.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Gremlin wita i o porady pyta
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=74168
Strona 1 z 2

Autor:  gremlintz [ 01.mar.2008 21:01:46 ]
Tytuł:  Gremlin wita i o porady pyta

Witam na imię mam Tomek. Wpisałem się na forum bo ostatnio zachorowałem na audi A6 i tylko i wyłącznie kombi.
w tego co tu widzę większość z was(poprawcie jeśli się mylę) ma bryki C5 i wyżej mnie zaś interesuje C4 z rocznika '95-'96, co do silnika to 85% przekonania mam do 2,5 TDI 140 KM a reszta mnie skłania do 1,9 TDI, jeśli możecie to napiszcie cośo słabszej wersji 2,5 TDI. ńie ukrywam, że z racji miejsca mojego zamieszkania bardzo zależy mi na quattro.
od chodź by coś takiego

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4361648

Prosił bym obecnych i byłych posiadaczy takiego samochodziku o jakieś rady opinie i ogólnie o przybliżenie mi tego samochodu, zarówno 1,9 jak i 2,5 litrówek.


a i najważniejsze obowiązkowo manual, tylko nie wiem czy 5 czy 6 biegów.

Pozdrawiam.

Autor:  adamusek [ 01.mar.2008 21:35:40 ]
Tytuł: 

wlasciwie sam odpowiedziales sobie na pytania
my mozemy Cie utwierdzić w dobrym wyborze ;)
Tak szukaj 2.5 AEL quattro - 1.9 jest do tej budy za słaby

Autor:  gremlintz [ 01.mar.2008 21:43:00 ]
Tytuł: 

adamusek napisał(a):
wlasciwie sam odpowiedziales sobie na pytania
my mozemy Cie utwierdzić w dobrym wyborze ;)
Tak szukaj 2.5 AEL quattro - 1.9 jest do tej budy za słaby


a więc 2,5 TDI 140 koników to optimum, a myślicie ,że jak kupię taką bryczkę z przebiegiem 200 000 - 230 000 to jeszcze się na chwile po cieszę bez większych inwestycji w silnik???

a i czy lepiej szukać w kraju czy u naszych zachodnich sąsiadów?

Autor:  Sander [ 01.mar.2008 21:48:15 ]
Tytuł: 

gremlintz napisał(a):
a więc 2,5 TDI 140 koników to optimum, a myślicie ,że jak kupię taką bryczkę z przebiegiem 200 000 - 230 000 to jeszcze się na chwile po cieszę bez większych inwestycji w silnik???


raczej juz chyba malo jest c4 z takim przebiegiem w dieslu :)
musisz liczyc raczej od 250tys wzwyz

Autor:  gremlintz [ 01.mar.2008 21:52:07 ]
Tytuł: 

Sander napisał(a):
raczej juz chyba malo jest c4 z takim przebiegiem w dieslu :)
musisz liczyc raczej od 250tys wzwyz


czyli co lepiej zaryć w kieszeń głębiej i poszukać C5 z jakimś przebiegiem ok200 000?? w C5 jest ten sam silnik co w C4 czyli 2,5 140 km??

Autor:  Sander [ 01.mar.2008 21:55:49 ]
Tytuł: 

nie kolego nie musisz zaryc w kieszen
w c5 sa juz v6 czyli jak wiadomo "silnik specjalnej troski"
szukaj c4 nawet jak bedzie mialo 300 tys i wiecej i bedzie w dobrym stanie to mozesz smialo brac :)
to sa niestety auta, ktore nie stoja caly dzien w garazu jak to sie wielu Polakom wydaje :P

Autor:  Esperak [ 01.mar.2008 22:00:58 ]
Tytuł: 

gremlintz napisał(a):
Sander napisał(a):
raczej juz chyba malo jest c4 z takim przebiegiem w dieslu :)
musisz liczyc raczej od 250tys wzwyz


czyli co lepiej zaryć w kieszeń głębiej i poszukać C5 z jakimś przebiegiem ok200 000?? w C5 jest ten sam silnik co w C4 czyli 2,5 140 km??


żeby to miało sens to musialbyś nie tyle zaryć co się przekopać na drugą stronę kieszeni.

2,5 TDI w C4 to rzędowe 5 cylindrów bardzo niezawodna i wierna konstrukcja.
2,5 TDI w C5 to silnik V6 niestety w modelach z pierwszych lat awaryjna konstrukcja mająca kilka standardowych słabych punktów niestety drogich, takich jak pompa wtryskowa, wałki rozrządu, czy odma.

Jeśli chesz niezawodnego disla w C4 to poszukaj utrzymanego medelu bedzie droższy pewnie od standardowej ceny ale czasem warto dać więcej.
C5 hmm to troszke loteria możesz kupić silnik po wymianie tych mankamentów i wówczas troche pośmigasz ale jeśli trafisz na kończący się właśnie motor (czytaj wałki) to kilka tysiecy nie twoje dobra strona tego wydatku to taka że potem znowu 150-200K zrobisz zanim ponownie sie rozsypie. To samo tyczy sie pozostałych niedociągnieć Audi w tym silniku.

Silniki z poprawionymi mankamentami były dostępne chyba już od roku 2000 ale tu niech sie TDI maniacy wypowiedzą.

Autor:  gremlintz [ 01.mar.2008 22:01:49 ]
Tytuł: 

Sander no to mnie ucieszyłeś właśnie tak czytałem o tych V6 i nic dobrego nie znalazłem, a za to poczciwe AEL lata bez większych problemów.

Sam miedzy innymi zdecydowałem się na to auto bo nie mam zamiaru go wstawić do garażu i na niego patrzeć, a A6 jak dla mnie to super wygodne auto. a polecasz quattro czy lepiej sobie odpuścić i bez kupić?

Autor:  gremlintz [ 01.mar.2008 22:07:25 ]
Tytuł: 

a ty Esperak jesteś zwolennikiem benzyny ?? widzę, żę wiedza Twoja w porównaniu do mojej jest ogromna więc powiedz mi coś o quattro czy napęd przysparza jakiś kłopotów finansowych?? czy lepiej tradycyjnie na 2 koła?

Autor:  Sander [ 01.mar.2008 22:11:48 ]
Tytuł: 

gremlintz napisał(a):
Sam miedzy innymi zdecydowałem się na to auto bo nie mam zamiaru go wstawić do garażu i na niego patrzeć, a A6 jak dla mnie to super wygodne auto. a polecasz quattro czy lepiej sobie odpuścić i bez kupić?


z tym garazem to mi chodzilo o to, ze one duzo jezdza :)
a nie, ze stoja z powodu czestych usterek :d

oczywiscie jesli pozwalaja Ci na to fundusze to szukaj quattro ;)

Autor:  gremlintz [ 01.mar.2008 22:22:59 ]
Tytuł: 

a powiedzcie mi czy w audziankach jest coś takiego jak blokada tylnego mostu???

Autor:  Fazi1111 [ 01.mar.2008 23:01:08 ]
Tytuł: 

jest szpera ale ona działa do bardzo małej prędkości, jedyna wada napędu quattro to koszty utrzymania tylnego zawieszenia ;) reszta to przyjemność z jazdy i ciut większe spalanie i gorsze przyspieszenie :)

Autor:  gremlintz [ 01.mar.2008 23:17:07 ]
Tytuł: 

Fazi1111 napisał(a):
jest szpera ale ona działa do bardzo małej prędkości, jedyna wada napędu quattro to koszty utrzymania tylnego zawieszenia ;) reszta to przyjemność z jazdy i ciut większe spalanie i gorsze przyspieszenie :)


hehe czyli te wady to nie wady, a u mnie w górach quattro się na pewno nie będzie nudzić szczególnie zimą.

eh czyli obiekt poszukiwań określony:
Audi A6 C4, 1996 rok, silnik 2,5 TDI 140 km (AEL) QUATTRO
:laola:

na co szczególnie zwracać uwagę podczas kupna takiego samochodu??

Autor:  toms001 [ 02.mar.2008 02:38:12 ]
Tytuł: 

Polecam zabrac ze sobą kogoś z VAGiem i wykonac kilka logów. To pomoże ocenic stan silnika i jego osprzętu.
W naszym gronie są przypadki przebiegu grubo ponad 500 tyś i auta jeżdżą bez wiekszych problemów.

O koszty i awaryjnosc quattro sie nie martw, bo ich nie ma :)
Ktoś napisał, że Q ma gorsze przyspieszenie... te katalogowe 0.1 sekundy różnicy odrobisz chudnąc kilka kilo lub wywalając zapas na upartego ;) :):
Warto po kupnie wymienic olej w moście (ok.30zł/litr x2 - jeśli źle pamiętam, to prosze mnie poprawic).
Przy kupnie zwracaj uwage na to samo, jak przy każdym innym aucie. Wypadkowosc, wycieki, zawiecha - jak wszędzie...

EDIT: Uzupełnij jeszcze profil. Równolegle masz podobny wątek www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=74151 .Moda na AEL`e nie przemija :peace: , ceny sę trzymają, a na allegro wybór jest niewielki - 300 aut vs. 2200 w budzie C5

Autor:  gremlintz [ 02.mar.2008 09:19:01 ]
Tytuł: 

Właśnie widzę, że wybrałem sobie autko które wcale nie jest od tak dostępne, ale mi przede wszystkim chodzi o to by był quattro i AEL silnik. bo jak nie będę miał skóry to się nie zmartwię, przecież welurowe fotele też są chyba podgrzewane???? dla mnie najważniejsze to silniczek i układ napędowy.

kurcze chyba poszukam czegoś za naszą zachodnią granica, nie wiecie jak z tymi samochodami np w Niemczech????

Autor:  gremlintz [ 02.mar.2008 11:46:39 ]
Tytuł: 

co o tym myślicie?
http://moto.allegro.pl/item318628631_audi_a6_2_5_tdi_140ps_quatro_zadbana_i_tania.html

Autor:  audik [ 02.mar.2008 11:52:38 ]
Tytuł: 

Jak ona jest zadbana to moja jest Nówka z fabryki
Uważaj bo ci adamusek podkupi :D

Autor:  rzeziu [ 02.mar.2008 12:17:50 ]
Tytuł: 

adamusek napisał(a):
wlasciwie sam odpowiedziales sobie na pytania
my mozemy Cie utwierdzić w dobrym wyborze ;)
Tak szukaj 2.5 AEL quattro - 1.9 jest do tej budy za słaby


kolego Adamusek nie zgodzę sie z Toba ze za słaby. Co to wg Ciebie znaczy słaby???
jedyna wada jaka ma silnik 1.9 to jest to ze nie ma go w kombinacji z Q.
A do tego 1.9 jak jest szostka (310 Nm) to uważam ze lux auto, ekonomiczne, bezawaryjne.
i to tyle ode mnie

Autor:  toms001 [ 02.mar.2008 12:28:08 ]
Tytuł: 

rzeziu napisał(a):
A do tego 1.9 jak jest szostka (310 Nm) to uważam ze lux auto, ekonomiczne, bezawaryjne.
i to tyle ode mnie


Kolega zapewne masz na myśli silnik z budy C5 130 ps jaką sam posiadasz.

W tym temacie jest mowa o a6 c4 (produkcja 94-97). Tutaj występował silnik 1.9 o oznaczeniu 1Z mający 90 koni i 202 Nm, co czyni go autem dobrym na taxi i dla ludzi, którzy preferują spokojną jazdę bez częstego wyprzedzania.

Super ekonomiczny w tej budzie nie jest, bo do rozbujania auta trzeba go troszkę cisnąc - co odbija się na spalaniu...

Autor:  audik [ 02.mar.2008 12:48:17 ]
Tytuł: 

toms001 napisał(a):
rzeziu napisał(a):
A do tego 1.9 jak jest szostka (310 Nm) to uważam ze lux auto, ekonomiczne, bezawaryjne.
i to tyle ode mnie


Kolega zapewne masz na myśli silnik z budy C5 130 ps jaką sam posiadasz.

W tym temacie jest mowa o a6 c4 (produkcja 94-97). Tutaj występował silnik 1.9 o oznaczeniu 1Z mający 90 koni i 202 Nm, co czyni go autem dobrym na taxi i dla ludzi, którzy preferują spokojną jazdę bez częstego wyprzedzania.

Super ekonomiczny w tej budzie nie jest, bo do rozbujania auta trzeba go troszkę cisnąc - co odbija się na spalaniu...


I nie ma w specyfikacj z quattro HOWG :peace:

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/