.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Gremlin wita i o porady pyta https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=74168 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | gremlintz [ 01.mar.2008 21:01:46 ] |
Tytuł: | Gremlin wita i o porady pyta |
Witam na imię mam Tomek. Wpisałem się na forum bo ostatnio zachorowałem na audi A6 i tylko i wyłącznie kombi. w tego co tu widzę większość z was(poprawcie jeśli się mylę) ma bryki C5 i wyżej mnie zaś interesuje C4 z rocznika '95-'96, co do silnika to 85% przekonania mam do 2,5 TDI 140 KM a reszta mnie skłania do 1,9 TDI, jeśli możecie to napiszcie cośo słabszej wersji 2,5 TDI. ńie ukrywam, że z racji miejsca mojego zamieszkania bardzo zależy mi na quattro. od chodź by coś takiego http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4361648 Prosił bym obecnych i byłych posiadaczy takiego samochodziku o jakieś rady opinie i ogólnie o przybliżenie mi tego samochodu, zarówno 1,9 jak i 2,5 litrówek. a i najważniejsze obowiązkowo manual, tylko nie wiem czy 5 czy 6 biegów. Pozdrawiam. |
Autor: | adamusek [ 01.mar.2008 21:35:40 ] |
Tytuł: | |
wlasciwie sam odpowiedziales sobie na pytania my mozemy Cie utwierdzić w dobrym wyborze ![]() Tak szukaj 2.5 AEL quattro - 1.9 jest do tej budy za słaby |
Autor: | gremlintz [ 01.mar.2008 21:43:00 ] |
Tytuł: | |
adamusek napisał(a): wlasciwie sam odpowiedziales sobie na pytania
my mozemy Cie utwierdzić w dobrym wyborze ![]() Tak szukaj 2.5 AEL quattro - 1.9 jest do tej budy za słaby a więc 2,5 TDI 140 koników to optimum, a myślicie ,że jak kupię taką bryczkę z przebiegiem 200 000 - 230 000 to jeszcze się na chwile po cieszę bez większych inwestycji w silnik??? a i czy lepiej szukać w kraju czy u naszych zachodnich sąsiadów? |
Autor: | Sander [ 01.mar.2008 21:48:15 ] |
Tytuł: | |
gremlintz napisał(a): a więc 2,5 TDI 140 koników to optimum, a myślicie ,że jak kupię taką bryczkę z przebiegiem 200 000 - 230 000 to jeszcze się na chwile po cieszę bez większych inwestycji w silnik???
raczej juz chyba malo jest c4 z takim przebiegiem w dieslu ![]() musisz liczyc raczej od 250tys wzwyz |
Autor: | gremlintz [ 01.mar.2008 21:52:07 ] |
Tytuł: | |
Sander napisał(a): raczej juz chyba malo jest c4 z takim przebiegiem w dieslu
![]() musisz liczyc raczej od 250tys wzwyz czyli co lepiej zaryć w kieszeń głębiej i poszukać C5 z jakimś przebiegiem ok200 000?? w C5 jest ten sam silnik co w C4 czyli 2,5 140 km?? |
Autor: | Sander [ 01.mar.2008 21:55:49 ] |
Tytuł: | |
nie kolego nie musisz zaryc w kieszen w c5 sa juz v6 czyli jak wiadomo "silnik specjalnej troski" szukaj c4 nawet jak bedzie mialo 300 tys i wiecej i bedzie w dobrym stanie to mozesz smialo brac ![]() to sa niestety auta, ktore nie stoja caly dzien w garazu jak to sie wielu Polakom wydaje ![]() |
Autor: | Esperak [ 01.mar.2008 22:00:58 ] |
Tytuł: | |
gremlintz napisał(a): Sander napisał(a): raczej juz chyba malo jest c4 z takim przebiegiem w dieslu ![]() musisz liczyc raczej od 250tys wzwyz czyli co lepiej zaryć w kieszeń głębiej i poszukać C5 z jakimś przebiegiem ok200 000?? w C5 jest ten sam silnik co w C4 czyli 2,5 140 km?? żeby to miało sens to musialbyś nie tyle zaryć co się przekopać na drugą stronę kieszeni. 2,5 TDI w C4 to rzędowe 5 cylindrów bardzo niezawodna i wierna konstrukcja. 2,5 TDI w C5 to silnik V6 niestety w modelach z pierwszych lat awaryjna konstrukcja mająca kilka standardowych słabych punktów niestety drogich, takich jak pompa wtryskowa, wałki rozrządu, czy odma. Jeśli chesz niezawodnego disla w C4 to poszukaj utrzymanego medelu bedzie droższy pewnie od standardowej ceny ale czasem warto dać więcej. C5 hmm to troszke loteria możesz kupić silnik po wymianie tych mankamentów i wówczas troche pośmigasz ale jeśli trafisz na kończący się właśnie motor (czytaj wałki) to kilka tysiecy nie twoje dobra strona tego wydatku to taka że potem znowu 150-200K zrobisz zanim ponownie sie rozsypie. To samo tyczy sie pozostałych niedociągnieć Audi w tym silniku. Silniki z poprawionymi mankamentami były dostępne chyba już od roku 2000 ale tu niech sie TDI maniacy wypowiedzą. |
Autor: | gremlintz [ 01.mar.2008 22:01:49 ] |
Tytuł: | |
Sander no to mnie ucieszyłeś właśnie tak czytałem o tych V6 i nic dobrego nie znalazłem, a za to poczciwe AEL lata bez większych problemów. Sam miedzy innymi zdecydowałem się na to auto bo nie mam zamiaru go wstawić do garażu i na niego patrzeć, a A6 jak dla mnie to super wygodne auto. a polecasz quattro czy lepiej sobie odpuścić i bez kupić? |
Autor: | gremlintz [ 01.mar.2008 22:07:25 ] |
Tytuł: | |
a ty Esperak jesteś zwolennikiem benzyny ?? widzę, żę wiedza Twoja w porównaniu do mojej jest ogromna więc powiedz mi coś o quattro czy napęd przysparza jakiś kłopotów finansowych?? czy lepiej tradycyjnie na 2 koła? |
Autor: | Sander [ 01.mar.2008 22:11:48 ] |
Tytuł: | |
gremlintz napisał(a): Sam miedzy innymi zdecydowałem się na to auto bo nie mam zamiaru go wstawić do garażu i na niego patrzeć, a A6 jak dla mnie to super wygodne auto. a polecasz quattro czy lepiej sobie odpuścić i bez kupić?
z tym garazem to mi chodzilo o to, ze one duzo jezdza ![]() a nie, ze stoja z powodu czestych usterek ![]() oczywiscie jesli pozwalaja Ci na to fundusze to szukaj quattro ![]() |
Autor: | gremlintz [ 01.mar.2008 22:22:59 ] |
Tytuł: | |
a powiedzcie mi czy w audziankach jest coś takiego jak blokada tylnego mostu??? |
Autor: | Fazi1111 [ 01.mar.2008 23:01:08 ] |
Tytuł: | |
jest szpera ale ona działa do bardzo małej prędkości, jedyna wada napędu quattro to koszty utrzymania tylnego zawieszenia ![]() ![]() |
Autor: | gremlintz [ 01.mar.2008 23:17:07 ] |
Tytuł: | |
Fazi1111 napisał(a): jest szpera ale ona działa do bardzo małej prędkości, jedyna wada napędu quattro to koszty utrzymania tylnego zawieszenia
![]() ![]() hehe czyli te wady to nie wady, a u mnie w górach quattro się na pewno nie będzie nudzić szczególnie zimą. eh czyli obiekt poszukiwań określony: Audi A6 C4, 1996 rok, silnik 2,5 TDI 140 km (AEL) QUATTRO ![]() na co szczególnie zwracać uwagę podczas kupna takiego samochodu?? |
Autor: | toms001 [ 02.mar.2008 02:38:12 ] |
Tytuł: | |
Polecam zabrac ze sobą kogoś z VAGiem i wykonac kilka logów. To pomoże ocenic stan silnika i jego osprzętu. W naszym gronie są przypadki przebiegu grubo ponad 500 tyś i auta jeżdżą bez wiekszych problemów. O koszty i awaryjnosc quattro sie nie martw, bo ich nie ma ![]() Ktoś napisał, że Q ma gorsze przyspieszenie... te katalogowe 0.1 sekundy różnicy odrobisz chudnąc kilka kilo lub wywalając zapas na upartego ![]() ![]() Warto po kupnie wymienic olej w moście (ok.30zł/litr x2 - jeśli źle pamiętam, to prosze mnie poprawic). Przy kupnie zwracaj uwage na to samo, jak przy każdym innym aucie. Wypadkowosc, wycieki, zawiecha - jak wszędzie... EDIT: Uzupełnij jeszcze profil. Równolegle masz podobny wątek www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=74151 .Moda na AEL`e nie przemija ![]() |
Autor: | gremlintz [ 02.mar.2008 09:19:01 ] |
Tytuł: | |
Właśnie widzę, że wybrałem sobie autko które wcale nie jest od tak dostępne, ale mi przede wszystkim chodzi o to by był quattro i AEL silnik. bo jak nie będę miał skóry to się nie zmartwię, przecież welurowe fotele też są chyba podgrzewane???? dla mnie najważniejsze to silniczek i układ napędowy. kurcze chyba poszukam czegoś za naszą zachodnią granica, nie wiecie jak z tymi samochodami np w Niemczech???? |
Autor: | gremlintz [ 02.mar.2008 11:46:39 ] |
Tytuł: | |
co o tym myślicie? http://moto.allegro.pl/item318628631_audi_a6_2_5_tdi_140ps_quatro_zadbana_i_tania.html |
Autor: | audik [ 02.mar.2008 11:52:38 ] |
Tytuł: | |
Jak ona jest zadbana to moja jest Nówka z fabryki Uważaj bo ci adamusek podkupi ![]() |
Autor: | rzeziu [ 02.mar.2008 12:17:50 ] |
Tytuł: | |
adamusek napisał(a): wlasciwie sam odpowiedziales sobie na pytania
my mozemy Cie utwierdzić w dobrym wyborze ![]() Tak szukaj 2.5 AEL quattro - 1.9 jest do tej budy za słaby kolego Adamusek nie zgodzę sie z Toba ze za słaby. Co to wg Ciebie znaczy słaby??? jedyna wada jaka ma silnik 1.9 to jest to ze nie ma go w kombinacji z Q. A do tego 1.9 jak jest szostka (310 Nm) to uważam ze lux auto, ekonomiczne, bezawaryjne. i to tyle ode mnie |
Autor: | toms001 [ 02.mar.2008 12:28:08 ] |
Tytuł: | |
rzeziu napisał(a): A do tego 1.9 jak jest szostka (310 Nm) to uważam ze lux auto, ekonomiczne, bezawaryjne.
i to tyle ode mnie Kolega zapewne masz na myśli silnik z budy C5 130 ps jaką sam posiadasz. W tym temacie jest mowa o a6 c4 (produkcja 94-97). Tutaj występował silnik 1.9 o oznaczeniu 1Z mający 90 koni i 202 Nm, co czyni go autem dobrym na taxi i dla ludzi, którzy preferują spokojną jazdę bez częstego wyprzedzania. Super ekonomiczny w tej budzie nie jest, bo do rozbujania auta trzeba go troszkę cisnąc - co odbija się na spalaniu... |
Autor: | audik [ 02.mar.2008 12:48:17 ] |
Tytuł: | |
toms001 napisał(a): rzeziu napisał(a): A do tego 1.9 jak jest szostka (310 Nm) to uważam ze lux auto, ekonomiczne, bezawaryjne. i to tyle ode mnie Kolega zapewne masz na myśli silnik z budy C5 130 ps jaką sam posiadasz. W tym temacie jest mowa o a6 c4 (produkcja 94-97). Tutaj występował silnik 1.9 o oznaczeniu 1Z mający 90 koni i 202 Nm, co czyni go autem dobrym na taxi i dla ludzi, którzy preferują spokojną jazdę bez częstego wyprzedzania. Super ekonomiczny w tej budzie nie jest, bo do rozbujania auta trzeba go troszkę cisnąc - co odbija się na spalaniu... I nie ma w specyfikacj z quattro HOWG ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |