.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

2,4D na co zwrócić uwagę przy kupnie???
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=73042
Strona 1 z 1

Autor:  maridnm [ 10.lut.2008 16:34:13 ]
Tytuł:  2,4D na co zwrócić uwagę przy kupnie???

Witam!

Jak już wcześniej pisałem przymierzam się na zmiany i jeszcze do nie dawna miałem dylemat co wybrać... Chyba przekonałem się do Diesla :) Byłem oglądać już jedną 100 2,4D ( dla jasności C3 ). W sztuce którą oglądałem świeci/ mruga kontrolka ładowania i płynu chłodniczego! Nie mam pojęcia o co chodzi! Właściciel wspomniał tylko że jest nowy akumulator i że wymieniony był regulator napięcia. Nie zmienia to faktu że Audika jeździ i to dość ładnie! W sumie podoba mi się tylko boję się wpakować na mine! Gościu zapewnia że silnik jest igła! Cieknie również pompa paliwa ale zaoferował się ze sam we własnym zakresie ją zrobi!

PROSZĘ o jakieś wskazówki na co zwrócić uwagę przy kupnie i czy warto wchodzić w ten motor.

Pozdrawiam.

Autor:  ZiPi [ 10.lut.2008 21:29:39 ]
Tytuł: 

Mozliwe ze to tylko awarie czujnikow ale byłbym ostrozny.
Tą pompe, to nech własciciel naprawia, bo to moze sie okazac drogie.
Ogolnie silnik bardzo trwały, stosowany głownie w VW T-4, odpowiednio serwisowany, nie powinien sprawiac problemow.
Zwroc uwagę jak odpala na zimno i czy z rury wydechowej, gdy juz sie nagrzeje, przy przygazowce nie kopci na biało czy niebiesko.

Autor:  maridnm [ 10.lut.2008 23:03:56 ]
Tytuł: 

No właśnie oglądałem wcześniej jedną setunię (z tym że 2,0TD) i przy lekkiej "przygazówce" troche dymiała ni to w czarno ni to w niebiesko ni to w siwo! Ale motorek pracował równiutko itd. Szwagrowi się to nie spodobało i doradził żeby sobie odpuścić po mimo ładnego utzrymania. Gościu też się wygadał że kilka dni wcześniej zwalał głowice itd więc dałem spokój tym bardziej że cena była jak za igłe :P
Jeśli trochę zasiwi lub zaniebieści z rury przy rozgrzanym silniku to co morze być przyczyną?

A czy są jakieś typowe usterki tego motoru?

Autor:  emge [ 10.lut.2008 23:11:27 ]
Tytuł: 

Może być uszczelka pod głowicą, a jak była zwalana to kto wie jakie tam kwiatki będą.

Autor:  maridnm [ 10.lut.2008 23:30:40 ]
Tytuł: 

Tak tylko przypomnę że dziwnie kopciła ta 2,0TD a nie ta 2,4D :P Właśnie ta 2,4D całkiem ładnie chodziła...

Pozdro !!

Autor:  emge [ 10.lut.2008 23:36:54 ]
Tytuł: 

W Td jak nazwa wskazuje mogła też puszczać bąki turbinka :)
Miałem ten silnik (2.0 TD) w 100-tce i miło wspominam mimo iż rozrząd narobił szkód (ale bardziej z winy mechaników niż Audi).

Autor:  maridnm [ 10.lut.2008 23:42:28 ]
Tytuł: 

No właśnie za tą 2,4 też gościu trochę krzyczy ale trochę jest porobiona także teoretycznie bezkosztowa :) Gość daje piśmienną gwarancję na silnik :P

Wole 10 x wypytać bo trochę musiałbym wtopić w kupno a nie chciałbym wtopić z kolei z kupnem :D Wiadomo... Podstawowe koszty ok ale nie jakieś duuże wydatki!

Autor:  ZiPi [ 11.lut.2008 16:54:24 ]
Tytuł: 

Ogolnie mozna przyjąc , ze na rozgrzanym silniku :
- biały dym z rury - padnięta uszczelka pod głowicą ( nie mylic z białym dymem gdy na dworze jest zimno a silnik jest niedogrzany, to normalne zjawisko kondensacji pary wodnej )
- niebieski ( siwy ) dym - silnik ( lub turbina ) przepala olej
- czarny dym - silnik nie przepala paliwa ( w przypadku diesla przy przygazowce, to normalne )

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/