.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 06:56:46

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [80 B4] Jakie silniki wybrac ? 2.3 2.6 2.8 + GAZ
PostNapisane: 07.kwi.2008 20:09:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Witam!!
Z tego powodu, że mój syn zdał prawko chcę mu kupić auto. Postanowiliśmy, że to będzie Audi 80 B4 w benzynie z gazem. Zastanawiamy się nad ww. silnikami. Planujemy kupić auto w niemczech, a tam jak wiadomo są spore przebiegi-teraz nasówa się pytanie czy warto kupować takie auto z przebiegiem rzędu 200-250 a nawet 300tyś km??jak wiadomo dużym plusem jest stam zawieszenia aut z tamtąd sprowadzanych. Nasówa się jeszcze jedno pytanko jak te silniki znoszą gaz?? który z nich jest najmniej awaryjny?? jedyne co wiem o tych silnikach to, że jednostka npędowa 2.3L przepięknie brzmi :)
Proszę o pomoc i pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2008 20:29:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
Z tych do gazu 2,8 + dobra sekwencja i będzie wszystko w porządku :peace:

2,3 pięknie brzmi, ale na gazie tak sobie się zbiera i jest ciężko gazowalny, chociaż da się.

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.kwi.2008 20:29:52 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
nie sugeruj sie stanem zawieszenia bo na naszych drogach i tak sie ono szybko rozpadnie; poza tym koszt zawieszenia (poza amorkami) jest smiesznie niski.
silniki V6 to chyba nie jest najlepsze rozwiazanie dla mlodego adepta samochodowego.
R5 (2,3) bedzie krnabrny pod wzgledem LPG z racji mechanicznego wtrysku.
na dobry poczatek poszukalbym prostego, w miare zadbanego ABK (2.0 115KM).

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 80 B4 jakie silniki 2.3, 2.6, 2.8?? + GAZ. POMOCY!!
PostNapisane: 07.kwi.2008 21:55:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.wrz.2006 17:46:54
Posty: 1140
Lokalizacja: Kraków
2rafal7 napisał(a):
2.3L przepięknie brzmi :)


Na benzynie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2008 08:05:31 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2006 09:18:37
Posty: 8134
Lokalizacja: W-wa/Końskie
Auto: Audi S4
A czemu nie TDI ??? :diabel:

_________________
Diagnostyka czyni cuda
"The force is with you young Skywalker but you are not a Jedi yet."

S4 B5 Avant quattro ..AGB.. szybka czarnulka

Była : B5 Avant quattro ..APU..
Była : B3 Limo ..SB..
Była : C4 TDi Avant quattro ..AEL..
Była : B5 TDi Avant quattro ..AFN..
Była : B3 Limo ..SF..
Była : B5 TDi Avant ..AFN..
Była : B5 TDi Limo ..AFN..
Była : B4 TDi Avant ..1Z..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 80 B4 jakie silniki 2.3, 2.6, 2.8?? + GAZ. POMOCY!!
PostNapisane: 08.kwi.2008 08:54:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
2rafal7 napisał(a):
wiem o tych silnikach to, że jednostka npędowa 2.3L przepięknie brzmi :)
Proszę o pomoc i pozdrawiam

Na tym kończą się zalety tej jednostki.
Do gazu jedynie 2.0 ABK 115 KM i 2,8 V6 AAH 174 KM. Oczywiście sekwencja.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2008 09:20:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sie.2006 15:22:51
Posty: 254
Lokalizacja: warszawa
ze względu na spalanie to 2.0 (nawet te 90 PS ;] ) ale jeśli ma mieć jajo to 2.8

_________________
było b3 JN 1.8S
było b4 1Z tdi
jest b5 AJM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2008 10:55:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 10:19:01
Posty: 1759
Lokalizacja: Biała Podlaska Ostrzeżen : tysiąc pięćset sto dziewięćset
Broń boże nie bierz 2.0 ABT 90ps ! :):

Miałem B4 z takim własnie motorem paliła mi po miscie okolo 10-11 litrów benzyny a wcale jej nie butowałem.Jadac 120 szczerze nie jest Cicho w srodku :| nawet przy 105 na 5 biegu zaczyna sie słyszec ze obroty są coraz wyższe i wyższe i wyższe.Nie polecam

Bierz 2.8 jeżeli syn ma pojęcie do jazdy i smykałke do tego. :)

_________________
100 C3 2.3 NF sedan '91 - Było
80 B4 2.0 ABT sedan '94 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan '95 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL avant '95 - Było
S6 C4 4.2 AEC avant quattro '96 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan quattro '97 - Było
A6 C4 2.8 AAH sedan quattro '94 - Było
100 C4 2.8 AAH avant quattro '93 - Było
BMW E61 530 M57N D30
BMW E39 520 M52 B20


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.kwi.2008 12:08:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.sie.2004 09:38:15
Posty: 7013
Lokalizacja: Katowice
TymoOon napisał(a):

Bierz 2.8 jeżeli syn ma pojęcie do jazdy i smykałke do tego. :)

Dobrze napisałeś JEŻELI .To jest 180KM.
Proponuje na początek cos słabszego.A 2.8 mu nie ucienkie.
Ja miałem pierwszą A90 2.2 i bardzo dobrze mi sie jezdziło.Była zagazowana i przez 3 lata zadnego problemu i pierdnięcia.
Poszukaj na forum,sa opisane plusy i minusy 2.3- 2.6 -2.8

_________________
Obrazek


To, że twoje auto potrafi jechać szybko.Nie znaczy że ty również ....
Audi S6 4.2 avant quattro
Audi 80 B1 1975r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.kwi.2008 21:40:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
No tak tylko teraz go przekonać do TDI albo coś innego słabszego. Napalił sie na V6 i koniec


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 13:57:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2008 08:57:22
Posty: 13
Lokalizacja: Warszawa / Wołomin
moim zdaniem....
silniki 2,6 i 2,8 zdecydowanie odpadają w kwestii montażu instalacji gazowej, z naprawdę wielu powodów, poprostu te auto po pierwsze zniszczy się od każdego rodzaju gazu, a po drugie elektronika w V6 tak ciężko znosi gazownię, każdego rodzaju, że po zamontowaniu gazu będzie źle zarówno z gazem jak i z benzyną.
ja zdecydowanie polecam silnik 2,3l. Po pierwsze jest prosty jak budowa .... więc nawet jakby po zamontowaniu gazu (biorąc pod uwagę że kupisz auto z dużym przebiegiem) coś się stało niedobrego z silnikiem to przywrócenie motorowi stanu niemal nowości jest nieporównywalnie tańsze i szybsze do wykonania niz w V6.
Co go gazu w 2,3, np. firma Lovato produkuje do tego silnika specjalny reduktor gazu oraz specjalny mixer więc wierz mi.... po zamontowaniu tego reduktora i miksera nie odczujesz różnicy czy jedziesz na benzynie czy na gazie a współczynnik problemów związanych z dołożonym (profesionalnie) zasilaniem gazowym jest niemal zerowy... i wszyscy będa szczęśliwi.

Jeżeli o mnie chodzi to jestem zdecydowanym przeciwnikiem LPG, ale oczywiście, tylu co nas jes, tyle będzie opinii :)
W razie dodatkowych pytań pisz na GG lub dzwoń to ci wszystko opowiem co i jak powinno być zrobione abyś miał radość z jazdy.

Pozdrawiam, SebastianJ

_________________
tel. 0-506-16-36-75
Jest A4 B6 1,9TDI PD AVF i BMW E39 M5


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.kwi.2008 14:19:52 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8325
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
A ja natomiast polecam V6 z gazem, znam kilka osób które mają i działa to dobrze, konkretnie to polecam 2,8 bo 2,6 ma plastikowy kolektor który podobno (tutaj zasłyszane/czytane/niesprawdzone opinie) powoduje problemy.
Tylko sekwencja oszywiście

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2008 08:31:53 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 22:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
No ja mam 2.6 z plastikiem, ale przy sekwencji co za różnica? Śmiga spoko, ładnie brzmi, nieźle się zbiera. Bardziej bym szukał zadbanego egzemplarza niż konkretnego silnika V6. R5 baaardzo fajny, ale dość kłopotliwy kiedy zacznie coś się z nim dziać. Nie chcą go mechanicy zbytnio dotykać, albo czarują z fusów, a z gazownią ruletka.
Ps. Kolektory szło by wymienić z 2.8? (pytanie teoretyczne)

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Ostatnio edytowano 11.kwi.2008 14:59:50 przez emge, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.kwi.2008 13:39:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.sie.2005 12:33:54
Posty: 2803
Lokalizacja: Wrocław
Auto: Cabrio V6
2rafal7 napisał(a):
No tak tylko teraz go przekonać do TDI albo coś innego słabszego. Napalił sie na V6 i koniec

Jak go przekonać? Jeżeli chce V6 to niech sobie na nie najpierw sam zarobi :peace: ;)

Do miejskiej jazdy tdi spokojnie wystarczy.

_________________
C4 od 2005...

Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl (2005 - 2012)
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver (2007 - 2015)
Audi Cabrio 8G ABC 1997 kabriolet brilliant black (2014 - ...) [.: TERAZ MY :.]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: