.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

ile km wytrzyma silnik
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=73652
Strona 1 z 1

Autor:  konik [ 21.lut.2008 14:18:46 ]
Tytuł:  ile km wytrzyma silnik

jak w temacie ciagle rozgladam sie za ladnym a6 c5 1,9tdi i zastanawiam sie ile tys km wytrzyma ten silnik?

jako porownanie do bylych aut silnik merca to moge powiedziec na wlasnym przykladze ze 2,2d majac przy sprzedazy przeszle 400tys km chodzil bardzo dobrze bez zadnego remontu, tylko ladne paliwko oraz wymieniane filtry i oleje( a auto bylo kupione z taxy 3letnie w 99roku)

[EDIT] by KORU "Temat zostal przeniesiony do odpowiedniego działu"

Autor:  Morgi [ 21.lut.2008 14:43:04 ]
Tytuł: 

spokojnie wytrzymuja ponad 500000km może nawet 1mln. - kwestia jak sa traktowane.....

Autor:  Lukasik [ 21.lut.2008 14:43:33 ]
Tytuł: 

mechanicznie silnik? mysle, ze przy odpowiednim traktowaniu z 0,5mlnkm i wiecej.

Autor:  SLAWKO 83 [ 21.lut.2008 14:56:56 ]
Tytuł: 

zależy jak był eksploatowany silnik to jest loteria chyba że kupujesz nowy

kumpel znał kogoś tam i jedna taka panna jeździła przez cały dzień to tu to tam z palącą sie czerwoną kontrolką ... aż zatarła silnik !!!! było to dawno ale dość nowy chyba 4 latek seat leon

a ile razy słyszałeś w swoim otoczeniu żeby ktoś wymieniał silnik ??
ja raz w oplu vektra 1.6 albo 1.8, km- sie dowiem to napisze i co poszło
ale jej styl jazdy pozostawia wiele do życzenia cisła gaz z minimalnych obrotów aż silnik buczał czy zimny czy ciepły a bieżące wymiany to pewnie tylko paliwo i opony


najlepiej jakby ktoś sie wypowiedział co miał 1.9 tdi od nowości :)

Autor:  hans [ 21.lut.2008 15:17:02 ]
Tytuł: 

w silnikach spalinowych maja zastosowane lozyska slizgowe. eliminuje to zlement silnika ktory przejmuje najwieksze obciazenia a role ta przejmuje olej. poduszka olejowa tworzona przez panewki daje mozliwosc praktycznie nieograniczonego przebiegu auta pod warunkiem stosowania dobrej jakosci oleju a co za tym idzie regularnych zmian. i w zasadzie ta czesc silnika jest niewymienialna. jakakolwiek awaria systemu smarowania w ukladzie panewek eliminuje silnik z dalszej eksploatacji.
elementy cierne takie jak tloki, pierscienie i cylindryniestety nie maja juz tak dobrze i tutaj istnieje mozliwosc kupna auta ze zuzytymi tymi elementami. niemniej jednak istnieje mozliwosc naprawy takiej usterki bez obawy o skrocenie zywotnosci. w tym przypadku rowniez istotne jest jaki olej i co ile km wymieniamy. z doswiadczenia smialo moge stwiedzic ze jezeli jest zachowany ten jeden warunek w postaci oleju wymienianego terminowo i na wlasciwy to silnik wytrzyma spokojnie 1 mln km. oczywiscie w dieslech duzy wplyw na zuzycie cylindrow i pierscieni ma wplyw obciazenie silnika bo jak wiadomo tego typu silniki to przede wszystkim sprzet ciezki do pracy. A6 troche juz wazy i wydatek energetyczny jest juz niemaly zeby taka mase ruszyc. 1.9 TDI radzi sobie z tym bez znaczacego wplywu na zywotnosc pod warunkiem spokojnej jazdy

Autor:  konik [ 21.lut.2008 15:28:51 ]
Tytuł: 

chce kupic 1,9 aby nie miec czasem nieprzewidzianych nie malych wydatkow, z biegem czasu mozliwe ze bede sie rozgladal za chipem zeby zwiekszyc do 130KM

czy wtedy taki chip zmienia zywotnosc silnika?

pod warunkiem spokojnej jazdy?
w jakims poscie wyczytalem ze te silniki sa nie za dobrze odbieraja jak to bylo napisane "dziadkowego stylu jazdy"

oraz podczas zakupu jak kazdy zapewnia ze takie igielki bede jechal do warsztatu sprawdzic czy takie sa naprawde...
lepiej jechac na sprawdzenie do aso czy jakiegos dobrego mechanika w rejonie w ktorym bede??

Autor:  hans [ 21.lut.2008 18:10:53 ]
Tytuł: 

jedz tam gdzie nie znaja tego auta. a znaja sie na tego typu autach. co do diesli to zaden nie lubi max obrotow i dlugiego trzymania na autostradzie max predkosci. im mniejsza pojemnosc tym latwiej wykonczyc taki silnik w ten sposob. a 1.9 to bardzo maly silnik

Autor:  Baskecior [ 21.lut.2008 19:18:32 ]
Tytuł: 

Do każdego egzemplarza nalezy podchodzić indywidualnie. Znam taksówkarzy z 1Z`tami , które mają na szafach po 1 mln km, znam też takich , którym się te silniki rozkraczyły już po 400 tys km.
Generalnie to sa bardzo zywotne i dopracowane jednostki, warunkiem sukcesu jest wymieniana regularnie oliwa.
Chip temu silnikowi nie zaszkodzi, pod warunkiem doboru optymalnych parametrów i rozsądnej dalszej eksploatacji.
Tak, te silniki nie lubią PSJ`ta a najbardziej nienawidzą go EGR i kierownice spalin w turbosprężarce (te ostatnie można w ten sposób uszkodzić).

Druga sprawa ... nieprawdą jest jakoby trzeba się cackać z tymi motorami - można je pałować , byle dbać o regularne wymiany oleju, filtrów i rozrządu. Masa i obciążenie nie mają aż tak dużego znaczenia. Diesle a w szczególności TDI`ki budowane są z bardzo wytrzymałych materiałów i z bardzo dużymi zapasami obciążeń.

Niemniej, stara prawda mówi, że najważniejszy jest poprzedni właściciel ...
VAG do łapki i w drogę.

Autor:  Morgi [ 22.lut.2008 07:57:47 ]
Tytuł: 

A małe OT: oczekuję tylko jednej odpowiedzi aby nie zaśmiecać tematu....
Jak z trwałością audicowskich 4,2 V8 w automatach i q? Są jakieś wskazania/przeciwskazania aby długo pożyły (chodzi mi o jakieś szczególne a nie typu nie poałować, wymieniać oliwę - to oczywiste), wie ktoś ile te silniki wytrzymują? Mój ma już 330000 nalatane...

Autor:  papaj [ 22.lut.2008 08:41:21 ]
Tytuł: 

w Niemieckim Auto Bild czytałem o gościu który odebrał nagrode od Seata za przejechanie 1 mln km na jednym silniku, to było Toledo 1.9 TDi.

Autor:  konik [ 22.lut.2008 12:19:35 ]
Tytuł: 

skoro a6 c5 ma chyba obotomierz do 5,5 badz 6 nie pamietam dokladnie to jazda na autostradzie do ok 4 to chyba mu nie zagraza niczym??

Autor:  spanky [ 22.lut.2008 13:00:08 ]
Tytuł: 

papaj napisał(a):
w Niemieckim Auto Bild czytałem o gościu który odebrał nagrode od Seata za przejechanie 1 mln km na jednym silniku, to było Toledo 1.9 TDi.


a nie było to przypadkiem 1.5 mln ... [kiedys tez cos takiego czytalem]

Autor:  GwyNBladE [ 23.lut.2008 06:12:06 ]
Tytuł: 

mialem golfa mk3 z silnikiem 1z przelatane 350 tys km i chodzil jak zegarek, oczywiscie wymiana oleju co 15tys km od samego poczatku. Bez roblemu sie napedzal do 190km/h (licznikowych)

Autor:  konik [ 23.lut.2008 08:13:07 ]
Tytuł: 

ja w kazdym samochodzie wymieniam olej , filtry co 10tys km i zawsze wszystko ladnie chodzi :) chyba ze niekiedy troszke przelece km ale to 12tys km to max i wtedy juz zawsze wymieniam

Autor:  SebastianS [ 23.lut.2008 08:25:03 ]
Tytuł: 

morgothdbma napisał(a):
A małe OT: oczekuję tylko jednej odpowiedzi aby nie zaśmiecać tematu....
Jak z trwałością audicowskich 4,2 V8 w automatach i q? Są jakieś wskazania/przeciwskazania aby długo pożyły (chodzi mi o jakieś szczególne a nie typu nie poałować, wymieniać oliwę - to oczywiste), wie ktoś ile te silniki wytrzymują? Mój ma już 330000 nalatane...

I niech lata dalej. Olej stosuj naprawdę porządny, silniki te są ciasno pasowane, a jak się dowiedziałem dopiero co - tłoki powlekane są jakimiś specjalnymi warstwami, aby poprawić współpracę płaszcza tłoka z - aluminiową, bądź co bądź, tuleją. Bolączką - jak każdego silnika z kompensacją luzu zaworowego - jest trwałość hydraulicznych popychaczy, które w okolicach przebiegu 200.000 km zaczynają się odzywać, co jednak nie ma poważniejszego wpływu na kulturę pracy silnika. Przy Twoim przebiegu jednak, osłuchałbym już popychacze dokładniej, bo to może (nie musi) być czas ich wymiany.
Dbaj o terminy wymiany rozrządu - to jest obciążony element w tych silnikach i nie należy szarżować z przebiegami - spójrz na ebaya niemieckiego, ile silników v8 jest do wzięcia za grosze, z urwanym paskiem... Druga sprawa - łańcuszki spinające wałki wewnątrz głowicy też nie są wieczne - przy najbliższej wymianie rozrządu koniecznie je wymień (chyba że już to zrobiłeś)

Paliwo - lepiej lej 98. WYsokie sprężanie tych silników niespecjalnie dobrze przyjmuje 95, zwłaszcza polską.

Dbany silnik przeleci bez spadków mocy co najmniej 700.000, aczkolwiek w okolicach 500.000 zacznie się pocić olejem - twardnieją uszczelki, simmeringi. Proponowałbym wtedy przy okazji wymiany rozrządu najlepiej - prewencyjną wymianę - uszczelek pokryw zaworów, simmeringów wałków rozrządu, napędu pompy oleju, wału korbowego.

Autor:  christo_ [ 24.lut.2008 20:40:08 ]
Tytuł: 

konik napisał(a):
skoro a6 c5 ma chyba obotomierz do 5,5 badz 6 nie pamietam dokladnie to jazda na autostradzie do ok 4 to chyba mu nie zagraza niczym??

z motorami 1.9 czerwone pole chyba zaczyna sie od 4600 obr/min

Autor:  Morgi [ 25.lut.2008 10:29:30 ]
Tytuł: 

Olej to od nowości Mobil 1 5W50 i taki na zawsze zostaje...
Popychacze to może przy najbliższej okazji, bo rozrząd już robiłem - ale mechanik powiedział że silnik malinka, rozrząd ma aktualnie 2000 km nalatane :)
łańcuszki spinające - no cóż nie wymieniałem , nawet nie wiem co z nimi, ale chyba działają.....
Leję prawie zawsze (95% przypadków) Pb98
Uszczelki i simeringi wszelkie łatwiej dostępne powymieniane, nie poci się olejem ale go chla :P

Dzięki za info, pozdry

Autor:  ZiPi [ 25.lut.2008 13:23:44 ]
Tytuł: 

spanky napisał(a):
papaj napisał(a):
w Niemieckim Auto Bild czytałem o gościu który odebrał nagrode od Seata za przejechanie 1 mln km na jednym silniku, to było Toledo 1.9 TDi.


a nie było to przypadkiem 1.5 mln ... [kiedys tez cos takiego czytalem]
To był 1 milion km. Facet robił tym Seatem regularnie co tydzien trase Wiedeń - Katowice, bo mu sie jakas laska z Katowic podobała :peace:
Znam przypadek ( z niemieckiej prasy ) BMW 525 eta z przebiegiem 2 mil km na jednym silniku.

Autor:  Baskecior [ 25.lut.2008 17:00:33 ]
Tytuł: 

christo_ napisał(a):
konik napisał(a):
skoro a6 c5 ma chyba obotomierz do 5,5 badz 6 nie pamietam dokladnie to jazda na autostradzie do ok 4 to chyba mu nie zagraza niczym??

z motorami 1.9 czerwone pole chyba zaczyna sie od 4600 obr/min

Powyżej 4300 krzywa mocy opada w dół, więc nie ma sensu go pałować powyżej tej granicy.

Autor:  Morgi [ 26.lut.2008 09:16:33 ]
Tytuł: 

Dokładnie, a dociąga do 4950-5000 ale to tylko ciekawostka, powyżej 4500 jest juz bardzo słaby...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/