.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Wszystko co różni A8 od S8
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=79318
Strona 1 z 2

Autor:  Riddick [ 10.cze.2008 13:24:28 ]
Tytuł:  Wszystko co różni A8 od S8

Witam
od pewnego czasu marzy mi sie S8 ale zastanawiam się jakie są dokładnie (co do każdej duperelki) różnice miedzy A8 a S8

to co wiem:
- 4,2 v8 ma 300KM w A8 a 340KM w S8 (jest jakaś różnica w spalaniu?)
- w S8 występują często Manuale ale i automaty
- podobno zawieszenie jest twardsze w S8 (duża różnica? przydaje sięczy jest raczej uporczywe na nasze polskie drogi?)
- fotele Recaro w S8
- znaczek na masce S8

są jeszcze jakieś różnice znaczące lub nie? (intreresuje mnie wszystko) :D

Autor:  KRapicki [ 10.cze.2008 18:00:25 ]
Tytuł: 

Cześć
Odpowiedź 100% znam tylko na jedno twoje pytanie - to odnośnie zawieszenia.
Zawiecha w S8 to na pewno nie komfort - BETON. Miałem A8 z zawiechą od S8 i na miasto ( dziury, doły ) jest bardzo uciążliwe.

Autor:  designer [ 10.cze.2008 19:58:53 ]
Tytuł:  Re: Wszystko co różni A8 od S8

Riddick napisał(a):
Witam
od pewnego czasu marzy mi sie S8 ale zastanawiam się jakie są dokładnie (co do każdej duperelki) różnice miedzy A8 a S8

to co wiem:
- 4,2 v8 ma 300KM w A8 a 340KM w S8 (jest jakaś różnica w spalaniu?)
- w S8 występują często Manuale ale i automaty
- podobno zawieszenie jest twardsze w S8 (duża różnica? przydaje sięczy jest raczej uporczywe na nasze polskie drogi?)
- fotele Recaro w S8
- znaczek na masce S8

są jeszcze jakieś różnice znaczące lub nie? (intreresuje mnie wszystko) :D


Inny grill
Lusterka w chromie
Charakterystyczne felgi ( 18" )
Licznik wyskalowany do 300 km/h
Znaczek S8 na obrotomierzu
Inna kierownica ( trójramienna ) ze znaczkiem S8
Jeżeli Tip to również w kierownicy
Na 100% quattro
Znaczki S8 na progach

O czymś zapomniałem?

Co do spalania to eSka prowokuje do szybkiej jazdy. Zwykłą A8 możesz się toczyć, S8 nie wypada :diabel: W mieście, w lato z klimatyzacją musisz liczyć więc ok 19-20l bo gwarantuję ci że butowanie ci się spodoba. Jak nie lubisz śmigać ciut sportowo bierz A8 - z tego co piszą koledzy w mieście można się zamknąć w 16-17l/100 km, a nie rezygnujesz z komfortu i przyjemności przemieszczania się.

Autor:  Riddick [ 10.cze.2008 20:04:40 ]
Tytuł: 

jak na razie widzę tylko 1 minus S8
zawiecha za twarda na nasze dziury
ciekawe czy są A8 z multi w kierownicy no i z tymi efektownymi dodatkami stylistycznymi
a z innej beczki czy na prawdę czuje sie różnice tych 40 koników? czy jest to tylko wywołane wrażeniami wywołanymi znaczkiem S i twardym zawieszeniem

Autor:  designer [ 10.cze.2008 20:21:59 ]
Tytuł: 

Riddick napisał(a):
ciekawe czy są A8 z multi w kierownicy


W latach kiedy S8 miało 340 KM nie było jeszcze Multi tylko Tip i z tego co wiem to "cywilne" A8 nie miało czegoś takiego w wyposażeniu ( może były w opcji za dopłatą :?: nie wiem.... )

Suche dane katalogowe mówią że jednak A8 jest odczuwalnie wolniejsze od eSki - chodzi o przyśpieszenie ( szczególnie manual ). Jak jest naprawdę nie wiem bo A8 nie prowadziłem :/

Ja bym brał S ze względu chociażby na fotele. Recaro są rewelacyjne, bez porównania ze zwykłymi "tapczanami".

U siebie w S6 mam też twardsze zawieszenie, ale jakoś specjalnie mi to nie przeszkadza. Aczkolwiek faktem jest że w A6 które kiedyś miałem było ciut bardziej komfortowo. Niemniej osiągi mi to rekompensują :diabel: Twardsze zawieszenie jest rewelacyjne na zakrętach w połączeniu z q jedziesz jak po szynach. W trasie auto też lepiej się trzyma drogi.....

Musisz wybrać sam co jest dla ciebie prorytetem.

Autor:  2rafal7 [ 10.cze.2008 21:06:41 ]
Tytuł: 

Za tip w kierownicy z tego co wiem trzeba było dopłacić, oprócz tego nie w każdej S8 standardem była trój ramienna kierownica. Oprócz tego obrotomierz z czerwoną kreska przy 7tyś, ogólnie inny wygląd zegarów (inny kolor cyferblatu), biały kolor wskazówki zegarów(fantastycznie komponuje się nocą z czerownymi cyferakami deSigner powinien cos o tym wiedzieć bo w S6 tez tak ma :) ). Oprócz tego troche inne końcówki wydechu inaczej zestrojony układ wydechowy ma bardziej rasowy dźwięk (taki metaliczny). W zawieszeniu z tego co się orientuje chyba tylko różnice tkwią w twardszych amortyzatorach i niższych sprężynach. A i jeszcze chyba standardem były fotele Recaro, ale tego nie potwierdze.
Pozdrawiam

Autor:  kuba411vm [ 10.cze.2008 21:19:45 ]
Tytuł: 

2rafal7 napisał(a):
biały kolor wskazówki zegarów(fantastycznie komponuje się nocą z czerownymi cyferakami deSigner powinien cos o tym wiedzieć bo w S6 tez tak ma :) ).


Białe wskazówki zegarów dopiero w modelu po lifcie... A koledze chyba chodzi o taką przed liftem. Jeśli chodzi o zawieszenie, to nie jest to mercedes S, ale katastrofy nie ma... Fakt, trochę skaczę na dziurach, ale rekompensuje lepkością do asfaltu na zakrętach :)
Dźwięk wydechu może rzeczywiście bardziej metaliczny, ale mimo wszystko słabo go słychać, szczególnie w środku...
Jeśli chodzi o tip. to nie wiem, bo mam manuala :peace:
Pozdro

Autor:  Riddick [ 10.cze.2008 21:29:03 ]
Tytuł: 

no właśnie jeżdżę w automacie teraz i widzę jego wady i zalety a tu mowa o aucie które jest limuzyna z zacięciem sportowym i jedno z drugim sie kłóci
bo skoro limuzyna to automat pasuje w końcu mega wygoda
przy szybkie jeździe brakuje zabawy choć tip nie jeździłem i nie wiem czy potrafi częściowo zrekompensować zabawę ze zmienianiem biegów
a stanie w korku i jazda takim wypasem w manualu bo szczerze kto będzie non stop jeździć nim jak wyścigówką to już nie jest tak komfortowo (coś za coś komfort osiągi)

Autor:  2rafal7 [ 10.cze.2008 21:42:48 ]
Tytuł: 

Wszystkie S8 które widziałem w internecie czy to na Youtube czy na zdjęciach (nawet te przed liftem odrózniłem je kratkowanym komputerem pod FISem)imiały białe wskazówki. Niewiem, może do 1997 tak jak Twój produkowali czerwone wskazówki w S8. Zwykłe modele przed liftem żeczywiście miały wszystko na czerwono.

Autor:  *Robi* [ 10.cze.2008 22:29:49 ]
Tytuł: 

Wyglad wizualny mozna zawsze zmienic i z tym nie ma problemu.
Fotele Recaro bywaja na allegro z eSki za 3-4tys .zaden problem wymienic.
Roznica w Esce a zwykłej A8 w cenie bywa od 10tys w góre(mowa o zdrowej maszynie nie z allegro).
Potem ceny cześci itd?? Duzo wieksze niz zwykła A8.
Pytanie czy 4.2 340KM daje wiekszą frajde na dłuzszą mete od 300KM??
Tez szukałem S8 ale odpusciłem sobie.Z 300KM jestem zadowolony.
Tip bardzo dobrze sobie radzi na 4 niz D i wymiata dobre fury.
Jak dla mnie aftomomat to podstawa.Dziennie jezdze busem w manualu wiec wiadomo o co chodzi.

Autor:  Riddick [ 10.cze.2008 22:31:47 ]
Tytuł: 

a orientujesz sie jak wielkie są różnice w cenie części?

Autor:  designer [ 10.cze.2008 22:33:27 ]
Tytuł: 

Panowie umówmy się że jakie by te wskazówki nie były auto bedzie jeździło tak samo :peace:

Przy wyborze kieruj się stanem auta, nawet skrzynię jaką będziesz miał pozostaw losowi ;) . Trafisz zadbany z tipem - bierz, trafisz zadbany z manualem - bierz tym bardziej, bo to rzadkość. Ja bym postawił sobie na twoim miejscu jakieś kryteria wyboru - będzisz miał łatwiej :D . Np ja w swoim przypadku postawiłem na 3 elementy jakie moje auto musiało mieć: tip w kierownicy, fotele recaro i dużą navi - wszystkie oferty bez któregoś z tych elementów od razu odrzucałem. To moim zdaniem dobry sposób na wymarzone auto - sprawdził się bynajmniej w moim przypadku :peace:

Autor:  Nenesz [ 10.cze.2008 23:58:04 ]
Tytuł: 

kuba411vm napisał(a):
2rafal7 napisał(a):
biały kolor wskazówki zegarów(fantastycznie komponuje się nocą z czerownymi cyferakami deSigner powinien cos o tym wiedzieć bo w S6 tez tak ma :) ).


Białe wskazówki zegarów dopiero w modelu po lifcie... A koledze chyba chodzi o taką przed liftem. Jeśli chodzi o zawieszenie, to nie jest to mercedes S, ale katastrofy nie ma... Fakt, trochę skaczę na dziurach, ale rekompensuje lepkością do asfaltu na zakrętach :)
Dźwięk wydechu może rzeczywiście bardziej metaliczny, ale mimo wszystko słabo go słychać, szczególnie w środku...
Jeśli chodzi o tip. to nie wiem, bo mam manuala :peace:
Pozdro

Białe po lifcie to chyba wszystko jest( cyferki i wskazówki) , ja przed liftem mam czerwone cyferki i niebieskawe wskazówki, zawiecha ujdzie , Tip w kirownicy był ale też nie zawsze.
Co do spalania w S8 , w tak zatłoczonym mieście jak Łódź to poniżej 23 nie ma możliwości zejść( no chyba że coś u mnie nie tak), na trasie nawet do 13 zejdzie przy jeździe 140-150 km/h
Fotele Recaro też nie zawsze były, u mnie są te pasiaki ale za to wszystkie 4 regulowane elektrycznie we wszystkich płaszczyznach.
PZDR

Autor:  Riddick [ 11.cze.2008 06:04:53 ]
Tytuł: 

te 23 to mowa o PB czy o LPG bo trochę dużo tego :)

Autor:  piotr [ 11.cze.2008 08:14:38 ]
Tytuł: 

Riddick napisał(a):
te 23 to mowa o PB czy o LPG bo trochę dużo tego :)


Norma a nie dużo... przy dynamicznej jeździe miejskiej (bez tras) spalanie to 20-25 litrów Pb na 100km (gazu okolo 23-28 litrów) dla S8 340KM manual.... i jeżeli komus pali mniej to znaczy że ma super auto.... albo wystarczyło by mu auto mające 100KM bo dynamiki eski nie wykorzystuje nawet w 10% :) Przy delikatnej jeździe (jak dla mnie a podobno nie umiem delikatnie....) daje się zejść do 18 litrów w mieście....

Autor:  Riddick [ 11.cze.2008 08:39:14 ]
Tytuł: 

28l na manualu to chyba naprawdę butujesz go i to non stop


z innej beczki czy zawieszenie w A8 i S8 jest całe aluminiowe? chodzi mi o to czy jest tak samo wadliwe jak w A4 że trzeba je wymieniać co 15tys km?
jakie są koszta?

Autor:  2rafal7 [ 11.cze.2008 09:30:58 ]
Tytuł: 

Możliwe, że takie niebieskawe, filmiki i zdjęcia na necie są słabej jakości i tam widać je jako białe :) ale napewno nie czerwone (S8). Po lifcie białe cuferki czerwona wskazówka (A8) w S8 jak przed liftem...jakim cudem S8 w manualu Ci pali 23-25L??? mój znajomy ma A8 D2 w Łodi to po mieście (tylko miasto)pali mu 16-17L

Autor:  2rafal7 [ 11.cze.2008 09:56:10 ]
Tytuł: 

http://youtube.com/watch?v=kJq1MwR5Gpo

NIeźli kaskaderzy :D

Autor:  Nenesz [ 11.cze.2008 20:53:52 ]
Tytuł: 

2rafal7 napisał(a):
Możliwe, że takie niebieskawe, filmiki i zdjęcia na necie są słabej jakości i tam widać je jako białe :) ale napewno nie czerwone (S8). Po lifcie białe cuferki czerwona wskazówka (A8) w S8 jak przed liftem...jakim cudem S8 w manualu Ci pali 23-25L??? mój znajomy ma A8 D2 w Łodi to po mieście (tylko miasto)pali mu 16-17L

Jeżeli jeździ po nocach to może do 17 zejdzie.
W normalnej jeździe w dzień, w korkach , poniużej 20 nie powinien zejść
PZDR

Autor:  designer [ 11.cze.2008 21:49:39 ]
Tytuł: 

2rafal7 napisał(a):
http://youtube.com/watch?v=kJq1MwR5Gpo

NIeźli kaskaderzy :D


Spoko, ale to tylko w niemcowni możliwe. W sumie na luzie kolesie sobie jadą i przejeżdżają 38 km w .................... niecałe 10 minut. Zaimponowali mi ;)

A z kaskaderstwa to mało tam jest, bo droga płaska i równa jak lotnisko, a do tego noc i pusto.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/