.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Allroad 2003-2005 - 2,7 czy 4,2? - Bardzo prosze o pomoc. https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=69141 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | jarno [ 25.lis.2007 14:21:04 ] |
Tytuł: | Allroad 2003-2005 - 2,7 czy 4,2? - Bardzo prosze o pomoc. |
Witam wszystkich, Jestem tutaj nowy. Potrzebuję pomocy w wyborze Audi Allroad. Jestem zdecydowany na Allroada 2003 - 2005, nie mam jednak jeszcze pewnosci czy 2,7 manual czy 4,2 automat (nigdy nie jezdzilem automatem i sie łamie) Nigdy tez nie kupowalem samochodu za granicą...jedni mowia zebym kupil w Niemczech albo Szwajcarii inni ze tylko w USA. Pieniadze nie sa dla mnie specjalnym ograniczeniem. Mam opory przed tym zeby ładować sie w kupowanie z USA kiedy moge pojechac do Niemiec i pomacać to co kupuje. Przez wiele tygodni sledze aukcje na mobile.de, autoscout24 itd , nie ma tych samochodow duzo. Kolega mi wysyla linki do aukcji w stanach i szczerze mowiac ceny sa bardzo atrakcyjne. Prosze pomozcie cos...moze mozecie mnie jakos pokierowac ? pozdrawiam. |
Autor: | SHANDOR [ 29.lis.2007 10:26:30 ] |
Tytuł: | |
Witaj, Poniewaz nikt sie nie garnie do odpowiedzi to ja wyglosze moja opinie. Od roku poruszam sie Allroad'em 2.7T tip i generalnie jestem zadowolony. Mialem problemy z tiptronic'iem - prawie standart w tej wersji silnikowej, dlatego sklanial bym sie ku 2.7T manual. Manual pozostawia tez duze mozliwosci tuningu silnika, co w przypadku Tip'a jest ograniczone przez skrzynie. Silnik 4.2 to fajna jednostka (mialem okazje pojezdzic RS'em), ale w polskich warunkach troche egzotyczna, co moze byc istotne w przypadku jakis problemow . Plus dla 4.2 to mocniejsza skrzynia (ZF 5HP24) niz w 2.7. Spalanie bedzie zblizone. Co do miejsca zakupu to sprawa jest drugorzedna. Najwazniejsze jest aby przedmiot zakupu by sprawdzony przez kogos kto sie naprawde zna na tym typie - mnie na mine wsadzilo ASO Audi. Kupienie Allroada w stanie wskazujacym na problemy to bardzo kosztowna sprawa. W stanach jest opinia ze nie kupuje sie Allroad'a bez gwarancji. Proponuje poczytaj amerykanskie forum poswiecone Allroad'owi a dowiesz sie duzo wiecej. http://forums.audiworld.com/allroad/ Tam tez bywaja fajne oferty. Generalnie Allroad w benzynie to fajne auto. IMHO wersja w diesel'u jest mulowata. Plus dla wersji benzynowych to nizsze ceny i lepszy stan dla analogicznych rocznikow (mniejsze przebiegi). Jak znajdziesz fajny egzemplarz i bedziesz o niego dbal to bedziesz bardzo zadowolony. Powodzenia w poszukiwaniach Marcin |
Autor: | Pablo200 [ 29.lis.2007 16:00:18 ] |
Tytuł: | |
Ja zdecydowanie rekomenduje motor 3.0 TDI Tania eksploatacja spalanie na poziomie 7-8L Gigantyczny moment obrotowy - wysoka kultura pracy i bezawaryjność silnika. |
Autor: | oneonly [ 08.gru.2007 13:40:23 ] |
Tytuł: | |
Witaj, jeśli masz wybór polecam Allroda z silnikiem 4.2 oczywiście jeśli spalanie nie stanowi problemu ale uważam, ze średnie na poziomie 14 litrów przy możliwościach tego samochodu nie jest wcale duże... Powodzenia |
Autor: | Roger_35 [ 08.gru.2007 21:38:46 ] |
Tytuł: | |
Pablo200 napisał(a): Ja zdecydowanie rekomenduje motor 3.0 TDI
Tania eksploatacja spalanie na poziomie 7-8L Gigantyczny moment obrotowy - wysoka kultura pracy i bezawaryjność silnika. Drobna pomyłka. W Audi Allroad z lat, których szuka kolega ten motor nie występuje, były trzy 2,5 TDI, 2,7 BIT, 4,2, koniec pieśni. Pozdrawiam |
Autor: | jarno [ 09.gru.2007 09:58:52 ] |
Tytuł: | |
Ostatnio przejechałem się audi allroad 2.7 T z automatyczną skrzynią i nie zachwycił mnie szczególnie swoim przyspieszeniem. Może to również wynikać z faktu, że wcześniej nie posiadałem auta z automatyczną skrzynią i może poprostu nie potrafię odpowiednio manewrować gazem. Dlatego zaczołem skłaniać się do kupna 2,7 T w manualu. Niestety jest ich na rynku niewiele i trochę boję się wpakować na felerny wóz. Nie jestem też przekonany do turbin, ktore po 100.000 mogą zacząć się psuć. Dlatego rozważam również kupno 4,2 l. Niestety tylko w automacie, ale może to kwestja przyzwyczajenia. Mam nadzieję, że to auto jest bardziej zrywne niż 2,7 T w automacie. Prosze o waszą opinię. Dzięki Jarno |
Autor: | SHANDOR [ 09.gru.2007 11:46:41 ] |
Tytuł: | |
jarno napisał(a): Ostatnio przejechałem się audi allroad 2.7 T z automatyczną skrzynią i nie zachwycił mnie szczególnie swoim przyspieszeniem. .....
Jarno Witam ponownie, Gdy poszukiwalem Allroad'a to poruszalem sie podkreconym Passatem 1.8T i jak pierwszy raz wsiadlem do Allroad'a 2.5Tdi to pomyslalem, ze to auto musi miec zwalony silnik. Kiedy w drugim i trzecim testowanym egzemplazu odczucia byly podobne to zrozumialem, ze ten typ tak ma. Dlatego moje zainteresowanie dieselem wygaslo zupelnie i zkoncentrowalem sie na 2.7t. Allroad to jednak 2 tonowy samochod i trzeba poweru, aby go rozpedzic ( i hamulcow zeby go zatrzymac). Jednak jezeli popatrzysz na dane fabryczne to wersja 2.7T ma 7.3s (tip) i 6.8s (manual) do setki. Z innej strony rzecz biorac w tym samochodzie zupelnie nie czuc predkosci i przyzwyczajenia z innega auta moga byc mylne. Popatrz na liczby. Jak wrzucisz skrznie w tryb sportowy i odpowiednio depniesz to zbiera sie niczego sobie. Oczywiscie zanim ruszy to ma moment zawachania, ale jak sie juz zdecyduje to ogien i ... wir w baku. Mozna ten moment zawachania zniwelowac poprzec tuning tipa ( np Giac), ale nie wiem jak by to wplynelo na i tak slaba zywotnosc tiptronica. W owym czasie chcialem automata i teraz tez go lubie (przywyklem), ale gdybym dzisiaj szukal Allroad'a to byl by to 2.7T manual. Z dwoch przyczyn: 1. Allroad w rocznikach 2000-2004 mial seryjny problem z tipem ( konwerter) - kosztowna naprawa. W USA byla akcja serwisowa z tym zwiazana. 2. 2.7T manual daje duze mozliwosci tuningu silnika - chip za 1.5kpln i masz juz 280 KM, a jak chcesz wiecej to ile sobie stryjenka winszuje.... i ksiegowa pozwoli. Zaraz odezwa sie wlasciciele manuali ze tam tez jest waskie gardlo w postaci kola dwumasowego, ale tutaj to nie mam zadnych doswiadczen. Istotnie wybor 2.7T w manualu jest ograniczony, ale to tylko kwstia czasu kiedy znajdziesz fajna sztuke. Z 4.2 mam bardzo ograniczone doswidczenia. Przejechalem sie kiedys 600 konnym RS6 i to jest zupelnie inna liga ![]() ![]() ![]() Powodzenia w poszukiwaniach Marcin |
Autor: | MisiuD [ 26.gru.2007 11:31:49 ] |
Tytuł: | |
Witam, planując zmianę samochodu postanowiłem, że moim następnym będzie Allroad. Oczywiście używany ze względu na zasoby finansowe. Wybór następny - diesel, czy benzyna. Samochodem przejeżdżam około 20.000 km/rok, więc wybór - benzyna. Dwa miesiące temu miałem okazję pojeździć ąllroadem 2,7T po Alpach, utwierdziłem się w swoim wyborze. Szukałem 2,7T od roku modelowego '04 (zawieszenie - sugestia Piotrka z tego forum) Niestety wybór w Niemczech dość kiepski, zwłaszcza, że chciałem mieć Standheizung, Automat, Recaro, Zielony, bez lakierowanych zderzaków. No i trafił się 4,2. Moc nieco większa, ale róźnicy w mocy nie czuje się tak bardzo, właściwie tylko na autostradzie. Za to dzwięk z V8 wynagradza zwiększone o ok 2l zużycie paliwa. Przejechałem ok 2000 km. Zużycie paliwa na trasie ok 14l/100km, w codziennej jeździe (70%miasto, 30% poza, korki) 17,8 l/100km. Na stacji byłem już 5 razy więc mam nowych przyjaciół ![]() Pozdrawiam MisiuD |
Autor: | Esperak [ 26.gru.2007 12:53:13 ] |
Tytuł: | |
No stary gratulacje... Ja osobisecie jednak sklaniam sie ku wiekszym pojemnoscią a "wolnny ssak" a nie dokopane turbo. Silnik 4,2 jest Barddddddddddzzzooooooo długo zywotny w turbo moga sie po paru dziecieciu tysiacach turbinki ukłonić a to nie maly wydatek. Jak dlamnie super wybór co 4,2 V8 to żadne Turbo nie zastąpi. |
Autor: | hans [ 26.gru.2007 13:41:52 ] |
Tytuł: | |
drobna uwaga, 2.7 mozna bez problemu samym chipem podcviagnac w okolice 320 km a to do 4.2 juz powazna konkurencja i bez przesady z sypiacymi sie turbinami. jezeli nie katujemy auta non stop bez chlodzenia turbin przez postojem to nic zlego sie nie bedzie dzialo a jezeli juz to regeneracja turbin to nie az taki kosmos. zadzwon sobie do poleconego majstra od regeneracji turbin w Twojej okolicy i dokladnie sie dowiesz ile to kosztuje. ale skoro regeneracja diesla to 700-800 pln od sztuki ( u mnie na wsi) to od benzyny nie powinna przekroczyc 1500 pln za szt. |
Autor: | MisiuD [ 26.gru.2007 15:38:49 ] |
Tytuł: | |
Moim skromnym zdaniem, zarówno 2,7T jak i 4,2 mają wystarczająco dużo mocy dla tego samochodu i celu w jakim jest używany. Jak już pisałem nie odczuwałem jakiejś specjalnie dużej różnicy między 2,7 i 4,2 poza dźwiękiem. Na papierze również wygląda to podobnie. Zewnętrznie też prawie się nie różni poza nadkolami. Nie wiem tylko jak wygląda to serwisowo. Niestety muszę kupić felgi i zimówki na mniejszy rozmiar 17''. Pzdr MisiuD |
Autor: | barylkaq [ 26.gru.2007 19:37:22 ] |
Tytuł: | |
wrzuc fotki potwora ![]() |
Autor: | oneonly [ 30.gru.2007 16:33:04 ] |
Tytuł: | |
Gratulacje MisuD, ...to chyba 3 Allroad 4.2 w RP...ale może się mylę;) |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |