.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

A3 1,9TDI czy 1,8T
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=79469
Strona 1 z 1

Autor:  Mirasalo [ 14.cze.2008 13:47:26 ]
Tytuł:  A3 1,9TDI czy 1,8T

Witam,
Mam zamiar kupic auto jak w temacie roczniki 99-01 mnie interesuja.
Najbardziej zalezy mi na tym zeby auto bylo jak najmniej awaryjne i bezobslugowe :D
W dieslach jest wiekszy wybor 1,8T nie ma tylu ofert, a na kupno auta bede mial okolo 3 tygodnie z ewentualnymi naprawami, rejestracja i itd.
Auto bede chial kupic w lipcu.
Na jakim modelu bardziej skupic swoje poszukiwania.
Co radzicie?
A moze ktos chce sprzedac takie auto?
Z gory dziekuje za pomoc

Autor:  Kliku [ 14.cze.2008 14:59:42 ]
Tytuł: 

stawiasz na osiagi czy na oszczednosc to ulatwi nam pomoc. Wiadomo 1.9tdi malo pali, silnik podatny na przyrost mocy. 1.8 T -wiadomo wieksze koszty choc mozna kupic taniej (silnik rowiez podatny na zwiekszenie mocy). Jezeli mialbym wybierac miedzy 1.9 130 KM czy 1.8 T to 1.9 wygrywa :D do tego znalesc egzemplarz z quattro i wiecej do szczescia nie potrzeba :d

Autor:  Mirasalo [ 14.cze.2008 15:33:11 ]
Tytuł: 

Stawiam na oszczednosc ale nie chodzi mi o koszty paliwa tylko ewentualne naprawy. Chodzi o to ze chce tym samochodem wyjechac za granice i chcialbym sie jak najmniej przejmowac ze cos sie moze zepsuc :D . Do tej pory bylem zwolennikiem 1,9TDI ale czytajac to forum jak i inne czesto ludzie maja jakies problemy z tymi silnikami, a o benzyniakach nie ma tyle postow wiec albo ludzie o tym nie pisza albo nie ma z nimi problemow.
Zastanawialem sie tez nad 1,8 bez turbo ale wyczytalem ze 1,8T wcale nie pali duzo wiecej a jest duzo zrywniejszy i sie lepiej zbiera. Ma tez bardzo fajna charakterystyke momentu.

Autor:  rafala6 [ 14.cze.2008 19:15:06 ]
Tytuł: 

Jakbym miał wybór między 1.9-130KM,a 1.8T-150KM.To wybrałbym 1.9-130KM ze względu na moment obr.Ale jakby miał to być 1.9-110KM to wybieram 1.8T :):

Autor:  przemik [ 14.cze.2008 19:19:47 ]
Tytuł: 

Ludzie maja duzo problemow z 1.9 TDi ale z winy ludzi a nie z winy technoligi TDi... jesli chodzi o sam temat to wszystko jedno co wybierzesz jesli chodzi o mozliwe awarie to te silniki sa porownywale z minimalnym wskazaniem na korzysc Tdi.

Pozdrawiam

Autor:  sebolec [ 14.cze.2008 19:23:13 ]
Tytuł: 

1.8t jest prawie bezawaryjne i całkiem szybkie. W a3 miałbyś około 8 sekund do setki, a to naprawdę się czuje i mało który kompakt z tamtych lat może się równać. W paliwie przegrywa jednak sromotnie z dieslem, spalanie to 7-8,5 litra na 100 km w trasie i odpowiednio 11,5-13 w mieście (to akurat dane wyliczone na podstawie eksploatacji a4 z tym sinikiem, ale dla a3 na pewno będą bardzo podobne).

W tym zestawieniu przy większych rocznych przebiegach diesel wygrywa przez knockout. ;) Benzyna może mieć minimalną przewagę w kosztach serwisowania, ale to moje subiektywne odczucie.

Autor:  betrzy [ 15.cze.2008 09:58:37 ]
Tytuł: 

Jak cie stac na wache to kupuj 1.8 T ,kultura pracy i dobre osiagi .Kumpel sciagnal A4 1.8 T podkrecone do 180 KM -poprostu torpeda ,juz sobie wyobrazam jak by takie urzadzenie sprawilo sie pod maską lzejszego A3 :): Wszyscy kochaja diesle bo malo palą i dlatego sie tak dobrze sprzedaja ,gdyby paliwo bylo "tanie jak barszcz " to malo kto by jezdzil klekotem .Tdi sa bardziej skaplikowane i maja drozsze czesci jak i serwis no i podobono regeneracja turbo jest drozsza niz w benzynach no i ropa jest drozsza :D :D

Autor:  Baskecior [ 15.cze.2008 10:08:03 ]
Tytuł: 

Mirasalo napisał(a):
Stawiam na oszczednosc ale nie chodzi mi o koszty paliwa tylko ewentualne naprawy. Chodzi o to ze chce tym samochodem wyjechac za granice i chcialbym sie jak najmniej przejmowac ze cos sie moze zepsuc :D . Do tej pory bylem zwolennikiem 1,9TDI ale czytajac to forum jak i inne czesto ludzie maja jakies problemy z tymi silnikami, a o benzyniakach nie ma tyle postow wiec albo ludzie o tym nie pisza albo nie ma z nimi problemow.
Zastanawialem sie tez nad 1,8 bez turbo ale wyczytalem ze 1,8T wcale nie pali duzo wiecej a jest duzo zrywniejszy i sie lepiej zbiera. Ma tez bardzo fajna charakterystyke momentu.

Problemy z 1,9 ?
Poczytaj czego te "problemy" dotyczą. Koszty naprawy tych "problemów " sa groszowe a w egzemplarzach 10-letnich są powtarzalne i do naprawy praktycznie od ręki.
Świat nie wymyślił bardziej udanego diesla niż Audikowskie R4 TDI na pompie rotacyjnej.
Pytanie jesto proste: diesel czy benzyna. Jeśli diesel - szukaj AFN`a, byle nie od dziadka ;)

Autor:  grejf [ 15.cze.2008 10:53:54 ]
Tytuł: 

Tanszy w eksploatacji "awaryjności" zdecydowanie 1,9 TDi :)

Autor:  2rafal7 [ 15.cze.2008 12:33:25 ]
Tytuł: 

Bierz 1.9Tdi, przyzwyczaisz się do klekotu (ja musiałem w Golfie III), ja mam 90PS i naprawde zaskoczył mnie ten silnik, myślałem, że będzie żynził, ale nie jest źle więc 130ps w A3 będzie ładnie smigało a jak wirusa sypniesz to bedzie 150-160ps i to bedzie coś :)

Autor:  Mirasalo [ 16.cze.2008 06:46:14 ]
Tytuł: 

Dzieki serdeczne za wszystkie posty.
Po przeczytaniu widze ze raczej mam sie kierowac w strone 1.9TDI.
Bede szukal w takim razie ale jak sie trafie ladne 1,8T to chyba sie skusze bo kusi strasznie :D
Jeszcze jedno mam pytanko, czy zwiekszanie mocy w TDI wplywa znczaco na wytrzymalosc tego silnika, chodzi mi o podniesienie mocy o jakies 20-30KM.

Autor:  Mirasalo [ 16.cze.2008 07:12:00 ]
Tytuł: 

Do Baskeciora: Tylko ze w A3 nie bylo silnikow AFN.
110 konne byly oznaczane AHF, ASV.
A od ktorego rocznika byly montowane pompowtrysikwacze w A3?

Autor:  przemik [ 16.cze.2008 08:18:01 ]
Tytuł: 

Mirasalo napisał(a):
Jeszcze jedno mam pytanko, czy zwiekszanie mocy w TDI wplywa znczaco na wytrzymalosc tego silnika, chodzi mi o podniesienie mocy o jakies 20-30KM.


Jesli zrobione "z glową" u profi tunera - NIE WPŁYWA.

Autor:  2rafal7 [ 16.cze.2008 08:35:17 ]
Tytuł: 

Takie zwiększenie mocy nie wpłynie na zużycie silnika. Kiedyś przyjechał do mojego warsztatu koles który miał Seata Leona ze 110kM w serii i zrobił program na 160 :P i przjechał na nim 200tkm, a auto wczesniej miało 120 czyli razem ma 320tkm na dużym podnisieniu mocy.

Autor:  Baskecior [ 16.cze.2008 09:53:17 ]
Tytuł: 

Mirasalo napisał(a):
Do Baskeciora: Tylko ze w A3 nie bylo silnikow AFN.
110 konne byly oznaczane AHF, ASV.
A od ktorego rocznika byly montowane pompowtrysikwacze w A3?

Racja. Nie zwróciłem uwagi na to , że mowa o A3.
Niemniej to te same stare pierdzące i niezniszczalne kondony - tyle że ułożone w niewłaściwą stronę ;)

Autor:  grejf [ 16.cze.2008 10:40:50 ]
Tytuł: 

racja ułożenie silnika ma tu duzo do rozmowy na +. Silnik ulozony wzdluznie sam z siebie nie pamietam, ale chyba ma 8% lzej przenosic sile na nape jak i efektywniej. A co do pompowtryskow sa tacy co je urywają bez specjalnej umiejetnosci ;)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/