.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

chce kupic A4 B6 avant 2.4 prosze o jakies opinie
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=81074
Strona 1 z 2

Autor:  zuzelaczek111 [ 22.lip.2008 22:54:39 ]
Tytuł:  chce kupic A4 B6 avant 2.4 prosze o jakies opinie

mam pewne watpliwosci i chcialbym znac wasze opinie na temat tego modelu z gory dzieki za wszystko na temat tego autka
:?: :?: :?:

Autor:  2rafal7 [ 22.lip.2008 23:04:36 ]
Tytuł: 

Szukajka nie boli...

Autor:  zuzelaczek111 [ 22.lip.2008 23:11:16 ]
Tytuł: 

nie znaleziono zadnych odpowiedzi spelniajacych podane kryteria
moze zle szukam

Autor:  przemik [ 23.lip.2008 09:07:21 ]
Tytuł: 

Byl w B6 silnik 2.4 ??? Jakos nie przypominam sobie ....

Autor:  spanky [ 23.lip.2008 09:11:41 ]
Tytuł: 

przemik napisał(a):
Byl w B6 silnik 2.4 ??? Jakos nie przypominam sobie ....


byly ... ;)

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5509505

Autor:  toratore [ 11.sie.2008 15:54:53 ]
Tytuł: 

Jeżdżę od pół roku a4 avant 2.4 170 koni multitronic. Przejechałem nim ok 10 tys. km.
Samochód świetnie się spisuje, przyśpieszenie ok. 9s do setki.
Skrzynia chodzi idealnie. Dżwięk silnika - jeden z lepszych w samochodach v6.

Przy spokojnej jeździe na trasie można zejść do 8 litrów, autostrada - ostra jazda 9-10 litrów , al eto powyżej 150km/h. Miasto jest trochę bolesne, małe miasto bez korków 11,5-12 litrów, Poznań - korki - niestety 13 litrów i więcej.

W samochodzie rozrząd się zmienia dopiero po 180 tys. byłem, na przeglądzie w Niemczech o mają o tym samochodzie i motorze bardzo dobre zdanie.

Wady: pali trochę oleju, nawet 1-1,5 litra na 10 tys. km. Podobno wszystkie v6 tak mają.

Niestety trzeba lać 98, zalałem raz 95 na schelu i coś kontrolka od elektroniki się zaświeciła, zapewne złe paliwo.

Generalnie jest zadowolony. Iinne części cenowo jak wszystkie audi.

Autor:  Dred [ 11.sie.2008 18:57:18 ]
Tytuł: 

co Ty wypisujesz ??? rozrząd przy 180 tysiącach?????????
chyba jak zmienisz jeszcze przy 90 ciu

po za tym 13 L to nie jest dużo jak na miasto nawet jak lejesz 98


do autora wątku unikaj skrzyni automatycznej multitronic bardzo lubią się sypać skrzynie i sterowniki tych skrzyń

Autor:  toratore [ 11.sie.2008 19:08:21 ]
Tytuł: 

Serdeczny kolego Dred, co do rozrządu to tak jest w książce serwisowej wyraźnie napisane, zresztą byłem w serwisie w Niemczech i taką też uzyskałem informację, Oni twierdzą, że raczej rzadko coś się wcześniej dzieje z rozrządem w tych silnikach. Dlla bezpieczeństwa oni zalecają wymianę po 8 latach.
Obecnie mam 76 tys. przebiegu.

Co do spalania, to napisałem to raczej jako informację, a nie narzekanie.
Ja jestem zadowlolony. Na razie także ze skrzyni biegów. Jestem inwalidą i muszę mieć automat, a trudno było znaleźć dobre audi z małym przebiegiem, za moje środki z tiptronikiem, czyli w Q. Dlatego też taki wybór.
Mam nadzieję, że jakoś problem skrzyni mnie ominie. Zapewne następne audi będzie w Q, jednak różnica jest ogromna, szczególnie dla mnie - kieruję jedną ręką, drugą obsługuję gaz i hamulec.

Autor:  Dred [ 11.sie.2008 19:12:03 ]
Tytuł: 

nie neguję wyboru automatu , bo wiem co znaczy "musze mieć automat"
natomiast z tym rozrządem to jest wierutna bzdura w żadnym audi nie wymienia się rozrzadu przy 180 tysiącach
są pozycje 90 lub 120 , ale nie 180 :!:

szczególnie , że tam nie masz łańcucha rozrządu tylko pasek

Autor:  toratore [ 11.sie.2008 19:19:28 ]
Tytuł: 

Może coś źle zrozumiałem.
w niemieckiej książce serwisowej jest dosyć wyrażnie to napisane, że przy silniku v6 2.4 125kw rozrząd alle 180.00/8 jahre. przy tdi v6 jest 120 000/jahre

Jutro w wolnej chwili zrobię zdjęcie książki i prześlę na priw.
Chciałbym mieć w tym względzie pewność.

Autor:  scob [ 11.sie.2008 21:39:25 ]
Tytuł: 

bądx tak dobry, i daj linka tu -tym bardziej że 2,4 i 2,8 (30v) to prawie bliźniaki....\

edit: dostalem mailem obrazek od kolegi toratore
http://infobot.pl/r/GxS - i co wy na to? :551: :551:

Autor:  Kmicio [ 12.sie.2008 14:02:11 ]
Tytuł: 

Mało tego. Byłem w serwisie 2 tygodnie temu i pokazałem książke do mojej skodziny. Pan spojrzał i mówi: " A czemu rozrząd wymieniany przy 96000km?" Potem w książce wbite że przy 187000km. Facio w serwisie twierdzi że pierwsza zmiana rozrządu w 1.8T jest przy 180000km. Kosmos. Jak to sie urwie to 20 wentyli szlag trafi :/. Ale potwierdzam to co kolega pokazał na obrazku. Tak mi powiedzieli w serwisie.

Autor:  Dred [ 12.sie.2008 14:07:12 ]
Tytuł: 

tak samo jak twierdzą , że olej wymieniamy przy 30 tysiach i jest wszystko ok
i tak samo jak się nie wymienia oleju w krzyniach automatycznych :/
powodzenia , życzę zatem.

powiem tak . Kończy się wam Gwarancja , po 2 latach . przez te 2 lata przykładowo zrobiliście 120 -130 tysi i przy 135 tysiach strzela rozrząd i co??
ASO się na Was wypnie bo już po gwarancji , a co z tego , że w książce jest napisane "wymiana rozrządu przy 180 TKM"
macie na to jakiś argument?

Autor:  Kmicio [ 12.sie.2008 14:19:31 ]
Tytuł: 

Tak jak Dred mówi. Potem będzie płacz i zgrzytanie zębami. Rozrząd to nie jest jakiś kosmiczny wydatek. Do tego olej i dobry filtr. Teraz sobie sam serwisuje, tak jak i A4-ke po przygodzie z Bosch Service na Turystycznej.

Olej w A4 zmieniałem co 12kkm Mobil 10W-40 a w skodzinie leje Mobil 5W-50 co 12kkm.

Autor:  toratore [ 12.sie.2008 19:21:12 ]
Tytuł: 

Generalnie koledzy macie rację, użytkownik bierze na siebie ryzyko.
Tylko, że w serwisie w niemczech twierdzą, że u nich tak się zmienia i nie ma z tym problemów. Co do rozrządu to jeszcze zobaczę, ale pewnie przy moich przebiegach to nie dotrwam do 180 tys. tym samochodem.

To samo co do serwisów longlife, w niemczech jest to standard i nawet mi odradzili przejście na co 15.
Na razie zaryzykuję taką drogę.

Co do oleju w skrzyni biegów, to oczywiście jest wyraźnie w książce, że wymiana co 60 tys. , tak tez wymieniłem.

Autor:  Dred [ 12.sie.2008 21:30:19 ]
Tytuł: 

słuchaj się niemiasszków to dobrze wyjdziesz.
LL może jest dobry ale nie w audi :p a tak na serio , dlaczego po LL wałki w 2.5TDI szybciej lecą?? dlaczego w trybie LL w PL komp wyświetla wizyte w serwisie nie co 30 tysi tylko co około 20 ?? bo mamy inne bardziej syfne paliwo , bardziej zasiarczone i przez to olej szybciej się zużywa.
o reszcie sobie poczytaj.
pozdrawiam :peace:

Autor:  zuzelaczek111 [ 12.sie.2008 23:29:40 ]
Tytuł: 

panowie juz kupilem te auto. manualna skrzynia. mi powiedzieli ze ma lancuch co o tym sadzicie?

Autor:  Dred [ 13.sie.2008 08:17:32 ]
Tytuł: 

zuzelaczek111 napisał(a):
panowie juz kupilem te auto. manualna skrzynia. mi powiedzieli ze ma lancuch co o tym sadzicie?

jeżeli ma rzeczywiście łańcuch to można rozrząd wymieniać przy 180 . natomiast ciekawe, że w V6 przeszli nałańcuch. od zawsze i V6 i V8 miało paski. Nowa moda by przy rozrządzie więcej kasy brać za to??

Autor:  toratore [ 13.sie.2008 08:40:18 ]
Tytuł: 

Wydaje się jednak, że v6 audi maja pasek.
Chociaż jeżeli szanowni forumowicze w osobie Dreda nie są pewni tego, to sam juz nie wiem o co chodzi.

Czekamy na jakąś autorytatywną odpowiedź w tym względzie.

Autor:  Dred [ 13.sie.2008 08:56:56 ]
Tytuł: 

zuzelaczek111 napisał(a):
mi powiedzieli ze ma lancuch co o tym sadzicie?

sądzimy , że kłamią .
Właśnie sprawdzilem w ASO i 170 konne V6 BDV jest na pasku.
sprawdź dokładnie oznaczenie silnika to Ci powiem na czym to jest , czy pasek czy łańcuch.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/