.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Proszę o info o silnikach 2,0l ; 2,2 (turbo) ; 2,2l [LPG)
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=72458
Strona 1 z 3

Autor:  maridnm [ 29.sty.2008 17:19:39 ]
Tytuł:  Proszę o info o silnikach 2,0l ; 2,2 (turbo) ; 2,2l [LPG)

Witam!!

Mam taką sprawę... Rozglądam się za audiczką... Jeszcze nie mam sprecyzowanych w 100% poglądów ale cały czas się głowie co i jak...
Proszę o opinie kogoś kto miał już jakieś doświadczenia o opinie użytkowników, mechaników itd na temat zagazowania motorów 2,0l ; 2,2t. Pytam bo rozważam Audi 90, 100, 200, właśnie z tymi silnikami ale z gazownią. Wiem że 2,3l z gazem za bardzo się nie dogaduje i dlatego biorę pod uwagę w/w dwie wersje :)

Jeśli dostałbym jeszcze jakieś przykładowe spalania (z życia wzięte) to wtedy wogóle byłbym w niebo wzięty:) Głownie chodzi mi o spalanie gazu na baardzo krótkich odcinkach w mieście ;) Chociaż trasa też ważna ale ja jeżdże 85 do 15 w mieście także chyba wszystko jasne:)

Za wszelkie info (linki, komentarze, podpowiedzi) wielkie dzięki.

Pozdrawiam.

Autor:  adamusek [ 29.sty.2008 18:21:16 ]
Tytuł: 

hmm od 90 do 200 to duzy rozrzut - ja bym Ci polecał 100 albo nowszą A6 C4 zalezy ile masz kasy - do niech jest najwiecej czesci nowych i używanych...
Jest to duże wygodne auto niedrogie w eksploatacji...
ja mam właśnie silnik 2.3 ponad 100 000 zrobione na gazie przeze mnie (tyle ze na blosie, 2 gen) i nadal smiga jak pszczółka... srednie spalanie mam 11-12 l a jezdze dynamicznie... w miescie nie wzial mi wiecej niz 15, trasa mozna zejsc do 9-10
2.2t - na gazie zapomnij chyba ze 5 generacja...
2.0 za słaby jest do tej budy
absolutnym minimum jest 2.0 16v lub 2.3... jesli szukasz czcegos mocniejszego to szukaj 2.8 v6 30V dosc dobrze gada na gazie...
ew diesli AAT 115 km lub AEL 140 (ten mocniejszy byl dopiero w A6 C4).
w duzym skrocie tyle...

Autor:  rodzynek [ 29.sty.2008 19:04:08 ]
Tytuł: 

Każdy z wymienionych przez Ciebie silników jest na K-jecie. Już z samym tylko tym faktem są związane problemy - trzeba włożyć sporo pracy aby układ dobrze pracował. Ale jest to możliwe i możliwe jest zagazowanie tego.

Mój poprzedni 2.3 palił średnio 11,5-12 ltr LPG (pół na pół trasa-miasto).
Obecny 2.2 - jeszcze nie umiem stwierdzić - podlega regulacji (na blosie).

Jeżlei szukasz C3 to bierz z silnikiem 2.3 NF - najlepsze parametry ew. 2.2 - osiągi podobne ale zdecydowany brak elektroniki ułatwia życie (może nieco więcej palić). 2.0 jest przez większość odradzana - słabsze osiągi a spalanie na tym samym poziomie.

Do B3 możesz się pokusić o 4 cyl. 1.8 ew. 2.0. Bez męczącego k-jeta.

Autor:  lucas3512 [ 29.sty.2008 21:07:38 ]
Tytuł: 

ja mam 200 10V 2.2 turbo zagazowaną i nie mam z nią żadnych problemów. chodzi na benzynie jak i na gazie. ostatnio wrzuciłem do niej parownik LOVATO MAJOR TURBO i jest bardzo dobrze, żadnych strzałów itp. silnik ma zapas mocy i spalanie maksymalne wyniosło 15 litrów

Autor:  hubos21 [ 29.sty.2008 22:02:47 ]
Tytuł: 

ja mam 100 C4 2.0 16V i chodzi bez zarzutów nie strzela ne kicha pali 12-15l :) zależy gdzie i jak sie jeździ

Autor:  arthurr [ 30.sty.2008 08:34:19 ]
Tytuł: 

a ja ci powiem tak: przy sposobie jazdy który opisałeś (bardzo krótkie odcinki w mieście), przy sensownej instalacji (sekwencji), w każdym z tych silników zużycie gazu będziesz miał..... zerowe... Po prostu silnik nie zdąży się nagrzać do temperatury na której przechodzi na gaz. Mimo że nie uważam że gaz to zło i sam jeżdżę zagazowanymi autami - twoim przypadku poważnie rozważyłbym jazdę na benzynie, ewentualnie poszukał diesla.
Podejrzewam że celujesz w auto już z zamontowaną instalacją - pamiętaj - nigdy tak naprawdę się nie dowiesz co tam instalatorzy namodzili...

Autor:  ZiPi [ 30.sty.2008 09:11:15 ]
Tytuł: 

Po pierwsze musisz sam sobie odpowiedziec na pytanie: Po co Ci auto ? Do jakich celow ? Bedziesz jezdził sam, czy z dziewczyną czy z rodziną, itp ?
Bo narazie mozna mało konkretne poematy pisac :D
Do gazu polecam motor na elektronicznym wtrysku albo na gazniku
K - Ke Jetronicki i turbiny na I i II generacji LPG stwarzają problemy, co nie oznacza, ze przy odrobinie wiedzy na temat LPG nie da sie nimi jezdzic.
Spalanie gazu od 10 do 25 L :peace:

Autor:  maridnm [ 30.sty.2008 11:08:41 ]
Tytuł: 

"adamusek"
Że rozrzut między modelami spory to wiem :) Ale właśnie jeszcze nie wiem konkretnie :) Co do Twojego spalania uważam za bardzo rozsądne (jak dla mnie idealne) tym bardziej że piszesz że nie wziął więcej jak 15kg :P
Wspomniałeś o ON... Też chyba wolałbym Dieselka ale tylko 2,0l albo 2,4l. Słyszałem że jak się trafi dobrego 2,5TDi to ma się spokój i się odwdzięcza ale jak się trafi zły egzemplarz to wydatki się nie kończą! Sama reguła że 2,5TDi dużo frajdy i zabawy a w razie czego dużo kłopotów :/ Oczywiście wolałbym C4 ale jeśli kupić mam paździerza to wole C3 w igła stanie:P Ale jeszcze to rozważe :)


"rodzynek"
Może masz rację i w sumie mnie też przekonuje ten 2,0l w B3 ale nie jestem do końca pewien czy czasami buda nie będzie za mała :P Ale zobaczymy...


"lucas3512"
Kurcze jeśli kupiłbym 200 2,2t i pałiła by 15kg LPG to byłbym chyba jednym ze szczęśliwszych ludzi na świecie :P Ale poważnie takie spalanie jest moim zdaniem b. dobre! Rozważe na poważnie zakup 2,2t 200 oczywiście:) Pozdro.


"hubos21"
Takie >15kg LPG moim zdaniem dobry wynik i daje do myślenia że warto auto z takim motorkiem zakupić:)


"arthurr"
Po pierwsze zaznaczę tylko że jeszcze nie wiem czy kupię z inst. gazową :) Zastanawiam się jeszcze czy nie pojade na poszukiwania do Niemiec, Francji! Mam akurat taką możliwość ze znajomymi się zabierać (oni najczęściej co tydzień jadą po fury) no i z tamtąd oczywiście bez LPG i u nas sobie założe :) Albo tak jak piszesz może trafię fajnego Diesel-ka. Pozdro.



"ZiPi"
Jeżdże po mieście i załatwiam różne sprawy :596: Przeważnie sam ale często też z narzeczoną, czasami z rodzinką, czasami ze znajomymi :) Czyli różnie... A z racji tego że moje miasto w 40minut przejeżdżałem rowerem (zjazdówką = czyli i tak długo) moje trasy są krótkie :/ Dlatego sam nie wiem dokłądnie co kupię:P Spalanie które Ty podajesz >25kg LPG to już nie zabawa hehe Ale się zobaczy...

Póki co wielkie dzięki wszystkim... Wasze opinie pozwalają mi zarysować sobie obraz i poglądy na samochody które mnie interesują.





A czy orientuje się ktoś ile spalają 100 C3 z silnikiem Diesla 2,4l ?? Jeśli ktoś wie to proszę o jakieś przykłady :) Pozdro

Autor:  Sprinter [ 30.sty.2008 11:22:24 ]
Tytuł: 

maridnm napisał(a):
A czy orientuje się ktoś ile spalają 100 C3 z silnikiem Diesla 2,4l ?? Jeśli ktoś wie to proszę o jakieś przykłady :) Pozdro


A gdzie ty widziałeś C3 2.4D ?

Autor:  rodzynek [ 30.sty.2008 11:44:53 ]
Tytuł: 

Sprinter napisał(a):
maridnm napisał(a):
A czy orientuje się ktoś ile spalają 100 C3 z silnikiem Diesla 2,4l ?? Jeśli ktoś wie to proszę o jakieś przykłady :) Pozdro


A gdzie ty widziałeś C3 2.4D ?


O, pomiędzy dieslami 2,0 i 2,5 ;). Nie pamiętam na 100% ale miały bodajże 82 KM (silnik 3D). Silniki bardzo żywotne, spalanie nie powinno być wyższe (średnie) od 7,5 ltr, po miescie max. 8-8,5 ltr.

Autor:  arthurr [ 30.sty.2008 11:49:00 ]
Tytuł: 

maridnm napisał(a):
Też chyba wolałbym Dieselka ale tylko 2,0l albo 2,4l. Słyszałem że jak się trafi dobrego 2,5TDi to ma się spokój i się odwdzięcza ale jak się trafi zły egzemplarz to wydatki się nie kończą! Sama reguła że 2,5TDi dużo frajdy i zabawy a w razie czego dużo kłopotów :/


widać że jeszcze poruszasz się po omacku, ale dobrze że pytasz. 2,5 TDI w autach które rozważasz to rzędowa pięciocylindrówka, oznaczenia 1T (w C3), AAT (100 C4, A6 C4), AEL (A6 C4) - i to są motory wg powszechnej opinii "nie do zajechania". Problemy o których piszesz dotycząc 2,5 TDI V6 montowanych w A4 i A6 C5 - raczej - z tego co piszesz - nie Twój przedział cenowy

Autor:  Sprinter [ 30.sty.2008 12:00:36 ]
Tytuł: 

rodzynek napisał(a):
Sprinter napisał(a):
maridnm napisał(a):
A czy orientuje się ktoś ile spalają 100 C3 z silnikiem Diesla 2,4l ?? Jeśli ktoś wie to proszę o jakieś przykłady :) Pozdro


A gdzie ty widziałeś C3 2.4D ?


O, pomiędzy dieslami 2,0 i 2,5 ;). Nie pamiętam na 100% ale miały bodajże 82 KM (silnik 3D). Silniki bardzo żywotne, spalanie nie powinno być wyższe (średnie) od 7,5 ltr, po miescie max. 8-8,5 ltr.


To, że istniał jest jasne, ale znajdź to na drogach ;)

Autor:  rodzynek [ 30.sty.2008 12:11:48 ]
Tytuł: 

Sprinter napisał(a):
rodzynek napisał(a):
Sprinter napisał(a):
maridnm napisał(a):
A czy orientuje się ktoś ile spalają 100 C3 z silnikiem Diesla 2,4l ?? Jeśli ktoś wie to proszę o jakieś przykłady :) Pozdro


A gdzie ty widziałeś C3 2.4D ?


O, pomiędzy dieslami 2,0 i 2,5 ;). Nie pamiętam na 100% ale miały bodajże 82 KM (silnik 3D). Silniki bardzo żywotne, spalanie nie powinno być wyższe (średnie) od 7,5 ltr, po miescie max. 8-8,5 ltr.


To, że istniał jest jasne, ale znajdź to na drogach ;)


Nie jest źle, mój sąsiad ma takiego, na Allegro czasem się pojawiają. Problem polega na tym, że mało kto to chce (wolą 2.0 td albo 2.5 tdi). Choć racja, nie jest tego dużo :)

Autor:  maridnm [ 30.sty.2008 13:20:39 ]
Tytuł: 

"sprinter"
A żebyś wiedział że widziałem i to nbie raz :) Jest troche tego ale trzeba przyznać że zdecydowanie mniej niż 2,0 czy 2,5 TDi. Troche się poszuka i się znajdzie:) Tak się składa że można powiedzieć sąsiedzi mają do spylenia taką 2,4D tylko nie wiem ile to pali a od sprzedającego ciężko dowiedzieć się prawdy :) Pozdro.

"arthurr"
Masz rację ze poruszam się po omacku... Sam jeszcze do końca nie wiem czy Diesel czy benzin i LPG :( Nie zależy mi aż tak na mocy bo w sumie nie kręce silników do końca skali obrotomierza:) Jeżdżę raczej b. spokojnie:) Nie pamiętam kiedy swoją audi wkręciłem na ponad 4tyś. obr :P Po drugie wychodzę z założenia że 2l i powyżej są wystarczające w dieslu a co dopiero w benzynce hehe.
A co do pzredziału cenowego... Masz w zupełności rację!!!! Nie mój przedział :P

Autor:  Sprinter [ 30.sty.2008 13:27:26 ]
Tytuł: 

maridnm napisał(a):
"sprinter"
A żebyś wiedział że widziałem i to nbie raz :) Jest troche tego ale trzeba przyznać że zdecydowanie mniej niż 2,0 czy 2,5 TDi.


Hehehe, no to wypas, pewnie jeździ w Polsce kilka sztuk i wszystkie widzieliście :peace:

Autor:  maridnm [ 30.sty.2008 14:08:51 ]
Tytuł: 

Sprinter napisał(a):
maridnm napisał(a):
"sprinter"
A żebyś wiedział że widziałem i to nbie raz :) Jest troche tego ale trzeba przyznać że zdecydowanie mniej niż 2,0 czy 2,5 TDi.


Hehehe, no to wypas, pewnie jeździ w Polsce kilka sztuk i wszystkie widzieliście :peace:


Słuchaj jak byś się zainteresował to zrobiłbyś się czerwony ze wstydu ile tego można znaleźć !! Widze że nawet nie zwracasz uwagi ile Cię tego otacza :D
Poważnie jest tego troche może nie zauważyłeś bo nie szukasz tego typu auta ale jest ich jeszcze sporo:P Pozdro

Autor:  Sprinter [ 30.sty.2008 14:26:01 ]
Tytuł: 

maridnm napisał(a):
Słuchaj jak byś się zainteresował to zrobiłbyś się czerwony ze wstydu ile tego można znaleźć !! Widze że nawet nie zwracasz uwagi ile Cię tego otacza :D
Poważnie jest tego troche może nie zauważyłeś bo nie szukasz tego typu auta ale jest ich jeszcze sporo:P Pozdro


Wręcz przeciwnie, jako były posiadacz C3, zawsze zwracam na nie uwagę, co więcej mam bliski kontakt z człowiekiem, który handluje częściami tylko do audi z 80/90 ;)

Wystarczy się rozejrzeć, to straszny unikat, a do tego niczym szczególnym się nie odznacza na tle klekotów 2.0 i 2.5.

W twoim przypadku bardzo mocno rozglądałbym się za 1T, bo to idealne rozwiązanie do twoich potrzeb.

Autor:  Morgi [ 30.sty.2008 14:32:14 ]
Tytuł: 

Też proponuję 1T - stary, poczciwy, idiotoodporny, pancerny, uturbiony diesel R5
Jeden z najlepszych (turbo)diesli Audi ever

Autor:  maridnm [ 30.sty.2008 15:31:05 ]
Tytuł: 

Sprinter napisał(a):
maridnm napisał(a):
Słuchaj jak byś się zainteresował to zrobiłbyś się czerwony ze wstydu ile tego można znaleźć !! Widze że nawet nie zwracasz uwagi ile Cię tego otacza :D
Poważnie jest tego troche może nie zauważyłeś bo nie szukasz tego typu auta ale jest ich jeszcze sporo:P Pozdro


Wręcz przeciwnie, jako były posiadacz C3, zawsze zwracam na nie uwagę, co więcej mam bliski kontakt z człowiekiem, który handluje częściami tylko do audi z 80/90 ;)

Wystarczy się rozejrzeć, to straszny unikat, a do tego niczym szczególnym się nie odznacza na tle klekotów 2.0 i 2.5.

W twoim przypadku bardzo mocno rozglądałbym się za 1T, bo to idealne rozwiązanie do twoich potrzeb.


Hmm no nie wiem sam! Na pewno nie ma ich tyle co benzin czy 2,0 lub 2,5 TDi ale ja troche ich widuje w szczególności w necie... No i ten "sąsiad" :) Dobra nie ważne może chwilowy wysyp :P
Szczerze się przyznam że nie wiem o co chodzi z tym 1T.
Poza konkursem: Nie zależy mi na mocy nie wiadomo jakiej... Bardziej na ekonomii jazdy, wyposażeniu i stanie auta!! Jak na moje wymagania styknął by 2,0l turbo diesel lub 2,0l benzin choć czym więcej mocy tym lepiej ale nie jest to dla mnie priorytetem:)

Autor:  rodzynek [ 30.sty.2008 16:30:48 ]
Tytuł: 

2.0 td (typ silnika - czyli dwie pierwsze litery jego numeru - NC - 101 KM) z intercoolerem ładnie jedzie, szczerze godne polecenia pod warunkiem, że auto jest w dobrym stanie - ciężko będzie znaleźć.

2.0 td (DE - 90 KM) - w zasadzie podobnie do tego wyżej.

2.0 (RT, SL itp - 113-115 KM) - jeżeli już benzyna to weź 2.3 - NF - 136 KM (ew. 2.2, np. KU - 138 KM) - zauważalnie żwawsze przy tej samej ekonomii. Ogólnie z benzyniakami (pomijając kwestię zasilania) jest mniej problemów i dość łatwo można trafić zadbanyy egzemplarz za niedużą kasę. A skoro jeździsz głównie po miescie - daruj sobie gaz.

2.5 tdi (1T - 120 KM) - fajny motorek, szybki, oszczędny, przebija każdego dostępnego w C3 benzyniaka (z wyjątkiem utrzymanego 2.2t), ciężko znaleźć niezajeżdżonego strucla za niewyżyłowaną kasę.

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/