.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Zakup Audi a6 2,5 TDI quattro
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=81649
Strona 1 z 2

Autor:  pepe191 [ 06.sie.2008 12:30:58 ]
Tytuł:  Zakup Audi a6 2,5 TDI quattro

Witam serdecznie.

na wstepie chciałbym sie miło przywitać i przedstawić.
Mam na imie Dominik i mieszkam w Pile.
Od momentu kiedy dowiedziałem sie że zostane ojcem posuzkuje rodzinnego autka, autka w ktorym zmieścic musi sie psiak wózek dziecko kite zona i ja:D

Aktualnie jestem posiadaczem japońskiej techniki motoryzacyjnej Mitsubishi Carismy z 98 roku. jest to autko naprawde świetne i nie psujące się aż żal sprzedawać no ale cóż takie zycie.

Moje pytanie polega na tym.
Mam namiary na pewne autko
Jest to piekne audi A6 kombi z 2000 roku z 6 biegową skrzynia manualna, silnik 2,5 tdi 180 km ma przejechane niby 188 tys naped quattro.

prosze powiedziec czy warto kupic ten silnik?/ na co zworcic uwage zeby sie nei wkopać?? bo to roznie bywa. wiadomo samochód to urządzenie ktore kiedys musi się pospuć, napiszcie jak wyglada eksploatacja tagiego silnika, jak to pali ile wymiany podstawowe


Z gory serdeczne dzieki wiem ze jest to opisane na forum al epoprostu jest tyle tego ze szok, pozatym potrzebuje szybkiej odpowiedzi..

Autor:  darekwawa [ 06.sie.2008 12:58:33 ]
Tytuł: 

W mieście bedzie Ci paliło sporo ponad 10l/100km, ale bardzo szybko spalanie może spaść do zera, jak samochód stanie z powodu awarii rozrządu. A prawdopodobieństwo że stanie jest dość duże. Koszty naprawy - wysokie. Jeżeli szukasz czegoś dużego ale też przyzwoitego w kosztach eksploatacji i musi to być A6 - poszukaj 1.9 tdi. Była tylko ośka, ale spalanie mniejsze, problemy też.

Autor:  komzik [ 06.sie.2008 14:16:19 ]
Tytuł: 

darekwawa napisał(a):
W mieście bedzie Ci paliło sporo ponad 10l/100km, ale bardzo szybko spalanie może spaść do zera, jak samochód stanie z powodu awarii rozrządu. A prawdopodobieństwo że stanie jest dość duże.


Co do spalania sie zgadzam. Ok 12-13 l oczywiscie wszystko w zaleznosci od stylu jazdy.
Dlaczego Kolega pisze ze rozrzad "musi" sie wysypac ? Jezeli bedzie poprawnie zrobiony nic nie powinno sie stac. Ryzyko jest takie samo jak przy innych samochodach.
Nie twórzcie mitow o V6 TDI. Ogolnie mowiac.. jak kto dba tak ma....
Na co zworcic uwage ?
czy bylo poprawnie serwisowane
czy bylo poprawnie uzytkowane (turbina),
dobrze wczesniej zrobic jesli jest mozliwosc diagnostyke
oraz popatrzec na wlasciciela :) (jego styl jazdy) bo to najwiekszy problem samochodu.

Autor:  darekwawa [ 06.sie.2008 14:25:40 ]
Tytuł: 

Nie napisałem, że musi. A zwrot "duże prawdopodobieństwo" wynika ze smutnie niskiego poziomu zadbanych aut wystawionych do sprzedaży. :-)

Autor:  komzik [ 06.sie.2008 14:27:32 ]
Tytuł: 

Dlatego trzeba miec na poczatek zapas gotowki na niezbedne prace np. wymiana rozrzadu.

Autor:  Macieksns [ 06.sie.2008 21:12:53 ]
Tytuł: 

Daj sobie spokój z TDi, tym bardziej że "przeskok" z Carismy, czyli dość taniego autka w kwestiach części może być baaaaaardzo bolesny :/
Wskakujesz na półkę nieco droższych gratów, szczegołnie w przypadku TDi

Nie wierz Wielkopolskim handlarzom :D .
W minioną sobotę wróciłęm z oględzin 5 terenówek ( szczegóły na forum 4x4 ) i miałem ochotę ich pozabijać - powrót oczywiście bez autka ( dodam że chodziło o pojazdy w kwotach 40-50 tys )...wszystkie igły, bezwypadkowe.... :<
Oglądnąłem z czystej miłości kilka Audików....tragedia ;)

Moja rada - poszukaj sobie A6 z niezniszczalnym 2.8V6 koniecznie w Q.
Koszty utrzymania niemal identyczne, a ryzyko że "popłyniesz" jak dla mnie znacznie mniejsze..... :)

Z Piły masz niedaleko, przelicz czy nie opłaca Ci się sprowadzić samodzielnie czegoś z De.
W moim przypadku po bolesnej i męczącej lekcji - udało się, LC już jedzie :D

Autor:  normoxic [ 06.sie.2008 22:58:10 ]
Tytuł: 

Macieksns napisał(a):
Daj sobie spokój z TDi, tym bardziej że "przeskok" z Carismy, czyli dość taniego autka w kwestiach części może być baaaaaardzo bolesny :/
Wskakujesz na półkę nieco droższych gratów, szczegołnie w przypadku TDi

Nie wierz Wielkopolskim handlarzom :D .
W minioną sobotę wróciłęm z oględzin 5 terenówek ( szczegóły na forum 4x4 ) i miałem ochotę ich pozabijać - powrót oczywiście bez autka ( dodam że chodziło o pojazdy w kwotach 40-50 tys )...wszystkie igły, bezwypadkowe.... :<
Oglądnąłem z czystej miłości kilka Audików....tragedia ;)

Moja rada - poszukaj sobie A6 z niezniszczalnym 2.8V6 koniecznie w Q.
Koszty utrzymania niemal identyczne, a ryzyko że "popłyniesz" jak dla mnie znacznie mniejsze..... :)

Z Piły masz niedaleko, przelicz czy nie opłaca Ci się sprowadzić samodzielnie czegoś z De.
W moim przypadku po bolesnej i męczącej lekcji - udało się, LC już jedzie :D



popierwam w 101 % , tdi V6 tylko dla bogatych :D

Autor:  pepe191 [ 07.sie.2008 09:59:46 ]
Tytuł: 

wiecie panowei kupie 2,8 silnik to zje mnie benzyna a moja zona jak usłyszy o silniku 2,8 to bedzi epłakać jak znajomy kupił BMW 528 i na trasie spaliło 11 literków.

POwiem tak chetnie pojechałbym do De ale nie mam za bardzo czasu na to znalazłem jedno ąłdnie wygladające autko ale 950 km od piły i znowu dupa:(

natomiast jeżeli choddzi o częsci do Carismy to tak naprawde ja przy niej nic nei robiłem bo było to autko bezawaryjne wymiana była tylko amorki tył klocki filtry olej i tarcze hamulcowe.

ogolnie znaleźć łaqdna audi z takim wyposażeniem jest masakra:/

a jak są to cena jak za zboże :/

znalazłem dzisiaj jedna z okolic nysy może mógłby mi ktoś z klubowiczów ją sprawdzić abym nei jechał gdzies na darmo??

bede bardzo wdzięczny

wklejam linka
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6003999

prosze o pomoc ciemnej masie ;)

Autor:  komzik [ 07.sie.2008 10:15:56 ]
Tytuł: 

skoro boli Cie 11 Pb to tu na trasie bedziesz mial 8-10 ON*. Roznica niezbyt duza :)
2.5 TDI nie jest wbrew pozorom oszczednym silnikiem.
Jesli chcesz osczednosci na paliwie to 1.9 TDI ale to chyba nie w A6.

Przy kupnie 2.5 TDI bardzo wskazana jest cierpliwosci i chlodne podejscie do sprawy

* - wszystko zalezy od stylu jazdy i osiąganych predkosci :)

Autor:  meszrum [ 07.sie.2008 10:43:22 ]
Tytuł: 

komzik wyłuszczył sedno problemu.

kupując 2.5TDI od razu powinieneś doliczyć ok. 4000 - 4500 PLN na wymianę kompletnego rozrządu. cena może spaść do 3300 PLN, ale to w wyjątkowo zadbanych egzemplarzach.
kupując 2.5TDI musisz mieć bardzo wykwalifikowane [i zaufane] zaplecze w postaci warsztatu - w przeciwnym razie przeklniesz ten dzień...

do tego, niezależnie od wersji silnikowych, sporo € pochłoną dodatkowe konieczne czynności serwisowe, które nie należą do tanich.
jeżeli szukasz oszczędności na kosztach eksploatacyjnych, to chyba za wcześnie na A6 C5 - ten samochód, mimo że wszedł do produkcji 11 lat temu, kosztuje w bieżącym utrzymaniu naprawdę dużo.
rozważ Passata B5 [3BG] z 2005 z silnikiem 1.9TDI [AVF/AWX].

jeżeli koniecznie A6, to albo 1.8T (150PS), albo 1.9TDI (130PS).

Autor:  pepe191 [ 07.sie.2008 10:55:51 ]
Tytuł: 

rozumiem ze operujecie cenami z serwisu bo ceny jak widze sa chore za wymiane rozrzadu bo na allegro znalazłem rozrzad za 800 zł kpl.

rozmawiałem te zz jednym znajomym mechanikiem i mowił ze podobno 1,9 tdi czesciej sie sypei niz 2,5tdi wiec ja juz nic nei wiem.

kolejan sprawa jest taka gdzie nie widze audi a6 to praktycznie 95 % jezdzacych aut to 2,5tdi teraz pytanie czy oni kupili zadbane auta czy maja tyle kasy czy faktycznie te silniki si enei psuja....

Autor:  meszrum [ 07.sie.2008 11:10:23 ]
Tytuł: 

pepe191 napisał(a):
rozumiem ze operujecie cenami z serwisu bo ceny jak widze sa chore za wymiane rozrzadu bo na allegro znalazłem rozrzad za 800 zł kpl.

rozmawiałem te zz jednym znajomym mechanikiem i mowił ze podobno 1,9 tdi czesciej sie sypei niz 2,5tdi wiec ja juz nic nei wiem.

kolejan sprawa jest taka gdzie nie widze audi a6 to praktycznie 95 % jezdzacych aut to 2,5tdi teraz pytanie czy oni kupili zadbane auta czy maja tyle kasy czy faktycznie te silniki si enei psuja....



nie, nie operujemy cenami z serwisu, a cenami z warsztatów, które wymieniają rozrząd zgodnie z zaleceniami.
rozrząd, to nie sam pasek, ale [poczytaj tutaj: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752]:

rozrząd główny:
059 198 119 [zestaw naprawczy: 2 paski i 3 rolki]
059 109 487 C [ramię napinacza]
059 109 479 B [napinacz paska wielorowkowego]
059 121 004 CX [pompa wody z uszczelką]

termostat:
078 121 113 F [regulator układu chłodzenia]
N 901 368 02 [oring do termostatu]

paski / rolki alternatora i sprężarki klimatyzacji:
059 903 137 H [pasek wielorowkowy]
059 903 341 A [rolka odwracająca]
059 903 341 [rolka odwracająca]
059 145 276 [rolka odwracająca]
059 260 849 B [pasek wielorowkowy]
059 260 523 B [rolka napinająca]

płyn chłodzący:
G 012 A8F M1 [płyn chłodzący koncentrat plus]

Części podlegające bezwględnemu sprawdzeniu:
059 109 111 F [koło paska zębatego]
059 145 284 [tłumik zwany napinaczem paska wielorowkowego]
059 121 350 H [sprzęgiełko wiskotyczne]
4B3 959 457 [wentylator elektryczny klimatyzacji]


całość za części [zamienniki] daje nam kwotę ok. 2500-3600 a robocizna na blokadach wału, pompy i wałków [inaczej można uszkodzić trwale silnik!] to minimum 650 PLN [do 3 dni pracy z czyszczeniem i uszczelnianiem].

rozrządu nie szukamy na allegro, lecz:
1. albo w ASO Skody [i szukamy najniższych cen za dany element i w ten sposób kompletujemy całość - nawet do 14 dni];
2. albo u sprawdzonych sprzedawców zamienników [IC, Adam12] - z tym, że wymagana jest wiedza nt samej jakości zamienników.

cena w ASO może sięgnąć nawet 5500 PLN [ostatnio byłem świadkiem w łódzkim ASO sceny, gdy klient nie chciał zapłacić...] - robocizna bowiem kosztuje od 120 PLN / h.

Autor:  arthurr [ 07.sie.2008 11:12:14 ]
Tytuł: 

pepe191 napisał(a):
.... czy faktycznie te silniki si enei psuja....


nie wytrzymałem...
Błagam cię, wejdź w dział SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY i poświęć dzień na poczytanie wątków o TDI V6 (jakieś 80% tego działu)
Czekasz aż ktos ci napisze - "bierz 2,5 TDI V6, to się nie psuje, zapierd... jak szalone i pali kropelkę" - tylko niestety nie znajdziesz tutaj takiej osoby....

Autor:  pepe191 [ 07.sie.2008 11:19:49 ]
Tytuł: 

arthurr napisał(a):
pepe191 napisał(a):
.... czy faktycznie te silniki si enei psuja....


nie wytrzymałem...
Błagam cię, wejdź w dział SILNIK I UKŁAD NAPĘDOWY i poświęć dzień na poczytanie wątków o TDI V6 (jakieś 80% tego działu)
Czekasz aż ktos ci napisze - "bierz 2,5 TDI V6, to się nie psuje, zapierd... jak szalone i pali kropelkę" - tylko niestety nie znajdziesz tutaj takiej osoby....
jezeli nei wytrzymujesz to nie czytaj tego postu i tyle najwidoczniej sa tutaj osoby ktore bardziej chca pomóc niz ty i za to im bardzo dziekuje to jest forum wiec kazdy ma prawo napsiac i pisze i pytam kto pytanie bładzi

Autor:  darekwawa [ 07.sie.2008 11:21:10 ]
Tytuł: 

Możesz wierzyć lub nie, ale jest różnica pomiędzy częściami ze znaczkiem Audi a zamiennikami tych samych producentów, którzy robią dla Audi. Te pierwsze przeszły testy jakości Audi, te drugi nie. Akurat rozrząd to kiepskie pole do eksperymentowania z jakością :-)

Koledzy poruszyli też ważny temat - trzeba wiedzieć gdzie to auto robić. Nieobeznany z tematem mechanik może sporo napsuć.

Szukaj 1,9 TDI, można znaleźć w wypasie. Pali mniej, psuje się mniej, a nawet jak by się psuło tak samo, to bedzie tańsze w naprawie ;-) Dostępny tylko w ośce, co dla niektórych jest wadą, lecz z punktu widzenia kosztów to dodatkowa zaleta.

Autor:  meszrum [ 07.sie.2008 11:39:02 ]
Tytuł: 

Dominik,

nie zrozum źle kolegów, lecz 2.5TDI V6, to obok 3.3TDI i 740d [e38] najdroższy w eksploatacji silnik. przy tym wymaga dużej wiedzy i doświadczenia.

oczywiście, że znajdą się mechanicy, który wymienią Ci rozrząd na częściach [pasku i 3 rolkach] z allegro w sumie za 1000 PLN.
lecz coś takiego wytrzyma tak długo, jak najsłabsza część współpracująca bezpośrednio lub pośrednio z układem rozrządu - może być to rolka, napinacz [bądź jego ramię], pompa wody czy choćby głupia tuleja, której luz spowoduje, że pasek klinowy wkręci się w obudowę, a w następstwie tego całość trafi w rozrząd... i silnik do wymiany.

nik Cię tutaj nie straszy - masz nieocenioną szansę przeczytać opinie ludzi, którzy od lat użytkują te silniki.
słuchaj wszystkich, a wnioski wyciągaj samodzielnie.

nie zależy nam na ograniczeniu liczby uzytkowników 2.5TDI - wręcz przeciwnie. zależy nam jedynie, byś nie padł ofiarą mechaników, którzy nie mają pojęcia o serwisowaniu tych silników i realnych kosztach.

Autor:  Macieksns [ 07.sie.2008 12:00:53 ]
Tytuł: 

Z wymienionych wyżej pobudek nie kupiłem pojazdu z tym silnikiem...
Jeśli bierzesz pod uwagę koszty RZECZYWISTEGO utrzymania pojazdu typu C5 naprawdę różnica finalna wyjdzie Ci na plus dla silnika 2.8V6
Jeśli utrafisz go jeszcze w manualu...będziesz mógł jeździć na rajdy "na kropelce"
:)
C5 to nie tylko paliwo, ale jak wspomniał Meszrum, to przede wszyskim obsługa i części.
Sądze że silnik 2.8 jest najbardziej idiotoopornym, więc masz najmniejszą szansę że Ci go zdrutują.... :)
A z Piły do Sserwisu to masz trochę daleko....
NIe słuchaj żony... :D Ja swojej kupiłem A6 3.0 asn i po tygodniu się w nim zakochała...A do tego sama go sobie tankuje :D

Autor:  alukard [ 07.sie.2008 12:51:56 ]
Tytuł: 

kupujac 2,5 V6 licz miedzy 3 a 6 tys za zrobionie go do stanu poprawnego
spalanie okolo 12 litrow w wersji 180 koni

kupujac 2,8 licz sie z tym ze musisz wlozyc gaz za 4 tys spalanie w miescie napewno 18l

kupujac 1,9tdi licz 1tys zl :) spalanie 7 litrow nie wiecej i smigasz az milo :)
pozniej mozesz zrobic czipsa i osiagami bedzie prawie identyczny jak 2,5 tdi 150 koni

eksploatacja na poziomu cariny czy jakiejs tam toyoty :)

2,5 V6 piekna sprawa w wersji 180Ps
tylko jak ja bym go robil dla siebie to nie wiem czy po zakupie styklo by mi jeszcze 6 tys :)

wiec zasadajest prosta masz kase bierz 2,5 V6 180Ps
zrob konkretnie z silnikiem a nie jeden na forum bedzie ci zazdroscil :)
takie zycie:)
pozdro :)

Autor:  meszrum [ 07.sie.2008 13:13:45 ]
Tytuł: 

alukard napisał(a):
kupujac 2,8 licz sie z tym ze musisz wlozyc gaz za 4 tys spalanie w miescie napewno 18l


w mieście na Pb 2.8 m5 paliło mi 12-12.5 l przy normalnej [spokojnej] jeździe.
A8 D2 nonQ.

Autor:  alukard [ 07.sie.2008 13:36:50 ]
Tytuł: 

meszrum

sugerowalem sie wypowiedziami przeczytanymi dzisja na forum juz nie pamietam gdzie

ale uzytkownic a6 c5 wypowiadal sie ze nawet 20 im papie (chyba 3 wypowiedzi)
wiec stad moja magia do cyferek :) co do podtlenku LPG w 2,8

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/