.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Passat/A4 2,5TDI 99-00 Tiptronic czy multitronic?
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=68634
Strona 1 z 1

Autor:  przemekk74 [ 16.lis.2007 00:13:09 ]
Tytuł:  Passat/A4 2,5TDI 99-00 Tiptronic czy multitronic?

Witam
generalnie jak odroznic tip od multitronica (uwazanego za bardziej awaryjnego?)?
1) po numerach vin bez "dekodera"?
2) gdy auto stoi
3) gdy sie jedzie (w multi nie ma poslizgu?)
Z racji budzetu powyzje 2002 nie przeskocze, ponozej 98 schodzic nie chce

passat (wszyscy pisza tiptronic ale czy take jest?)
http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3827186
http://allegro.pl/show_item.php?item=270212067
http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3730081

A4 (wiekszosc pisze tiptronic)
http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3724251
http://allegro.pl/show_item.php?item=270097238
http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3830709

Szukam paska albo a4 kombi (sklaniam sie bardziej ku paskowi ze wzgledu chyba na odrobine wiekszy bagaznik.. chyba ze sie myle?)
Na co zwrocic uwage jezeli chodzi o silnik i skrzynie: slabe punktu, ktore latwo sprawdzic przed zakupem
na silnik 2,5 raczej zdecydowany jestem bo "litr wiecej" zuzycia paliwa mnie nie zniecheca, mocny silnik z dobrym dolem doceniam:) a automat po prostu lubie

Druga sprawa to podobno w tych wersjach 150 koni padaja walki czasem.. jak najszybciej sprawdzic czy "walek" nie jest juz prawdopodobnie w stanie agonalnym (bez rozboerania silnika:) )?
Pozdrawiam,
Przemek

Autor:  meszrum [ 16.lis.2007 00:52:57 ]
Tytuł: 

tiptronic występował w silnikach: AFB, AKN, AKE, BAU, BDH.
multitronic: AYM, BFC, BCZ, BDG.

Autor:  przemekk74 [ 16.lis.2007 01:05:41 ]
Tytuł: 

meszrum napisał(a):
tiptronic występował w silnikach: AFB, AKN, AKE, BAU, BDH.
multitronic: AYM, BFC, BCZ, BDG.

w temacie audi/vw jestem lajkonikiem narazie wiec
1) jak po numerach rozpoznac typ silnika bez dekodera VIN (wersja dla Audi i passata)
2) w googlach wpisanie hasla passat i multitronic daje stopsunkowo niewiele rezulatatow (a jezeli juz to dotyczacych nowszych rocznikow: np 2004 w gore) -> to znaczy ze "multitronic" w okolicach 2000roku nie wystepowal w pasacie?
3) Multitronic to skrzynia bezstopniowa "melex"... jezeli tak to nie rozumiem pojecia "biegow" w odniesieniu do niej

4) Test: jezeli tiptronic to podbajerowany automat a multitronic to udziwniona skrzynia reczna to domniemywam ze delikatne ruszanie gazem powoduje w tiptronicu typowe falowanie obrotow w oderwaniu od predkosci auta, w multitronicu ma to bezposredni wplyw na predkosc?

5) Czy wizulanie Audi A4 2,5 TDI naped przedni z okolic 1999-2000 bywal w jednym i drugim oraz jak rozpoznac szybko "na gieldzie" z czym mamy doczynienia, analogiczne pytanie dotyczace passata

quattro to tylko tiptronici?

6) ewentualnie "stary klasyczny automat": do kiedy byl produkowany w audi i do kiedy w pasacie i czy uchodzi za kiche czy jest ok oraz ile ma biegow (4?)
Przemek

Autor:  meszrum [ 16.lis.2007 01:40:32 ]
Tytuł: 

odpowiedziałem na Twoje pytanie powyżej.
typ silnika jest na tabliczce znamionowej po stronie pasażera, przy podszybiu na brzegu wnęki silnika.

w inny sposób nie sprawdzaj, gdyż zrobisz się w konia [z pomocą sprzedającego].

Autor:  przemekk74 [ 16.lis.2007 06:03:01 ]
Tytuł: 

czy to dotyczy
wypadaloby wiec
http://akp.cichy.org/silniki.html
tip
Audi AFB 150 2.5 11 / 1997 6 / 2000 AUDI A4 "F..":TDI V6
Audi AFB 150 2.5 11 / 1997 6 / 2000 AUDI A4 TDI V6
Audi AFB 150 2.5 7 / 1997 7 / 1998 AUDI A6 "GR.":TDI V6
Audi AFB 150 2.5 4 / 1997 5 / 2000 AUDI A6 TDI V6
Audi AFB 150 2.5 6 / 1997 6 / 2000 AUDI A8 TDI V6
Audi AKN 150 2.5 8 / 1998 7 / 1999 AUDI A4 "F..":TDI V6
Audi AKN 150 2.5 7 / 1998 9 / 2001 AUDI A4 TDI V6
Audi AKN 150 2.5 10 / 1998 5 / 2001 AUDI A6 TDI V6
Audi AKN 150 2.5 11 / 1997 9 / 2002 AUDI A8 TDI V6
Audi AKE 180 2.5 12 / 2000 5 / 2003 AUDI A4 TDI V6
Audi AKE 180 2.5 11 / 1999 8 / 2003 AUDI A6 TDI V6
Audi AKE 180 2.5 11 / 1999 9 / 2002 AUDI A8 TDI V6
Audi BAU 179 2.5 6 / 2003 12 / 2004 AUDI A4 TDI V6
Audi BAU 179 2.5 2 / 2003 8 / 2005 AUDI A6 TDI V6
Audi BDH 179 2.5 6 / 2003 12 / 2004 AUDI A4 TDI V6
Audi BDH 179 2.5 2 / 2003 1 / 2005 AUDI A6 TDI V6

multi
Audi AYM 155 2.5 12 / 2000 6 / 2002 AUDI A4 TDI V6
Audi AYM 155 2.5 6 / 2001 6 / 2002 AUDI A6 TDI V6
Audi BFC 163 2.5 7 / 2002 5 / 2003 AUDI A4 TDI V6
Audi BFC 163 2.5 7 / 2002 8 / 2003 AUDI A6 TDI V6
Audi BCZ 163 2.5 2 / 2003 8 / 2005 AUDI A6 TDI V6
Audi BDG 163 2.5 11 / 2004 5 / 2006 AUDI A4 TDI
Audi BDG 163 2.5 6 / 2003 12 / 2005 AUDI A4 TDI V6
Audi BDG 163 2.5 2 / 2003 1 / 2005 AUDI A6 TDI V6


Posumowanie wzgleden audi
czy mozna wiec powiedziec uproszczajac sprawe:
- jezeli kupuje audi (A4/A6) z data 1 rej w Fahrzeugbriefie przed 12/2002 temat nie istnieje (only tip)
- jezeli kupuej audi z moca z Fahrzeugbriefu 110Kw - temat nie istnieje (only tip)
- silnik 150/179/180 koni -> tip
- silnik 155/163 -> only multi

jak sprawa ma sie w passacie?

W innym watku doczytalem ze liczba "nibybiegow" multitronica jest o 1 wieksza niz w tiptronicu.. znaczy sie w tych "starych do np 2001" domniemywam, ze jezeli tych "biegow" jest 5 to jest to 100% tiptronic niezaleznie czy to Audi czy VW?

Domniemywam po rocznikach silnikow, ze multitronic to nowszy wynalazek niz tip i chyba raczej ze wzgledu na budzet (do 6tysE u zrodla czyli w DE) raczej mnie nie dotyczy

Poniewaz nie wykluczam 1,9 czy do tego magicznego 12.2000 only tip?
czy quattro w tych 3 autach wyklucza multitronica?
Przemek
[/b]

Autor:  meszrum [ 16.lis.2007 10:40:38 ]
Tytuł: 

przepraszam, ile chcesz wydać na A6? 6000 €?
jeżeli tak, to zapomnij. kupisz trotyl, który na starcie będzie wymagać dofinansowania rzędu 10 - 20 000 PLN.

zadbane AFB/AKN z 1998-99 kosztuje w D ok. 9000 €.

Autor:  necro [ 16.lis.2007 12:33:50 ]
Tytuł: 

W passacie B5 nie było multitronica w zadym silniku

Autor:  Morgi [ 16.lis.2007 12:49:09 ]
Tytuł: 

Najprościej wsiąść i sie przejechać :peace: chyba sprzedający tego nie bronią ....

Autor:  przemekk74 [ 16.lis.2007 13:22:07 ]
Tytuł: 

o cenie (oraz 'co i za ile' mozna dostac) nie chce dyskutowac, raczej patrze na A6 jako auto w kregu moich zainteresowan,
Chodzilo mi o podstawowa wiedze wazna dla kupujacego "w pigulce"
Podsumowujac
pasaty, a4 i a6 'stare' (powiedzmy do 2001) nie mialy multitronicow - to chcialem w sumie wiedziec oraz zaden 'V6tdi nie 150' oraz quattro
Dziekuje i pozdrawiam,
Przemek

Autor:  meszrum [ 16.lis.2007 13:34:52 ]
Tytuł: 

przemekk74 napisał(a):
o cenie (oraz 'co i za ile' mozna dostac) nie chce dyskutowac, raczej patrze na A6 jako auto w kregu moich zainteresowan,
Chodzilo mi o podstawowa wiedze wazna dla kupujacego "w pigulce"
Podsumowujac
pasaty, a4 i a6 'stare' (powiedzmy do 2001) nie mialy multitronicow - to chcialem w sumie wiedziec oraz zaden 'V6tdi nie 150' oraz quattro
Dziekuje i pozdrawiam,
Przemek


popełniasz kardynalny błąd, gdyż właśnie od ceny powinieneś rozpocząć orientowanie się.
jeżeli wydasz 6000 € na C5, to szybko trafisz na forum z płaczem.

...ale to nie mój problem.

Autor:  krzycho0110 [ 16.lis.2007 15:53:02 ]
Tytuł: 

Przemek bierz przede wszystkim wiedzę kolegi Meszrum i innych mających pojecie o tym co mówią na forum :!!: poczytaj troche forum bo to skarbnica wiedzy jakiej nie znajdziesz gdzie indziej :)

Autor:  xslawox [ 17.lis.2007 04:27:17 ]
Tytuł: 

meszrum napisał(a):
przepraszam, ile chcesz wydać na A6? 6000 €?
jeżeli tak, to zapomnij. kupisz trotyl, który na starcie będzie wymagać dofinansowania rzędu 10 - 20 000 PLN.

zadbane AFB/AKN z 1998-99 kosztuje w D ok. 9000 €.

no chyba ze chcesz kierownice po drugiej stronie :) to za ta cene znajdziesz juz nienajgorzej utrzymane C5, ale nawet to bez rewelki :(

Autor:  szklo [ 18.lis.2007 13:05:40 ]
Tytuł: 

tak jak koledzy mówią, jak kupisz za 6000eu, to i tak wydasz natępne 4 koła eu na naprawy, ja kupiłem swoje za 8000, byłem super zadowolony przez miesiąc że udało mi się tak ładnie utrzymane auto w tej cenie kupić, po miesiącu na ziemie sprowdziły mnie wałki rozrządu, to co wydawało mi się że zaoszczędziłem oddałem nawiązką

Autor:  przemekk74 [ 19.lis.2007 18:13:56 ]
Tytuł: 

szklo napisał(a):
ja kupiłem swoje za 8000, byłem super zadowolony przez miesiąc że udało mi się tak ładnie utrzymane auto w tej cenie kupić

1) kiedy
2) u handlarza w Polsce czy w DE .. bo to robi roznice:)
Przemek

Autor:  Przemysław [ 19.lis.2007 18:35:04 ]
Tytuł: 

Witam :) podzielam zdanie meszruma + od siebie jesli liczysz sie z kazdym groszem boisz sie ze padnie automat to poprostu kup manuala.... chyba ze masz ok 4 tys awaryjne na skrzynie....
za 6 tysiecy euro lepiej kup sobie a2 hehe podobno bez awaryjny :) chyba ze nie wykluczasz samochodów ktore w opise maja totalschaden ...i z przebiegiem oczywiscie "165" tys km hehe ... Ale na serio nawet jak "uskladales" 7 tys e to sobie odpuść audi a6 to sa bardzo wysokie progi...-ale oczywiście zależy jakie masz NOGi hehehe Pozdrawiam serdecznie :)

Autor:  przemekk74 [ 19.lis.2007 19:15:07 ]
Tytuł: 

Przemysław napisał(a):
Witam :) podzielam zdanie meszruma + od siebie jesli liczysz sie z kazdym groszem boisz sie ze padnie automat

automat uzytkuje 7 rok (bezawaryjnie skrzynia chodzi->nie vw/audi akurat), chce zmienic "auto zony" na inny automat kombi/van najchetnij w mocnym dieslu
Przemek

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/