.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Chce kupic B4 TDI 1.9
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=71259
Strona 1 z 1

Autor:  dudi-7 [ 07.sty.2008 07:48:21 ]
Tytuł:  Chce kupic B4 TDI 1.9

Witam zastanawiam sie nad kupnem audi B4 TDI 1,9 lu b golfa mk3 1,9TDI (90KM lub 110KM).Chodzi mi o różnice w spisywaniu sie na drodze przyspieszenie przedewszystkim.Czy są to jakies znaczące róznice?Czy golf że ma mniejsza mase wypada o wiele lepiej?Jeśli ktos miał okazje przejechac sie tymi autami prosze o plusy i minusy.

Autor:  OGr [ 07.sty.2008 08:27:13 ]
Tytuł: 

B4 moim zdaniem ma ładniejsze wnętrze i jest w nim zdecydowanie wygodniej. Nie wiem tylko jak spalanie w golfie ale B4 utrzymuje się na poziomie 5L. Ja bym brał B4 ale takim jeżdżę więc chwalę co mam :-) Jakbym miał golfa to pewnie mówiłbym żebyś kupił golfa bo to dobre auto :-)

Autor:  przemik [ 07.sty.2008 10:24:36 ]
Tytuł: 

No jeszcze tego by brakowało zeby na AKP ktos Golfa polecił... :diabel:

Szukaj dobrego B4 TDi - nie bedziesz załował...

pozdr

Autor:  Marianb [ 07.sty.2008 11:35:43 ]
Tytuł: 

Codziennie dojeżdżam po 25-30 km w jedną stronę Golfem III, tyle że benzyną 1.8. Nie ma z nim naprawdę żadnych problemów, nigdy nas nie zawiódł. Przez trzy lata użytkowania kolega wymienił tylko raz amory, przewody wysokiego napięcia, świece i tuleje tylnej belki, rozrząd itd czyli elementy eksploatacyjne. Naprawdę solidna konstrukcja. Z blacharką jest trochę gorzej, pojawiają się drobne ogniska rdzy, tylna klapa jest już zżarta zwłaszcza przy szybie, która jest wklejana - typowa wada dla każdego Golfa III, a w AUDI tego nie ma. Wnętrze to już jednak nie ta epoka - tandetny plastik, który mi się nie podoba. Mimo, że w tym konkretny egzemplarzu jeszcze nic nie stuka. Oczywiście jest mniej miejsca w środku niż w B4 ;) Ceny części stoją na tym samym poziomie. Np pasek rozrządu do B4 ABK 2.0 i do MK3 ABS 1.8 idzie ten sam. Jedyne co przemawia na korzyść Golfa to AFN, ale trudno takiego znaleźć. No i za MK3 TDI właściciel wołają powyżej 10 tyś zł. Ceny dochodzą do 15 tyś zł za ostatnie modele MK3, co jednak dla mnie jest nieporozumieniem, bo za tę kasę masz B4 TDI, które właśnie jest większe i wygodniejsze.
Więc poza tym że w Golfie możesz mieć AFN, kompletnie nic więcej za nim nie przemawia. Nie piszę tego, że jesteśmy na forum AUDI, tylko dlatego że użytkuję oba te samochody i mam porównanie, mimo że z innymi silnikami niż Ciebie interesują :)
Wolałbym jednak B4, bo ma ocynk, jest wygodniejszy, większy, bezpieczniejszy, stabilnieszy, a 1Z też sobie z nim radzi :P
PS A jak chcesz się ścigać to sobie kup GTI i już :)

Autor:  davidos [ 07.sty.2008 12:00:42 ]
Tytuł: 

Ja mam styczność z Golfem III tyle że combi i 1.9D z 97r i muszę powiedzieć, że nawet jakby to było TDI 110 to i tak bym B4 wybrał, bo w golfie miejsca jest mało, fotele nie są za wygodne, no i materiały chociaż odporne na zużycie to jakieś takie nie ciekawe. Lepiej za B4 TDI się rozejrzyj.

Autor:  TymoOon [ 07.sty.2008 12:38:45 ]
Tytuł: 

Ja tez polecam AUDI B4 19.TDi!

Najlepszy przykład mój kolega ma golfa 3 1.9 tylko ze GTD i zamierza zmienic na Audi B4 1.9 TDI :peace:

Autor:  Sander [ 07.sty.2008 12:48:46 ]
Tytuł: 

ja mam golfa III 1.8 kombi tera i zamierzam sie go pozbyc (dopiero w marcu moge) i przesiasc sie w koncu na wymarzone audi

wczesniej w sumie mialem astre f i byla lepsza dla mnie niz ten golf choc nie wiem czemu
chyba przez to ze wnetrze bo bylo ładniejsze, w golfie taki syf troszke jest i jak widze te ceny za tdi z 94r. ludzie chca 10k to az smiac mi sie chce
poza tym ja swojego golfa troszke przeplacilem i kupiony z "pewnych rak", a sie zaczyna powoli sypac (awaria jakas praktycznie co 2 tygodnie)

bezapelacyjnie polecam B4 :peace:

Autor:  davidos [ 07.sty.2008 17:12:03 ]
Tytuł: 

Nie no ja do awaryjności golfów III nie mam zastrzeżeń. Grunt to kupić w miare pewny egzemplarz. Kolega kupił swoje kombi z 97 jakieś 1.5 roku temu i zapłacił 14.7tys, ale warto było, bo po tym jak on jeździ i ile (60tys rocznie) to ten samochód nie miał poważnej awarii :) Ale to golf i za wygodny nie jest ;)

Autor:  dejf [ 07.sty.2008 17:55:09 ]
Tytuł: 

Witam. Mam do sprzedania moja ukochana Audi B4 TDI sedan 94r. z klima. Auto jest w super super stanie technicznym, po profesjonalnej wymianie rozrzadu, oleju, lacznikow stabilizatora, tulejek na wachaczu i innych pierdolek. Auta bym normalnie nie sprzedawal bo dlugooo bardzo go szukalem w Niemczech ale ze jestem za granica (UK) to zdecydowalem sie go sprzedac bo zamierzam kupic A3. Mniej wiecej we wrzesniu-pazdzierniku zostaly w/w rzeczy zrobione. Auto od lipca stoi w garazu na oryg. alufelgach i letnich oponach. Moj Ojciec je sprzedaje (jesli sie trafi powazny klient), jesli nie to On je przejmie jako swoje drugie auto..
Jesli jestes zainteresowany to podam wiecej precyzyjnych szczegolow najlepiej na maila - dejf69@wp.pl
Od razu mowie ze cena bedzie na pewno powyzej sredniej polskiej rynkowej.
Choc na forum jest opinia ze dobre B4 TDI kupisz w przedziale cenowym w ktorym moja cena sie miesci, wiec nie jest to super drogo.

PS A jesli chodzi ci o przyspieszenie to mozesz na relaxie zwiekszyc moc programem na 110-115 PS bez zadnego ryzyka. Znam profi warsztat gdzie to robia (facet z Diagtronika) i biora za to ok. 1000-1200zl. Sam chcialem mu to zrobic ale jednak chyba juz nie zdarze :/ Zreszta 90 PS spokojnie daje rade! Odnosnie porownania B4 z Golfem III to mialem kiedys Golfa III w TDI 97r. kombi to moje B4 sedan jest o stokroc wygodniejsze i cichsze i w ogole to inna klasa. Golf to klasa kompaktowa... zupelnie inny komfort jest w B4!

Jak co wal na maila.
Pozdrawiam,
Dawid

Autor:  dudi-7 [ 07.sty.2008 22:15:03 ]
Tytuł: 

Przegląłem jeszcze inne mozliwości.I w tej samej cenie mozna jeszcze kupic o wiele młodsze modele Rover 420 w dieslu lub Honde Accord takze w dieslu,oba 105 koni.Co o tym sądzicie?Czy jednak tamte juz dopuscic i pozostac przy b4?Moze tez ktos miał okazje testować?Prosze o podpowiedzi.

Autor:  NPA [ 07.sty.2008 22:48:42 ]
Tytuł: 

Mialem najpierw b4 z 2.0 ABT 90KM, pozniej 1,9 1Z w avancie i moja opinia (na szczescie nie tylko moja) jest taka, ze kiedy ten samochod jest sprawny technicznie jezdzi przepieknie. Silnik widomo - jednemu wystarczy 90KM(i calkiem spory moment) w 1z innemu malo wiec moze 2.6 lub 2.8, jednak jezeli chodzi o wlasciwosci jezdne, sztywnosc konstrukcji, wywazenie, uklad kierowniczy, fajne seryjne hamulce - jestem przekonany, ze na tym polu b4 jest liderem po dzis dzien. Dzis jezdze A6 C4 AEL w osce i powiem tyle: mimo sportowego zawiasu, rozpurki, dobrych gum - po zakretach B4 jezdzila lepiej...Ciezko tylko znalezc rodzynka ;)

Autor:  przemik [ 08.sty.2008 10:21:13 ]
Tytuł: 

dudi-7 napisał(a):
Przegląłem jeszcze inne mozliwości.I w tej samej cenie mozna jeszcze kupic o wiele młodsze modele Rover 420 w dieslu lub Honde Accord takze w dieslu,oba 105 koni.Co o tym sądzicie?Czy jednak tamte juz dopuscic i pozostac przy b4?Moze tez ktos miał okazje testować?Prosze o podpowiedzi.


Watpie czy B4 TDi miala w swoim czasie jakąs realną konkurencje?
Kolego młodsze nie znaczy lepsze ;)

pozdr

Autor:  Baskecior [ 08.sty.2008 10:35:20 ]
Tytuł: 

Taaaak Rover i do tego w dieslu. To tak jakby sobie strzelić dwukrotnie w tą samą stopę.
Jako były uzytkownik B4 TDI, wiem że nie było konkurencji dla takiego setupu w tamtych czasach. Zresztą ten samochód jest najchętniej sprowadzanym dieslem , nawet teraz po 15 latach od czasu jego produkcji ...
To chyba o czymś świadczy.

Autor:  dudi-7 [ 08.sty.2008 13:00:34 ]
Tytuł: 

Zdecydowałem się na b4,będzie to prawdopodobnie 90KM.Jednak duzo czytałem o tuningu na 110KM.Podobno sprawdzone i działa!!!Czy ktos ma zastrzeżenia do tej operacji?Oczywiście mysle o tym z wjazdem na hamownie,zczytanie wykresy,wlutowanie nowego chipa.

Autor:  PiotruS [ 08.sty.2008 13:31:59 ]
Tytuł: 

Robic "chipa" na zdrowym motorze i sie cieszyc z jazdy :diabel:
Najlepiej +wtryski wtedy banan ba twarzy przy jezdzie :peace: :diabel:

pozdr.

Autor:  Baskecior [ 08.sty.2008 14:48:41 ]
Tytuł: 

Chipsować i się cieszyć. Moja ex B4 też coś miała zdłubane i jeździła jak ta lala ... :peace:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/