.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

[B4 - ABK czy TDI] - Wybór nowej klubowiczki...
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=79643
Strona 1 z 1

Autor:  grzesce80 [ 17.cze.2008 19:17:26 ]
Tytuł:  [B4 - ABK czy TDI] - Wybór nowej klubowiczki...

Witajcie Klubowicze.
Przyszedł czas, aby zmienić moją B3 na nowszy model.
Następczynią zostanie B4 i teraz mam dylemat ponieważ rozważam dwie możliwości jeśli chodzi o jednostki napędowe.

- 2.0 (ABK) do tego LPG
- 1.9 TDI (1Z)
Inne silniki nie wchodzą w grę

Do tego rocznik ok 93-94 - koniecznie klimatyzacja + ew elektryka - no i chciałbym znaleźć autko w dobrym stanie, które posłuży mi bez niespodzianek przynajmniej tak jak moja obecna B3 (min 3 lata). Wolałbym zrezygnować z wyposażenia (nie z klimy :)) na rzecz zakupu autka pewnego i zadbanego.

Kwota którą dysponuję to ok 12000 - 13000 pln.
B3 w 3 lata zrobiłem 60000 km.

I teraz proszę o poradę, gdyż czytałem już wiele podobnych tematów na forum i wciąż się waham. Co wybrać w moim przypadku - TDI czy PB z sekwencyjnym LPG? biorąc pod uwagę finanse i oscylacyjne roczne przebiegi. Dotychczas jeździłem na LPG przez 3 lata i mimo iż mam w B3 1.8 mechaniczny wtrysk i jak zawsze problemy z wolnymi obrotami to jakoś do gazu się nie zraziłem, za to TDI to dla mnie można powiedzieć czarna magia :)

PS. Trochę później podeślę linki do ogłoszeń autek, które mnie zainteresowały - od następnego tygodnia planuję rozpocząć wycieczki i do tego czasu chciałbym być już pewien co do motoru.

Można powiedzieć, że tym tematem rozpoczynam akcję - "w poszukiwaniu nowej klubowiczki" :)

Autor:  Baskecior [ 17.cze.2008 21:35:08 ]
Tytuł: 

1Z jest wieczny.
Wypada mi życzyć Tobie znalezienia pięknego egzemplarza.

Autor:  2rafal7 [ 17.cze.2008 21:57:23 ]
Tytuł: 

Zdecydowanie 1Z - nie do zajeżdźenia

Autor:  spanky [ 17.cze.2008 22:15:18 ]
Tytuł: 

tylko 1Z ....
chyba nawet niedlugo klubowicz j@cek bedzie sprzedawal/sprzedaje egzemplarz z ostatniego wypustu [rocznik 1995]

Autor:  przemik [ 18.cze.2008 08:39:04 ]
Tytuł: 

Only 1Z - niezniszczalny.... reszta juz zostala powiedziana..

Autor:  Morgi [ 18.cze.2008 14:02:56 ]
Tytuł: 

A co mi tam...... szukaj 1Z-ta :peace:

Autor:  radekmc [ 18.cze.2008 21:38:52 ]
Tytuł: 

albo TDI albo 2.3 ;) myslales nad tym ?
mam ABT jezdzilem ABK nie powalaja na kolana

TDI podobalo mi sie tylko trasie, ale to moze moje subiektywne odczucie nie przepadam ze ON :P

moj faworyt to V :D ale to juz inna polka z kosztami uzytkowania

Autor:  ZiPi [ 18.cze.2008 21:42:22 ]
Tytuł: 

Skoro nie mozesz sie zdecydowac, to kup tego, ktory będzie w lepszym stanie :peace:

Autor:  grejf [ 19.cze.2008 10:45:45 ]
Tytuł: 

2.3 Pb R5 swietna jednostka, ech... dobry lpg i rozkosz.

jesli nie 1Z do turlania sie ok. Tylko jestem zdania ze niezatapialne nie sa, mlotek mozna popsuć :peace:
Jesli nie masz jak twierdzisz pojecia o TDi

w 1Z wystarczy:

nie palowac na zimno
nie gasic po rozgrzaniu turbo niech ostygnnie ok 25sek, po dlugiej trasie nawet ok 1 min.
Nie wciska sie gazu do oporu tylko sukcesywnie, zasada diesla, nie przekraczac 3,3 tys przy ruszaniu, nie redukowac pod 4 tys/obr to nie benzyna bieg nizej i z momentu pojedziesz.
wymieniac olej nie lac "wynalazkow" - ON
BADAC odme, przeplywke, turbo, popowtryski przy zakupie = vag

jezeli kupisz po kims taki motor to bedzie klekotal b.b.dlugo bez kosztow jakich kolwiek.

Autor:  Dred [ 19.cze.2008 11:16:22 ]
Tytuł: 

kupuj diesla
J@cek już sprzedaje swoje autko
może nieco więcej chce ale warto

Autor:  Baskecior [ 19.cze.2008 14:39:31 ]
Tytuł: 

grejf napisał(a):
2.3 Pb R5 swietna jednostka, ech... dobry lpg i rozkosz.

jesli nie 1Z do turlania sie ok. Tylko jestem zdania ze niezatapialne nie sa, mlotek mozna popsuć :peace:
Jesli nie masz jak twierdzisz pojecia o TDi

w 1Z wystarczy:

...
nie gasic po rozgrzaniu turbo niech ostygnnie ok 25sek, po dlugiej trasie nawet ok 1 min.
Nie wciska sie gazu do oporu tylko sukcesywnie, zasada diesla, nie przekraczac 3,3 tys przy ruszaniu, nie redukowac pod 4 tys/obr to nie benzyna bieg nizej i z momentu pojedziesz.
wymieniac olej nie lac "wynalazkow" - ON


Turbo studzimy po ostrej jeździe, po spokojnej - wyłączamy silnik i idziemy do domu.
1Z`ta można pałować do oporu pod warunkiem iż uzyskał temp roboczą.
Lać można cokolwiek - byle nie odbarwiany OO , natomiast Ekoterm i Kujawski temu silnikowi nie szkodzą.

Autor:  Morgi [ 19.cze.2008 15:22:50 ]
Tytuł: 

oj znam conajmniej dwa 1Z-ty (akurat w passatach) które jeżdżą na kujawskim od daaaaaaawna!!! O studzeniu turbiny nie słyszeli (Panie jaka turbina????), a jeden z nich pałuje prawie non-stop (głownie na zimnym silniku na wsi z kumplami od baru do baru)
Silnik się uparł i nie chce sie zepsuć :/ - ciągle to swoje KLE KLE KLE KLE

Autor:  grzesce80 [ 05.lip.2008 17:37:31 ]
Tytuł: 

A więc dokonało się...
Dzięki wszystkim za rady, ale zostaje przy Pb
Od 10 dni jestem posiadaczem srebrnej B4 2.0E (ABK) - 1994r

Prezentacja tutaj -> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=80347

Autor:  Mauzer [ 05.lip.2008 21:51:42 ]
Tytuł: 

buahahaha tak trzymać :056:


kleklekle..trzrzrzttt :diabel:

Autor:  Baskecior [ 05.lip.2008 21:58:05 ]
Tytuł: 

grzesce80 napisał(a):
A więc dokonało się...
Dzięki wszystkim za rady, ale zostaje przy Pb
Od 10 dni jestem posiadaczem srebrnej B4 2.0E (ABK) - 1994r

Prezentacja tutaj -> http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=80347

Gratuluję :peace:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/