.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
A8 3.3 Tdi - kilka pytań https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=80522 |
Strona 1 z 6 |
Autor: | 2rafal7 [ 09.lip.2008 20:32:28 ] |
Tytuł: | |
Ja też się zawsze zastanawiałem czym się różnią te lampy oprócz wyglądu ![]() ![]() Niestety w tym motorze zdarazją sie problemy z wałkami jak w 2.5TDI, ale nie jest to tak notoryczne co w 2.5. Jeżeli dbasz itp nic sie z nimi nie stanie. Na mobile chyba jest pare sztuk z 2003r. Na TV mozna ogladać polskie stacje, ale odbiera słabo. Na wyświetlaczu chyba wyswietla nazwy piosenek. Spokojnie możesz 260KM dać i to Ci wystarczy - 590NM ![]() Pozdrawiam |
Autor: | SJake [ 09.lip.2008 22:00:12 ] |
Tytuł: | Re: A8 3.3 Tdi - kilka pytań |
Levuss napisał(a): 1. Jak jest w końcu ze spalaniem tego V8 Tdi? jedni mówią, że w mieście spali 12-13 litrów inni, że +15 litrów, mowa oczywiście o nie pałowaniu auta tylko o spokojnej jeździe. Spala tyle ile wcisniesz... Konsumpcja od 12l w góre, jesli chodzi o miasto Cytuj: 3. Czy rozrząd można kupić tylko w ASO (cena ok 10 tys. PLN), może da się taniej?. Oj, drogo Panie, drogo (4,2Q - 5000zł) Cytuj: 4. Czy można znaleźć A8 D2 z 2003 roku?. Produkcja zakończona chyba w 2002r ale może są roczniki modelowe 2003?. Raczej nie. W 2002 weszła juz nowa buda i to ona była dystyngowana mianem "rocznik modelowy 2003" Cytuj: 5. Jakie jest wyposażenie standardowe tego auta?. Karoseria z aluminium, ABS, kilka poduszek powietrznych Reszta to juz tylko wytwór wyobrazni zamawiającego owe auto (pierwszego własciciela). Raczej mało jest ubogo wyposażonych modeli. Cytuj: 6. Czy w A8 posiadającej TV można bez problemu oglądać polskie stacje?. Można. Wszystko zależy czy masz w zasięgu jakieś nadajniki naziemne stacji telewizyjnych. Cytuj: 7. Czy wyświetlacz nawigacji (Navigation Plus), może służyć jako panel na którym możemy obserwować np. wyświetlaną listę, nazwę utworu?. Lista jest wyswietlana. Nazw utworów nie pokazuje, przynajmniej moja tak ma. Cytuj: 8. Jak przedstawia się sprawa zawieszenia?chodzi o jego zużywanie jak i koszty wymiany. Jak to przy wielowahaczu - cos tam zawsze poleci... a więc miej w zapasie z 1500zł ;P Ogólnie nie ma tragedii. Cytuj: 9. Jakie są bezpieczne granice "softowania" tego motoru??. Jak taki wirus sprawdza się w praktyce? Nic nie softuj. Chcesz jezdzic szybko - kupuj 4,2Q! Cytuj: 10. Jaka jest obligatoryjna ceną za A8 z tym motorem w idealnym stanie, z przebiegiem do 150tys km. i rocznikiem 2001-02? 17-20 000 EURO Cytuj:
Pierwsza fota - BI-Xenon Druga to - Xenon, bądz tez "soczewa", która jest raczej rzadko spotykana w interesujacych Cię rocznikach. Poza tym... dlaczego upierasz sie przy DIESLU? KUPUJ 4,2Q i sie nie martw o paliwo.... Spali podobnie co 3,3TDI, tanszy w eksploatacji i zywotniejszy..... a ponadto zapierd***ala o niebo lepiej niz DIESELEK ![]() |
Autor: | yacaV8 [ 09.lip.2008 23:26:03 ] |
Tytuł: | Re: A8 3.3 Tdi - kilka pytań |
SJake napisał(a): Poza tym... dlaczego upierasz sie przy DIESLU? KUPUJ 4,2Q i sie nie martw o paliwo.... Spali podobnie co 3,3TDI, tanszy w eksploatacji i zywotniejszy..... a ponadto zapierd***ala o niebo lepiej niz DIESELEK ![]() To chyba jakims zarznietym 3.3 jezdziles kolego. Osobiscie posiadam 4.2, jezdzilem roznymi 4,2 i 3.3 i ten diesel zrobil na mnie duzo wieksze wrazenie niz benzyna... ale kazdy ma inne odczucia. |
Autor: | 2rafal7 [ 09.lip.2008 23:37:08 ] |
Tytuł: | |
Ja tak samo jechałem 3.3TDi i też zrobil na mnie duże wrażenie - przede wszystkim dźwięk tego diesla V8,poprostu bajka wogóle nie słychać, że to diesel NAPRAWDE. Praca i kultura jest poprostu rewelacyjna, a w śrdoku cicho jak w kościele szczególnie jak są podwójne szybki ![]() |
Autor: | Pablo200 [ 09.lip.2008 23:38:51 ] |
Tytuł: | |
Pierwsza fotka to nie jest bi ksenon. Tam nie było nigdy swiateł bi ksenonowych. Audi stosuje je w A8 od 2003 roku Druga moze byc ksenon ale nie koniecznie. |
Autor: | Levuss [ 10.lip.2008 06:21:37 ] |
Tytuł: | |
OK dziękuję za odpowiedzi. Panowie a możecie mi powiedzieć ile kosztuje kompletny rozrząd do te go modelu?. Ja słyszałem, że 10 tys, raz że 5 tys i tak dalej. Wiek ktoś może ile konkretnie kosztuje ten rozrząd?. Na allegro się go nie dostanie, chyba zostaje tylko ASO. |
Autor: | rbrus [ 10.lip.2008 07:14:13 ] |
Tytuł: | |
Może pierwsza lampa to ksenon a druga soczewka? Mam taką jak ta druga w c5 i nie jest to ksenon... |
Autor: | Morgi [ 10.lip.2008 07:27:31 ] |
Tytuł: | |
Tutaj strzelam akle może trafię.... Skoro rozrząd do 2,5 TDI (porządny, kompletny) kosztuje około 4 kPLN, to myśle że do 3,3TDI da się znaleźć za około 5-6 kPLN (ale jak mówiłem strzelam) Jeździłem i 3,3TDI i 4,2Q i moim (subiektywnym) zdaniem 4,2 jednak lepiej jedzie (ale nie dużo lepiej), natomiast koszty utrzymania śmiem twierdzić że będą takie: 3,3 TDI spalanie 9-15 serwis baaardzo drooooogi (w razie awarii która częsciej się zdarza niż w 4,2Q) 4,2 PB spalanie 11-21 serwis dość drogi (w razie awarii - co rzadko się zdarza) Ogólnie silniczek 3,3 bardzo afjnie jedzie, ale np. od CTV z Lublina słyszałem że to cytat: "padło podobie jak 2,5 TDI - i się tego nie czipuje" (gość jest z oddziełu Masters'a) Sam osobiście o awarii wałków w 3,3TDI nie słyszałem, ale no coż mało tego jednak jeździ i jest szansa że Ci co jeżdżą dbają bardziej (bo to niby A8) niż Ci co kupili "super mocne niezawodne" 2,5 TDI w A4 i jeżdżą na zasadzie: opał i ogień na zimnym a o serwisowaniu tego motoru nie słyszeli.... |
Autor: | Pablo200 [ 10.lip.2008 08:01:50 ] |
Tytuł: | |
Mylisz się. do 3.3 TDI nie ma wogóle zamienników tylko ASO. |
Autor: | Morgi [ 10.lip.2008 08:23:07 ] |
Tytuł: | |
W takim razie kaplica i rozrząd kosztuje worek $ |
Autor: | Pablo200 [ 10.lip.2008 09:38:36 ] |
Tytuł: | |
MorgothV8 napisał(a): W takim razie kaplica i rozrząd kosztuje worek $
Kolega ma piękne 3.3 TDI sam mu je przywiozłem. Autko pieknie smiga coś wspaniałego. Ale niestety dośc drogie w serwisie. Sądze ża 2.5 TDI jest spokojnie 50-60% tańsze w serwisie. Ale 3.3 to zupełnie inna technologia wykonania silnika TDI |
Autor: | SJake [ 10.lip.2008 11:03:14 ] |
Tytuł: | |
Pablo200 napisał(a): Pierwsza fotka to nie jest bi ksenon.
Tam nie było nigdy swiateł bi ksenonowych. Audi stosuje je w A8 od 2003 roku Druga moze byc ksenon ale nie koniecznie. No to w takim razie co to jest? ![]() Wiem tylko tyle ze z takimi lampami światł mijania i drogowe są xenonowe... Co do 3,3TDI - fakt - ładnie mruka i jezdzi przyzwoicie, ale jak się wsiada do 4,2 (310PS) to sorry, ale Dieselek wymięka. Sam decydujac sie na A8 poczatkowo błądziłem po wiele drozszych A8 3,3TDI z przekonaniem, iż ten cud techniki powala na kolana... ale... trudno trafić "mało jeżdzoną", koszta serwisu wieksze z automatu, nie można za bardzo przerobić na LPG (jesli kogoś ciśnie w portfelu). Osobiscie od zawsze byłem zwolennikiem dieslelków, setki tysięcy niezawodnym 1Z-etem, ale do A8 jednak polecam wyłacznie benzin, benzin, benzin... |
Autor: | Pablo200 [ 10.lip.2008 12:11:11 ] |
Tytuł: | |
SJake napisał(a): Pablo200 napisał(a): Pierwsza fotka to nie jest bi ksenon. Tam nie było nigdy swiateł bi ksenonowych. Audi stosuje je w A8 od 2003 roku Druga moze byc ksenon ale nie koniecznie. No to w takim razie co to jest? ![]() Wiem tylko tyle ze z takimi lampami światł mijania i drogowe są xenonowe... Co do 3,3TDI - fakt - ładnie mruka i jezdzi przyzwoicie, ale jak się wsiada do 4,2 (310PS) to sorry, ale Dieselek wymięka. Sam decydujac sie na A8 poczatkowo błądziłem po wiele drozszych A8 3,3TDI z przekonaniem, iż ten cud techniki powala na kolana... ale... trudno trafić "mało jeżdzoną", koszta serwisu wieksze z automatu, nie można za bardzo przerobić na LPG (jesli kogoś ciśnie w portfelu). Osobiscie od zawsze byłem zwolennikiem dieslelków, setki tysięcy niezawodnym 1Z-etem, ale do A8 jednak polecam wyłacznie benzin, benzin, benzin... Swiatła drogowe włączają sie w tych okrągłych lampkach od strony grilla. Tam są zwykłe żarówki. Nad nimi są jeszcze mniejsze swiatła pozycyjne gdzie sa specjalne żarówki philps które często sie przepalają. Zobacz dokładnie |
Autor: | Levuss [ 10.lip.2008 13:18:02 ] |
Tytuł: | |
Ja będę szukał właśnie zadbanej A8 3.3 Tdi, dlatego się pytam co ją często "boli" by uniknąć tego drooogiego serwisu a zaoszczędzoną kasę przeznaczyć na paliwko ![]() |
Autor: | Morgi [ 10.lip.2008 13:21:55 ] |
Tytuł: | |
Wygląda na to że rozrząd kosztuje 10tys PLN ![]() Koszty wszelkich napraw jak w 2,5TDI x 2 Problemy zbliżone do tych w 2,5TDI Wszelkie te opiinie które napisałem są zasłyszane ja jeździłem 3,3TDI i ciągnął konkretnie oraz dźwięk miał całkiem OK (jak na diesla to wpsaniały), ale ja bym tego silnika nie kupił. Zrobisz jak zechcesz ale uważam że nawet kupując za tą samą kasę 3,3TDI oraz 4,2 za utrzymanie 4,2 (ącznie z kosztami benzyny) zapłacisz mniej niż za 3,3 TDI, a inna sprawa to że 3,3 TDI są duuużo droższe niż 4,2... |
Autor: | Pablo200 [ 10.lip.2008 13:25:50 ] |
Tytuł: | |
Moment w 3.3 TDI jest kosmiczny. Nokautuje 4.2 PB Oddaje głos na 3.3 TDI |
Autor: | Levuss [ 10.lip.2008 13:38:57 ] |
Tytuł: | |
MorgothV8 czyli sugerujesz mi, że 4.2 będzie bardziej ekonomiczne od Tdi?. Jak pisałem, będę szukał najlepiej zadbanego egzemplarza z niskim przebiegiem, znajdzie się taki, ale nie wiek kiedy ![]() ps. bardzo mnie właśnie ciekawi sprawa tych kloszy A8, na razie są tylko spekulacje na ten temat nie ma potwierdzonych info. |
Autor: | Morgi [ 10.lip.2008 14:20:48 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: MorgothV8 czyli sugerujesz mi, że 4.2 będzie bardziej ekonomiczne od Tdi?. TAK postaram się Ci to wyjaśnieć
1. Zakup 4.2 kosztuje minimalnie około 20000 PL 3.3 kosztuje mimimalnie około ?? strzelam ?? 35000 PLN (wpisz tutaj prawdziwą cenę ja jej nie znam), czyl na dzień dobry PI x OKO jesteś około 10000 PLN w plecy 2. Rozrząd: 4.2 --> 1500 PLN (za tyle zrobiłem kompletny) niech stracę i policzę 3000 3.3 --> 10000 PLN (niech stracę i policzę 7000 PLN), jesteś 4000 w placy 3. Awarie / rok ?? 4.2 Brak, ale żałóżmy że wydam na drobne naprawy 3000 PLN 3.3 Brak, załóżmy że na drobne naprawy wydam 4000 PLN (uwierz mi że częsci do tego silnika są sporo droższe niż do 4.2) czyli 1000 w plecy, a w razie właków rozrządu..... noż cóż conajmniej 5000 do tyłu (ale załóżmy że nie) Czyli reasumując jesteś 15000 PLN do tyłu na dieslu moment ma wiekszy na silniku ale na kołach już ta różnica topnieje (benzyny mają większe przełożenia ostateczne conajmniej o jakieś 40% - a to dlatego że oba osiągają 250 km/h ale benzyna może to zrobić przy 6000 RPM a diesel powiedzmy 4000 RPM), ogólnie przełożenia benzyny niech będą o 30% większe. Czyli np benzyna niech ma na 3ce pzrełożenie 11 a diesel niech te 8 400 x 11 = 4400 Nm na kołach 550 x 8 = 4400 Nm (widać podobnie) A teraz policz kiedy przejeździsz 4,2 paliwa ze 15000 PLN Niech średnio plai 15/100 15 x 5PLN = 75 PLN/100 ==> 20000 km = 15000 PLN (jesteś licząc najbardziej delikatnie 1-1,5 roku do tyłu) |
Autor: | grejf [ 10.lip.2008 15:43:06 ] |
Tytuł: | |
3.3 jedzie z 1,5rpm aksamitnie po miescie, 4.2 krecac pod 3 rpm = spalanie realne jak PB spala nawet i do 20 jesli nie palujesz, ale chcesz jechac z mocnego momentu obr. Wiec co Ci po tym. Jak wciskasz w pedal i 4.2 musi skotlowac, po drugie jak kupisz 2,5 badz 3,3 ktore bylo traktowane jak na diesla przystalo, koszty nie sa takie wysokie jezdzi i jezdzi. To dotyczy zachetanych, badz drucianych 3,3 TDi w/n koszty z kosmosu Diesel to konstrukcja zaawansowana technologicznie, ale jest wytrzymala po dobrej nodze. To bez apelacyjny plus i kultura pracy przy pomruku, wolal bym 3.3 TDi posiada b.maly litraz jak na 8 cylindrow to lincoln, tym sie plywa i plywa. Jesli kupisz ok egzemplarz wiadomo na diesla trzeba brac 2 albo i 3 poprawki przy kupnie, aby nie wskoczyc w jezioro bez wody. Jak to z dieslem to juz monotematyka NaviPlus odbiera pl tv na postoju zdjecie blokady ok 150pln jedziesz i ogladasz, pokazuje jak RDS w radiu tytuly, ale listy CD utworow juz nie. Tylko CD 1,2,3,4,5,6 np a na gorze tytul utworu. Te klosze to chyba kerstia rocznika, albo pakietu wyposazenia, te z lewej sa (1-sze soczewki) starsze, te z prawej to juz standard (xenon). ![]() |
Strona 1 z 6 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |