.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 25.lut.2025 23:20:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B7 3,0tdi]
PostNapisane: 04.kwi.2008 15:14:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 11:58:08
Posty: 137
Lokalizacja: Łódź
Chcę kupic B7 3,0tdi 204 km quattro tiptronic z 2005r.

Prosze o opinie nt. samochodu w takiej konfiguracji.
Czy ten silnik dal sie juz poznac z dobrej/zlej strony?

Z gory dziekuje za kazda opinie takiego samochodu.

PZDR.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 16:07:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Sinik jest wspanialy, pracuje jak benzyniak a jego moc i moment obrotowy moze zadziwic . Sam posiadam taki motor w aucie i nigdy nie mialem z nim zadnych problemow. Wazne to zwracac uwage co wlewamy do baku. Odradzam tiptronic ale wiem , ze ciezko dostac wersje w manualu ale jednak warto. Te silniki zaczynaly sie od mocy 225 ps mam jeden z pierwszych modeli jaki wyszedl onzaczenie BMK.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.kwi.2008 22:39:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Jack napisał(a):
Te silniki zaczynaly sie od mocy 225 ps mam jeden z pierwszych modeli jaki wyszedl onzaczenie BMK.


ale to w A6 ... kolega pyta o A4 i tam pierwsze 3.0 mialo ~204 PS-y ...

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2008 10:41:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2007 11:58:08
Posty: 137
Lokalizacja: Łódź
Jack napisał(a):
Sinik jest wspanialy, pracuje jak benzyniak a jego moc i moment obrotowy moze zadziwic . Sam posiadam taki motor w aucie i nigdy nie mialem z nim zadnych problemow. Wazne to zwracac uwage co wlewamy do baku. Odradzam tiptronic ale wiem , ze ciezko dostac wersje w manualu ale jednak warto. Te silniki zaczynaly sie od mocy 225 ps mam jeden z pierwszych modeli jaki wyszedl onzaczenie BMK.


Dlaczego odradzasz tiptronik?
O multitroniku zle slyszalem ale nie o tiptroniku ktory ma opinie bardzo trwalej skrzyni. Sam jezdze passatem z tiptronikiem i jestem bardzo zadowolony z tej skrzyni i nie chcialbym bym sie przesiadac do samochodu z manualna.
Czy tiptronik w B7 jest wadliwy?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2008 10:51:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
jacue napisał(a):
Czy tiptronik w B7 jest wadliwy?


Oczywiście, że tiptronik nie jest wadliwy - w przeciwieństwie do powszechnej wady tego modelu, nieobcej nawet dla użytkowników tego Forum.
Naturalnie mam na myśli sypiące się - nader kosztowne - koła dwumasowe, obecne własnie w egzemplarzach ze skrzynią manualną ... .

Co do silnika - jeździ fajnie ale trzeba się liczyć z kosztowną wymianą hydraulicznych napinaczy łańcuchów układu rozrządu. Zaniedbanie może kosztawać "zerwanie rozrządu", wzmożona uwaga jest konieczna po przebiegu > 150 tyś.km, w okolicy 250 tkm to już ostatni z ostatnich dzwonków alarmowych.

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2008 10:58:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
Piotruś napisał(a):
Co do silnika - jeździ fajnie ale trzeba się liczyć z kosztowną wymianą hydraulicznych napinaczy łańcuchów układu rozrządu. Zaniedbanie może kosztawać "zerwanie rozrządu", wzmożona uwaga jest konieczna po przebiegu > 150 tyś.km, w okolicy 250 tkm to już ostatni z ostatnich dzwonków alarmowych.


Piotrze czy takie postepowanie jest zalecane przez Audi :?:

[czy to Twoja obserwacja bo juz kilka takich furaków robiles :?: - fotki bardzo mile widziane .... ;) - oczywiscie jak masz ]

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2008 11:19:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Faktycznie, wymiana popychaczy to wielki problem w tym silniku , poniewaz aby wyciagac walki potrzeba rozkrecic tyl od strony podszybia bo tam jest lancuch rozrzadu i prowadnice. Co do samego lancucha to sa napinacze hydrauliczne, ktore kasuja luz oraz czujnik naprezenia. Niby wytrzymuje 500 tys ale rozmawialem z kompetentnym Niemcem z ASO Audi , ktory wyraznie zaznaczyl 300 tys i nalezy wymienic bo nie powinien sie zerwac ale wyrobione prowadnice oraz kola zebate powoduja w tym silniku problem podczas pracy na wolnych obrotach oraz przyspieszania. Oczywiscie, wymiana to wyciaganie calego motoru z komory. Koszty astronomiczne. Same czesci bez robocizny potrafia przyprawic o bol glowy.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.kwi.2008 23:44:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.mar.2006 12:52:42
Posty: 358
Lokalizacja: Warszawa
Jack napisał(a):
Faktycznie, wymiana popychaczy to wielki problem w tym silniku , poniewaz aby wyciagac walki potrzeba rozkrecic tyl od strony podszybia bo tam jest lancuch rozrzadu i prowadnice. Co do samego lancucha to sa napinacze hydrauliczne, ktore kasuja luz oraz czujnik naprezenia. Niby wytrzymuje 500 tys ale rozmawialem z kompetentnym Niemcem z ASO Audi , ktory wyraznie zaznaczyl 300 tys i nalezy wymienic bo nie powinien sie zerwac ale wyrobione prowadnice oraz kola zebate powoduja w tym silniku problem podczas pracy na wolnych obrotach oraz przyspieszania. Oczywiscie, wymiana to wyciaganie calego motoru z komory. Koszty astronomiczne. Same czesci bez robocizny potrafia przyprawic o bol glowy.


Panowie, czy jest aż tak źle :/ :?:
Rozumiem że kupując auto z przebiegiem zbliżającym się w okolicy 200tys km z silnikiem 3,0TDI trzeba od razu przygotowac kasę na wymianę tych napinaczy? Czy ktoś wie ile kosztuje cała taka impreza? Włos się jeży i odechciewa sie nowego modelu C6 w dieslu. A czy silniki 3.0TDI od 2006 roku 233km tez maja tą przypadłość i trzeba je robić tak wczesnie? Zacząłem się powaznie zastanawiać nad przejsciem z C5 do C6 - hydraulika i wałki to bułka z masłem przy takich problemach :| moze nastepny bedzie E211 :): :oink: :jezor:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.kwi.2008 11:10:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 12:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Nie jest tak zle a kupujac diesla trzeba miec szczescie aby trafic na taki egzemplarz, ktorego poprzednim wlascicielem byla osoba dbajaca i potrafiaca eksploatowac tego typu silnik. Zobacz sa V6 2,5 Tdi z przebiegiem 400 tys i wlasciciel zadowolony z bezproblemowej eksploatacji a trafisz na taki z przebiegiem 150 tys i trzeba wymieniac hydraulike. Wszystkim polecam nowe 3.0 V6 Tdi bo jest to bardzo udany motor i nie sprawia zadnych klopotow. Nie ma takiego czegos , ze jadac np. do Hiszpanii latem na zewnatrz +35 stopni a Ty martwisz sie czy cos nie wysiadzie. System CR niby prosty w dzialaniu ale niezawodny. Chlodzenie , zasilanie i uklad napedowy tego auta jest przemyslany.To pierwszy po R4 i R5 Tdi godny nastepca , niezawody o czym swiadczy dalsza rozwojowosc czyli V8 CR oraz V10 CR . Polecam z czystym sumieniem.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2008 19:58:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2007 10:54:35
Posty: 64
Lokalizacja: Skierniewice
"Koszty astronomiczne. Same czesci bez robocizny potrafia przyprawic o bol glowy."

A może ktośby sprecyzował jakie to konkretnie koszta? Bo też mi po głowie chodzi to autko.

Autorus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2008 23:18:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.maja.2008 20:03:47
Posty: 776
Lokalizacja: trojmiasto
Auto: A8 D3 4.2 MPI
autorus napisał(a):
"Koszty astronomiczne. Same czesci bez robocizny potrafia przyprawic o bol glowy."

A może ktośby sprecyzował jakie to konkretnie koszta? Bo też mi po głowie chodzi to autko.

Autorus



strzelam 10 tys zl :d :d :d :d

_________________
audi a8 d3 4.2 pb 2003 jest
http://www.youtube.com/watch?v=0TGOmui21CY - takie tam bączki A8

Obrazek

audi a3 1.9 tdi ahf jest
bmw e46 330d 204 ps byla :)
bmw e46 320d 150 ps byla
audi a6 c5 avant quattro 2.5 tdi ake bylo
suzuki gsxr 1000 k3 175 ps ponad 300 km/h smiga:):) 0-200 km/h 7 sek :P
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 6h8e2jv3-c
tak to daje ognia :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2008 07:02:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.sie.2003 22:57:31
Posty: 8869
Lokalizacja: Otwock
Auto: Renata
badyl napisał(a):
autorus napisał(a):
"Koszty astronomiczne. Same czesci bez robocizny potrafia przyprawic o bol glowy."

A może ktośby sprecyzował jakie to konkretnie koszta? Bo też mi po głowie chodzi to autko.

Autorus



strzelam 10 tys zl :d :d :d :d


mniej wiecej .... :): :peace:

_________________
1.9 DCI :D by edc-tuning.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2008 11:23:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Jack nie polecaj V10 TDI bo to też zbyt udane silniki nie są :/, mój b.dobry mechanik w tym roku robił już 4 takie silniki. Główną wadą w tych silnikach jest zsuwająca się gładź cylindra i to po przebiegach nawet 60tkm (taki ostatnio u niego stał). W serwsie tylko do tego silnika pieścienie podobno można kupić, więc wszystko musiał robić sam i wziął 10 tysi.
Pozdrawiam

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Ostatnio edytowano 25.cze.2008 18:30:35 przez 2rafal7, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.cze.2008 17:01:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.wrz.2007 10:54:35
Posty: 64
Lokalizacja: Skierniewice
dzis zadzwoniłem do serwisu Auto Unia na katowickiej. Wymiana rozrządu to koszt 9-10tys brutto. A to jest poprostu wymiana, a jak się cos skopie to może być kłopot. Choc facet z uporem maniaka mówił ze tam sie wogóle rozrządu nie wymienia bo i po co. :) Moze jeszcze nie mieli takiego przypadku.

Autorus


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.lip.2008 21:05:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lut.2008 15:43:38
Posty: 25
Witam, jestem uzytkownikiem takiego modelu od ok 3 miesiecy i uwazam ze jest to fantastyczne auto - taka A4 z tym silnikiem to "pocisk" :D , jak narazie nic sie nie wydarzylo, uwazam tylko ze jedyny mankament to spalanie - przy spokojnej jezdzie w miescie wynosi wg BC 13-14L/100 km. Mimo tego polecam.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: