.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Jakie audi najlepsze na TAXI ? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=71085 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Zielas55 [ 04.sty.2008 18:23:32 ] |
Tytuł: | Jakie audi najlepsze na TAXI ? |
witam, szukam jakiegoś audi na taxi raczej w gazie, myślałem o a6 c4 ale jaki silnik będzie najlepszy chodzi głównie o niskie koszty eksploatacji i napraw. (wszystko co ma wielowachaczowe zawieszenie odpada mam A6 ,C5 i coś już o tym wiem) pozdrawiam |
Autor: | barylkaq [ 04.sty.2008 18:45:10 ] |
Tytuł: | |
1,9 TDI tylko na taxi ![]() |
Autor: | martab99 [ 04.sty.2008 18:50:56 ] |
Tytuł: | |
C4/A6 2.5 TDI (AAT lub AEL) |
Autor: | BiLu [ 04.sty.2008 19:06:00 ] |
Tytuł: | |
martab99 napisał(a): C4/A6 2.5 TDI (AAT lub AEL)
tansze bedzie 2.8 mit LPG ![]() ... chyba, ze ktos bedzie smigal na opalowym. |
Autor: | GrzesB [ 04.sty.2008 19:25:38 ] |
Tytuł: | |
2.8 LPG na taxi? IMHO pomyłka - niewiele większe koszty (realne) mam jeżdżąc 2.5 TDI V6 ![]() Ja polecam złożyć zawias na orginalnych częściach a nie tych za "złotówkę" i będzie okej ![]() |
Autor: | BiLu [ 04.sty.2008 19:30:59 ] |
Tytuł: | |
GrzesB napisał(a): 2.8 LPG na taxi? IMHO pomyłka
zapomniales uargumentowac. przy obecnych cenach paliw i zaawansowaniu instalacji IV generacji to juz nie jest "oczywista oczywistosc"... rownie dobrze mozna byloby nazwac pomylka 2,5 tdi v6 na taxi i do tego z trwalym zawieszeniem ![]() |
Autor: | MarekB [ 04.sty.2008 19:31:07 ] |
Tytuł: | |
b4 lub c4 z 1Z |
Autor: | mały v8 [ 04.sty.2008 19:32:29 ] |
Tytuł: | |
Mercedes E-klasa 2,7 Cdi w automacie z klima , najlepiej żółta. |
Autor: | GrzesB [ 04.sty.2008 19:41:06 ] |
Tytuł: | |
Bilu napisał(a): GrzesB napisał(a): 2.8 LPG na taxi? IMHO pomyłka zapomniales uargumentowac. przy obecnych cenach paliw i zaawansowaniu instalacji IV generacji to juz nie jest "oczywista oczywistosc"... rownie dobrze mozna byloby nazwac pomylka 2,5 tdi v6 na taxi i do tego z trwalym zawieszeniem ![]() Tak Bilu - to byłaby POMYŁKA. Imho na taxi to 1.9 TDI i zawias zrobić na ori - myślę, że to lepsze niż 2.8 LPG (bo o mniejszych silnikach nie będę się rozpisywał). Taxi jeżdżą sporo w korach - takie 2.8 łyknie jak nic 17-18l gazu. |
Autor: | rafala6 [ 04.sty.2008 19:41:39 ] |
Tytuł: | |
mały v8 napisał(a): Mercedes E-klasa 2,7 Cdi w automacie z klima , najlepiej żółta. Albo najlepiej coś takiego E-KLASA 220 http://www.autoscout24.pl/home/index/de ... =7000&zip=
|
Autor: | BiLu [ 04.sty.2008 20:04:01 ] |
Tytuł: | |
GrzesB napisał(a): takie 2.8 łyknie jak nic 17-18l gazu.
czyli koszty paliwa ksztaltowac sie beda miedzy 1,9 a 2,5 tdi ![]() a taxi to glownie koszty paliwa (od strony eksploatacyjnej). ktos wspominal o B4 - troche za ciasne IMO. poza tym stojac caly czas w korkach kto by chcial sluchac diesla na jalowym... ![]() |
Autor: | GrzesB [ 04.sty.2008 20:19:19 ] |
Tytuł: | |
Bilu napisał(a): GrzesB napisał(a): takie 2.8 łyknie jak nic 17-18l gazu. czyli koszty paliwa ksztaltowac sie beda miedzy 1,9 a 2,5 tdi ![]() a taxi to glownie koszty paliwa (od strony eksploatacyjnej). ktos wspominal o B4 - troche za ciasne IMO. poza tym stojac caly czas w korkach kto by chcial sluchac diesla na jalowym... ![]() Jak śmigałeś 1Z-em to jakoś nie narzekałeś ![]() Problem w tym, że ja nie słyszę swojego silnika na jałowym - słysze tylko te wszystkie wokół - C5 jest nieźle wyciszone ![]() Co do 2.8 LPG - pamiętaj, że przy obecnych temperaturach znaczne ilości paliwa pochłaniane są na odpalanie - i wtedy nagle się okazuje, że takie 2.5 TDI uchodzące za niezbyt tanie w eksploatacji robi się tańsze ![]() |
Autor: | Mauzer [ 04.sty.2008 22:56:50 ] |
Tytuł: | |
tylko 2.5Tdi c4 AAT silnik i osprzęt NIEDOZABICIA! chyba że trafi na druciarza ![]() |
Autor: | Mauzer [ 04.sty.2008 22:59:17 ] |
Tytuł: | |
GrzesB napisał(a): Bilu napisał(a): GrzesB napisał(a): takie 2.8 łyknie jak nic 17-18l gazu. czyli koszty paliwa ksztaltowac sie beda miedzy 1,9 a 2,5 tdi ![]() a taxi to glownie koszty paliwa (od strony eksploatacyjnej). ktos wspominal o B4 - troche za ciasne IMO. poza tym stojac caly czas w korkach kto by chcial sluchac diesla na jalowym... ![]() Problem w tym, że ja nie słyszę swojego silnika na jałowym - słysze tylko te wszystkie wokół - C5 jest nieźle wyciszone ![]() co do akustyki to ja też nie pamiętam odgłosu jak ssałem cycka swojej matki, a ty ponoć miałeś kiedyś zdrowe AAH więc nie wiem co porównujesz ![]() grzesiu jewśli porównujesz 2.5Tdi do 2.8 na sekwencji w spalaniu to jestes maeeeega szkotem ![]() bleee ![]() |
Autor: | barylkaq [ 04.sty.2008 23:17:40 ] |
Tytuł: | |
po co mu 2,5 TDI na taxi? z kim sie bedzie scigał? Do jazdy po miescie 1,9 TDI zupelnie wystarczy... chyba ze 1,9 tdi z tamtych lat miały jakieś wady o ktorych nie wiem ![]() |
Autor: | Gustav [ 05.sty.2008 11:50:15 ] |
Tytuł: | |
mialo wade ![]() ![]() |
Autor: | GrzesB [ 05.sty.2008 12:09:07 ] |
Tytuł: | |
Mauzer napisał(a): grzesiu jewśli porównujesz 2.5Tdi do 2.8 na sekwencji w spalaniu to jestes maeeeega szkotem
![]() bleee ![]() Nie, nie było mega zdrowe choć o nie dbałem - najgorzej było przez ostatnie pół roku - serwis gonił serwisem - np. tydzień przed kupnem A6 uwalił się klin na wale ![]() Nie wiem za bardzo co masz na myśli mówiąc "mega szkotem" - jeśli chodzi o oszczędności to akurat moje auto nigdy nie było i nie jest traktowane "po taniości" - nie będę Ci tego udowadniał na siłę - ale tak właśnie jest. Nawet w sytuacji, gdyby AKE paliło mi 14l/100km też wolałbym dopłacić i nie jeździć co chwilę po mechanikach. Faktem też jest, że AKE można było raz a porządnie oddrutować, czego z AAH nie udało mi się zrobić w znacznie dłuższym czasie (samo już założenie LPG to pewnym stopniu druciarstwo). Na początku tankowanie gazem cieszy (bo tanio) ale jak się wszystko podliczy to już nie jest tak fajnie. IMHO tak naprawdę LPG ma sens w silnikach 4.2 bo tam różnica cenowa jest dość znaczna - i przy takim motorze też bym chyba poważnie rozważał LPG. Wielu moich znajomych wywaliło już LPG ze swoich benzyniaków... |
Autor: | BiLu [ 05.sty.2008 14:15:42 ] |
Tytuł: | Re: Jakie audi najlepsze na TAXI ? |
pozwole sobie na nieco zgryzliwosci, ale mam nadziej, ze zostanie mi to wybaczone ![]() Grzesiu - ja rozumiem fascynacje c5 v6 tdi, ale... Zielas55 napisał(a): raczej w gazie wiec raczej odpadaja diesle Zielas55 napisał(a): myślałem o a6 c4 wiec c5 raczej odpada, Zielas55 napisał(a): wszystko co ma wielowachaczowe zawieszenie odpada ...wiec c5 tym bardziej odpada Zielas55 napisał(a): mam A6 ,C5 i coś już o tym wiem
wiec przekonywanie raczej mija sie z celem. odnosze wrazenie, ze sam siebie przekonujesz do slusznosci wlasnego wyboru ![]() pozdrawiam |
Autor: | GrzesB [ 05.sty.2008 16:14:15 ] |
Tytuł: | |
Bez przesady Bilu - nie było zgryźliwe. Mam tylko wrażenie, że kolega naprawiał zawias na zamiennikach i stąd jego niechęć do modelu zawieszenia wielowahaczowego. Bywa. Niemniej nie bardzo widzę Audi bez wielowahaczowego z małym silnikiem, które dobrze znosiłoby gaz więc zaproponowałem (o zgrozo!) 1.9 TDI w A6 (mówiełem o C5, ale w C4 też takie były). Nie namawiałbym taksówkarza na zakup 2.5 TDI!!! Co do słuszności mojego wyboru - nie muszę się przekonywać. Czuję to za każdym razem jak odpalam klekota i dmucham przez miasto. Gdybym teraz podejmował decyzję kupiłbym to samo, ale musiałoby mieć szyberdach i webasto ![]() |
Autor: | toms001 [ 05.sty.2008 16:35:42 ] |
Tytuł: | |
Optymalny będzie 1Z w a6 c4 - zapomnisz co to problemy. Troszkę za słaby? To chip dorzucic - będzie tanio, w miare sprawnie i wygodnie ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |