.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 00:30:31

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Gremlin wita i o porady pyta
PostNapisane: 01.mar.2008 21:01:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2008 20:25:06
Posty: 12
Witam na imię mam Tomek. Wpisałem się na forum bo ostatnio zachorowałem na audi A6 i tylko i wyłącznie kombi.
w tego co tu widzę większość z was(poprawcie jeśli się mylę) ma bryki C5 i wyżej mnie zaś interesuje C4 z rocznika '95-'96, co do silnika to 85% przekonania mam do 2,5 TDI 140 KM a reszta mnie skłania do 1,9 TDI, jeśli możecie to napiszcie cośo słabszej wersji 2,5 TDI. ńie ukrywam, że z racji miejsca mojego zamieszkania bardzo zależy mi na quattro.
od chodź by coś takiego

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4361648

Prosił bym obecnych i byłych posiadaczy takiego samochodziku o jakieś rady opinie i ogólnie o przybliżenie mi tego samochodu, zarówno 1,9 jak i 2,5 litrówek.


a i najważniejsze obowiązkowo manual, tylko nie wiem czy 5 czy 6 biegów.

Pozdrawiam.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2008 21:35:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sie.2005 09:53:51
Posty: 489
Lokalizacja: Krosno/Jasło
wlasciwie sam odpowiedziales sobie na pytania
my mozemy Cie utwierdzić w dobrym wyborze ;)
Tak szukaj 2.5 AEL quattro - 1.9 jest do tej budy za słaby

_________________
100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
Octavia 2 FL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2008 21:43:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2008 20:25:06
Posty: 12
adamusek napisał(a):
wlasciwie sam odpowiedziales sobie na pytania
my mozemy Cie utwierdzić w dobrym wyborze ;)
Tak szukaj 2.5 AEL quattro - 1.9 jest do tej budy za słaby


a więc 2,5 TDI 140 koników to optimum, a myślicie ,że jak kupię taką bryczkę z przebiegiem 200 000 - 230 000 to jeszcze się na chwile po cieszę bez większych inwestycji w silnik???

a i czy lepiej szukać w kraju czy u naszych zachodnich sąsiadów?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2008 21:48:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2007 10:22:38
Posty: 313
Lokalizacja: Bolesławiec
gremlintz napisał(a):
a więc 2,5 TDI 140 koników to optimum, a myślicie ,że jak kupię taką bryczkę z przebiegiem 200 000 - 230 000 to jeszcze się na chwile po cieszę bez większych inwestycji w silnik???


raczej juz chyba malo jest c4 z takim przebiegiem w dieslu :)
musisz liczyc raczej od 250tys wzwyz


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2008 21:52:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2008 20:25:06
Posty: 12
Sander napisał(a):
raczej juz chyba malo jest c4 z takim przebiegiem w dieslu :)
musisz liczyc raczej od 250tys wzwyz


czyli co lepiej zaryć w kieszeń głębiej i poszukać C5 z jakimś przebiegiem ok200 000?? w C5 jest ten sam silnik co w C4 czyli 2,5 140 km??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2008 21:55:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2007 10:22:38
Posty: 313
Lokalizacja: Bolesławiec
nie kolego nie musisz zaryc w kieszen
w c5 sa juz v6 czyli jak wiadomo "silnik specjalnej troski"
szukaj c4 nawet jak bedzie mialo 300 tys i wiecej i bedzie w dobrym stanie to mozesz smialo brac :)
to sa niestety auta, ktore nie stoja caly dzien w garazu jak to sie wielu Polakom wydaje :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2008 22:00:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.cze.2004 22:06:22
Posty: 847
Lokalizacja: Śląsk
Auto: RS6 Avant C5 MTM
gremlintz napisał(a):
Sander napisał(a):
raczej juz chyba malo jest c4 z takim przebiegiem w dieslu :)
musisz liczyc raczej od 250tys wzwyz


czyli co lepiej zaryć w kieszeń głębiej i poszukać C5 z jakimś przebiegiem ok200 000?? w C5 jest ten sam silnik co w C4 czyli 2,5 140 km??


żeby to miało sens to musialbyś nie tyle zaryć co się przekopać na drugą stronę kieszeni.

2,5 TDI w C4 to rzędowe 5 cylindrów bardzo niezawodna i wierna konstrukcja.
2,5 TDI w C5 to silnik V6 niestety w modelach z pierwszych lat awaryjna konstrukcja mająca kilka standardowych słabych punktów niestety drogich, takich jak pompa wtryskowa, wałki rozrządu, czy odma.

Jeśli chesz niezawodnego disla w C4 to poszukaj utrzymanego medelu bedzie droższy pewnie od standardowej ceny ale czasem warto dać więcej.
C5 hmm to troszke loteria możesz kupić silnik po wymianie tych mankamentów i wówczas troche pośmigasz ale jeśli trafisz na kończący się właśnie motor (czytaj wałki) to kilka tysiecy nie twoje dobra strona tego wydatku to taka że potem znowu 150-200K zrobisz zanim ponownie sie rozsypie. To samo tyczy sie pozostałych niedociągnieć Audi w tym silniku.

Silniki z poprawionymi mankamentami były dostępne chyba już od roku 2000 ale tu niech sie TDI maniacy wypowiedzą.

_________________
Audi 80 (B4) 2,6 quattro Avant - 2004->2009 :(, VW Golf III GTD 1.9 - 2006->2007, Audi A8 (D2) 4,2 quattro 2007->2011,
Chrysler Grand Voyager 3,8L AWD 2009->2011, Opel Omega 3,2 V6 kombi 2011->2012
----------------------------------------------------------------
Opel Zafira 1,8 16V + LPG 2011->jest
Triumph Rocket III Roadster blue haze + tuning 2011->jest
Audi RS6 Avant Black Edition (C5) 2013->jest
Dodge RAM van 2001 3,9L + LPG 2014->jest
----------------------------------------------------------------
Obrazek Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2008 22:01:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2008 20:25:06
Posty: 12
Sander no to mnie ucieszyłeś właśnie tak czytałem o tych V6 i nic dobrego nie znalazłem, a za to poczciwe AEL lata bez większych problemów.

Sam miedzy innymi zdecydowałem się na to auto bo nie mam zamiaru go wstawić do garażu i na niego patrzeć, a A6 jak dla mnie to super wygodne auto. a polecasz quattro czy lepiej sobie odpuścić i bez kupić?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2008 22:07:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2008 20:25:06
Posty: 12
a ty Esperak jesteś zwolennikiem benzyny ?? widzę, żę wiedza Twoja w porównaniu do mojej jest ogromna więc powiedz mi coś o quattro czy napęd przysparza jakiś kłopotów finansowych?? czy lepiej tradycyjnie na 2 koła?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2008 22:11:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.gru.2007 10:22:38
Posty: 313
Lokalizacja: Bolesławiec
gremlintz napisał(a):
Sam miedzy innymi zdecydowałem się na to auto bo nie mam zamiaru go wstawić do garażu i na niego patrzeć, a A6 jak dla mnie to super wygodne auto. a polecasz quattro czy lepiej sobie odpuścić i bez kupić?


z tym garazem to mi chodzilo o to, ze one duzo jezdza :)
a nie, ze stoja z powodu czestych usterek :d

oczywiscie jesli pozwalaja Ci na to fundusze to szukaj quattro ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2008 22:22:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2008 20:25:06
Posty: 12
a powiedzcie mi czy w audziankach jest coś takiego jak blokada tylnego mostu???


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2008 23:01:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 15:22:51
Posty: 254
Lokalizacja: warszawa
jest szpera ale ona działa do bardzo małej prędkości, jedyna wada napędu quattro to koszty utrzymania tylnego zawieszenia ;) reszta to przyjemność z jazdy i ciut większe spalanie i gorsze przyspieszenie :)

_________________
było b3 JN 1.8S
było b4 1Z tdi
jest b5 AJM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2008 23:17:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2008 20:25:06
Posty: 12
Fazi1111 napisał(a):
jest szpera ale ona działa do bardzo małej prędkości, jedyna wada napędu quattro to koszty utrzymania tylnego zawieszenia ;) reszta to przyjemność z jazdy i ciut większe spalanie i gorsze przyspieszenie :)


hehe czyli te wady to nie wady, a u mnie w górach quattro się na pewno nie będzie nudzić szczególnie zimą.

eh czyli obiekt poszukiwań określony:
Audi A6 C4, 1996 rok, silnik 2,5 TDI 140 km (AEL) QUATTRO
:laola:

na co szczególnie zwracać uwagę podczas kupna takiego samochodu??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2008 02:38:12 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
Polecam zabrac ze sobą kogoś z VAGiem i wykonac kilka logów. To pomoże ocenic stan silnika i jego osprzętu.
W naszym gronie są przypadki przebiegu grubo ponad 500 tyś i auta jeżdżą bez wiekszych problemów.

O koszty i awaryjnosc quattro sie nie martw, bo ich nie ma :)
Ktoś napisał, że Q ma gorsze przyspieszenie... te katalogowe 0.1 sekundy różnicy odrobisz chudnąc kilka kilo lub wywalając zapas na upartego ;) :):
Warto po kupnie wymienic olej w moście (ok.30zł/litr x2 - jeśli źle pamiętam, to prosze mnie poprawic).
Przy kupnie zwracaj uwage na to samo, jak przy każdym innym aucie. Wypadkowosc, wycieki, zawiecha - jak wszędzie...

EDIT: Uzupełnij jeszcze profil. Równolegle masz podobny wątek www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=74151 .Moda na AEL`e nie przemija :peace: , ceny sę trzymają, a na allegro wybór jest niewielki - 300 aut vs. 2200 w budzie C5

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2008 09:19:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2008 20:25:06
Posty: 12
Właśnie widzę, że wybrałem sobie autko które wcale nie jest od tak dostępne, ale mi przede wszystkim chodzi o to by był quattro i AEL silnik. bo jak nie będę miał skóry to się nie zmartwię, przecież welurowe fotele też są chyba podgrzewane???? dla mnie najważniejsze to silniczek i układ napędowy.

kurcze chyba poszukam czegoś za naszą zachodnią granica, nie wiecie jak z tymi samochodami np w Niemczech????


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2008 11:46:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.mar.2008 20:25:06
Posty: 12
co o tym myślicie?
http://moto.allegro.pl/item318628631_audi_a6_2_5_tdi_140ps_quatro_zadbana_i_tania.html


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2008 11:52:38 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sie.2003 20:48:56
Posty: 2300
Lokalizacja: CRACOVI
Jak ona jest zadbana to moja jest Nówka z fabryki
Uważaj bo ci adamusek podkupi :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2008 12:17:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.mar.2007 00:31:33
Posty: 155
Lokalizacja: Warszawa/Ursynów
adamusek napisał(a):
wlasciwie sam odpowiedziales sobie na pytania
my mozemy Cie utwierdzić w dobrym wyborze ;)
Tak szukaj 2.5 AEL quattro - 1.9 jest do tej budy za słaby


kolego Adamusek nie zgodzę sie z Toba ze za słaby. Co to wg Ciebie znaczy słaby???
jedyna wada jaka ma silnik 1.9 to jest to ze nie ma go w kombinacji z Q.
A do tego 1.9 jak jest szostka (310 Nm) to uważam ze lux auto, ekonomiczne, bezawaryjne.
i to tyle ode mnie

_________________
Audi 80 B4 1,9 TDI 1Z `94 niezniszczalne
Audi A6 Avant 1,9 TDI AWX `04
[URL=http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d97cbfb9e04eedf8.html][img]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2008 12:28:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.wrz.2005 11:57:51
Posty: 1859
Lokalizacja: Wrocław
Auto: noo... ford :]
rzeziu napisał(a):
A do tego 1.9 jak jest szostka (310 Nm) to uważam ze lux auto, ekonomiczne, bezawaryjne.
i to tyle ode mnie


Kolega zapewne masz na myśli silnik z budy C5 130 ps jaką sam posiadasz.

W tym temacie jest mowa o a6 c4 (produkcja 94-97). Tutaj występował silnik 1.9 o oznaczeniu 1Z mający 90 koni i 202 Nm, co czyni go autem dobrym na taxi i dla ludzi, którzy preferują spokojną jazdę bez częstego wyprzedzania.

Super ekonomiczny w tej budzie nie jest, bo do rozbujania auta trzeba go troszkę cisnąc - co odbija się na spalaniu...

_________________
100 C4 2.0 2004-2007, 80 B3 1.8, 90 q NG
A6 C4 2,5 AEL Quattro 2007-2008 ;(
S6 PLUS C4 4.2 V8 2008-2012
JEST: F Explorer, A8 D2 i 80 B4
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2008 12:48:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.sie.2003 20:48:56
Posty: 2300
Lokalizacja: CRACOVI
toms001 napisał(a):
rzeziu napisał(a):
A do tego 1.9 jak jest szostka (310 Nm) to uważam ze lux auto, ekonomiczne, bezawaryjne.
i to tyle ode mnie


Kolega zapewne masz na myśli silnik z budy C5 130 ps jaką sam posiadasz.

W tym temacie jest mowa o a6 c4 (produkcja 94-97). Tutaj występował silnik 1.9 o oznaczeniu 1Z mający 90 koni i 202 Nm, co czyni go autem dobrym na taxi i dla ludzi, którzy preferują spokojną jazdę bez częstego wyprzedzania.

Super ekonomiczny w tej budzie nie jest, bo do rozbujania auta trzeba go troszkę cisnąc - co odbija się na spalaniu...


I nie ma w specyfikacj z quattro HOWG :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 43 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: