.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Kupno AUDI A6 C5 https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=78296 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | audioka [ 19.maja.2008 23:09:46 ] |
Tytuł: | Kupno AUDI A6 C5 |
Przede wszystkim chciałem wszystkich powitać ![]() Od jakiegoś czasu zastanawiam się nad kupnem samochodu AUDI A6 C5. Rocznik jaki mnie interesuje to około '99. Kwota, która jestem w stanie przeznaczyć na autko to około 30tys. zł. Interesuje mnie wyłącznie diesel. Mam jednak poważny problem z wyborem silnika. Szczerze mówiąc skłaniałem się ku 2,5TDI jednak po rozmowie ze znajomym mechanikiem i kilkoma innymi osobami, które twierdzą, że to jeden z najgorszych silników, który został wypuszczony przez Audi, jego koszty eksploatacji i awaryjność są bardzo duże, zacząłem wątpić czy to najlepsze rozwiązanie... Miałem okazje jechać kilka razy a6 z takim silnikiem i kultura pracy, dynamika i moc tego auta są dla mnie wręcz idealne. Z drugiej strony jest silnik 1.9 TDI, który powszechnie jest uznawany za znacznie mniej awaryjny, ekonomiczniejszy i praktycznie bezobsługowy. Jedyne co mi w nim przeszkadza to jego stosunkowo niewielka moc. Nie zależy mi aż tak bardzo na osiągach (jeżdzę raczej spokojnie), ale dobrze mieć czym przycisnąć lub czym się rozpędzić w długiej trasie. Co byście mi polecili? I czy w tych pieniądzach kupię w ogóle takie auto w dobrym stanie? Czy lepiej wygospodarować na nie trochę więcej pieniędzy? |
Autor: | Przemysław [ 20.maja.2008 19:37:25 ] |
Tytuł: | |
jak kupisz dobry zadbany egzemplarz to super wybór |
Autor: | marcel89 [ 20.maja.2008 21:38:16 ] |
Tytuł: | |
Za 30 tysi kupisz najwyżej 98-99r.Jeśli chodzi o 2.5 to trzeba trafić pewny egzemplarz bo inaczej robi sie skarbonka ( wałki rozrządu np.). Nie jest to silnik tani w eksploatacji. Ropska po mieście Ci zeżre 10 litrów jak nic. Ale jak kogoś stać? ![]() Jeśli chodzi o 1.9 AFN spoko jednostka. Sprawdzona przez wielu na tym forum. Tylko w C5 te 110 koników to trochę mało,zwłaszcza, że ona trochę waży.Ale coś kosztem czegoś.Napewno będzie mniej łykac i tansza w eksploatacji. Masz jeszcze 1,9 130 P-sów.310 NM momentu.To juz lata przyzwoicie. ![]() |
Autor: | audioka [ 20.maja.2008 22:35:01 ] |
Tytuł: | |
Dzieki za odpowiedzi ![]() Oczywiscie biore pod uwage, ze pierwsze co po zakupie auta z silnikiem 2.5 to wymiana rozrzadu - chociazby dla wlasnego komfortu i spokojnego snu ![]() ![]() Z tego co sie orientuje to 130 konne 1.9 zostaly wprowadzone do produkcji troche pozniej (jakos po 2000roku?). Jesli tak to ich cena jest z pewnoscia blizsza 40tys, a poki co to dla mnie za duzo ![]() |
Autor: | Davidos82 [ 20.maja.2008 22:49:07 ] |
Tytuł: | |
Witam !!! Ja ma C5 z silnikiem 2,5 TDI tylko,ze jest to model po liftingu i z tego co wiem motor zostal poprawiony. Jesli chodzi o spalanie to bynajmnirj u mnie przy skrzyni manualnej 6 biegowej jest lepiej niz koledzy pisali. Po miescie srednie spalanie nie przekracza 9l. a przewaznie to blizej 8,5. w trasie tak ok 7,5 a dodam ze nie naleze do osob ktore jezdza wyjatkowo oszczednie. Ostatni boginalem kilkaset KM po autostradzie praktycznie caly czas z predkoscia ok 180 KM/H po przebyciu trasy ok 400 KM komputer pokazal mi 7,8L takze jest naprawde OK. ![]() |
Autor: | audioka [ 20.maja.2008 23:29:10 ] |
Tytuł: | |
Zauwazylem, ze sa 2 grupy osob jesli chodzi o silnik 2,5 TDI - jedni, ktorzy uwazaja, ze trzeba go omijac jak najwiekszym lukiem i drudzy, ktorzy zachwalaja i wynosza w niebiosa ![]() A czy jest na forum osoba, ktora miala jakies nieprzyjemnosci z tym silnikiem? Co najczesciej sie psuje i jak czesto konieczne jest jego serwisowanie? Chcialbym oprzec sie na konkretnych przykladach. Z gory dziekuje wszystkim za pomoc ![]() |
Autor: | RESO [ 21.maja.2008 00:45:51 ] |
Tytuł: | |
Na tym forum jest całe mnóstwo osób które miały nieprzyjemności z tym silnikiem, poczytaj troche ![]() |
Autor: | marcel89 [ 21.maja.2008 07:55:18 ] |
Tytuł: | |
mój szwagier w swoim C5 AKN z 98 r. przy przxebiegu 230tysi był zmuszony wymienić wałki rozrządu. Wytarły się. 4 tyś.PLN i śmigał dalej. Co nie znaczy,że Ciebie to czekaTeraz ma C5 2,4 benz.ALF i sobie chwali. Nie wiem jaki jest twój stosunek do benzyny, ale patrząc na ceny ON sam" łapię doła". Ale kupując 10 letnie auto zawsze ponosisz ryzyko. Masz rację, że 1,9 130PS były dopiero po 2000 r. i 30 koła nie starczy napewno. ![]() |
Autor: | newman [ 21.maja.2008 09:10:55 ] |
Tytuł: | |
audioka napisał(a): Dzieki za odpowiedzi
![]() Oczywiscie biore pod uwage, ze pierwsze co po zakupie auta z silnikiem 2.5 to wymiana rozrzadu - chociazby dla wlasnego komfortu i spokojnego snu ![]() Tu nie chodzi o wymianę rozrządu typu paski rolki napinacze, a o padające wałki rozrządu ![]() |
Autor: | Przemysław [ 22.maja.2008 15:47:13 ] |
Tytuł: | |
newman napisał(a): audioka napisał(a): Dzieki za odpowiedzi ![]() Oczywiscie biore pod uwage, ze pierwsze co po zakupie auta z silnikiem 2.5 to wymiana rozrzadu - chociazby dla wlasnego komfortu i spokojnego snu ![]() Tu nie chodzi o wymianę rozrządu typu paski rolki napinacze, a o padające wałki rozrządu ![]() ale tak zastanawiają sie na spokojnie jak uważacie co lepiej kupić 2.8 193 i zakładać gaz czy 2.5 180 (które podobno są bardziej wytrzymałe) i np wymienić te wałki z hydrauliką jakby padło .... |
Autor: | marcel89 [ 22.maja.2008 21:52:37 ] |
Tytuł: | |
2.8 ![]() |
Autor: | audioka [ 22.maja.2008 22:37:42 ] |
Tytuł: | |
marcel89 napisał(a): 2.8
![]() I pali ![]() ![]() |
Autor: | Gustav [ 22.maja.2008 22:44:30 ] |
Tytuł: | |
audioka napisał(a): Znajomy ma a6 2.8T
![]() to jakiś nowy chyba ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | audioka [ 22.maja.2008 22:54:04 ] |
Tytuł: | |
gustav200 napisał(a): audioka napisał(a): Znajomy ma a6 2.8T ![]() to jakiś nowy chyba ![]() ![]() ![]() ![]() Literowka, naturalnie chodzilo o 2.7T ![]() |
Autor: | boggaw [ 24.maja.2008 12:10:00 ] |
Tytuł: | 2.5 TDI V6 150 KM 99/00 PO LIFTINGU |
posiadam taką jednostke zakupiłem sam w Niemczech ... poza normalnymi naprawami wynikających z samego użytkowania nie zamienię tego silnika na inny....ten model według mnie jest jak najbardziej OK. http://www.fotka.pl/profil/mateuss4/ |
Autor: | grejf [ 24.maja.2008 13:39:25 ] |
Tytuł: | |
Ja ze swojego punktu widzenia oceniam silnik 2.5 jako b.dobry. Mialem problemy po 200kkm z pompa wspomagania - 600pln pompa wtryskowa regeneracja - 2 tys (MTM + suche paliwko) tzn nie padla tylko dawala zly kat wtrysku. uszczelniacz walu - 500 pln uszczelki dekli zaworow - nie wiem (grosze) popychacze jak to po 190kkm - 1,6 tys suchy, nigdzie sie nie poci walki w niennagannym stanie, 0 bledow vag, miechy trzymaja i sprerzarka powietrz. sprezyn po diagnostyce temp w normie 79C',(po 3x podnoszeniu) To wszystko, reszte lekkich przypadlosci jak uszczelka przy szybie od grubych szyb (poniewaz mam 10mm szyby z foila przeciw wlamaniowe) sie zawinęla i raz stanal podnosnik moja wina bo byla otwarta szyba i lekko napadalo jak byla otwarta wyschla i jest Ok. 2 czujniki cisnienia w kolach wymienilem poniewaz padly baterie. Jak na ponad juz troche 200kkm moim zdaniem chodzi i trzyma sie znakomicie, mam dylemat bo jak bym go sprzedal to bym kupil BAU 2005 nie wiem czy warto z punktu znalezienia, czasu szukania godnego 2.5 po kims kompetentnym do tego co posiadam i jak sie sprawuje. Czasem wychodzi mi slynny blad elekytro zaworu poduchy pod silnikiem ale nie ma drgan wiec czekam, az sie zaczna ,a moze wymienie za 7 dni, ![]() Co do elektryki i elektroniki, nie ma jak to mowia (windowsowej przypadlosci) dziwne bezcelowe robienia na zegarach choinki, jak to bywa u mojego wujka w passacie 2000r. Co 3 tys sred mu kasuje bledy. Choc ma jej mniej o nie wyobrazalna ilosc. 2.5 jest dislowską jednostka najgorsza z mozliwych wypuszczona przez audi, kolega w/w tak stwierdzil. Ok Mechanik jeden czy drugi moze miec taka opinie tylko oni robia przewaznie te niedbane zachetane V-ki, badz po dzwonach, maja prawo miec taka opinie, albo ssami ich nie znaja i zmieniaja prosty rozrzad bez pozniejszej kalibracji pompy, bo 3/4 specow tak robi niekompetentnie podchodza do pracy nad 2,5 ale czy maja 2.5 nienaggane, ktorych nie robia, NIE ![]() Jak kolego chcesz kupic 2.5 to czeka Cie szukanie raczej z 99r. pierwsze innowacyjne jednostki 2.5 w ukladzie V mialy poprostu wady i przypadlosci wieku dzieciecego. Nie jest to rzedowka nie stety a raczej cale szczescie, specyfika technologiczna V jest w ogole inna, koniec 2002r 2,5 nie sa juz tak dzieciece i jezdza, a jesli rozmowa o tym po kim sie kupi samochod mozna nawet jednostke z 2000r bedzie pielegnacja wiadomo nie tania to silnik z charakterem bedzie takze Ok. Dalej nie bede pisal o tym ktore swieto wazniejsze czy wigilia czy wielkanoc. (czy ON czy PB) Sami sie przyjzyjcie jak ludzie jezdza na codzien TDI czy to 2.5 czy to 1,9 - 2,0 ![]() To ze maja Turbo bezposred wtryski ect, nie sluza do pilowania od swiatel do swiatel. W ogole temat rzeka, a potem sa takie czy inne opinie. pozdrawiam. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |