.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Na co zwrócić uwagę przy kupnie 90 B3 2,3l ? Proszę o pomoc
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=70916
Strona 1 z 1

Autor:  maridnm [ 01.sty.2008 23:33:42 ]
Tytuł:  Na co zwrócić uwagę przy kupnie 90 B3 2,3l ? Proszę o pomoc

Zaierzam się na zmiane swojej wysłużonej już trochę B2:) Chciałbym kupić coś młodszego... Zastanawiam się nad 100 C3 2,0D lub 2,4D. Kolejna opcja To 90 B3 (bo idealnej B2 nie dostanę) Wolałbym 100 w dieslu ale cóż... Wydaje mi się że ciężko będzie bo tak jak przeglądam to nie ma ich zbyt dużo (a chciałbym taką z max wyposażeniem :P ) Więc pozostaje 90 B3 z gazem... Co do gazu mam mieszane uczucia bo sam teraz używam LPG i wolałbym diesla no ale...

Takie pytanie... Ile pali 90 B3 2,3l + LPG? Oczywiście chodzi mi o spalanie gazu :) Pytam bo mój 1,8l w B2 w mieście wciągnie 13kg gazu! Znajomy ma 100 C3 AVANT 2,3l + LPG 4x4 i w mieście walnie mu ok 20kg gazu! Tak więc uwzględniając mniejszą masę napęd na ośke 90 2,3 powinna palić mniej ale czy tak jest? Chodzi mi o takie jak to się mówi jeżdżenie w koło komina:)
Słyszałem nieraz jak ktoś wspominał że 2,3l palą ok 13l gazu w mieście... A mi chodzi o taką obiektywną wartość nie upiększoną chęcią sprzedarzy auta:)

Będę bardzo wdzięczny za sugestie na co zwracać uwagę przy kupnie i za odpowiedź na pytanie dotyczące spalania:)

Szczęśliwego nowego roku dla wszystkich Audi maniaków:))

Pozdrawiam.

Autor:  k1991 [ 01.sty.2008 23:41:05 ]
Tytuł: 

Kiedyś Ojciec miał C3 2.2 84 r. Nie wiem czy to pali tyle samo co 2.3, ale nam smaliła w zależności od humoru. Na trasie raz zeszla do 9l LPG, ale tylko raz, a normalni od 10 do nawet 15 LPG jak sie mocniej ciskało, a miasto ok. 15l LPG.
Od razu zaznaczam, że ojciec nie jest kierowca rajdowym i nie szaleje za bardzo.

Autor:  szwagier [ 01.sty.2008 23:49:09 ]
Tytuł: 

Mialem 90 2.3 z gazem miasto 15 jak nic normalna jazda na gazie teraz mam koleje 90 2.3 q ale benzyna i 13 pali bezapelacyjnie miasto .

Autor:  gitmar [ 02.sty.2008 00:01:41 ]
Tytuł: 

moja 90-tka ośka 2.3 NG spalała ok.14 LPG w mieście, w trasce ok.9-11 l LPG a średnio 12 czyli całkiem przyzwoicie. Przy zakupie zwracaj uwagę na podstawowe rzeczy typu: Lampy przednie zespolone (jak to w A90),kierunki i halogeny w zderzaku, ja w tym względzie nie uznaję żadnych przeróbek, chromowane listwy na drzwiach i zderzakach i wokól szyb muszą być, w razie czego ciężko będzie je dokupić. Tak samo jak blenda na tylnej klapie. Silnik NG lepiej jakby nie był zagazowany (lepiej zrobić to samemu, przynajmniej będziesz wiedział kto to instalował i kto ma w ramach gwarancji poprawiać ;) Jeśli gazior już jest, to silnik ma pracować równo - NIE FALOWAĆ na wolnych obrotach, równo przyspieszać i nie może być żadnych śladów po wystrzałach - jeśli coś pod maską się nie zgadza - wróży to problemy w przyszłym użytkowaniu

Autor:  maridnm [ 02.sty.2008 01:01:50 ]
Tytuł: 

Dzięki wielkie za jakiekolwiek wskazówki:P Ja nie bardzo orientuje się w typowych usterkach tych modeli:) Gdyby paliło to w mieście te 14l to jeszcze było by do przyjęcia:) Mam na oku fajną sztukę (chyba) tylko cena niska a nawet bardzo... Dlatego pytam na co zwrócić uwagę bo najprawdopodobniej w sobote jadę oglądać:P

A co do samego silnika... Nie mają te silniki problemów z gazem?? Nie wiem jaki to symbol motoru ale na pewno 2,3l:)

Czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły na co jeszcze zwracać uwagę?? Dodam że ta którą chcę jechać obejrzeć ma na prawdę mało skromne wyposażenie:) Może jakieś pierdoły z pozoru, z którymi później ciężko sobie poradzić??

P.S.
"zaworowa" dla mnie również ważne są detale typu zespolone lampy itd dlatego szukam raczej w 90-tkach :P Mamy chyba podobne poglądy hehe. Pozdro.

Pozdrawiam.

Autor:  Baskecior [ 02.sty.2008 07:54:38 ]
Tytuł: 

Nasza 90 2,3 (NG) automat spala średnio 13-14 /100 na prostej instalacji II gen.
Ten silnik + gaz nie wróżą nic dobrego a dodatkowo ten wtrysk mechaniczny ... :(
Drugi raz byśmy się w to nie wpakowali.

Autor:  kuba411vm [ 02.sty.2008 08:09:44 ]
Tytuł: 

Ja na Twoim miejscu nie pakowałbym się w gaz przy tym silniku. Ale jeśli rzeczywiście musisz mieć instalacje to kup bez i zainstaluj sobie sam. Jeśli chodzi o gaz pierwszej generacji to wogóle na tym nie jeździ chyba, że masz BLOS'a - można sporo znaleźć w szukaczce. O BLOS'ie nie wiem z doświadczenia, tylko z forum, bo już nie miałem siły do LPG w swojej 100q 2.3 i zdemontowałem instalacje... Dopiero teraz śmiga jak należy, prawie.... :)

Autor:  jmm [ 02.sty.2008 15:06:20 ]
Tytuł: 

zaworoowa napisał(a):
, chromowane listwy na drzwiach i zderzakach i wokól szyb muszą być


A co jak znajdzie 90 Sport, w którym nie ma żadnych chromowanych dodatków, powiesz, że bita :D :P :P

Autor:  maridnm [ 02.sty.2008 17:21:55 ]
Tytuł: 

No właśnie gdzieś już kiedyś czytałem na forum że LPG przy tych silnikach słabo chodzi:/ Dowiedziałem się do tego że instalacja w tej 90 ma 10lat :zdziw: !! Druga kwestia to składak więc chyba sobie odpuszcze:/

Dzięki za wszytskie info!!

Pozdrawiam.

Autor:  gitmar [ 02.sty.2008 23:45:39 ]
Tytuł: 

jmm napisał(a):
zaworoowa napisał(a):
, chromowane listwy na drzwiach i zderzakach i wokól szyb muszą być


A co jak znajdzie 90 Sport, w którym nie ma żadnych chromowanych dodatków, powiesz, że bita :D :P :P


akurat o tym nie pomyślałem, ale większe prawdopodobieństwo że trafi na model standardowy :peace:

Autor:  gitmar [ 02.sty.2008 23:54:48 ]
Tytuł: 

maridnm napisał(a):
No właśnie gdzieś już kiedyś czytałem na forum że LPG przy tych silnikach słabo chodzi:/ Dowiedziałem się do tego że instalacja w tej 90 ma 10lat :zdziw: !! Druga kwestia to składak więc chyba sobie odpuszcze:/

Dzięki za wszytskie info!!

Pozdrawiam.


faktycznie może być problem z pracą na LPG. Miałem 2 90-tki, jedną z instalacją I generacji już założoną przed zakupem, drugą sprowadzoną ze Szwajcarii , do której sam pakowałem inst.II gen. Z tą pierwszą było trochę zabawy, ale w końcu się udało. Jak zwykle wadą tego auta był jego poprzedni właściciel który dokonał niezbyt udanych przeróbek i zostawił spustoszenie. W drugiej był problem z ustawieniem wolnych obrotów, dawki paliwa, powietrza itp itd. Ale też w końcu udało się to ogarnąć. Grunt to prawidłowa praca na Pb, dopiero możesz pakować gazior. Przejechałem nią ok.30 kkm przez 8 miesięcy i ani razu mi nie strzeliła i nigdy nie zawiodła -> Obrazek

Autor:  maridnm [ 03.sty.2008 23:36:13 ]
Tytuł: 

"zaworoowa"
Twoja w porównaniu do tamtej to fabryka :) Za tamtą chce gość 3000zł do negocjacji... Cena na plus... Wypas troche to też na plus (4xel szyby, el. lustra, grzane fotele, klima (niesprawna :) ) wspomaganie, central i coś tam jeszcze). Blisko mnie to też na plus (ok 70km) natomiast na minus... Już przez telefon Pan poinformował mnie że do wymiany reduktor (parownik jak kto woli) bo gaśnie na zimnym silniku, później w odpowiedzi na moje pytanie ile czasu jest LPG odpowiedział 10 LAT!! Czyli silnik raczej już też zajechany :( Natomiast we własnym zakresie dowiedziałem się że to składak :/
Już jedną (obecną) Audi kupiłem z myślą o doprowadzeniu do stanu igły ale między czasie padł silnik i przewyższyło to koszta i to strasznie :( Jeden plus taki że wstawiłem silnik który był wcześniej bez gazu i to że z 1,6l awansowałem na 1,8l :)

Jakby ktoś chciał mogę dać namiary na tę 90-tke ale polecać nikomu jej nie będę bo j.w. widać nie ma za bardzo co polecić!

Pozdrawiam.

Autor:  gitmar [ 05.sty.2008 20:53:36 ]
Tytuł: 

maridnm napisał(a):
"zaworoowa"
Twoja w porównaniu do tamtej to fabryka :) Za tamtą chce gość 3000zł do negocjacji... Cena na plus...


no właśnie, ja swoją oddałem 1,5 roku temu za 9000zł a wypasu nie było za wiele (elektr. lustra, szyber, wspomaganie, central, jasny welur, alufelgi i ....tyle :) nawet ABS-u nie miała) Jak kupowałem i zobaczyłem jej stan to nie wachałem się ani chwili, w sierpniu 2005 zapłaciłem 6500zł (a były i inne paście po 3-4 tys.) i trochę dołożyłem jeszcze (rozrząd, ogumienie,aluflegi, instalacja gazowa), ale był stan lalka. Tak to już jest że jak szukasz czegoś sensownego to musisz zapłacić

Autor:  maridnm [ 06.sty.2008 14:23:50 ]
Tytuł: 

"zaworoowa"
No właśnie powiem tak... Nie raz już się zastanawiałem nad tym co kupić i za ile. Doszedłem do następujących wniosków: Jak będę kupował to nie będę patrzał na to żeby cena była niska! Oczywiście nie mam zamiaru dać za dużo chyba że wyglądała by tak jak Twoja lub podobnie :) Jestem dość wygodny i do tego wymagający dlatego ciężko mi coś znależć :( (Chce 4xel szyby, el. grzane lustra, szyber, wspoma., central, na grzane fotele i klime też bym nie narzekał hehe) Tak więc chyba na wiosnę wyruszę do Francji na poszukiwania :) Mam możliwość darmowego jeżdżenia a później za samo przyprowadzenie i załatwienie płacę grosze:) Tylko trzeba mieć czas i cierpliwość a z tym drugim u mnie ciężko :D
Jest jedna jeszcze opcja... Może być coś w słabym stanie (oczywiście bez przesady) ale za bardzo dobrą cene. Wtedy doprowadzić ją do stanu używalności:)
Jednak sądzę że będę coś sprowadzać. Ale w Dieslu albo benzyna i sam założe LPG. Przynajmiej wiem co będę miał :) I ściągnę sobie albo jakąś ładną 90-tkę albo (w sumie chętniej) 100 C4 albo w najgorszym wypadku 100 C3 od 1988r.

Jak będę wiedział kiedy mniej więcej będę jechał to wrzuce temat na co zwracać uwagę w tych modelach i jakie silniki lepsze do LPG a jakie dobre z Diesla :) Ale wszystko w swoim czasie...

Pozdrawiam.

Autor:  jmm [ 06.sty.2008 15:15:17 ]
Tytuł: 

maridnm napisał(a):
Jestem dość wygodny i do tego wymagający dlatego ciężko mi coś znależć :( (Chce 4xel szyby, el. grzane lustra, szyber, wspoma., central, na grzane fotele i klime też bym nie narzekał hehe)


El regulowane i podgrzewane lusterka i centralny zamek byly w wyposazeniu standardowym, wspomaganie bylo w standardzie z silnikaimi 2.2, 2.3 i 20V :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/