.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

[80 B4] Jakie silniki wybrac ? 2.3 2.6 2.8 + GAZ
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=76224
Strona 1 z 1

Autor:  2rafal7 [ 07.kwi.2008 20:09:04 ]
Tytuł:  [80 B4] Jakie silniki wybrac ? 2.3 2.6 2.8 + GAZ

Witam!!
Z tego powodu, że mój syn zdał prawko chcę mu kupić auto. Postanowiliśmy, że to będzie Audi 80 B4 w benzynie z gazem. Zastanawiamy się nad ww. silnikami. Planujemy kupić auto w niemczech, a tam jak wiadomo są spore przebiegi-teraz nasówa się pytanie czy warto kupować takie auto z przebiegiem rzędu 200-250 a nawet 300tyś km??jak wiadomo dużym plusem jest stam zawieszenia aut z tamtąd sprowadzanych. Nasówa się jeszcze jedno pytanko jak te silniki znoszą gaz?? który z nich jest najmniej awaryjny?? jedyne co wiem o tych silnikach to, że jednostka npędowa 2.3L przepięknie brzmi :)
Proszę o pomoc i pozdrawiam

Autor:  Monster [ 07.kwi.2008 20:29:27 ]
Tytuł: 

Z tych do gazu 2,8 + dobra sekwencja i będzie wszystko w porządku :peace:

2,3 pięknie brzmi, ale na gazie tak sobie się zbiera i jest ciężko gazowalny, chociaż da się.

Autor:  BiLu [ 07.kwi.2008 20:29:52 ]
Tytuł: 

nie sugeruj sie stanem zawieszenia bo na naszych drogach i tak sie ono szybko rozpadnie; poza tym koszt zawieszenia (poza amorkami) jest smiesznie niski.
silniki V6 to chyba nie jest najlepsze rozwiazanie dla mlodego adepta samochodowego.
R5 (2,3) bedzie krnabrny pod wzgledem LPG z racji mechanicznego wtrysku.
na dobry poczatek poszukalbym prostego, w miare zadbanego ABK (2.0 115KM).

Autor:  LykaN [ 07.kwi.2008 21:55:34 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 B4 jakie silniki 2.3, 2.6, 2.8?? + GAZ. POMOCY!!

2rafal7 napisał(a):
2.3L przepięknie brzmi :)


Na benzynie

Autor:  przemik [ 08.kwi.2008 08:05:31 ]
Tytuł: 

A czemu nie TDI ??? :diabel:

Autor:  Baskecior [ 08.kwi.2008 08:54:52 ]
Tytuł:  Re: Audi 80 B4 jakie silniki 2.3, 2.6, 2.8?? + GAZ. POMOCY!!

2rafal7 napisał(a):
wiem o tych silnikach to, że jednostka npędowa 2.3L przepięknie brzmi :)
Proszę o pomoc i pozdrawiam

Na tym kończą się zalety tej jednostki.
Do gazu jedynie 2.0 ABK 115 KM i 2,8 V6 AAH 174 KM. Oczywiście sekwencja.

Autor:  Fazi1111 [ 08.kwi.2008 09:20:17 ]
Tytuł: 

ze względu na spalanie to 2.0 (nawet te 90 PS ;] ) ale jeśli ma mieć jajo to 2.8

Autor:  TymoOon [ 08.kwi.2008 10:55:34 ]
Tytuł: 

Broń boże nie bierz 2.0 ABT 90ps ! :):

Miałem B4 z takim własnie motorem paliła mi po miscie okolo 10-11 litrów benzyny a wcale jej nie butowałem.Jadac 120 szczerze nie jest Cicho w srodku :| nawet przy 105 na 5 biegu zaczyna sie słyszec ze obroty są coraz wyższe i wyższe i wyższe.Nie polecam

Bierz 2.8 jeżeli syn ma pojęcie do jazdy i smykałke do tego. :)

Autor:  *Robi* [ 08.kwi.2008 12:08:33 ]
Tytuł: 

TymoOon napisał(a):

Bierz 2.8 jeżeli syn ma pojęcie do jazdy i smykałke do tego. :)

Dobrze napisałeś JEŻELI .To jest 180KM.
Proponuje na początek cos słabszego.A 2.8 mu nie ucienkie.
Ja miałem pierwszą A90 2.2 i bardzo dobrze mi sie jezdziło.Była zagazowana i przez 3 lata zadnego problemu i pierdnięcia.
Poszukaj na forum,sa opisane plusy i minusy 2.3- 2.6 -2.8

Autor:  2rafal7 [ 09.kwi.2008 21:40:56 ]
Tytuł: 

No tak tylko teraz go przekonać do TDI albo coś innego słabszego. Napalił sie na V6 i koniec

Autor:  allcar [ 10.kwi.2008 13:57:59 ]
Tytuł: 

moim zdaniem....
silniki 2,6 i 2,8 zdecydowanie odpadają w kwestii montażu instalacji gazowej, z naprawdę wielu powodów, poprostu te auto po pierwsze zniszczy się od każdego rodzaju gazu, a po drugie elektronika w V6 tak ciężko znosi gazownię, każdego rodzaju, że po zamontowaniu gazu będzie źle zarówno z gazem jak i z benzyną.
ja zdecydowanie polecam silnik 2,3l. Po pierwsze jest prosty jak budowa .... więc nawet jakby po zamontowaniu gazu (biorąc pod uwagę że kupisz auto z dużym przebiegiem) coś się stało niedobrego z silnikiem to przywrócenie motorowi stanu niemal nowości jest nieporównywalnie tańsze i szybsze do wykonania niz w V6.
Co go gazu w 2,3, np. firma Lovato produkuje do tego silnika specjalny reduktor gazu oraz specjalny mixer więc wierz mi.... po zamontowaniu tego reduktora i miksera nie odczujesz różnicy czy jedziesz na benzynie czy na gazie a współczynnik problemów związanych z dołożonym (profesionalnie) zasilaniem gazowym jest niemal zerowy... i wszyscy będa szczęśliwi.

Jeżeli o mnie chodzi to jestem zdecydowanym przeciwnikiem LPG, ale oczywiście, tylu co nas jes, tyle będzie opinii :)
W razie dodatkowych pytań pisz na GG lub dzwoń to ci wszystko opowiem co i jak powinno być zrobione abyś miał radość z jazdy.

Pozdrawiam, SebastianJ

Autor:  Morgi [ 10.kwi.2008 14:19:52 ]
Tytuł: 

A ja natomiast polecam V6 z gazem, znam kilka osób które mają i działa to dobrze, konkretnie to polecam 2,8 bo 2,6 ma plastikowy kolektor który podobno (tutaj zasłyszane/czytane/niesprawdzone opinie) powoduje problemy.
Tylko sekwencja oszywiście

Autor:  emge [ 11.kwi.2008 08:31:53 ]
Tytuł: 

No ja mam 2.6 z plastikiem, ale przy sekwencji co za różnica? Śmiga spoko, ładnie brzmi, nieźle się zbiera. Bardziej bym szukał zadbanego egzemplarza niż konkretnego silnika V6. R5 baaardzo fajny, ale dość kłopotliwy kiedy zacznie coś się z nim dziać. Nie chcą go mechanicy zbytnio dotykać, albo czarują z fusów, a z gazownią ruletka.
Ps. Kolektory szło by wymienić z 2.8? (pytanie teoretyczne)

Autor:  Monster [ 11.kwi.2008 13:39:05 ]
Tytuł: 

2rafal7 napisał(a):
No tak tylko teraz go przekonać do TDI albo coś innego słabszego. Napalił sie na V6 i koniec

Jak go przekonać? Jeżeli chce V6 to niech sobie na nie najpierw sam zarobi :peace: ;)

Do miejskiej jazdy tdi spokojnie wystarczy.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/