.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

A6 2,4 - multitronic (lub inne jednostki) - prośba o poradę
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=80813
Strona 1 z 2

Autor:  Janek512 [ 16.lip.2008 22:03:21 ]
Tytuł:  A6 2,4 - multitronic (lub inne jednostki) - prośba o poradę

Witam,
planuję wymianę swojej A6 1,9 TDI na A6 już po liftingu, i w związku z tym że robie mniej kilometrów chciałbym wrocic do silnika benzynowego.
Upatrzyłem sobie to autko:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5413245

Wszystko było by cacy tylko boje się o wspóprace multitronica z silnikiem 2,4. Może ma ktoś podobne zestawienie?

A dwa niby taka opcja a nie ma z przodu podłokietnika...czy to nie jest czasem w opcji w A6?

z góry dzięki za rady i opinie

pozdrawiam

Autor:  2rafal7 [ 16.lip.2008 22:47:35 ]
Tytuł: 

2.4 fajny silnik, ale splanie trochę za duże jak na osiągi. Kupuj 2.7T spali mniej niż 2.4 nie zależnie czy miasto czy trasa, a frajda "milion" razy większa.

Autor:  Dred [ 16.lip.2008 22:47:36 ]
Tytuł: 

podłokietnik w A6 to nawet w C6 był jako opcja
MULTITRONICA się wystrzegaj .
Nawet w ASO tego badziewia nie naprawiają tylko od razu wymiana , jest to najgorsza skrzynia jaką wymyślili inżynierowie Audi.
jeśli jeszcze się nie popsuła to niedługo tak będzie. Jak nie sama skrzynia to poleci sterownik. tak czy siak zdecydowanie NIE POLECAM.
przyjemnie się tym jeździ ( lecz trzeba się przyzwyczaić) , ale jest strasznie awaryjne i nie jest tanie w naprawie.

PS wystarczyło wbić w wyszukiwarce MULTITRONIC a byś miał odpowiedź

Autor:  rbrus [ 16.lip.2008 22:59:10 ]
Tytuł:  Re: A6 2,4 - multitronic

Janek512 napisał(a):
Witam,
planuję wymianę swojej A6 1,9 TDI na A6 już po liftingu, i w związku z tym że robie mniej kilometrów chciałbym wrocic do silnika benzynowego.
Upatrzyłem sobie to autko:
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5413245

Wszystko było by cacy tylko boje się o wspóprace multitronica z silnikiem 2,4. Może ma ktoś podobne zestawienie?

A dwa niby taka opcja a nie ma z przodu podłokietnika...czy to nie jest czasem w opcji w A6?

z góry dzięki za rady i opinie

pozdrawiam

Cześc,
Ja mam... a dokładnie mój tato ma taki samochód z 2001r. 3 lata w kraju sprowadzone z Francji :)
Silnik 2.4 jest pratycznie bez obsługowy, z tą skrzynią sprawuje się dobrze, bardzo dobrze, ojciec zadowolony jak nigdy (wcześniej była Renault 19 z 90r.) ja narzekam na brak mocy :peace: Auto przyśpiesza super jak na ten silnik, nie ma na tej skrzyni takich strat jak przy skrzyni automatycznej, ta skrzynia jest bez stopniowa ale za pewne to wiesz albo doczytasz :) Spalanie może przy niej być mniejsze bo autem jeździ się spokojnie w graniach 2000-2500tysiąca, jak zrobisz jazdę próbną to się przekonasz aż nie wiarygodne :) Co do podłokietnika, posiadam ale auto nie jest jakimś wypasem, brak quattro, ksenonów, aluminiowych wstawek, a jest drewno, klima, a nie ma pełnego komputera tylko podstawowy, coś chyba było jeszcze ale nie ważne, tak z tego oceniam po prostu że wybierałeś auto, a potem zaznaczałeś co chcesz, może nawet taką pierdołę jak podłokietnik (chociaż nie jestem pewien i dziwi mnie jego brak, niech się wypowie ktoś kto wie na ten temat więcej) ;P
Co do skrzyni i współpracy po raz dwa pisę że super bez problemu nie wiem co według Ciebie mogłoby tak nie współpracować ale wszystko działa jak trzeba. Nic się nie psuję ani silnik ani skrzynia, tylko wymieniam płyny. Po kupnie pamiętaj żeby zajrzeć do płynu w skrzyni to jedynia skrzynia która znam która ma własne chłodzenie, jest wymagająca ale jak o nią dbasz odwdzięcza ci się jak żadna inna (prucz jak dla mnie manuali i sportowych tip'ów, czy najnowszego dzieła audi s-trnic (nowy multitronic 7-stopniowy) :)
Też sprawdź w dokumentach od auta czy skrzynia była wymieniana, dopiero w 2004r. (tak sie orientacyjnie dowiedziałem) były wypuszczane skrzynie multitronic poprawione, te wcześniej psuły się. Nawet w tym aucie co mam w dokumentach przy 73tys kilometrów była ta skrzynia wymieniana, był to rok 2004 i tak do teraz 245tys nic się nie psuje działa jak należy jak od nowości :)

Oceniając tą aukcje która pokazałeś to tak:
Cena ok, możliwe że to porządny sprzęt, widać że to wersja po lifcie, kierownica jest oryginalna ma kółko metolowe i pod grillem ten mniejszy grill ma aluminiową obramówkę, troszkę mało przejechane może być o 100tys cofnięty, ale przy dobrym zadbanym aucie jak mi się trafił to 214tys to pestka dla tego silnika, auta i skrzyni, (nawet nic przy zawieszeniu nie robiłem, a miasto mam dziurawe) moc to 121kw, 165KM, skrzynia wygląda na multitronic, ale może to być tiptronic, tak też gościu w aukcji napisał że to tiptronic, masz skóre brak drewna i masz pełny komputer, więc może moja teoria wyżej opisana się sprawdza. Masz ESP super sprawa, mi tego brakuje, a na koniec nie podoba mi się czysta komora silnika... Aha i jeszcze jedno nie wiem kiedy zdjęcie było zrobione ale raczej na odpalonym silniku, i chyba po chwili, światła zapalił tak więc taka żółta kontrolka na lewo od kontrolki (P) - parking trochę poniżej to kontrolka od wtrysków o ile się nie mylę, ale ktoś tu pewnie pomoże. I jeszcze jedno z zdjęć zauważone podłokietnika nie ma ale wygląda że nie było go od nowości, nie jest wyrwany ani zbrakowany (jednak zdjęcia nie pokazują tego miejsca dokładnie i nie chce tutaj mówić na 100% bo nie dam sobie ręki za to uciąć :)
Jak co pytaj postaram się pomóc
Jak tutaj doszedłeś znaczy się że mój post nie był aż tak nudny
pozdro :peace:

edit:
=========================================
2rafal7 napisał(a):
2.4 fajny silnik, ale splanie trochę za duże jak na osiągi. Kupuj 2.7T spali mniej niż 2.4 nie zależnie czy miasto czy trasa, a frajda "milion" razy większa.

zgadzam się przy spokojnej jeździe może tak być :)
Jednak mając takiego smoka jak 2.7TT to raczej się nie zaoszczędzi, przy 2.4 można bezpiecznie dać sekwencje u mnie jest i była jak kupiłem od francuza, wszystko śmigoten jak trzeba :)

Dred napisał(a):
MULTITRONICA się wystrzegaj .
Nawet w ASO tego badziewia nie naprawiają tylko od razu wymiana , jest to najgorsza skrzynia jaką wymyślili inżynierowie Audi.
jeśli jeszcze się nie popsuła to niedługo tak będzie. Jak nie sama skrzynia to poleci sterownik. tak czy siak zdecydowanie NIE POLECAM.
przyjemnie się tym jeździ ( lecz trzeba się przyzwyczaić) , ale jest strasznie awaryjne i nie jest tanie w naprawie.

PS wystarczyło wbić w wyszukiwarce MULTITRONIC a byś miał odpowiedź

Powiem tak EEEEEEEEEEEEEEeeeeeeeeeeeeeeeeeeee NIE?!
Jak się dba o skrzynie wymienia na czas płyny i skrzynia jest od roku 2004 jak u mnie czyli po poprawkach, to dla mnie skrzynia pojeździ i pojeździ i oby marze o tym bo nie jest tania w obsłudze i naprawach, tak czy owak ja już zrobiłem na niej 80tys, koleś od jej wymiany zrobił 90tys i nic się z nią nie dzieje, żadnych napraw czy problemów tfu tfu! Jak pisałem wyżej tylko te przed 2004 rokiem się psuły faktycznie to był w tedy nie wypał.

Autor:  Dred [ 16.lip.2008 23:04:38 ]
Tytuł: 

no kolego mylisz pojęcia
Stronic to DSG czyli dwusprzęglowa skrzynia , na razie montowana w autach z poprzecznie ustawionym silnikiem czyli w audi TT i A3 , w VW praktycznie wszystkie. na razie miała 6 teram będzie 7

do silników wzdłużnie ustawionych to dopiero mają wprowadzić te skrzynie.

Multitronic jest bezstopniowy i już dość dawno był 7 biegowy.

Autor:  rbrus [ 16.lip.2008 23:09:12 ]
Tytuł: 

A to może tak z tym s-tronic'iem nie pewny byłem, ale reszta się zgadza jedna wpadka, ale o czymś mi przypomniałeś, mój multitronic ma 6 biegów.

Autor:  Dred [ 16.lip.2008 23:10:46 ]
Tytuł: 

to masz tego starego


do autora wątku jak chcesz 2.4 V6 to kupuj lepiej w manualu

Autor:  rbrus [ 16.lip.2008 23:17:54 ]
Tytuł: 

Jak lubisz ostrzej jeździć kup manuala... ale patrząc na diesla którego miałeś, na to że nie rzuciłeś się na nic większego, multitronic da ci komfort, wygodę i przyjemną spokojną wygodną jazdę bez odczuwania zmian biegów, na prawdę warto!!!

Ale że wiem jak ta skrzynia jest kosztowna (nie sprawdziłem bo jest wszystko super, jednak czytałem o cenach), dlatego nie napiszę "bierz i już", nie w tym wypadku przykro mi, różnie można trafić ja trafiłem na porządnie zadbany egzemplarz, więc sam rozumiesz, twoja decyzja i twoje szczęście lub pech.

Jednak silnik jest bezobsługowy i mogę powiedzieć "bierz i już", wiadomo też jak trafisz, no tak jest ze wszystkim, obojętnie co wybierzesz, chyba że salonówkę ale też jak wiesz i te się psują, bądź były malowane bo w drodze spadły z lawety i się poobijały, ale daje głowę że te silniki nie powinny się psuć, w moim się nic nigdy nie działo, na prawdę nie wiarygodne ale prócz kabli wysokiego napięcia i wymiany płynów jak radzi audi co ileś km, to nic przy tym aucie nie robię nic i nic nie robił poprzednik,
no dobra czasem odkurzam... :):

pozdrawiam

Autor:  Janek512 [ 17.lip.2008 10:40:41 ]
Tytuł: 

Dziękuje bardzo za porady. Jutro pojade go obejrzec dokładnie i postaram sie dowiedziec czy było coś robione z tą skrzynią. Jeśli uda mi się kupic to napisze. Jeszcze raz dzieki

pozdro

Autor:  GrzesB [ 17.lip.2008 11:09:24 ]
Tytuł:  Re: A6 2,4 - multitronic

Czakol napisał(a):
Po kupnie pamiętaj żeby zajrzeć do płynu w skrzyni to jedynia skrzynia która znam która ma własne chłodzenie


Co masz na myśli kolego? Jakąś chłodnicę czy jak?

Autor:  rafala6 [ 17.lip.2008 11:37:52 ]
Tytuł: 

To auto ma jakąś usterke osprzętu silnika.Może pierdoła,ale trzeba się temu przyjrzeć.Ale jak piszą koledzy odpuść sobie mulilotka :): .Jak automat to tiptronic.

Autor:  Dred [ 17.lip.2008 11:38:59 ]
Tytuł: 

mówisz o tym konkretnym egzemplarzu czy ogólnie o V6 i gladziach cylindrycznych ??

Autor:  Janek512 [ 17.lip.2008 11:48:24 ]
Tytuł: 

Mam jeszcze jedno pytanie. Jako że jestem laikiem jeśli chodzi o te skrzynie, zauwazylem ze w tym audi ktore chce oglądac jest mozliwosc ustawienia skrzyni tak aby samemu moc zmieniac biegi (tak jak w tiptronicu) jaki to ma sens skoro piszecie ze skrzynia jest bezstopniowa?

Autor:  rafala6 [ 17.lip.2008 11:52:19 ]
Tytuł: 

Dred napisał(a):
mówisz o tym konkretnym egzemplarzu czy ogólnie o V6 i gladziach cylindrycznych ??
Na ostatniej fotce na zegarach jest wyświetlony silniczek co oznacza usterke :D Gładzie cylindryczne dotyczą jak wiesz motorów 3.0/3.2 :):

Autor:  rbrus [ 17.lip.2008 12:09:23 ]
Tytuł:  Re: A6 2,4 - multitronic

GrzesB napisał(a):
Czakol napisał(a):
Po kupnie pamiętaj żeby zajrzeć do płynu w skrzyni to jedynia skrzynia która znam która ma własne chłodzenie


Co masz na myśli kolego? Jakąś chłodnicę czy jak?

Mechanik mówił że raz to dbać o jakoś płynu w skrzyni, lepiej wymieniać częściej to skrzynia więcej pojeździ, mówił też że skrzynia ma swoje osobne chłodzenie które musi działać jak trzeba, dlatego też nie można holować auta na tej skrzyni przy zgaszonym silniku, holować dalej niż XX kilometrów jest jakiś ogranicznik, niestety nie wiem na ten temat za wiele, przyznam się bez bicia, wiem tyle ile mi się o uszy odbiło po tym jak ojciec był u mechanika na przeglądzie, nie chce wymyślać i kłamać więc doszukajcie sobie informacji, bądź jak będzie ojciec może wie więcej i mi dopowie resztę.

Janek512 napisał(a):
Mam jeszcze jedno pytanie. Jako że jestem laikiem jeśli chodzi o te skrzynie, zauwazylem ze w tym audi ktore chce oglądac jest mozliwosc ustawienia skrzyni tak aby samemu moc zmieniac biegi (tak jak w tiptronicu) jaki to ma sens skoro piszecie ze skrzynia jest bezstopniowa?
Chodzi o to że skrzynia ma zapamiętane kilka a dokładnie 6 miejsc ustawienia łańcucha na tych stożkach, działa to tak że bezpośrednio przeskakujesz łańcuchem po tych miejscach używając ręcznej zmiany, nie wiem jak to się w osiągach auto na pewno jest żwawsze i można lepiej hamować silnikiem, na D (automacie do przodu) auto średnio hamuje silnikiem bo ma być wygodne, spokojne i oszczędne przy tej skrzyni. A gdy hamujesz silnikiem jak wiesz auto czasami rwie automat też jak redukuje, a tutaj wszystko jest płynne nic nie czuć, przyjemnie...

poczytaj sobie:
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Techn ... 28013.html
http://www.auto-swiat.pl/wydania,artyku ... rtykul-34/

a tak btw.... zły jestem na was... nie no żartuję tylko martwi mnie to że przeglądając właśnie google po tym jak opisaliście skrzynię, to pozostje mi modlitwa żeby się nie zepsuła, przecież nie powiem ojcu że skrzynia padnie po 200tys czyli już nie długo, bo ani nie ma kasy na coś nowszego, ani nie chcę żeby za 3lata jak może przyjdzie czas na inne auto, przed tym wyborem wydawał 10tys na naprawę skrzyni, czy jej wymianę żeby auto sprzedać... :( :( :( :(

Autor:  GrzesB [ 18.lip.2008 09:09:25 ]
Tytuł:  Re: A6 2,4 - multitronic

Czakol napisał(a):
Mechanik mówił że raz to dbać o jakoś płynu w skrzyni, lepiej wymieniać częściej to skrzynia więcej pojeździ, mówił też że skrzynia ma swoje osobne chłodzenie które musi działać jak trzeba, dlatego też nie można holować auta na tej skrzyni przy zgaszonym silniku, holować dalej niż XX kilometrów jest jakiś ogranicznik, niestety nie wiem na ten temat za wiele, przyznam się bez bicia, wiem tyle ile mi się o uszy odbiło po tym jak ojciec był u mechanika na przeglądzie, nie chce wymyślać i kłamać więc doszukajcie sobie informacji, bądź jak będzie ojciec może wie więcej i mi dopowie resztę.

Żadnego automatu się nie holuje (nie lubi holować ani być holowanym).
Co do płynu w skrzyni - również należy go wymieniać - w każdej skrzyni.
Ciekaw jestem co miał na myśli mówiąc, że musi chłodzenie działać dobrze... jest chłodnica płynu w chłodnicy wody a u mnie z boku dodatkowo jeszcze jedna (ale to już niezbyt często wstawiali) - co i tak nie zmienia faktu, że automatów się z zasady nie holuje (chyba, że na lawetę) ewentualnie bardzo wolno i bardzo krótki dystans.

Autor:  Stamlej [ 18.lip.2008 11:25:47 ]
Tytuł: 

Pewnie chodziło mechanikowi że jak skrzynia nie pracuje w trybie D to zanika ciśnienie oleju i skrzynia nie jest prawidołowo smarowana a przy okazji i chłodzona... ;)

Pozdr

Autor:  Janek512 [ 18.lip.2008 13:32:53 ]
Tytuł: 

Auto zupełnie nie spełnilo moich oczekiwań. Przebieg był na pewno dużo większy, żadnych informacji o naprawie skrzyni, do tego widac ze był robiony i to tak nie do końca "dobrze". Ale najgorsza krecha jest na tą skrzynie. Pozostaje mi szukac dalej

Autor:  Janek512 [ 21.lip.2008 21:57:09 ]
Tytuł: 

http://www.moto.allegro.pl/item40479585 ... zedam.html

No i trafił się silnik dieslowski, chętnie przyjmą w rozliczenie moje autko. Tylko pytanko do was na co uwazac w 2,5 tdi w tej 155 konnej wersji. To auto było niedawno do sprzedania od osoby prywatnej ktory szukał czegoś na zamiane no i zostawił go w komisie. To ogłoszenie jest już z komisu i coś ostro spadli z ceny, dlatego mam obawy czy "coś w nim nie siedzi". Wszelkie porady mile widziane :)

Autor:  tqmeh [ 22.lip.2008 08:44:44 ]
Tytuł: 

te fotki z daleka :): dobrze ze nie przez lornetke........
wpisz v6 a dowiesz sie wszystkiego.....

jak pewenie wiesz nie napalać sie przy zakupie to podstawa, bierz mechanika , Vag-a..... kto wie moze to ta jedyna...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/