.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 11:28:36

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Który motor lepszy 19tdi czy 2.0 tdi w audi a4 z 2006 roku??
PostNapisane: 29.mar.2008 14:59:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2005 18:55:09
Posty: 69
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Otóż rozglądam się poważnie za zakupem audi a4 z 2005 -2006 roku na dislu. Który byłby lepszy bo ceny podobne 1.9 tdi 115 KM czy 2.0 tdi 140 KM. Chodzi mi o dynamikę jazdy i wytrzymałość tych silników ????
Wielkie dzięki wszystkim .
POZDRAWIAM

_________________
AUDI Q7 3.6 2007r. USA
AUDI A6 C6 2009r. 3.0 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 11:44:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Polecam 2.0 Tdi a to dlatego , ze nowsza konstrukcja, spalanie praktycznie takie samo jak w 1,9 ale moc i moment obrotowy znacznie wiekszy co przeklada sie podczas jazdy. Znam kilkanascie osob, ktore maja te motory w autach i nie slyszalem aby sprawialy problemy. Czasami filtr czasteczek stalych nie domaga ale tylko wtedy jak nie zwracamy uwagi na to co lejemy do zbiornika. Jedyna wada tego silnika to twarda praca ale tego i tak nie slychac w aucie a na zewnatrz to chyba, ze podniesiesz maske.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 13:59:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.cze.2005 18:55:09
Posty: 69
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
czyli 2.0 chyba zostanie :)

_________________
AUDI Q7 3.6 2007r. USA
AUDI A6 C6 2009r. 3.0 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 14:38:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.mar.2007 23:08:05
Posty: 2222
Lokalizacja: Gdzieś pomiędzy niebem a piekłem
Auto: Zawsze Fajne :)
A ja ci natomiast nie polecam 2.0 TDI a dlaczego hymmm.......... na górze strony jest taki wielki czerwony button "SZUKAJ" skorzystaj i dowiesz sie dlaczego, temat wałkowany kilka razy.

_________________
Kto ma rację dzień wcześniej od innych ten przez dobę uchodzi za idiotę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2008 19:24:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.kwi.2007 10:17:18
Posty: 26
WITAM!!! Osobiście miałem okazje jeździć AUdi A4 2005 i Touranem z silnikiem 2.0 TDi . Oba 6-cio biegowe manuale. Naprawde polecam. Silnik bardzo mocny, zuzycie paliwa nawet przy dynamicznej jeździe w granicach 6-7l/100km. W kwestii eksploatacyjnej niestety nie mogę nic powiedzieć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 12:59:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2006 10:05:39
Posty: 252
Lokalizacja: Mysłowice
2.0 tdi 140km - jest bardziej awaryjny niż 1.9 tdi - 90 km,
ale to tylko moje prywatne zdanie .... ;)
poparte obserwacją i opiniami , coś tam lubi pękać ... :peace:

_________________
2.6 V6 ABC, 80 b4 avant 1995, climatronic, Pb (2006 - )
2.3 R5 NG, 80 b4 sedan 1992, +/- 1.350.000 km, Pb (1997-2018)
VW Bora 1.6 16V AZD 2001 (2018-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 13:07:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2008 21:13:24
Posty: 1195
Lokalizacja: Gorlice
Kreska napisał(a):
2.0 tdi 140km - jest bardziej awaryjny niż 1.9 tdi - 90 km,
ale to tylko moje prywatne zdanie .... ;)
poparte obserwacją i opiniami , coś tam lubi pękać ... :peace:


Kreska nie wprowadzaj w błąd...
Było kilka wersji 1.9 i 2.0 z różnymi mocami.
Jak ktoś chce to się poświęcę ;) i wkleje tutaj spis.
Ale tutaj też to znajdziecie www.audiklub.org/dane.html

konstrukcje 1.9 i 2.0 w tym roczniku tylko silniki na PD - więc coś tam dzwoni :peace:
Pękają głowice, ponieważ mają niedopracowaną konstrukcję pod względem termicznym - kanały paliwowe do PD dostarczają stosunkowo zimne paliwo a otoczone są wysokoą temp i powoduje to naprężenia. Pęknięcia powstają głównie w okolicach otworów śrób mocujących głowicę do bloku. Jest to nagminne zjawisko...

Pozdr

_________________
Pozdro Sławek :peace:
CCCO Allroad AKE Tip by SSerwis - 230PS 440nm :smokingdevil:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.kwi.2008 20:23:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.wrz.2005 20:00:46
Posty: 20
Lokalizacja: Częstochowa
jeśli 2.0 TDi to tylko BKD. To 8-zaworowa konstrukcja, czyli rozwiercone 1.9. Jednak uklad kanałów chłodzących jest praktycznie taki jak w 1.9 TDI. Pękają głowice, ale w 2.0 TDi 16V. Jedyna wada konstrukcji 140kM to słabe turbo - pod kątem ew. chiptuningu.

_________________
pozdrowienia

leoTDI

-----------------------------------------------------------------
180 kM ze 110kM ... to chyba nieźle jak na ASV ?
black leon by aligator 0.230/11mm/2,5"MG/1749VB)
Wykres : http://zbyszko.republika.pl/images/wykr800.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: