.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
kupno a6 https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=81300 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | ARTUROOOO [ 28.lip.2008 15:34:45 ] |
Tytuł: | kupno a6 |
Witam.Zacząłem poszukiwania a6 ,najlepiej z 1997r.Interesują mnie 2 jednostki benzynowe:2.6 i 2.8 .Wiem , że 2.8 były 2 wersje.Która lepsza? Jak z awaryjnością tych silników ?Generalnie ma być pod gaz.Proszę ogólnie naświetlic mi sytuację.Wczesnisj miałem do czynienia tylko z mercedesami. pozdr |
Autor: | TymoOon [ 28.lip.2008 16:44:53 ] |
Tytuł: | |
Kolego najlepiej bierz 2.8 ACK czyli 193 konie 30V Ewentualnie 2.8 AAH czyli 174 konie Jednosta 2.6 będzie Ci paliła tyle samo a ma o 24 albo 43 konie mniej. Niech wypowiedza sie zaaworowa i speco na temat ACK,napewno polecą Ci ten silnik ![]() |
Autor: | ARTUROOOO [ 28.lip.2008 18:21:28 ] |
Tytuł: | |
sama moc przemawia za tym silnikiem.Ale prosilbym o kilka konkretów,np,jaki rozrząd tam jest, ile koszt. wymiana ,po ilu km itd. ![]() pozdr |
Autor: | gitmar [ 28.lip.2008 22:54:10 ] |
Tytuł: | |
Polecam zarówno 2.8 AAH 174 KM, jak i 2.8 30V ACK 193 KM. Spalanie w obu przypadkach zbliżone, ACK ma chyba jednak nieco niższe. Jeżdżą podobnie, ACK ma dużo lepszy "dół" przy wkręcaniu się w obroty. ACK jest też droższy w częściach. Droższy filtr oleju, rozrząd (ok.100-150 zł więcej) świece, uszelki i tym podobne. W ACK spod pokryw zaworów lubi sączyć się olej. U siebie uszczelniałem ostatnio te pokrywy, za uszelki na jedną stronę zapłaciłem 85zł po upuście, normalnie kosztują ponad 100zł na stronę. W pięciu sztukach AAH które miałem nigdy mnie to nie nękało (co najwyżej simering na wałku rozrządu, ale to grosze). Zarówno jeden jak i drugi dobrze znoszą instalkę LPG (tylko sekwencja) pod warunkiem odpowiedniego dobrania wtrysków, dysz i parownika oraz poprawnej instalacji i ustawienia sterownika. Silnik raczej bezproblemowy pod warunkiem odpowiedniej eksploatacji tj.olej, płyn chłodniczy i rozrząd na czas. Jeśli wymieniasz rozrząd na dobrych zamiennikach (a nie najtańszym g....) spokojnie przejedziesz 80 tys.km. Na oryginałach możesz śmigać spokojnie 100 tys. Ostatnio wymieniłem u siebie rozrząd w ACK (pasek GATES, rolka prowadząca INA i napinacz INA, pompa wodna SKF, pasek PK Bosch i zapłaciłem za to wszystko po upustach 500zł. Normalnie bym zabulił ponad 600zł, ale i tak ceny nie zwalają z nóg. Każda V-ka weźmie trochę oleju. Myślę, że norma mieści się w granicach 0.5 l/1000km. Jedna bierze więcej, druga mniej. Moje B4 2.8 pobierało zaledwie 0.3 l na 10 000km, ale miałem też taką, która żłopała 0.5 l na 1000km i mniej nie chciała. Życzę powodzenia w poszukiwaniach ![]() P.S. zapraszam jeszcze do działu NEWBIE.. ![]() |
Autor: | ARTUROOOO [ 29.lip.2008 09:19:46 ] |
Tytuł: | |
Dokładnie o takie info mi chodziło.Dziekuję koledze.Teraz poczytam , to , co dla początkujących ![]() ![]() pozdr |
Autor: | Jarek-wroc [ 29.lip.2008 11:59:29 ] |
Tytuł: | |
witam, Mam takiego 2.8 V6 30V - 194 KM '98, chodzi super, tylko walczę z wyciekami oleju na silniku, części zaskakująco tanie jak na takie auto, np sprzęgło (trzeba uważać żeby nie spalić - mowa o quattro zwłaszcza) kosztuje ok 900 PLN niestety nie pamiętam jakiej firmy. Szukaj quattro. Powodzenia w poszukiwaniach P.S. A8 4.2 '96 - jak w dobrym stanie, to jeśli stać na utrzymanie - polecam cena taka sama a więcej zabawy. |
Autor: | speco [ 29.lip.2008 12:58:33 ] |
Tytuł: | |
Jarek-wroc napisał(a): A8 4.2 '96 - jak w dobrym stanie, to jeśli stać na utrzymanie - polecam cena taka sama a więcej zabawy.
A8 to inna klasa, ale tez inne koszty utrzymania. Swietny samochod, ale nim sie zdecydujesz poczytaj o kosztach utrzymania, koszty paliwa licz oddzielnie. 2.6 czy 2.8 ![]() AAH czy ACK ![]() zaworowa ma quattro, ja mam oske, ale tez nie ma co narzekac. Autko wdzieczne i jesli o dbasz i wymienisz co trzeba po zakupie bedziesz zadowolony. U siebie wymienilem: - rozrzad 840zl (tylko czesci), - 4 amortyzatory na gazowe KYB 920zl (amortyzatory + odboj z oslona) - sonda lambda 270zl (padla, wymienilem na bosha, cena po znizkach) - termostat 60zl - wymiana oleju ok 200zl (olej 5,3l, filtr oleju, podkladka) - czyszczenie i nabicie klimy 160zl 2.8 lubia olej, u mnie winna jest chyba uszczelka. Wymienilem na poczatku i teraz (po 20 tys) podobno znowu cos puszcza. |
Autor: | gitmar [ 29.lip.2008 13:21:00 ] |
Tytuł: | |
speco napisał(a): 2.6 czy 2.8 ![]() AAH czy ACK ![]() zaworowa ma quattro, ja mam oske, ale tez nie ma co narzekac. Autko wdzieczne i jesli o dbasz i wymienisz co trzeba po zakupie bedziesz zadowolony. U siebie wymienilem: - rozrzad 840zl (tylko czesci), - 4 amortyzatory na gazowe KYB 920zl (amortyzatory + odboj z oslona) - sonda lambda 270zl (padla, wymienilem na bosha, cena po znizkach) - termostat 60zl - wymiana oleju ok 200zl (olej 5,3l, filtr oleju, podkladka) - czyszczenie i nabicie klimy 160zl 2.8 lubia olej, u mnie winna jest chyba uszczelka. Wymienilem na poczatku i teraz (po 20 tys) podobno znowu cos puszcza. speco coś drogie te Twoje części ![]() ![]() Tak jak koledzy pisali ACK lubi mieć wycieki w okolicach głowic. Czasami tą "górę" trzeba uszczelnić, ale jedynie dobrej jakości uszczelkami, wkładając tanie zamienniki efekt będzie taki sam jak przed wymianą. U siebie założyłem Goetze, ponad 100zł na stronę, narazie mam spokój. Też wymieniałem sondę lambda. Kupiłem oryginalną 4-pinową sondę ze znaczkami Audi/VW, kosztowała 160zł tylko wtyczkę musiałem przerobić. Akurat amorki u mnie są jak nówki, ale profilaktycznie wymieniłem osłony (9zł sztuka) z przodu. Będę musiał zrobić to samo z tyłu. Za świece (2 elektrodowe NGK) komplet 6 sztuk zapłaciłem 132zł. Do AAH płaciłem mniej, 90-100zł, tam były 3-elektrodowe NGK. Speco, trochę dziwi mnie cena rozrządu u Ciebie. Co dodatkowo jeszcze wymieniałeś ponad to co ja wypisałem wcześniej ![]() Czy wybierzesz ACK czy AAH ![]() |
Autor: | Jarek-wroc [ 29.lip.2008 13:28:32 ] |
Tytuł: | |
zaworoowa napisał(a): speco napisał(a): 2.6 czy 2.8 ![]() AAH czy ACK ![]() zaworowa ma quattro, ja mam oske, ale tez nie ma co narzekac. Autko wdzieczne i jesli o dbasz i wymienisz co trzeba po zakupie bedziesz zadowolony. U siebie wymienilem: - rozrzad 840zl (tylko czesci), - 4 amortyzatory na gazowe KYB 920zl (amortyzatory + odboj z oslona) - sonda lambda 270zl (padla, wymienilem na bosha, cena po znizkach) - termostat 60zl - wymiana oleju ok 200zl (olej 5,3l, filtr oleju, podkladka) - czyszczenie i nabicie klimy 160zl 2.8 lubia olej, u mnie winna jest chyba uszczelka. Wymienilem na poczatku i teraz (po 20 tys) podobno znowu cos puszcza. speco coś drogie te Twoje części ![]() ![]() Tak jak koledzy pisali ACK lubi mieć wycieki w okolicach głowic. Czasami tą "górę" trzeba uszczelnić, ale jedynie dobrej jakości uszczelkami, wkładając tanie zamienniki efekt będzie taki sam jak przed wymianą. U siebie założyłem Goetze, ponad 100zł na stronę, narazie mam spokój. Też wymieniałem sondę lambda. Kupiłem oryginalną 4-pinową sondę ze znaczkami Audi/VW, kosztowała 160zł tylko wtyczkę musiałem przerobić. Akurat amorki u mnie są jak nówki, ale profilaktycznie wymieniłem osłony (9zł sztuka) z przodu. Będę musiał zrobić to samo z tyłu. Za świece (2 elektrodowe NGK) komplet 6 sztuk zapłaciłem 132zł. Do AAH płaciłem mniej, 90-100zł, tam były 3-elektrodowe NGK. Speco, trochę dziwi mnie cena rozrządu u Ciebie. Co dodatkowo jeszcze wymieniałeś ponad to co ja wypisałem wcześniej ![]() Czy wybierzesz ACK czy AAH ![]() SORKI palnąłem, mam A6 tak mi się omskło - marzenia o A8 4.2 |
Autor: | speco [ 29.lip.2008 13:42:28 ] |
Tytuł: | |
zaworoowa napisał(a): speco coś drogie te Twoje części
![]() ![]() To i tak po upustach ![]() A tak na serio to prawie wszystko biore przez salon Nissana, na fakure, wiec jest taniej bo to sie jakos wrzuca w koszty (ksiegowi sie tym zajmuja, ja tylko zanosze faktury). O jednej sprawie nikt nie spomnial, 2.8 dobrze znosi doladowanie podtlenkiem LPG. 2.6 ma plastikowy kolektor i w przypadku strzalow moga byc problemy. zaworoowa zagazowal swoje 2.8q, a ja jestem w trakcie wyboru instalacji i zakladu. Po miescie jezdze malo, ale wychodzi ok 12l. Na trasie zalezy od nogi, moj rekord to 6.5l, ale to byla bardzo wolna jazda (90km/h) i praktycznie pusta trasa. Jak nauczysz sie jezdzic i korzystac z mocy to przy 120km/h na trasie mozesz zejsc do 8l, ale nie ma juz takiej frajdy z jazdy. Podane wartosci do dane z kompa, ale pokrywaja sie z tym co wlewam do baku - moze sa lekkie odchylenia, ale mozna je pominac. |
Autor: | gitmar [ 29.lip.2008 13:54:21 ] |
Tytuł: | |
speco napisał(a): zaworoowa napisał(a): speco coś drogie te Twoje części ![]() ![]() To i tak po upustach ![]() A tak na serio to prawie wszystko biore przez salon Nissana, na fakure, wiec jest taniej bo to sie jakos wrzuca w koszty (ksiegowi sie tym zajmuja, ja tylko zanosze faktury). O jednej sprawie nikt nie spomnial, 2.8 dobrze znosi doladowanie podtlenkiem LPG. 2.6 ma plastikowy kolektor i w przypadku strzalow moga byc problemy. zaworoowa zagazowal swoje 2.8q, a ja jestem w trakcie wyboru instalacji i zakladu. Po miescie jezdze malo, ale wychodzi ok 12l. Na trasie zalezy od nogi, moj rekord to 6.5l, ale to byla bardzo wolna jazda (90km/h) i praktycznie pusta trasa. Jak nauczysz sie jezdzic i korzystac z mocy to przy 120km/h na trasie mozesz zejsc do 8l, ale nie ma juz takiej frajdy z jazdy. Podane wartosci do dane z kompa, ale pokrywaja sie z tym co wlewam do baku - moze sa lekkie odchylenia, ale mozna je pominac. napisałem wcześniej że te silniki dobrze "się gazują". Ale napisałem też że w grę wchodzi tylko sekwencja, więc myślę, że o strzałach możemy zapomnieć. 2.8 ACK ma plastikowy kolektor tak jak 2.6, jedynie AAH ma metalowy (chyba żeliwny) ale to i tak nie jest wystarczający argument by zakładać inst.II generacji. Co do spalania...mój rekord na Pb to 7.7 l/100 km w trasie z D do PL przy jeździe 110-120 km/h. Norma to ok.9l w trasie, miasto ok.13-14 l. W przypadku AAH bardzo podobnie. Jeśli chodzi o LPG, to średnie spalanie ok.12-13 l/100 km przy obu jednostkach... |
Autor: | speco [ 29.lip.2008 14:09:01 ] |
Tytuł: | |
zaworoowa napisał(a): napisałem wcześniej że te silniki dobrze "się gazują". Ale napisałem też że w grę wchodzi tylko sekwencja, więc myślę, że o strzałach możemy zapomnieć. 2.8 ACK ma plastikowy kolektor tak jak 2.6, jedynie AAH ma metalowy (chyba żeliwny) ale to i tak nie jest wystarczający argument by zakładać inst.II generacji.
Cos musialem przeoczyc ![]() |
Autor: | ARTUROOOO [ 29.lip.2008 16:55:00 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: speco coś drogie te Twoje części Razz wpadaj do mnie do Łukowa, kupuję z dobrymi upustami Wink
Pochodzę z Białej Podl. więc po części będę się uśmiechał do ciebie ![]() ![]() pozdr |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |