.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Audi A4 czy A6; 1,9 TDI rocznik od 2001-2004 do 45tys?? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=74092 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | yanon30 [ 29.lut.2008 10:39:14 ] |
Tytuł: | Audi A4 czy A6; 1,9 TDI rocznik od 2001-2004 do 45tys?? |
Witam!!!! Chciałem prosic o cenne rady w sprawie zakupu samochodu. Będzie to moje pierwsze auto i chciał bym dokonać dobrego wyboru. Zastanawiam się nad kupnem Audi A4 z silnikiem 1,9TDI moc 110-130KM w wersji sedan lub avant rocznik 2001 do 2004. Mam też dylemat co do skrzyni biegów manual 5 (6) biegów czy automat Timpronic ewentualnie Multitronic. Interesuje mnie wersja dosyć bogato wyposażona: ABS, ESP, 6-8 poduszek powietrznych, elektrycznie otwierane wszystkie okna oraz sterowane lusterka, podgrzewane siedzenia oraz dwustrefowa klimatyzacja. Co do tapicerki to nie mam wymagań ewentualnie mogły by być jeszcze kesenony i czujniki parkowania przód i tył, nawigacja oraz kierownica multifunkcyjna. Zastanawiam też się nad ewentualnością Audi A6 z podobnym wyposażeniem. Czytałem troche odnosnie silników i polecany jest 1,9 TDI 110KM. Podobno wersje 2,5TDI oraz 1,9TDI 130KM są bardziej awaryjne. Czytałem tez o skrzyni tiptronic która też podobno jest dosyć awaryjna. Czekam na Wasze cenne opinie. Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc |
Autor: | rafala6 [ 29.lut.2008 11:09:41 ] |
Tytuł: | |
Słabo czytałeś i pomieszałeś ![]() ![]() |
Autor: | przemik [ 29.lut.2008 12:36:57 ] |
Tytuł: | |
1. Przywitaj sie w dziale NEWBE 2. Wiesz ze dzwonią tylko nie wiesz w ktorym kosciele ![]() pozdrawiam serdecznie |
Autor: | Hugo [ 29.lut.2008 14:12:32 ] |
Tytuł: | Re: Audi A4 czy A6; 1,9 TDI rocznik od 2001-2004 do 45tys?? |
yanon30 napisał(a): Podobno wersje 1,9TDI 130KM są bardziej awaryjne. No tą ciekawostkę to chyba wyczytałeś na czacie onetu ![]() |
Autor: | Piotruś [ 29.lut.2008 15:39:47 ] |
Tytuł: | Re: Audi A4 czy A6; 1,9 TDI rocznik od 2001-2004 do 45tys?? |
Hugo napisał(a): yanon30 napisał(a): Podobno wersje 1,9TDI 130KM są bardziej awaryjne. No tą ciekawostkę to chyba wyczytałeś na czacie onetu ![]() Niekoniecznie Hugo ... . Wszak wystarczą dwa padnięte popmpowtryski, żeby zbilansować np. wymianę wałków (na ori-nowe z ASO) w V6-tce ... . Jeden walnięty PD to prawie równowartość kompletnej hydrauliki z regeneracją wałków V6-tki ... . Po doliczeniu "zestawu naprawczego PD" słowo "prawie" można skreślić ... . Cztery padnięte pompki silnika 1,9TDi PD to już "ekwiwalent" bardzo poważnego remontu V6, dotyczącego nie tylko wałków/hydrauliki ale również regeneracji VP44, uszczelnienia całego silnika i wymiany kompletnego "rozrządu" (z uwzględnieniem wielorowka alternatora i klimy). Osobny przykład to spękane głowice niemalże w kazdym PD-ku - w okolicach gniazd świec żarowych. Lwia większość właścicieli nic o tym nie wie ... dopóki nie nastąpi (spowodowane innymi czynnikami) "wydmuchanie" metalowej uszczelki pod głowicą. Wtedy kompletny "remont" czapy kosztuje nie mniej niż 3000 zł. - chociaż większość "poszkodowanych" w radosnej "tfurczości" kończy temat na planowaniu głowicy - co owszem - jest skuteczne - ale tylko do czasu ... . Pomińmy ten szczegół, że wiele z zakładów naprawiających głowice nawet nie potrafi ich prawidłowo zdiagnozować ... . No i widzisz Hugo - łatwo jest wykazać, że eksploatacja PDka 1,9 TDi wcale nie musi być tańsza od V6 ... . Ba - może być nawet droższa, jeśli z wymianą 4 pompek zechcemy wymienić "rozrząd" ... . Resztę scenariusza dopisuje tu życie - jednym auta jeżdżą bezawaryjnie np. na dystansie 400 tyś.km., a drugim pokazują rogi już po 100 tyś.km. ... ale to akurat niezależnie od typu silnika ... (V6 vs R4) ... . Moim zdaniem - najwyższa pora skończyć z mitami, że 1,9TDi w każdym przypadku jest tańsze i mniej awaryjne od V6 (2,5TDi), bo to poprostu nie jest prawda ... (od nastania ery PD-ków w rocznku modelowym 2000). Fakty wskazują, że Kolega yanon30 niczego nie pomylił, zaś tania eksploatacja TDi "skończyła się" na AFNach i AELach. PS: Naturalnie istnieje wiele sposobów na uczynienie eksploatacji znacznie tańszej niż ceny ASO - ale to również dotyczy zarówno PD-ków jak i V6-tek ... . Przewaga "współczesnych" 1,9 nad 2,5 sprowadza się wyłącznie do niższego zużycia paliwa. Jednak i tutaj oszczędności są iluzoryczne, ponieważ "dociśnięte do muru" AVF (PD 130PS) też potrafi zawirować w zbiorniku na równi z apetytem 2,5 V6 ... . O oczywistej radości z parametrów V6 chyba pisać nie muszę (i to już nie jest iluzja tylko wyraźna i kolosalna przewaga V6 nad 1,9 ... ) . Odpowiadając wprost na pytanie Autora topiku można powiedzieć, że "wielkiego wyboru" nie ma, ponieważ "celując" w rocznik od 2001 może wybierać "tylko" w wśród PD-ków lub V6-tek, bo innych diesli w tym czasie już nie montowano do A4. Na temat multitronika i różnic pomiędzy silnikami V6, których oznaczenia zaczynają się od literki "A" lub od literki "B" - najlepiej doczytać się w archiwum AKP (opcja "szukaj") . |
Autor: | yanon30 [ 03.mar.2008 11:11:17 ] |
Tytuł: | |
Bardzo ciekawych rzeczy się dowiaduje. Teraz trzeba tylko znaleść odpowiednie autko. A jak wyglada sprawa kradzieży Audi A4?? Może mieliście ten niemiły incydent? Troche się tego obawiam. Wcześniej myslałem też o kupnie Pasata z 1,9TDI ale to autko jeszcze bardziej kradną. Napewno zamierzam dobrze ubezpieczyc i zabezpieczyć auto które kupie. No ale nie mam garażu i samochód będzie stał na niesteżonym parkingu przed blokiem. To troche kusi. Mam nadzieje że mnie to nie spotka. Pozdrawiam |
Autor: | Przemysław [ 03.mar.2008 11:58:20 ] |
Tytuł: | |
No tak piotrus napisal nam tu ladny referacik i teraz rodzi sie kolejne pytanie co do tych okolicznosci czy nie oszczedniejszym rozwiazaniem jest kupno poprostu silnika benzynowego , bo przeciez diesla kupujemy zeby oszczedzac.....np 2.4 czy 2.8 Kolego kradna wszystko a w szegolnosci samochody z silnikami tdi nie ma roznicy czy to vw audi skoda czy seat chodz wiadomo passat a6 nie wiem jak a4 przoduja w listach najbardziej kradzionych samochodzikow..... |
Autor: | yanon30 [ 03.mar.2008 12:06:58 ] |
Tytuł: | |
Decyduje sie na diesla z dwóch opwodów: 1. Że można zrobic znacznie większe przebiegi są bardziej żywotne od benzynowych. 2. To że mam rodzinkę do której będę jeździł oddaloną o ponad 500km i 1200km w dwie strony. Mimo że może nie będę tam aż czesto jeździł to jednak jazda i po miescie i w trasie dieslem jest bardziej ekonomiczna. A to już przekłada sie na budżet miesieczny. Jest to moje pierwsze autko więc nie jestem w stanie napisac ile będę robił rocznie kilometrów. Jak mawiają wszytko wyjdzie w praniu. Pozdrawiam |
Autor: | Morgi [ 03.mar.2008 12:22:20 ] |
Tytuł: | |
Ten punkt 1 (z większą żywotnością) bardzo mnie ciekawi, szczerze to pierwsze słyszę by 1.9 TDI (mniej mocy, ciężka buda) był bardziej żywotny od V6 wolnossącego w benzynie (2.6, 2.8 itp.) j |
Autor: | Join7 [ 03.mar.2008 13:01:16 ] |
Tytuł: | |
No nie chlopaki, bez przegiec! ![]() ![]() Pokarzcie mi ile jest tematow na forum: HELP-padly mi 4 pompowtryski!! O V6 jest co drugi temat ![]() A w spalaniu roznica jest wieksza niz 2 litry przy ostrej jezdzie w porownaniu do V6 a do benzyniaka to mozna liczyc spalanie x 2. O Cenach rozrzadu i innych podzespolow nie bede powtarzal, wszystko bylo napisane... Pozdro |
Autor: | przemik [ 03.mar.2008 13:20:34 ] |
Tytuł: | |
Panowie Rozpoczynacie OT w kwestii przewagi swiat wielkiej nocy nad bozonarodzeniowymi. ![]() ![]() Kolega chce diesla to niech bierze diesla - to jego pierwsze auto - po roku czy dwoch zdecyduje czy zostaje przy TDI czy bedzie chcial sprobowac jak sie jedzie benzyną. Mam odczucie, ze zostanie przy TDI. ![]() Pozdrawiam |
Autor: | yanon30 [ 04.mar.2008 07:29:26 ] |
Tytuł: | |
No właśnie wszystko wyjdzie w praniu. Jak mi sie bedzie kiepsko jeździło to zawsze moge zmienić. Pozdrawiam |
Autor: | yanon30 [ 05.mar.2008 14:37:13 ] |
Tytuł: | |
Witam!!! Wczoraj oglądałem 1,9 TDI 130KM z 2003 roku. Ma 177tys km przebiegu, skrzynię multitronic i jest sprowadzana z Francji. Ma ona tapicerkę skórzana wykończona od środka nubukiem/alkantarą (troche sie obawiam o utrzymanie tego bo już teraz wyglada troche nieciekawie jak wytarty zamsz). Ma elektrycznie sterowane lusterka oraz wszystkie szyby. Oprócz tego alufelgi ABS, ESP, 8 poduszek powietrznych, radio cd, tempomat, dwustrefowa klima. Gosciu wycenił ją na 44tys i powiedział ze niżej nie zejdzie. Oprócz tego czeka mnie jeszcze przerejestrowanie i przetłumaczenie papierów to kosztuje około 1500pln oraz podatek do urzedu skarbowego i nie wiem czy jeszcze nie ma opłaty za recykling chyba 500pln. Tak wiec się zastanawiam czy w ogóle z nią jechac do serwisu i sprawdzac tym bardziej ze słyszałem rózne opinie o multitronicu. Może ktoś ma taka skrzynię?? Sprawdzałem i w razie gdyby sie sypneła to kosztuje około 8tys pln. Czekam na info co sądzicie o tej ofercie. Pozdrawiam |
Autor: | Baskecior [ 05.mar.2008 14:52:12 ] |
Tytuł: | Re: Audi A4 czy A6; 1,9 TDI rocznik od 2001-2004 do 45tys?? |
Piotruś napisał(a): Hugo napisał(a): yanon30 napisał(a): Podobno wersje 1,9TDI 130KM są bardziej awaryjne. No tą ciekawostkę to chyba wyczytałeś na czacie onetu ![]() Niekoniecznie Hugo ... . Wszak wystarczą dwa padnięte popmpowtryski, żeby zbilansować np. wymianę wałków (na ori-nowe z ASO) w V6-tce ... . Jeden walnięty PD to prawie równowartość kompletnej hydrauliki z regeneracją wałków V6-tki ... . Po doliczeniu "zestawu naprawczego PD" słowo "prawie" można skreślić ... . Cztery padnięte pompki silnika 1,9TDi PD to już "ekwiwalent" bardzo poważnego remontu V6, dotyczącego nie tylko wałków/hydrauliki ale również regeneracji VP44, uszczelnienia całego silnika i wymiany kompletnego "rozrządu" (z uwzględnieniem wielorowka alternatora i klimy). Osobny przykład to spękane głowice niemalże w kazdym PD-ku - w okolicach gniazd świec żarowych. Lwia większość właścicieli nic o tym nie wie ... dopóki nie nastąpi (spowodowane innymi czynnikami) "wydmuchanie" metalowej uszczelki pod głowicą. Wtedy kompletny "remont" czapy kosztuje nie mniej niż 3000 zł. - chociaż większość "poszkodowanych" w radosnej "tfurczości" kończy temat na planowaniu głowicy - co owszem - jest skuteczne - ale tylko do czasu ... . Pomińmy ten szczegół, że wiele z zakładów naprawiających głowice nawet nie potrafi ich prawidłowo zdiagnozować ... . No i widzisz Hugo - łatwo jest wykazać, że eksploatacja PDka 1,9 TDi wcale nie musi być tańsza od V6 ... . Ba - może być nawet droższa, jeśli z wymianą 4 pompek zechcemy wymienić "rozrząd" ... . Resztę scenariusza dopisuje tu życie - jednym auta jeżdżą bezawaryjnie np. na dystansie 400 tyś.km., a drugim pokazują rogi już po 100 tyś.km. ... ale to akurat niezależnie od typu silnika ... (V6 vs R4) ... . Moim zdaniem - najwyższa pora skończyć z mitami, że 1,9TDi w każdym przypadku jest tańsze i mniej awaryjne od V6 (2,5TDi), bo to poprostu nie jest prawda ... (od nastania ery PD-ków w rocznku modelowym 2000). Fakty wskazują, że Kolega yanon30 niczego nie pomylił, zaś tania eksploatacja TDi "skończyła się" na AFNach i AELach. PS: Naturalnie istnieje wiele sposobów na uczynienie eksploatacji znacznie tańszej niż ceny ASO - ale to również dotyczy zarówno PD-ków jak i V6-tek ... . Przewaga "współczesnych" 1,9 nad 2,5 sprowadza się wyłącznie do niższego zużycia paliwa. Jednak i tutaj oszczędności są iluzoryczne, ponieważ "dociśnięte do muru" AVF (PD 130PS) też potrafi zawirować w zbiorniku na równi z apetytem 2,5 V6 ... . O oczywistej radości z parametrów V6 chyba pisać nie muszę (i to już nie jest iluzja tylko wyraźna i kolosalna przewaga V6 nad 1,9 ... ) . Odpowiadając wprost na pytanie Autora topiku można powiedzieć, że "wielkiego wyboru" nie ma, ponieważ "celując" w rocznik od 2001 może wybierać "tylko" w wśród PD-ków lub V6-tek, bo innych diesli w tym czasie już nie montowano do A4. Na temat multitronika i różnic pomiędzy silnikami V6, których oznaczenia zaczynają się od literki "A" lub od literki "B" - najlepiej doczytać się w archiwum AKP (opcja "szukaj") . 1. Ile razy na tym forum padła kwestia: "Padły mi 4 PD", auto rzuciło palenie ? 2. Jaki jest koszt (poza ASO oczywiście) koszt 4 pompek do PD ? 3. Jaki jest koszt rozrządu do AJM/ATJ/AWX/AVF ? (poza ASO rzecz jasna). 4. Czy rozrząd (elementy) nie jest zbudowany identycznie jak u starszych braci serii "A" ? 5. Czy nakład pracy w B6 jest inny niż w przypadku B5`tek w których i tak trzeba wyjechać z całym przodem ? 6. Co do iluzorycznych różnic w spalaniu - rozumiem, że nie widzisz różnicy między średnim spalaniem R4 a V6 TDI ? Średnia <7 a średnia w okolicach 10 to nic ? Jeśli tak - weź pod but PD`ka i pociśnij go do oporu w mieście i to samo zrób z V6`ką. Odpowiedź na te pytania osłabi mocno twój atak na 1,9 PD. Rozumiem i szanuję twoje uwielbienie V6 TDI , ale osobiście uważam że przegiąłeś (w sensie technicznym). |
Autor: | KrzysiekR [ 05.mar.2008 17:46:03 ] |
Tytuł: | |
znowu który silnik mniej awaryjny.Właśnie wróciłem z lawetą z pod Torunia bo koledze juz chyba czwartemu padła pompa w 2,5TDI .Na Vagu informacja uszkodzony sterownik.Ja odradzam takie silniki znajomym bo mam już dość wyjadów i załatwiania mechanika do 2,5TDI. co do 1,9 TDi to miałem każdy rodzaj tego silnika 90KM,110KM,115KM,130KM i powiem ,że robiłem około 3tys km miesięcznie i jedyną rzeczą którą wymieniłem był zaworek N75 w 130KM(AWX)Koszty eksploatacji były tylko klocki hamulcowe,olej itp.drobne rzeczy.Te informacje są wzięte z życia a nie z różnych Forum.Problemem 1,9TDI PD i innych to jest tzw CHIP tuning(nieumiejętny oczywiście)To jest skutek pękania głowić i pompowtysków. |
Autor: | Piotruś [ 05.mar.2008 18:13:25 ] |
Tytuł: | |
KrzysiekR napisał(a): Te informacje są wzięte z życia a nie z różnych Forum. Sugerujesz, że coś sobie zmyśliłem i kłamię ? KrzysiekR napisał(a): Problemem 1,9TDI PD i innych to jest tzw CHIP tuning(nieumiejętny oczywiście)To jest skutek pękania głowić i pompowtysków.
Otóż podobno nie ... . Jak zgodnie twierdzą osoby naprawiające głowice - największym problemem PD-ków pozostaje fatalne (z termicznego punktu widzenia) - rozmieszczenie śrub mocujących głowicę do silnika. Innym, niewiele mniejszym problemem tych głowic jest fakt, że "zimne" paliwo płynie wprost wydrążonym kanałem w "środku" głowicy ... . Trzeci problem (również termiczny) jest taki, że tym głowicom wyraźnie nie służy "normalna" jazda bezpośrednio po rozruchu (na to częśto nie zwracają uwagi właściciele nawet najlepiej utrzymanych samochodów, szczególnie w DE - gdzie chwilę pracujący silnik "na jałowym" - wzbudza dziką wściekłość sąsiadów) . Tak twierdzą fachowcy, ja - na podstawie własnych obserwacji - skłaniam się do ich "wersji" - ale moja opinia nie ma tu nic do rzeczy ... . Fakty i tak pozostają faktami ... . Szczerze mówiąc - jakoś trudno mi znaleźć racjonalne uzasadnie tego, że nawet druciarski tuning mógłby powodować pękanie głowic pomiędzy świecą żarową a gniazdem pompki ... . Wypalone zawory, podziurawione tłoki - owszem, to może być skutek złego tuningu ale nic innego (IMO) ... . |
Autor: | KrzysiekR [ 05.mar.2008 18:37:00 ] |
Tytuł: | |
Piotruś napisał(a): KrzysiekR napisał(a): Te informacje są wzięte z życia a nie z różnych Forum.
Sugerujesz, że coś sobie zmyśliłem i kłamię ? Nic nie sugeruje.Pisałem o swoich przeżyciach z 1,9TDI. Przyznam sie ,że mnie zaskoczyły te informacje co napisałeś.Kolega prowadzi Bosch Service i sie z ww usterkami nie spotkaliśmy.Musze przyznać ,że z trzy razy widziałem peknięty tłok w 1.9 TDI AFN i 1,9TDI AUY 2 razy.Ale już nic nie piszę o 2,5TDI ![]() |
Autor: | Piotruś [ 05.mar.2008 19:25:29 ] |
Tytuł: | |
Cieszę się Basket, że reedytowałeś mojego posta w całości - tym sposobem więcej osób pozyska możliwość doczytania szczegółów pominiętych podczas lektury oryginału ... ![]() Oczywiście niczego nie przemycam, a jak zwykle w naszych dyskusjach i "dyskusjach" - ja opieram się na osobistych doświadczeniach (a nawet DOKUMENTACH)- Ty budujesz szklany domek na wodzie korzystając tylko i wyłącznie z zasłyszanych opinii. Szkoda - po całej aferze z Twoim "prawieziomalem" i wymianie poglądów na "klubowym" - liczyłem na rozmowę popartą bardziej wiarygodną statystyką niż re(we)lacje zasłyszane od bliżej nieokreślonych znajomych ... . Jak to jest Baskecik - bo trochę się pogubiłem ![]() ![]() ![]() To zakrawa na demoagogię i uniemożliwia jakikolwiek dialog - gdybyś nie wiedział ... . No nic - trudno ![]() Niemniej - zwróć uwagę na jedno - ja nie dowodzę, że R4 jest złe/gorsze od V6 (czy odwrotnie). Uważam, że oba mają swoje + i - - co obiektywnie wykazałem, więc nie sugeruj mi "kontrabandy", bo to brzydka manipulacja i zero merytoryki ... . Aha ... . Baskecior napisał(a): Nie podałeś konkretnie ilu userom forów Marka, Tory, AKP, A4, AC, SR, forum Golfa wysypały się pompki.
Czytam uważnie te fora ale nie doczytałem się takich przypadków. Z całym szacunkiem Basket ale słabo czytasz albo udajesz ślepca ... . Nie wiem po co - przecież każdy może wejść na wwym. forum i sprawdzić kto z nas mówi prawdę ... ![]() Słowa kluczowe: pompowtrysk, pompowtryskiwacz ... . |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |