.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

chce kupic audi
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=76483
Strona 1 z 2

Autor:  shitol [ 13.kwi.2008 11:20:14 ]
Tytuł:  chce kupic audi

sprawa jest prosta (chyba :P)
jestem studentem wiec kasy za duzo nie mam
musze zmienic stare auto (opel astra 1.7TD 3d 95r) na kombi
mysle nad :
audi 80 2.0 avant b4
audi 100 2.0 avant c4
vw passat 1.8 b3

ostatnio raczej jezdze mniej tylko 2 razy w tyg mam trase wieksza niz 100km
a tak to krotkie trasy
chodzi mi o samochod solidny i raczej nie awaryjny
(do astry sa tanie czesci ale nasilenie awarii jest takie ze checi juz na tego opla nie mam)
mialbym nowa instalacje gazowa do takiego wozu wiec szukam w benzynie chociaz dieselami jezdzi mi sie dobrze
prosze o konkretne porady
pozdro

Autor:  Monster [ 13.kwi.2008 11:29:35 ]
Tytuł: 

1. Przeczytaj regulamin -> idź do działu NEWBIE i przywitaj się.
2. Audi - bardzo dobra decyzja.
3. B4/C4 - jeszcze lepsza decyzja.
4. Avant - myślisz idealnie.
5. 2,0 benzyna - WTOPA!

Jeżeli nie wchodzi w grę różnica modelowa to w 80 B4 szukaj silnika 1,9 TDI 90km a w 100 C4 szukaj 2,5tdi 115km. Wybierz ten, który będzie w lepszym stanie. To wszystko co można powiedzieć w temacie, bo silniki benzynowe zaczynają się od 2,3 ponieważ 2,0 nie jedzie

Autor:  przemik [ 13.kwi.2008 11:37:07 ]
Tytuł: 

B4 1.9 TDI Avant - kult, auto nie do zabicia - ciezko znalezc dobry egzemplarz ale wysilek oplaci Ci sie
A6 C4 2,5 TDI Avant - j.w oraz troche drozsze w utrzymaniu

Pozdr

Autor:  shitol [ 13.kwi.2008 11:51:37 ]
Tytuł: 

ale dlaczego 2.0 nie jezdzi??
mi nie jest potrzebny samochod do sciagania tylko tani w utrzymaniu

znalazlem cuś takiego
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C4891532

Autor:  Monster [ 13.kwi.2008 11:53:20 ]
Tytuł: 

A jeżeli chodzi o instalację gazową (bo wnioskuję, że masz możliwość łatwo załatwić prostą instalkę) to tym bardziej polecam silniki diesla, ponieważ 2,3 gazuje się ciężko i trzeba umieć, a inne silniki benzynowe czyli 2,6 oraz 2,8 to silniki V6 i dla nich najlepszym rozwiązaniem jest sekwencyjna instalacja.

Tak więc - powodzenia w poszukiwaniu ładnych 1Z oraz AAT :peace:

edit do Twojego posta: Każdy silnik po latach jeździ nieco gorzej, a 2,0 (mówię o zwykłym, nie 140-konnym 16v) jest z definicji słaby. Zagazowany tym bardziej. Generalnie większość posiadaczy tego silnika szybko myśli o większej mocy i elastyczności, czyli jednak komforcie jazdy w trasie.

Ten co podałeś teoretycznie ładnie wygląda, chociaż też zdarzają się przeboje z gazowaniem tego silnika. Oczywiście sprawa nieważna, jeżeli człowiek instalujący gaz naprawdę zna się na robocie.

Generalnie - po auta trzeba jeździć i oglądać. Inaczej się nie da :):

Autor:  przemik [ 13.kwi.2008 12:13:58 ]
Tytuł: 

2.0 w C4 to sie bedzie toczyc a nie jezdzic...
IMO - 240 tys to ten samochod mial 10 lat temu :peace:

Autor:  mroova81 [ 13.kwi.2008 12:22:45 ]
Tytuł: 

No i dodam, że 2.0 są trzy! 90koni 115koni i 16V 140koni. Myśle, że jak nie zależy Ci na mocy, ze 115koni w B4 będziesz zadowolony! Jest jeszcze 1.8, który też ma 90koni (ale zdarzają się 75 na gaźniku więc uważaj), silnik mniejszy, mniejsze nieco spalanie i opłaty, a gazy znosi przerewelacyjnie głosi opinia! W wersjach 1.8 częściej montowali obrotomierze, a w 2.0 to większość ma big beny, ale to nie jest reguła.

Autor:  Monster [ 13.kwi.2008 12:27:44 ]
Tytuł: 

Kolega szuka Avanta czyli B4, a w B4 silnika 1,8 nie było.

Autor:  mroova81 [ 13.kwi.2008 12:31:12 ]
Tytuł: 

oops teraz już wiem ;)

Autor:  miliradar [ 13.kwi.2008 12:37:10 ]
Tytuł: 

Najgorszym silnikiem w audi jest właśnie 2.0 16v!

Nie nadaje sie do gazu i ciągle są problemy z wolnymi obrotami.

Polecam od 1.8 przez 2.0 na jednopunkcie(idealne do gazu a instalacja bardzo prosta)

W c4 musi być 2.3 też idealny do gazu,pracuje na najprostrzej instalacji i wcale nie ma strasznego spalania(od 10 w trasie do 14 przy mieszanej warjacji)

Autor:  Monster [ 13.kwi.2008 12:40:38 ]
Tytuł: 

miliradar napisał(a):
Najgorszym silnikiem w audi jest właśnie 2.0 16v!
Nie nadaje sie do gazu i ciągle są problemy z wolnymi obrotami.

Słyszałem taką opinię już kilka razy, ostatnio od usera Newman.

Cytuj:
W c4 musi być 2.3 też idealny do gazu,pracuje na najprostrzej instalacji i wcale nie ma strasznego spalania(od 10 w trasie do 14 przy mieszanej warjacji)

Pozwolę sobie nie zgodzić się z opinią o najprostszej instalacji, bo gaziarze nie mają pojęcia co to za silnik, a na słowo K-jetronik czy też mechaniczny wtrysk uciekają gdzie pieprz rośnie. Ostatnio gdy pytałem o 2,3 w Audi to gość zapytał czy to silnik czterocylindrowy :>

Autor:  miliradar [ 13.kwi.2008 12:47:42 ]
Tytuł: 

Problemem jest tylko ten wtrysk!

Wystarczy wstawić silniczek podnoszący klapke w przepustnicy lub wyjąć ją całkiem i poruszać sie tylko na gazie jeżeli rozdzielacz już szwankuje!

Wtedy nie ma żadnych problemów!

Autor:  shitol [ 13.kwi.2008 15:13:37 ]
Tytuł: 

wlasnie wrocilem z wycieczki
bylem po drodze w jednym komisie
stala audi 80 avant 2.0 piekny ciemny srebrny chyba sie zakochalem :D
1994r w stanie bdb
z tylu chyba byla kiedys przetarta bo zderzak lekko pekniety i jakies 2 rdzawe kropeczki naliczylem
ale ogolnie piekna i zarejestrowana u mnie w miescie

cena byla 9500zl

jak ktos ma chwile wolnego czasu to niech napisze jakie sa koszty eksploatacyjne takiego wozu
pozdr

Autor:  ZiPi [ 13.kwi.2008 18:37:52 ]
Tytuł: 

shitol napisał(a):

jak ktos ma chwile wolnego czasu to niech napisze jakie sa koszty eksploatacyjne takiego wozu
pozdr

W przypadku Audi największą bolączką jest cena zakupu, pozniej koszty eksploatacji kształtowac się będą na poziomie VW Passata czyli b. tanio, bo do 1996r VW i Audi, to techniczne prawie to samo.
Jesli chodzi o modele C-4 avant vs. B-4 avant, to z silnikiem 2.0L polecam B-4 - bagaznik niewiele mniejszy, osiągi lepsze i silniki na jednopunktowym ( 90 KM ) lub na elektronicznym ( 115 KM ) wtrysku, bardzo dobrze znoszące LPG

Autor:  shitol [ 14.kwi.2008 10:35:16 ]
Tytuł: 

ZiPi napisał(a):
shitol napisał(a):

jak ktos ma chwile wolnego czasu to niech napisze jakie sa koszty eksploatacyjne takiego wozu
pozdr

W przypadku Audi największą bolączką jest cena zakupu, pozniej koszty eksploatacji kształtowac się będą na poziomie VW Passata czyli b. tanio, bo do 1996r VW i Audi, to techniczne prawie to samo.
Jesli chodzi o modele C-4 avant vs. B-4 avant, to z silnikiem 2.0L polecam B-4 - bagaznik niewiele mniejszy, osiągi lepsze i silniki na jednopunktowym ( 90 KM ) lub na elektronicznym ( 115 KM ) wtrysku, bardzo dobrze znoszące LPG


a czy wersja 115Km (chyba abk) poleci na zwyklej instalacji czy wymagana jest sekwencja??

Autor:  miliradar [ 14.kwi.2008 14:37:56 ]
Tytuł: 

Bez problemu można zainstalować tam najprostrzą instalacje.

Trzeba pilnować świec,przewodów itp,żeby nie strzelało na gazie bo łatwo jest uszkodzić przepływke i potem nie chce pracować na benzynie.

Autor:  ZiPi [ 14.kwi.2008 18:40:02 ]
Tytuł: 

Zgadzam sie,
ale dzisiaj ceny sekwencji spadły, więc jesli nie planujesz zbyt szybko pozbywac się auta, to warto zastanowic się nad sekwencją.

Autor:  shitol [ 15.kwi.2008 08:28:44 ]
Tytuł: 

wracajac do tego modelu o którym wczesniej wspomniealem
to jest wersja 115 KM
jedna tylko rzecz o którą chciałem zapytac
jak to jest z zwalczaniem rdzy na ocynku
bo oglądałem wczoraj troche dokladniej i na drzwiach przy listwie bocznej znalazlem dosyc nieciekawie wygladajace zgrubienie pod lakierem

sprawa nr dwa czy to prawda ze audi 80 avant 1.9TDI to taki rewelacyjny samochód??
pozdro

Autor:  przemik [ 15.kwi.2008 08:58:53 ]
Tytuł: 

shitol napisał(a):
... i na drzwiach przy listwie bocznej znalazlem dosyc nieciekawie wygladajace zgrubienie pod lakierem


Nawet w tak wiekowych autach nie ma prawa byc sladow rdzy - to co zobaczyles swiadczy o ingerencji w powłoke

shitol napisał(a):
...sprawa nr dwa czy to prawda ze audi 80 avant 1.9TDI to taki rewelacyjny samochód??


To prawda stara jak swiat :peace: :peace:

Autor:  shitol [ 15.kwi.2008 09:08:24 ]
Tytuł: 

ok ale da sie to jakoś zwalczyć??
bo poza tym malutkim wypryskiem jakiś 2cm2
nie ma sie do czego przyczepic
poza tym ze gosciu mowi ze tym wozem lekaz w niemczech jezdzil :D

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/