.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
A6 2.5 TDI, A6 2.8 Quattro czy 3.0 Quattro https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=74761 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Detail [ 12.mar.2008 19:35:15 ] |
Tytuł: | A6 2.5 TDI, A6 2.8 Quattro czy 3.0 Quattro |
Witam serdecznie wszystkich milosnikow Audi! Za okolo pol roku bede kupowal Audi A6 (rocznik 2001-2002) i juz zaczynam merytorycznie przygotowywac sie do tego jaki model wybrac. Samochod ma byc V6 i miec tzw. "kopa" wiec dla mnie w gre wchodza 3 motory: 2.5 TDI 163km 2.8 Quattro (benzyna+gaz) 3.0 Quattro (benzyna+gaz) No i teraz mam dylemat, ktory z nich wybrac, na pierwszym miejscu chodzi mi o niezawodnosc a na drugim tzw. latwosc sprzedazy. 2.5 TDI wybralbym dlatego, ze latwo go potem sprzedac i nie trzeba zakladac instalacji gazowej, ktora bym zakladal w innych opcjach silnikowych, no i nie trzeba tak czesto tankowac jak na gazie. Jego minus dla mnie to ze ma gorsze osiagi niz 2.8 i 3.0 no i ze to jest diesel. Poza tym slyszalem, ze jest to silnik awaryjny w ktorym poprawiono czesc bledow w porowaniu do wersji produkowanej do roku 2002. Jezeli chodzi o silniki benzynowe to ktory jest lepszy 2.8 czy nowszy 3.0. Jak znosza one gaz i duze przebiegi oraz jak jest z ich odsprzedaza? bo w Polsce ludzie na ogol nie kupuja benzyniakow o duzej pojemnsci. Prosze o odpowiedzi ludzi majacych doswiadczenie z tymi modelami. |
Autor: | Przemysław [ 12.mar.2008 19:38:57 ] |
Tytuł: | |
kolego wszystko zależy od tego co kupisz jak bedziesz dbał traktował jak kupisz ładne a2.5 tdi to sie nic nei stanie możesz być pewien... to pozbawie cie już jednego zmartwienia został ci tylko 2.5 i 3.0 bo po lifcie nie było 2.8 . bo z tego co widze ty bardziej celujesz w ten poliftowy model:) |
Autor: | rafala6 [ 12.mar.2008 19:47:57 ] |
Tytuł: | |
A ja polecam 4.2 ![]() |
Autor: | sebolec [ 12.mar.2008 19:48:52 ] |
Tytuł: | |
rafala6 napisał(a): A ja polecam 4.2
![]() To już nie 530d? ![]() |
Autor: | rafala6 [ 12.mar.2008 19:52:22 ] |
Tytuł: | |
sebolec napisał(a): rafala6 napisał(a): A ja polecam 4.2 ![]() To już nie 530d? ![]() ![]() |
Autor: | designer [ 12.mar.2008 20:24:09 ] |
Tytuł: | |
rafala6 napisał(a): A ja polecam 4.2
![]() Dokładnie ![]() ![]() |
Autor: | GrzesB [ 12.mar.2008 21:04:34 ] |
Tytuł: | |
2.5 163PS - nie bierz pod żadnym pozorem z automatem ![]() |
Autor: | Detail [ 13.mar.2008 08:38:55 ] |
Tytuł: | |
Panowie dziekuje za wypowiedzi ale zero konkretow. Silnik 4.2 odpada bo to juz V8 i jeszcze wieksze koszty utrzymania, moze kolejny samochod tak ale na pewno nie tym razem. A poza tym piszac kup 4.2 bo niewiele wiecej pali a duzo wieksza frajda zaczyna mi bardzo przypominac forum BMW gdzie kazdy tlumaczy jak warto przejsc z 1.6 stopniowo do 4.0 bo roznice w spalaniu sa niewielke w porownaniu do poprzedzajacej pojemnosci. Dla mnie silnik V6 to juz bedzie wystarczajace wow. Druga sprawa ze jak ktos pisze, ze jak bedziesz dbal o samochod to kazdy bedzie Ci sluzyl. Zgadza sie, ale o niektore trzeba dbac wiecej a o niektore mniej - mam teraz np. Forda Mondeo 2.0 benzyna o prawidzwym przebiegu 300 tys. km i jazda nim jest bezobslugowa (oprocz hamulcow i elementow zawieszenia), a bardzo czesto jezdze nim za granice i to nie do sasiadow. Druga sprawa, ze jezeli chodzi o benzyne to zastanawiam sie czy kupic 2.8 czy dolozyc i lepiej 3.0, wiec 2.8 nie odpada. A wiec jeszcze raz prosze o wypowiedzi poparte doswiadczeniem. |
Autor: | Morgi [ 13.mar.2008 08:49:57 ] |
Tytuł: | |
Brałbym 2.8 - bo starszy, więcej częsci i bardziej znany (ale 3.0 też spoko), 2.5TDI bym omijał.... |
Autor: | Piotruś [ 13.mar.2008 09:01:45 ] |
Tytuł: | |
Detail - z uwagi na często sypiące się rozrządy w 3.0 (spypiące się jest tututaj synonim paska, który nie wytrzymuje "obsługi" zmiennych faz rozrządu i uwielbia przeskoczyć sobie o kilka zębów czyniąc tym samym spustoszenie w głowicach) - koszty obsługi serwisowej wcale nie muszą być niższe od V6 2.5TDi ... . Biorąc pod uwagę trudność z dostępem dobrego fachowca dla tych silników (ja w PL widzę tylko jednego - SSERWIS), to 3.0 - chociaż daje dużo frajdy - odpuściłbym bezzwłocznie. |
Autor: | Morgi [ 13.mar.2008 09:05:27 ] |
Tytuł: | |
Zostaje 2,8..... hyhyh zawsze lubiełem stare benzynowe V6 i V8 ![]() One są pancerne... ![]() |
Autor: | Przemysław [ 13.mar.2008 09:47:47 ] |
Tytuł: | |
Detail napisał(a): Panowie dziekuje za wypowiedzi ale zero konkretow. Silnik 4.2 odpada bo to juz V8 i jeszcze wieksze koszty utrzymania, moze kolejny samochod tak ale na pewno nie tym razem. A poza tym piszac kup 4.2 bo niewiele wiecej pali a duzo wieksza frajda zaczyna mi bardzo przypominac forum BMW gdzie kazdy tlumaczy jak warto przejsc z 1.6 stopniowo do 4.0 bo roznice w spalaniu sa niewielke w porownaniu do poprzedzajacej pojemnosci. Dla mnie silnik V6 to juz bedzie wystarczajace wow. Druga sprawa ze jak ktos pisze, ze jak bedziesz dbal o samochod to kazdy bedzie Ci sluzyl. Zgadza sie, ale o niektore trzeba dbac wiecej a o niektore mniej - mam teraz np. Forda Mondeo 2.0 benzyna o prawidzwym przebiegu 300 tys. km i jazda nim jest bezobslugowa (oprocz hamulcow i elementow zawieszenia), a bardzo czesto jezdze nim za granice i to nie do sasiadow. Druga sprawa, ze jezeli chodzi o benzyne to zastanawiam sie czy kupic 2.8 czy dolozyc i lepiej 3.0, wiec 2.8 nie odpada. A wiec jeszcze raz prosze o wypowiedzi poparte doswiadczeniem.
- Widzisz dla ciebie to niewiarygodne a dla mnie całkiem realne że 1.6 pali chłopaką w bmw tyle samo co np 2.8 ponieważ taka jest prawda 2.8 znam ludzi którzy mają taki samochod jest to naprawde rakieta 193 km i spala ok 12-14 l gdzie 1.6 spala też ok tej granicy ponieważ jest poprostu słabe trzeba cały czas opierać noge o podłoge a i tak nie jedzie - kojeną rzeczą nie dostałeś konkretów ale widzisz trzeba też umieć wnioskować jeśli napisałem ci że jesli kupisz zadbany i bedziesz dbał i nic nie powinno sie stac 2.5 tdi to taka jest prawda...( to silnik specjalnej troski!!!!!) chciałeś usłyszeć NIE KUPUJ BROŃ PANIE BOŻE ???? jest drogi w utrzymaniu duzp droższy od 2.8 czy 2.4 |
Autor: | Detail [ 13.mar.2008 10:23:50 ] |
Tytuł: | |
Piotruś napisał(a): Detail - z uwagi na często sypiące się rozrządy w 3.0 (spypiące się jest tututaj synonim paska, który nie wytrzymuje "obsługi" zmiennych faz rozrządu i uwielbia przeskoczyć sobie o kilka zębów czyniąc tym samym spustoszenie w głowicach) - koszty obsługi serwisowej wcale nie muszą być niższe od V6 2.5TDi ... .
Biorąc pod uwagę trudność z dostępem dobrego fachowca dla tych silników (ja w PL widzę tylko jednego - SSERWIS), to 3.0 - chociaż daje dużo frajdy - odpuściłbym bezzwłocznie. Dziekuje za konkretna odpowiedz. Czyli pozostaje mi benzyna 2.8 do roku 2001 albo diesel 2.5 od roku 2002... Biorac pod uwage cene instalacji gazowej do 2.8 oraz ze go trudniej jest odsprzedac i mniejszy komfort uzytkowania na gazie to pozostaje mi dieselek ![]() |
Autor: | Piotruś [ 13.mar.2008 11:01:52 ] |
Tytuł: | |
Auta tanieją Detail. Za pół roku wybieraj wśród samochodów z 2-giej połowy 2003 roku (lub młodszych), z kodami silnika: BAU, BDG, BDH lub BCZ - omijając przy tym BFC (jeśli chcesz uniknąć zagrożenia wałków/hydrauliki, chociaż dla mnie nie jest to argument dyskwalifikujący np. późne AKE, AYM lub BFC) . Jednego zrobić Ci nie wolno pod żadnym pozorem - kupić samochodu z multitronikiem. |
Autor: | Detail [ 13.mar.2008 18:43:43 ] |
Tytuł: | |
Piotruś napisał(a): Auta tanieją Detail. Za pół roku wybieraj wśród samochodów z 2-giej połowy 2003 roku (lub młodszych), z kodami silnika: BAU, BDG, BDH lub BCZ - omijając przy tym BFC (jeśli chcesz uniknąć zagrożenia wałków/hydrauliki, chociaż dla mnie nie jest to argument dyskwalifikujący np. późne AKE, AYM lub BFC) .
Jednego zrobić Ci nie wolno pod żadnym pozorem - kupić samochodu z multitronikiem. Przegladam forum i widze Piotrus, ze ty naprawde masz pojme o silnikach Audi. Analizuje problemy nekajace silniki V6 diesla i z tego co widze to Audi nauczylo sie je robic dopiero od 3.0 TDI. Samochodu z roku 2003 nie kupie bo nie wydam na niego tyle pieniedzy, najpewniej to bedzie rok 2001. Diesla chyba nie kupie bo na pierwszym miejscu stawiam bezawaryjnosc - do Polski bede zagladal tylko od czasu do czasu a za granica naprawy sa drogie, a poza tym jak czytam jakie wydatki mnie czekaja to nie widze tutaj zysku w postaci nizszego spalania. Drugi minus tego silnika 2.5 TDI to ze nie lubia one szybkiej jazdy bo sie przegrzewaja, a miec V6 i nie jezdzic sportowo to raczej pomylka - wtedy lepiej kupic sprawdzone 1.9. Czyli bede raczej celowal w 2.8 na gazie (chyba ze forum zmieni moja decyzje) i to w dodatku quattro. Prosze teraz o opinie na temat tego silnika, czy jest on wytrzymaly, jakie niedoskonalosci go nekaja i jak on znosi jazde na instalacji gazowej - po prostu czy jest to udana konstrukcja Audi, ktora nie wymaga stresu przed kazda dluga podroza. Czy silnik ten dobrze znosi jazde z duzymi predkosciami i czy jest duze zainteresowanie przy odsprzedawaniu tego samochodu (bo z tego co widze to ceny zblizone do tych dieslowych, ale ofert o niebo mniej). |
Autor: | Dawidek1 [ 13.mar.2008 19:37:36 ] |
Tytuł: | |
PRzejechalem sie dzisiaj C5 2,4 Tiptronic i szczerze mówiąc nie czułem zadnej róznicy(prawie,moze to dlatego ze 1 raz jechalem takim autem) w przyspieszeniu z moim AEL,wiec takze lepiej brac silniki benzynowe od 2,8 w góre.pozdrowienia |
Autor: | Galaxy [ 13.mar.2008 20:01:50 ] |
Tytuł: | |
a może 2,7T ![]() ![]() |
Autor: | Dawidek1 [ 13.mar.2008 20:25:32 ] |
Tytuł: | |
ale 2,7 t to znowu dbanie o turbine a kolega chyba niechcę.. |
Autor: | GrzesB [ 13.mar.2008 20:27:35 ] |
Tytuł: | |
Dawidek1 napisał(a): ale 2,7 t to znowu dbanie o turbine a kolega chyba niechcę..
Jakie dbanie? No bez przesady... trzeba tylko na zimnym jechac ostrożnie (jak w kazdym aucie) i po pałowaniu od razu nie gasić... Nie zapominaj, że 2.7T spełnia jego pozostałe kryteria - cena, wiek, kop i V6 ![]() |
Autor: | Dawidek1 [ 13.mar.2008 20:35:15 ] |
Tytuł: | |
no to czyli cos zawsze trzeba robic,nio ale bądz co bądz na turbine zawsze trzeba miec oko i po palowaniu poczekac chwile ,bo dla silnika bez turbiny jeszcze nic tak zlego jak dla silnika z turbiną nie stanie |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |