz 1,9tdi

czy jest bardzo odczuwalna roznica w przyspieszenie oraz osiagach??

jezeli 1,9tdi bedzie tansze w utrzymaniu to objawia to sie tylko roznica w spalaniu czy takze moze jakos w cenie czesci??

oraz czy latwiej poszukac w dobrym stanie 1,9 niz 2,5 ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2007 11:50:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
1.9 są mniej problemowe (podobno) ale jak kupisz zaniedbany egzemplarz to tez będziesz musiał pakować kasę ,nawet jak kupisz poloneza i innego rodzaju wozik zaniedbany to pochłonie to kasę ,ja jak kupowałem moje 2.5l to brałem pod uwagę ze się może posrać ,jak to sie mówi trudno .....
narazie jezdzę i się ciesze ,jak padnie to na warsztat i się zrobi ,w końcu auto ma swój przebieg i nie jest to nówka z fabryki .... jak czytam te posty ze odradzają zakup itp tych aut z tymi silnikami to mnie głowa boli ;) jak dla mnie to minimum te 150ps do tej budy,bez urazy dla tych co mają mniejsze jednostki.Poprostu bądź ostrożny przy zakupie 2,5tdi ,ale szukaj takiego własnie silnika .pozdr.

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2007 12:49:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2007 12:59:12
Posty: 58
Lokalizacja: bydgoszcz
no wlasnie dlatego bardziej sklanialbym sie do silnika 2,5tdi tylko wtedy juz nie 150KM tylko jak bede szukal to 155 lub 163KM...

czym objawia sie to ze auto to jest drozsze w utrzymaniu od 1,9tdi ??

wedlug mnie tylko spalaniem czy moze tez cenami w czesciach??

a jak z awaryjnoscia i wytrzymaloscia c5 na polskich drogach??

wsumie zalezy mi na tym aby auto wytrzymywalo polskie drogi gdyz rocznie robie ok 40tys km a niekiedy i nawet wiecej...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2007 12:55:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sty.2006 16:34:31
Posty: 1015
Lokalizacja: GLIWICE Furak1:CC 900 Furak2:CIVIC 07 Furak3:BMW M3 Cabrio Moto:GSX-R 750K3
Poczytaj o tych silnikach, 50% forum jest właśnie o tym. Jeśli nie chcesz quattro i zależy ci na małej awaryjności to kup 1.9

_________________
Obrazek
Obrazek

ZAPRASZAM http://www.nawydmie.com.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2007 13:48:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2007 12:59:12
Posty: 58
Lokalizacja: bydgoszcz
GrzesB napisał(a):
1. Wszystko co słyszałeś to prawda.
2. To nie jest auto tanie w utrzymaniu.
3. Znaleźć dobry egzeplarz jest naprawdę trudno.


Jak chcesz tanio szukaj A6 1.9 TDI AWX i zrób wirusa. Nie będzie to V6 i nie będzie quattro ale taniej raczej napewno.


AWX jak to najlepiej sprawdzic podczas ogladania auta??gdzie bedzie to napisane oraz od jakiego roku wychodzily a6 z AWX??
czytajac forum jest to rodzaj silnika?? dobrze wywnioskowalem??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2007 14:18:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
konik napisał(a):
GrzesB napisał(a):
1. Wszystko co słyszałeś to prawda.
2. To nie jest auto tanie w utrzymaniu.
3. Znaleźć dobry egzeplarz jest naprawdę trudno.


Jak chcesz tanio szukaj A6 1.9 TDI AWX i zrób wirusa. Nie będzie to V6 i nie będzie quattro ale taniej raczej napewno.


AWX jak to najlepiej sprawdzic podczas ogladania auta??gdzie bedzie to napisane oraz od jakiego roku wychodzily a6 z AWX??
czytajac forum jest to rodzaj silnika?? dobrze wywnioskowalem??

Wychodziły od 2002 roku o ile dobrze pamietam.
AWX to 1,9 TDI 130 KM 285 Nm. Montowany z 5-biegową skrzynią biegów.
Do spokojnej jazdy w A6 w zupełności wystarczy. AFN też sobie dawał rade mimo tylko 110 KM.
Silnik nieupierdliwy i nieobarczony problemami trapiącymi 2,5 TDI V6.
Zycie jest sztuką wyboru i albo masz sporo pieniedzy na porzadne 2,5 TDI , albo kupujesz tanie 2,5 TDI i je doinwestowujesz, albo kupujesz przecietne 1,9 TDI i jeździsz bezproblemowo.
Oczywiście paździerze odradzam ... bez względu na typ silnika.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2007 14:42:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2007 12:59:12
Posty: 58
Lokalizacja: bydgoszcz
Baskecior napisał(a):
konik napisał(a):
GrzesB napisał(a):
1. Wszystko co słyszałeś to prawda.
2. To nie jest auto tanie w utrzymaniu.
3. Znaleźć dobry egzeplarz jest naprawdę trudno.


Jak chcesz tanio szukaj A6 1.9 TDI AWX i zrób wirusa. Nie będzie to V6 i nie będzie quattro ale taniej raczej napewno.


AWX jak to najlepiej sprawdzic podczas ogladania auta??gdzie bedzie to napisane oraz od jakiego roku wychodzily a6 z AWX??
czytajac forum jest to rodzaj silnika?? dobrze wywnioskowalem??

Wychodziły od 2002 roku o ile dobrze pamietam.
AWX to 1,9 TDI 130 KM 285 Nm. Montowany z 5-biegową skrzynią biegów.
Do spokojnej jazdy w A6 w zupełności wystarczy. AFN też sobie dawał rade mimo tylko 110 KM.
Silnik nieupierdliwy i nieobarczony problemami trapiącymi 2,5 TDI V6.
Zycie jest sztuką wyboru i albo masz sporo pieniedzy na porzadne 2,5 TDI , albo kupujesz tanie 2,5 TDI i je doinwestowujesz, albo kupujesz przecietne 1,9 TDI i jeździsz bezproblemowo.
Oczywiście paździerze odradzam ... bez względu na typ silnika.


jakie pazdzierze odradzasz?? co masz na mysli??
a ile mozna by wyciagnac tak srednio przez wirus KM ze 110??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2007 14:44:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.paź.2006 19:38:05
Posty: 235
Lokalizacja: Wrocław
Wszytko to prawda co piszą koledzy o 2,5 tdi z tym, że:
1. sam nie kupuj jak sie nie znasz - weź fachowca
2. poczytaj forum
3. nie patrz sie na spalanie tego auta - na tym najmniej (a właściwie w ogóle) nie oszczędzisz
4. silnik 2,5 tdi jest wg mnie o wiele lepszy od 1,9 tdi - nie urażając nikogo..Ma troszkę lepsza kulturę pracy..I dźwięk jakże ładny...
5. Jak cię stać na A6 to pamiętaj że MUSI cię stać też na naprawę...
6. jak kupisz zaniedbany i walnięty to licz się z tym, że możesz naraz włożyć w doprowadzenie do porządku nawet 20 000 zł (rozrząd, wałki, pompa wtryskowa, zawieszenie, odma, itp.. - to podstawowe elementy wymagające często reanimacji)
7. to nie jest auto do jeżdżenia na drugą stronę ulicy - ono lubi ORAĆ !! :)

_________________
Jest:
AUDI A6 C5 2,5 TDI AVANT/2000r...

były:
VW SHARAN 2,0 BENZYNA/1996, T4 MULTIVAN 2,4/1994, VW PASSAT 1,9 TDI/1995, VW GOLF 1,9/1992, AUDI 100 AVANT 2,3/1989, AUDI 80 1,6 PRZEJŚCIÓWKA/1986, Polonez 1,5, Maluch 650, Fiat Kombi 1,5, reszty grzechów nie pamiętam..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2007 21:09:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Dlaczego jeszcze nikt nie grzmi? Nie kupuj już pośrednich silników, czyli tych 155 czy 163PS ale jak już to 180PS! A już nie daj boże te słasze z automatem (multitronik). Dla mnie jedyną alternatywą dla 180PS jest wzmocnione 1.9TDI AWX i to tak po bandzie ile się tylko da. Napewno plusem dla 180PS będzie występowanie permanentnego napędu na 4 koła (opcja), czego z tego co wiem z AWXem nie było...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2007 21:57:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.lip.2007 22:15:56
Posty: 60
Lokalizacja: Płock
Ja posiadam 1.9 TDI AVF 130ps z 2004 mój kolega ma 2,5 TDI 150ps z 2001. Po rozmowach z mechanikami i moim kolega mogę stwierdzic że:

1. 1.9 Pali mniej o jakies 1,5 do 2,5 litra przy normalnej jezdzie tak do 140 km/h.
2. Wyminana łańcuszka w 2,5 kosztuje od 2,5 tys a w 1,9 okolo 600zl
3. 2,5 ma ładniej pracujacy silnik i jest cichszy przy wiekszych predkosciach
4. 1,9 szybciej sie wkreca na obroty i dla mnie ma lepszy start.
5. Jeśli zależy ci na ekonomii zarówno w spalaniu jak i remoncie to kup 1.9 130ps a jesli braknie ci mocy zawsze mozna kilka koni dopiąć. mnie czasami brakuje kilku koni choc musze przyznac ze przez pierwszy miesiac było ich aż nadto, potem przyzwyczaiłem sie do dobrego:) choć i tak na trasie mało kto mnie wyprzedza.
6. Natomiast jeśli chcesz szalec na trasie i miec przy tym dużo ciszej we wnętrzu, wzbudzać zachwyty lasek i gapiów cudownym dzwiękiem V6 to kup 2,5 ale licz sie z kosztami nic nie ma darmo.

Audi nigdy nie należało do tanich w zakupie i eksploatacji aut ale za to dostajesz cudne autko z gwarancją że nawet w avancie po kilku latach nie bedziesz słyszał jak skrzypią plastiki w bagażniku jak to częśto bywa w tandetnych Vwejach.

_________________
A6 avant AVF ;) i wszystko jasne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2007 22:11:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
GrzesB napisał(a):
Napewno plusem dla 180PS będzie występowanie permanentnego napędu na 4 koła (opcja), czego z tego co wiem z AWXem nie było...

Tylko w B6. C5 wystepowało z AKE i podobnymi jako ośka :)

szakul22 napisał(a):
ale za to dostajesz cudne autko z gwarancją że nawet w avancie po kilku latach nie bedziesz słyszał jak skrzypią plastiki w bagażniku jak to częśto bywa w tandetnych Vwejach.

Zeby tylko przeczytał to quattropete :D
Tutaj nieco przejaskrawiłeś - niestety plastitki w modelach > 95 roku pozostawiaja wiele do zyczenia. ;)
Faktem jest ze skrzypiec zaczynaja w Polsce :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Ostatnio edytowano 06.lis.2007 22:16:36 przez Baskecior, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2007 22:16:00 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Baskecior napisał(a):
GrzesB napisał(a):
Napewno plusem dla 180PS będzie występowanie permanentnego napędu na 4 koła (opcja), czego z tego co wiem z AWXem nie było...

Tylko w B6. C5 wystepowało z AKE i podobnymi jako ośka :)


Baskecik - przeciez napisałem, że w C5 przy silniku 180PS jest quattro, ale jako opcja! a nie seryjnie! To, że były ośki to wiem... ja na szczęście kulawej audiolki nie kupiłem :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lis.2007 22:18:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
GrzesB napisał(a):
Baskecior napisał(a):
GrzesB napisał(a):
Napewno plusem dla 180PS będzie występowanie permanentnego napędu na 4 koła (opcja), czego z tego co wiem z AWXem nie było...

Tylko w B6. C5 wystepowało z AKE i podobnymi jako ośka :)


Baskecik - przeciez napisałem, że w C5 przy silniku 180PS jest quattro, ale jako opcja! a nie seryjnie! To, że były ośki to wiem... ja na szczęście kulawej audiolki nie kupiłem :peace:

Nie doczytałem, mea culpa Grześ :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2007 18:19:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2007 12:59:12
Posty: 58
Lokalizacja: bydgoszcz
no narazie nie mam az tyle kasy zeby kupic z 02 roku a6 i mysle nad a6 do 00 max 01...

hehe jestem mlody wiec narazie nie robie kokosow zeby w tak mlodym wieku miec takie autko :D:D:D

ale bardzo mi sie podoba a6 dlatego mam zamiar ja kupic...
poprzednio mialem E klasse, teraz mam C klasse i jestem jak narazie bardzo z nich zadowolony...

ile KM mozna wyciagnac z 1,9tdi 110KM ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lis.2007 20:38:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.lip.2007 17:22:27
Posty: 270
Lokalizacja: Norwegia
Za mlody???Rzecz sporna.Wiek nie ma nic do tego,ja mam dwadziescia kilka i moja szostka jest 'jedyna' w 5 tys gminie.Haha,taki maly topic,dzołk :D

_________________
Skoda 105 L - wspomnienie
Audi B4 2.0 ABT - wspomnienie
Audi A4 1.8 ADR - wspomnienie
Audi A6 2.5 BAU - narazie sluzy panu
2003,Quattro,Webasto i BOSE.
Vinter.
http://www.youtube.com/watch?v=W8NK4amcUwM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 17:57:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.lip.2007 12:59:12
Posty: 58
Lokalizacja: bydgoszcz
no dobra hehe wiek pomijajmy... :):):)

to ile moznaby wyciagnac tak w miare rozsadku ze 110KM ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 21:01:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2391
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
A ja bym wybrał 2.8 ACK i dołożył dobrą sekwencję, lub kupił z dobrą sekwencją...
Mówienie, że jakikolwiek DIESEL ładnie brzmi, to delikatnie mówiąc wielkie semantyczne nadużycie
Diesel i ładne brzmienie..... :diabel2: :spac:

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.lis.2007 21:25:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.lip.2007 22:15:56
Posty: 60
Lokalizacja: Płock
Zależy kto co woli. Nie ma lepszej muzyki od cykotu zdrowego diesla przecież to jest oczywista oczywistość ;) Przynajmniej dla mnie.

_________________
A6 avant AVF ;) i wszystko jasne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 51 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: