.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
A3 1,9TDI czy 1,8T https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=79469 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Mirasalo [ 14.cze.2008 13:47:26 ] |
Tytuł: | A3 1,9TDI czy 1,8T |
Witam, Mam zamiar kupic auto jak w temacie roczniki 99-01 mnie interesuja. Najbardziej zalezy mi na tym zeby auto bylo jak najmniej awaryjne i bezobslugowe ![]() W dieslach jest wiekszy wybor 1,8T nie ma tylu ofert, a na kupno auta bede mial okolo 3 tygodnie z ewentualnymi naprawami, rejestracja i itd. Auto bede chial kupic w lipcu. Na jakim modelu bardziej skupic swoje poszukiwania. Co radzicie? A moze ktos chce sprzedac takie auto? Z gory dziekuje za pomoc |
Autor: | Kliku [ 14.cze.2008 14:59:42 ] |
Tytuł: | |
stawiasz na osiagi czy na oszczednosc to ulatwi nam pomoc. Wiadomo 1.9tdi malo pali, silnik podatny na przyrost mocy. 1.8 T -wiadomo wieksze koszty choc mozna kupic taniej (silnik rowiez podatny na zwiekszenie mocy). Jezeli mialbym wybierac miedzy 1.9 130 KM czy 1.8 T to 1.9 wygrywa ![]() ![]() |
Autor: | Mirasalo [ 14.cze.2008 15:33:11 ] |
Tytuł: | |
Stawiam na oszczednosc ale nie chodzi mi o koszty paliwa tylko ewentualne naprawy. Chodzi o to ze chce tym samochodem wyjechac za granice i chcialbym sie jak najmniej przejmowac ze cos sie moze zepsuc ![]() Zastanawialem sie tez nad 1,8 bez turbo ale wyczytalem ze 1,8T wcale nie pali duzo wiecej a jest duzo zrywniejszy i sie lepiej zbiera. Ma tez bardzo fajna charakterystyke momentu. |
Autor: | rafala6 [ 14.cze.2008 19:15:06 ] |
Tytuł: | |
Jakbym miał wybór między 1.9-130KM,a 1.8T-150KM.To wybrałbym 1.9-130KM ze względu na moment obr.Ale jakby miał to być 1.9-110KM to wybieram 1.8T ![]() |
Autor: | przemik [ 14.cze.2008 19:19:47 ] |
Tytuł: | |
Ludzie maja duzo problemow z 1.9 TDi ale z winy ludzi a nie z winy technoligi TDi... jesli chodzi o sam temat to wszystko jedno co wybierzesz jesli chodzi o mozliwe awarie to te silniki sa porownywale z minimalnym wskazaniem na korzysc Tdi. Pozdrawiam |
Autor: | sebolec [ 14.cze.2008 19:23:13 ] |
Tytuł: | |
1.8t jest prawie bezawaryjne i całkiem szybkie. W a3 miałbyś około 8 sekund do setki, a to naprawdę się czuje i mało który kompakt z tamtych lat może się równać. W paliwie przegrywa jednak sromotnie z dieslem, spalanie to 7-8,5 litra na 100 km w trasie i odpowiednio 11,5-13 w mieście (to akurat dane wyliczone na podstawie eksploatacji a4 z tym sinikiem, ale dla a3 na pewno będą bardzo podobne). W tym zestawieniu przy większych rocznych przebiegach diesel wygrywa przez knockout. ![]() |
Autor: | betrzy [ 15.cze.2008 09:58:37 ] |
Tytuł: | |
Jak cie stac na wache to kupuj 1.8 T ,kultura pracy i dobre osiagi .Kumpel sciagnal A4 1.8 T podkrecone do 180 KM -poprostu torpeda ,juz sobie wyobrazam jak by takie urzadzenie sprawilo sie pod maską lzejszego A3 ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Baskecior [ 15.cze.2008 10:08:03 ] |
Tytuł: | |
Mirasalo napisał(a): Stawiam na oszczednosc ale nie chodzi mi o koszty paliwa tylko ewentualne naprawy. Chodzi o to ze chce tym samochodem wyjechac za granice i chcialbym sie jak najmniej przejmowac ze cos sie moze zepsuc
![]() Zastanawialem sie tez nad 1,8 bez turbo ale wyczytalem ze 1,8T wcale nie pali duzo wiecej a jest duzo zrywniejszy i sie lepiej zbiera. Ma tez bardzo fajna charakterystyke momentu. Problemy z 1,9 ? Poczytaj czego te "problemy" dotyczą. Koszty naprawy tych "problemów " sa groszowe a w egzemplarzach 10-letnich są powtarzalne i do naprawy praktycznie od ręki. Świat nie wymyślił bardziej udanego diesla niż Audikowskie R4 TDI na pompie rotacyjnej. Pytanie jesto proste: diesel czy benzyna. Jeśli diesel - szukaj AFN`a, byle nie od dziadka ![]() |
Autor: | grejf [ 15.cze.2008 10:53:54 ] |
Tytuł: | |
Tanszy w eksploatacji "awaryjności" zdecydowanie 1,9 TDi ![]() |
Autor: | 2rafal7 [ 15.cze.2008 12:33:25 ] |
Tytuł: | |
Bierz 1.9Tdi, przyzwyczaisz się do klekotu (ja musiałem w Golfie III), ja mam 90PS i naprawde zaskoczył mnie ten silnik, myślałem, że będzie żynził, ale nie jest źle więc 130ps w A3 będzie ładnie smigało a jak wirusa sypniesz to bedzie 150-160ps i to bedzie coś ![]() |
Autor: | Mirasalo [ 16.cze.2008 06:46:14 ] |
Tytuł: | |
Dzieki serdeczne za wszystkie posty. Po przeczytaniu widze ze raczej mam sie kierowac w strone 1.9TDI. Bede szukal w takim razie ale jak sie trafie ladne 1,8T to chyba sie skusze bo kusi strasznie ![]() Jeszcze jedno mam pytanko, czy zwiekszanie mocy w TDI wplywa znczaco na wytrzymalosc tego silnika, chodzi mi o podniesienie mocy o jakies 20-30KM. |
Autor: | Mirasalo [ 16.cze.2008 07:12:00 ] |
Tytuł: | |
Do Baskeciora: Tylko ze w A3 nie bylo silnikow AFN. 110 konne byly oznaczane AHF, ASV. A od ktorego rocznika byly montowane pompowtrysikwacze w A3? |
Autor: | przemik [ 16.cze.2008 08:18:01 ] |
Tytuł: | |
Mirasalo napisał(a): Jeszcze jedno mam pytanko, czy zwiekszanie mocy w TDI wplywa znczaco na wytrzymalosc tego silnika, chodzi mi o podniesienie mocy o jakies 20-30KM.
Jesli zrobione "z glową" u profi tunera - NIE WPŁYWA. |
Autor: | 2rafal7 [ 16.cze.2008 08:35:17 ] |
Tytuł: | |
Takie zwiększenie mocy nie wpłynie na zużycie silnika. Kiedyś przyjechał do mojego warsztatu koles który miał Seata Leona ze 110kM w serii i zrobił program na 160 ![]() |
Autor: | Baskecior [ 16.cze.2008 09:53:17 ] |
Tytuł: | |
Mirasalo napisał(a): Do Baskeciora: Tylko ze w A3 nie bylo silnikow AFN.
110 konne byly oznaczane AHF, ASV. A od ktorego rocznika byly montowane pompowtrysikwacze w A3? Racja. Nie zwróciłem uwagi na to , że mowa o A3. Niemniej to te same stare pierdzące i niezniszczalne kondony - tyle że ułożone w niewłaściwą stronę ![]() |
Autor: | grejf [ 16.cze.2008 10:40:50 ] |
Tytuł: | |
racja ułożenie silnika ma tu duzo do rozmowy na +. Silnik ulozony wzdluznie sam z siebie nie pamietam, ale chyba ma 8% lzej przenosic sile na nape jak i efektywniej. A co do pompowtryskow sa tacy co je urywają bez specjalnej umiejetnosci ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |