.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
[B4 - ABK czy TDI] - Wybór nowej klubowiczki... https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=79643 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | grzesce80 [ 17.cze.2008 19:17:26 ] |
Tytuł: | [B4 - ABK czy TDI] - Wybór nowej klubowiczki... |
Witajcie Klubowicze. Przyszedł czas, aby zmienić moją B3 na nowszy model. Następczynią zostanie B4 i teraz mam dylemat ponieważ rozważam dwie możliwości jeśli chodzi o jednostki napędowe. - 2.0 (ABK) do tego LPG - 1.9 TDI (1Z) Inne silniki nie wchodzą w grę Do tego rocznik ok 93-94 - koniecznie klimatyzacja + ew elektryka - no i chciałbym znaleźć autko w dobrym stanie, które posłuży mi bez niespodzianek przynajmniej tak jak moja obecna B3 (min 3 lata). Wolałbym zrezygnować z wyposażenia (nie z klimy ![]() Kwota którą dysponuję to ok 12000 - 13000 pln. B3 w 3 lata zrobiłem 60000 km. I teraz proszę o poradę, gdyż czytałem już wiele podobnych tematów na forum i wciąż się waham. Co wybrać w moim przypadku - TDI czy PB z sekwencyjnym LPG? biorąc pod uwagę finanse i oscylacyjne roczne przebiegi. Dotychczas jeździłem na LPG przez 3 lata i mimo iż mam w B3 1.8 mechaniczny wtrysk i jak zawsze problemy z wolnymi obrotami to jakoś do gazu się nie zraziłem, za to TDI to dla mnie można powiedzieć czarna magia ![]() PS. Trochę później podeślę linki do ogłoszeń autek, które mnie zainteresowały - od następnego tygodnia planuję rozpocząć wycieczki i do tego czasu chciałbym być już pewien co do motoru. Można powiedzieć, że tym tematem rozpoczynam akcję - "w poszukiwaniu nowej klubowiczki" ![]() |
Autor: | Baskecior [ 17.cze.2008 21:35:08 ] |
Tytuł: | |
1Z jest wieczny. Wypada mi życzyć Tobie znalezienia pięknego egzemplarza. |
Autor: | 2rafal7 [ 17.cze.2008 21:57:23 ] |
Tytuł: | |
Zdecydowanie 1Z - nie do zajeżdźenia |
Autor: | spanky [ 17.cze.2008 22:15:18 ] |
Tytuł: | |
tylko 1Z .... chyba nawet niedlugo klubowicz j@cek bedzie sprzedawal/sprzedaje egzemplarz z ostatniego wypustu [rocznik 1995] |
Autor: | przemik [ 18.cze.2008 08:39:04 ] |
Tytuł: | |
Only 1Z - niezniszczalny.... reszta juz zostala powiedziana.. |
Autor: | Morgi [ 18.cze.2008 14:02:56 ] |
Tytuł: | |
A co mi tam...... szukaj 1Z-ta ![]() |
Autor: | radekmc [ 18.cze.2008 21:38:52 ] |
Tytuł: | |
albo TDI albo 2.3 ![]() mam ABT jezdzilem ABK nie powalaja na kolana TDI podobalo mi sie tylko trasie, ale to moze moje subiektywne odczucie nie przepadam ze ON ![]() moj faworyt to V ![]() |
Autor: | ZiPi [ 18.cze.2008 21:42:22 ] |
Tytuł: | |
Skoro nie mozesz sie zdecydowac, to kup tego, ktory będzie w lepszym stanie ![]() |
Autor: | grejf [ 19.cze.2008 10:45:45 ] |
Tytuł: | |
2.3 Pb R5 swietna jednostka, ech... dobry lpg i rozkosz. jesli nie 1Z do turlania sie ok. Tylko jestem zdania ze niezatapialne nie sa, mlotek mozna popsuć ![]() Jesli nie masz jak twierdzisz pojecia o TDi w 1Z wystarczy: nie palowac na zimno nie gasic po rozgrzaniu turbo niech ostygnnie ok 25sek, po dlugiej trasie nawet ok 1 min. Nie wciska sie gazu do oporu tylko sukcesywnie, zasada diesla, nie przekraczac 3,3 tys przy ruszaniu, nie redukowac pod 4 tys/obr to nie benzyna bieg nizej i z momentu pojedziesz. wymieniac olej nie lac "wynalazkow" - ON BADAC odme, przeplywke, turbo, popowtryski przy zakupie = vag jezeli kupisz po kims taki motor to bedzie klekotal b.b.dlugo bez kosztow jakich kolwiek. |
Autor: | Dred [ 19.cze.2008 11:16:22 ] |
Tytuł: | |
kupuj diesla J@cek już sprzedaje swoje autko może nieco więcej chce ale warto |
Autor: | Baskecior [ 19.cze.2008 14:39:31 ] |
Tytuł: | |
grejf napisał(a): 2.3 Pb R5 swietna jednostka, ech... dobry lpg i rozkosz.
jesli nie 1Z do turlania sie ok. Tylko jestem zdania ze niezatapialne nie sa, mlotek mozna popsuć ![]() Jesli nie masz jak twierdzisz pojecia o TDi w 1Z wystarczy: ... nie gasic po rozgrzaniu turbo niech ostygnnie ok 25sek, po dlugiej trasie nawet ok 1 min. Nie wciska sie gazu do oporu tylko sukcesywnie, zasada diesla, nie przekraczac 3,3 tys przy ruszaniu, nie redukowac pod 4 tys/obr to nie benzyna bieg nizej i z momentu pojedziesz. wymieniac olej nie lac "wynalazkow" - ON Turbo studzimy po ostrej jeździe, po spokojnej - wyłączamy silnik i idziemy do domu. 1Z`ta można pałować do oporu pod warunkiem iż uzyskał temp roboczą. Lać można cokolwiek - byle nie odbarwiany OO , natomiast Ekoterm i Kujawski temu silnikowi nie szkodzą. |
Autor: | Morgi [ 19.cze.2008 15:22:50 ] |
Tytuł: | |
oj znam conajmniej dwa 1Z-ty (akurat w passatach) które jeżdżą na kujawskim od daaaaaaawna!!! O studzeniu turbiny nie słyszeli (Panie jaka turbina????), a jeden z nich pałuje prawie non-stop (głownie na zimnym silniku na wsi z kumplami od baru do baru) Silnik się uparł i nie chce sie zepsuć ![]() |
Autor: | grzesce80 [ 05.lip.2008 17:37:31 ] |
Tytuł: | |
A więc dokonało się... Dzięki wszystkim za rady, ale zostaje przy Pb Od 10 dni jestem posiadaczem srebrnej B4 2.0E (ABK) - 1994r Prezentacja tutaj ![]() |
Autor: | Mauzer [ 05.lip.2008 21:51:42 ] |
Tytuł: | |
buahahaha tak trzymać ![]() kleklekle..trzrzrzttt ![]() |
Autor: | Baskecior [ 05.lip.2008 21:58:05 ] |
Tytuł: | |
grzesce80 napisał(a): A więc dokonało się...
Dzięki wszystkim za rady, ale zostaje przy Pb Od 10 dni jestem posiadaczem srebrnej B4 2.0E (ABK) - 1994r Prezentacja tutaj ![]() Gratuluję ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |