.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

a4 czy a6 ?
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=74270
Strona 1 z 2

Autor:  Piotr-ek [ 03.mar.2008 20:39:16 ]
Tytuł:  a4 czy a6 ?

Witam wszystkich jestem nowy na forum i mam pytanie, jeśli odpowiedź na nie już istnieje a nie znalazłem to proszę o wyrozumiałość i podanie linka, sam jestem adminem na jednym forum motoryzacyjnym i wiem jak to denerwuje :) więc tak interesuje mnie zakup samochodu, wybór pada na A4 albo A6 proszę o opinie i o odpowiedzi na tematy które podam więc tak:


Audi A4 B5 or B6 z podkreśleniem na B6 ;)
jak się sprawują silniki 1,9tdi ? a może lepiej Pb ?
Jak usterkowość tego autka?


Audi A6 C5
1.8T czy 2,5tdi ?
jakie spalanie ma 1.8T a jakie 2,5tdi ?
słyszałem opinie że te 2,5 były średnio udane i psuły się a wymiana rozrządu to poezja i ok 2k trzeba na to mieć
Jak usterkowość tego ?

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi :)

Autor:  Flyer [ 03.mar.2008 20:40:37 ]
Tytuł:  Re: a4 czy a6 ?

Piotr-ek napisał(a):
słyszałem opinie że te 2,5 były średnio udane i psuły się a wymiana rozrządu to poezja i ok 2k trzeba na to mieć


Raczej ok. 4-5k ;)

Autor:  barylkaq [ 03.mar.2008 21:03:28 ]
Tytuł: 

bierz 2.8 193KM i bedziesz zadowolony

Autor:  Piotr-ek [ 03.mar.2008 21:15:53 ]
Tytuł: 

Panowie konkrety konkrety :d jakie spalanie to ma, a co do tego "raczej 4-5k" to :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

Autor:  kiz@k [ 03.mar.2008 21:47:00 ]
Tytuł: 

Preferuję A4, autko jest zgrabne, ładne, dostatecznie duże i wygodne. A6 duża, ciężka ale bardzo wygodna dość dobrze prezentująca się (jak wszystkie audi). Co do silnika jeździłem 1,8 w 80, 2,0 w b4, obecnie mam 2,0 w b6 wszystkie benzyna (dwa ostatnie zagazowane). Osobiście wolę benzynę z gazem, mogę pojechać na paliwie ale mam też alternatywę jechać taniej (współczesne instalacje bardzo dobrze się spisują). Dieslem jeździłem 1,9 w Volvo S40, mała dynamika w niskich obrotach, w wysokich jest OK, ale wtedy spalanie jak w silniku benzynowym.

Autor:  Baskecior [ 03.mar.2008 22:39:32 ]
Tytuł:  Re: a4 czy a6 ?

Piotr-ek napisał(a):
Witam wszystkich jestem nowy na forum i mam pytanie, jeśli odpowiedź na nie już istnieje a nie znalazłem to proszę o wyrozumiałość i podanie linka, sam jestem adminem na jednym forum motoryzacyjnym i wiem jak to denerwuje :) więc tak interesuje mnie zakup samochodu, wybór pada na A4 albo A6 proszę o opinie i o odpowiedzi na tematy które podam więc tak:


Audi A4 B5 or B6 z podkreśleniem na B6 ;)
jak się sprawują silniki 1,9tdi ? a może lepiej Pb ?
Jak usterkowość tego autka?


Audi A6 C5
1.8T czy 2,5tdi ?
jakie spalanie ma 1.8T a jakie 2,5tdi ?
słyszałem opinie że te 2,5 były średnio udane i psuły się a wymiana rozrządu to poezja i ok 2k trzeba na to mieć
Jak usterkowość tego ?

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi :)

Na wstępie powiem, zanim zostaniesz zlinczowany, że ostatnimi miesiącami na temat usterkowości 2,5 TDI V6 napisano tutaj poematy , sugeruję przekopać to forum 10 podstron do tyłu aby znaleźć wyczerpujące odpowiedzi na to pytanie.
Co do diesli w B5 i B6 i silników 1,9 TDI ...
Najpierw wnętrza ... B5 jest plastikowym dziadostwem a B6 plastikowym nieporozumieniem.
Ogromnie ajną sprawą w obu nadwoziach jest zawieszenie wielowahaczowe - jak stwierdził niedawno jeden z moich kolegów - wybieranie i trzymanie się drogi jest rewelacyjne.
Podpisuję się pod tą opinią.

Silniki 1,9 TDI w B5 są toporne, trwałe i mocno rozwojowe, silniki 1,9 TDI w B6 (zwłaszcza AWX i AVF) są toporne dość trwałe i kur....ko mocno rozwojowe.
W B5 najoptymalniejszym silnikiem jest AFN/AVG, w B6 AWX/AFV.
W obu (a szczególnie w B6) przypadkach sugeruję poszukiwania wersji quattro.
Sugeruję również po zakupie poszukać porządnego chiptunera i doposażyć swojego 1,9 TDI (jeśli takowego kupisz) w dokładkę KM i Nm.

Autor:  pet1 [ 03.mar.2008 22:54:03 ]
Tytuł: 

A4 czy A6? o dwa różne samochody.B5 i 6 to naprawde zgrabne autka do jazdy ale bez cudów. Dużo plastiku i mało miejsca w środku. A6- komfort i przy odpowiednim serwisie długowieczność.To prawda- rozrząd w A6 to 2k ale- robisz co 120 tyś. więc nie jest żle. Awaryjnośc 2,5 bierze sie chyba ztąd , że sprowadzane samochody mają już konkretne przebiegi- tylko na granicy są liftowane o 100- 150 tyś. Dlatego siadają wałki etc. Gdybyś zrobił silnik- wałki etc etc- to spoko 250 k śmigasz.Spalanie?2,5 manual 150 ps- trasa- K-ce Wiedeń150- 160 /godz u mnie 7,5 l. Mieszany- max 9. Zresztą zalerzy od stylu jazdy.A4- spala ok 2 l mniej.To naprawde dwa różne samochody.

Autor:  Baskecior [ 03.mar.2008 23:37:39 ]
Tytuł: 

pet1 napisał(a):
rozrząd w A6 to 2k ale- robisz co 120 tyś. więc nie jest żle.

:/
Bez komentarza.

Autor:  GrzesB [ 03.mar.2008 23:50:45 ]
Tytuł: 

Powtórzę po Baskecie bo może nie wszyscy zrozumieli - rozrząd w 2.5 TDI to koszt 4k PLN jeśli nic nieprzewidzianego nie wyjdzie - powinno się zrobić również hydraulikę a wtedy to już 6k PLN i nie co 120kkm a max. co 90kkm o ile poszło wszystko na orginale.

Skoro taka kwota Cię przeraża zapomnij o 2.5 TDI!

Autor:  Piotr-ek [ 03.mar.2008 23:58:45 ]
Tytuł: 

GrzesB napisał(a):
Powtórzę po Baskecie bo może nie wszyscy zrozumieli - rozrząd w 2.5 TDI to koszt 4k PLN jeśli nic nieprzewidzianego nie wyjdzie - powinno się zrobić również hydraulikę a wtedy to już 6k PLN i nie co 120kkm a max. co 90kkm o ile poszło wszystko na orginale.

Skoro taka kwota Cię przeraża zapomnij o 2.5 TDI!


No sorry ale 6k co 3 lata to nie mało a co jeszcze w trakcie wyjdzie, może i niektórzy z was zrobią to i mają spokój do końca ale są tacy dla których 90tys km to nie jest dużo :/ :/ :/ :/ Kwota 6k to mówimy o ASO czy normalny mechanik bo części tyle wychodzą ??

Autor:  remczar [ 04.mar.2008 00:32:56 ]
Tytuł: 

nie wiem skad sie biora te kwoty 4-6k za rozrzad w 2.5TDI. Ja robilem ostatnio wymiane razem z pompa wodna i wynioslo mnie to 2k, tylko ze czesci sam kupilem a wymiana byla robiona w serwisie OOOO, oczywiscie bez faktury, dlatego taniej niz normalnie...ale kwoty ktore podajecie sa dla mnie conajmniej dziwne. pozdrawiam

Autor:  przemik [ 04.mar.2008 10:26:15 ]
Tytuł:  Re: a4 czy a6 ?

Baskecior napisał(a):
... B5 jest plastikowym dziadostwem a B6 plastikowym nieporozumieniem...


Basket

Czyżbys starał sie nam zasugerowac, ze dobre wykończenie wnętrza skonczyło się w B4....

Pozdrawiam

Autor:  GrzesB [ 04.mar.2008 12:15:38 ]
Tytuł: 

Piotr-ek napisał(a):
No sorry ale 6k co 3 lata to nie mało a co jeszcze w trakcie wyjdzie, może i niektórzy z was zrobią to i mają spokój do końca ale są tacy dla których 90tys km to nie jest dużo :/ :/ :/ :/ Kwota 6k to mówimy o ASO czy normalny mechanik bo części tyle wychodzą ??


Dla mnie 90kkm to jakieś 2,5-3 lata. Ale jeśli nie chcesz się zamęczyć tym autem finansowo i kląć co popadnie należy to zrobić dobrze. Cena od normalnego mechanika nie odbiega od ceny ASO (za robotę), natomiast w ASO mają nikłe pojęcie o poprawnym wykonywaniu czynności serwisowych - oni nawet nie zalecają wymiany termostatu przy robocie - wolą później skasować drugi raz (cena ta sama co za rozrząd).

remczar napisał(a):
nie wiem skad sie biora te kwoty 4-6k za rozrzad w 2.5TDI. Ja robilem ostatnio wymiane razem z pompa wodna i wynioslo mnie to 2k, tylko ze czesci sam kupilem a wymiana byla robiona w serwisie OOOO, oczywiscie bez faktury, dlatego taniej niz normalnie...ale kwoty ktore podajecie sa dla mnie conajmniej dziwne. pozdrawiam


Tak kolego - wiemy i znamy przypadki, że ktoś to robi nawet i za 1500. Dla mnie rozrząd to są wszystkie rolki, paski, napinacz, termostat, wisko, pompa wody, odma a w wersji max także i hydraulika zaworowa (którą powinno się robić z definicji) oraz wszystko, co można przy tej robocie zrobić a co budzi choć najmniejszą wątpliwość co do stanu zużycia. Dla innych rozrząd to pasek i pompa wody (którą Ty się chwalisz, a którą ja wymieniam z definicji i nawet pod uwagę nie biorę opcji, by ją zostawić). Same częśći dobrej jakości kosztują więcej...


Nikt tutaj na forum nie napisał, że 2.5 TDI jest tanie w eksploatacji... dolicz sobie do tego ewentualne wałki rozrządu - 3-4k PLN, wtrysk sterujący 1,5k PLN, regeneracja VP44 2,5k PLN no i regeneracja turbo (tutaj chyba też ok. 2kPLN). Oczywiście nikt nie mówi, że to wszystko wyjdzie, ale trzeba brać i taki scenariusz pod uwagę... U mnie pompka ma się dobrze, ale WS wymieniałem...

Napisałem Ci na początku, że jeśli 4k PLN Cię przeraża odpuść sobie 2.5 TDI!

przemik napisał(a):
Czyżbys starał sie nam zasugerowac, ze dobre wykończenie wnętrza skonczyło się w B4....


Basket ma rację - niestety nowsze modele są zawyczaj plastikowe - ja po przesiadce z C4 do C5 czułem dyskomfort - teraz mi już przeszło, ale stare auta jakość tapicerek miały naprawdę rewelacyjną...

Autor:  pet1 [ 06.mar.2008 19:46:53 ]
Tytuł: 

Dlaczego 90 T??Tam gdzie zaglądam- wszędzie jest 120 T
U mnie pod maską- naklejka też głośno i wyrażnie mówi- zahnrimmen je 120 T

Autor:  birdman [ 08.lip.2008 16:04:13 ]
Tytuł: 

Kup sobie A6 1.9 tdi ;) Bedziesz miec tanio wygodnie.

Autor:  rbrus [ 08.lip.2008 16:57:57 ]
Tytuł: 

Zajrzyj w tematy gdzie kolegów męczyłem tymi samymi pytaniami he he
dwa tematy dużo informacji, pozdro

Autor:  WRS>C4 [ 08.lip.2008 19:18:21 ]
Tytuł: 

Podpisujac sie pod tematem ja rozwazam A6 C4 z silniukiem AAH, A4 AAH lub A6 C5 z silnikiem 2,4.O C5 z tym motorem nic jeszcze nie slyszalem. Co mozecie powiedziec na temat tego silniczka??? W A6 C4 najbardziej myślę nad starym, prostym zawieszeniem. Jak kupie A4 albo C5 to tylko z zagranicy...

Autor:  alukard [ 09.lip.2008 08:49:08 ]
Tytuł: 

ja kupiłem 1.9 TDI A6 C5 AFN

a tylko dlatego zeby miec go taniego w eksploatacji.

po zakupie odrazu:

kupiłem olej :) + filtr oleju chyba 130zł + filtr powietrza za 40zl

nastepnie:

kupiłem sobie pasek Contitecha , rolki na łozyskach SKF , pompe wody SKF , filtr paliwa knechta , paski micro. (nie zalezalo mi tu zeby miec znaczek COOO
bo te co wymienilem wcale nie odbiegaja jakoscia tym ze znaczkiem a nawet niektore sa produkowane dla COOO )

z wymiana zapłaciłem 1100zł i tak jakies 300zł za dużo ale nie to sie liczy :)

po jakims czasie jak zczailem o co kaman z vagiem podłaczylem mojego AFN i wymieniłem termostat (kup sobie w ASO) 60zł płyn g12 za 60zł 3 litry rozczieczas z woda deestylowana na BP 5l 6zł i sam sobie wymieniasz :)


jak kupisz 2,5 odrazu przy wymianie rozrzadu !! (wymiana termostatu)



wiec dla mnie roznica miedzy 1500zl a 5000zl jest spora

zreszta gdzie tu poruwnywac a6 do a4

przeciez a6 to auto o klase wyzsze
jak ktos jezdzil a4 i a6 to nawet nie ma co porownywac :) (zjedza mnie posiadacze a4 :peace: )

no i do tego chce zwiekszyc moc :)
tak na 135 Ps i 300 Nm :peace:

profi firma 1500zł


ale to co ja tu napisałem i koledzy jest dosłownie mowiiac w co 3 poście

osobiscie na ta chwile przy tym co dzieje sie w tej mafi poaliwowej :)
mocno zastanowil bym sie nad 2,8 quattro w podtlenku LPG :peace:

Autor:  pioteres [ 09.lip.2008 09:00:54 ]
Tytuł: 

GrzesB napisał(a):

Nikt tutaj na forum nie napisał, że 2.5 TDI jest tanie w eksploatacji... dolicz sobie do tego ewentualne wałki rozrządu - 3-4k PLN, wtrysk sterujący 1,5k PLN, regeneracja VP44 2,5k PLN no i regeneracja turbo (tutaj chyba też ok. 2kPLN). Oczywiście nikt nie mówi, że to wszystko wyjdzie, ale trzeba brać i taki scenariusz pod uwagę... U mnie pompka ma się dobrze, ale WS wymieniałem...

Napisałem Ci na początku, że jeśli 4k PLN Cię przeraża odpuść sobie 2.5 TDI!



hehe... najlepiej przy okazji robienia rozrzadu wymienic auto na to wyglada ;) Panowie - bez stresu - zeby od razu wpakowac w auto polowe jego wartosci ? :)

pozdr

Autor:  alukard [ 09.lip.2008 09:02:51 ]
Tytuł: 

    Panowie - bez stresu - zeby od razu wpakowac w auto polowe jego wartosci ? Smile



chcesz miec v6 w TDI ?? i nie klekota ??

takie sa fakty :)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/