.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 23.lut.2025 19:17:35

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: planuję zakup C4 avant quattro...
PostNapisane: 22.lis.2007 15:54:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2007 15:41:52
Posty: 5
Lokalizacja: Poznań - stolica podziemnej pomarańczy
..., ale żeby się jakotako toczyło -powinno nazywac się S4 albo S6.. Tutaj rodzi się pytanie:: AAN czy ABH?.
Nie pytam o koszty paliwa (jeśli V8 - najpewniej zagazuję), bo ze wzgledu na małe planowane przebiegi tego auta koszt paliwa / 1km nie jest głównym kryterium (chociaż na pewno się liczy) , bo będzie to furka raczej na rodzinne wypady i do zabawy, mam juz dizla do pracy i auto dla żony (B4), które być może zostanie na ona eSkę zamienione...

Biorąc więc pod uwagę koszty czysto serwisowe (rozrządy, 40 (czy 32?) zaworów :D, ew. turbinę, przepływki, hamulce - ufo/nie ufo?? itd) i całkiem subiektywne wasze odczucia - na co się decydować?
Napiszcie proszę, o czym nie pomyślałem, a co powinienem przed zakupem jeszcze na pewno przemyśleć.

Będę zobowiązany za opinie użytkowników większych audic z obydwoma ww. silnikami.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 16:13:40 
Klubowicz

Dołączył(a): 26.sty.2004 15:12:14
Posty: 1133
Lokalizacja: top floor
kolejna saga i a!wantura .....

powertuj troche i wszystko jasne.......

_________________
2xEVO|3xSTI|4xM3|S6avant dailybioch
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 17:15:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2007 15:41:52
Posty: 5
Lokalizacja: Poznań - stolica podziemnej pomarańczy
No tak.. szukam, wetruję.. topików 100, choćby na tej stronie forum są ze 3 nt. s4/s6 ..

nie wartoby było usystematyzować tego, co czasem mimochodem napisano..?

Z "ciekawych" rzeczy które wyczytałem dotąd:
-> do 4,2 wlewa się 9 litrów oleju, i jak kazda audikowa V-ka lubi olej pić
-> "S"-ki w C4 do '93 miały UFO-tarcze, co łatwo daje się "naprawić" przez wymianę kompletnych mcphersonów na nowsze
-> ktoś pisze, że V8 jest droższe w eksploatacji od 2,2T - czemu?
-> 2,2T daje się cipować i ew. obrabiać mechanicznie - do nawet ponad 300 KM... tyle że V8 ma tyle (280-300?) w serii...

co jeszcze powinno się o nich wiedzieć?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 18:34:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.sie.2007 11:51:19
Posty: 135
Lokalizacja: Gdynia
uzyszkodnik napisał(a):
No tak.. szukam, wetruję.. topików 100, choćby na tej stronie forum są ze 3 nt. s4/s6 ..

nie wartoby było usystematyzować tego, co czasem mimochodem napisano..?

Z "ciekawych" rzeczy które wyczytałem dotąd:
-> do 4,2 wlewa się 9 litrów oleju, i jak kazda audikowa V-ka lubi olej pić
-> "S"-ki w C4 do '93 miały UFO-tarcze, co łatwo daje się "naprawić" przez wymianę kompletnych mcphersonów na nowsze
-> ktoś pisze, że V8 jest droższe w eksploatacji od 2,2T - czemu?
-> 2,2T daje się cipować i ew. obrabiać mechanicznie - do nawet ponad 300 KM... tyle że V8 ma tyle (280-300?) w serii...

co jeszcze powinno się o nich wiedzieć?


nie pytaj sie o moc i przyjemnosc z jazdy pomiedzy 2.2T i v8, bo nie ma to sensu... ile uzytkownikow tych aut, tyle opini...

Wyopwiem sie natomiast co do hamulcow... to, ze wymienic na mcpersony to pikus, wiadoma sprawa... nie wiem czy wiesz jednak, ze takie mcpersony, nie sa lotwe do dostania, a jak juz sa....to uwierz... kosz niemaly, bo chodza po ok 2tys za uzywki...

Co do eksploatacji...w skrocie: pewnie wyjdzie podobnie... dopoki sie nie bedzie nic pierdzielic(nierealne), to 2.2t bedzie tansze...

_________________
Audi s4 B5
Audi 4000Q-bedzie A4000TQ----> sie buduje :)))


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lis.2007 23:25:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
napewno wolnossący się mniej "pierdzieli" i tego nikt niezaprzeczy :)
vki po 9/92 niepowinny brać oleju ponieważ zostały inaczej zrobione powłoki cylindrów, grunt to sprawne odmy i uszczelniacze.
Co do Ufo to nigdy bym ich nie zamienił na inne bo hamują rewelacyjnie a cena 8xx za sztuke nie jest znowu taka straszna na 180.000km.
no i jeszcze jeden najprzyjemniejszy atut...klang :peace:

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2007 09:33:59 
Moderator
Online

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8325
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Do V8 (4.2) wchodzi około 7.3-7.7 l oleju a nie 9
V-ki biorą olej (nawet po 92)
Moja na przykład (silnik w bardzo dobrym stanie - opinia kilku mechaników)
chla olej od 150-200 ml/1000 km (normalna jazda) do około 600 ml/1000 km (pałowanie)

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lis.2007 14:08:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
jak nie masz zacięcia do grzebania w aucie i wizyt u cudotwórców
to bierz v8 i ewentualnie gazuj jak nie masz na te 16-18 litrów na setkę

jak chcesz dłubać auto i zwiększać moc itp wydawać kolejne tysiące
to 2.2T

co do ufo sie nie wypowiadam ale gdyby były takie super to wszyscy by je
chcieli a tymczasem jest odwrotnie, fabryka tez z jakiegos powodu znich
zrezygnowała chyba wygląd nie był tu jedynym powodem raczej
na 4.2 (280-290PS) były już za słabe

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2007 02:39:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2007 15:41:52
Posty: 5
Lokalizacja: Poznań - stolica podziemnej pomarańczy
Zacięcie to by się może i znalazło :D,gorzej z czasem - wszak dłubię w dotychczasowych autach - ale raczej eksploatacyjnie i w ramach bieżących napraw, a nie tjuningu - dlatego właśnie pytam, co będzie mniej awaeyjne, a bardziej bezobsługowe.

A kwestia masz/nie masz na te 18 litrów.. jak takich setek towarzysko a rekreacyjnie zrobisz w tygodniu 3 (a zrobisz, jeśli samochód nie stoi w garażu - bo powiedzmy baba pojedzie sobie po mieście do pracy i wróci codziennie, a później skoczycie w odwiedziny do znajomych i na zakupy) - to sie okazuje, że na benę idzie pół średniej krajowej - więc jest tu z czego uszczknąć z gazem - na pieluchy, fajki i kawe raz w tygodniu :-), NIE??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.lis.2007 09:35:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.lut.2007 21:05:21
Posty: 2801
Lokalizacja: WWL
uzyszkodnik napisał(a):
Zacięcie to by się może i znalazło :D,gorzej z czasem - wszak dłubię w dotychczasowych autach - ale raczej eksploatacyjnie i w ramach bieżących napraw, a nie tjuningu - dlatego właśnie pytam, co będzie mniej awaeyjne, a bardziej bezobsługowe.

A kwestia masz/nie masz na te 18 litrów.. jak takich setek towarzysko a rekreacyjnie zrobisz w tygodniu 3 (a zrobisz, jeśli samochód nie stoi w garażu - bo powiedzmy baba pojedzie sobie po mieście do pracy i wróci codziennie, a później skoczycie w odwiedziny do znajomych i na zakupy) - to sie okazuje, że na benę idzie pół średniej krajowej - więc jest tu z czego uszczknąć z gazem - na pieluchy, fajki i kawe raz w tygodniu :-), NIE??


Co do tego ze baba pojedzie do pracy to zapomnij odrazu!! jezeli nie ma zylki rajdowca tylko jezdzi mnej wiecej tak jak wiekszosc plci pieknej to dlugo nie pojezdzi. przyklad. jak kupowalem swoja eske {abh} to gosc sprzedawal z powodu wlasnie tego ze zona pojechala na zakupy wrocila i kazala sprzedac!! bo to potwor dla samobojcow i dzieci nie bedzie tym wozic :peace:

rozrzad od 2000tysi jak znasz mechanika dobrego i masz tanie czesci .
klocki tarcze w normalnej cenie
olej fakt 4.2 lubia se lyknac.
jezeli avant to nie ludz sie ze to kombi i ma duzy bagaznik :diabel:
te 18 litrow to przy spokojnej jezdzie w miescie bedzie, na poczatku licz ze ponizej 20-tu nie zejdzie tak samo jak banan z twojej twarzy
jezeli chcesz jezdzic na lpg to szukaj juz z inst. bo samemu zakladac sie nie oplaca no chyba ze bedziesz jezdzil nia do konca zycia.

-ciezko znalezc nie zalochany egzemplaz!!! takze szukaj szukaj kompa w dlon kolege blacharza kolege mechanika caly zestaw malego kupowacza :peace:
i w droge!!

_________________
życie jest za krótkie żeby jeździć diesel'em
BEZ TRANSPORTU NIE MA NIC
..........................................................................
100C4/S4 4.2 V8...było
accord V .....było
Łoś V70 w AEL'u było
w211 3.2lpg 2003r czarny sedan było
A6c6 3.0 tdi było
s124 605.911 pojechał dalej nabijać km


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2007 20:12:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.lis.2007 15:41:52
Posty: 5
Lokalizacja: Poznań - stolica podziemnej pomarańczy
no dobra - rozrząd - z tym jestem w stanie sie pogodzić (zreszta mam teraz V6 - nie bedzie kolosalnej różnicy).

Co do tematu baba i jej dojazd do pracy.. hmm. niech scharakteryzują ją dwa cytaty: pierwszy, dotyczący 90q które kiedyś mieliśmy:
Cytuj:
Tamtego jak sie przycisnęło, to było takie uczucie, jak kiedy wiesz, ze zaraz dojdziesz...

i drugi, nt. jazdy obecnym:
Cytuj:
Ale tu, od tych świateł, jak wskazówka sie już troche podniesie, to mogę normalnie cisnąć, żeby mnie żadna ośka nie porobiła?


także eSka, i to wolnossąca - wysoce wskazana :-)


Takie elementy jak poduchy mostu i dyfra - różnią się od "zwykłej" sety/a6q? wahacze? czy mają tylko "solidniejsze" z racji mocy elementy gum/met .?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: