.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

Przymiarka do zakupu B4 quattro
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=81989
Strona 1 z 2

Autor:  mmmarcin [ 14.sie.2008 12:16:53 ]
Tytuł:  Przymiarka do zakupu B4 quattro

Mam ochotę zmienić mojego pierdopęda typu Polo diesel na coś, co jedzie a nie się toczy. Sprecyzowałem już wymagania - ma ciągnąć na 4 koła, posiadać 5-6 garów, nie być kombi, posiadać poduchę (lepiej 2) i klimę. Samochód będzie zagazowany.
Najlepiej żeby to było coupe, w ostateczności sedan b4. Ile mnie może taka przyjemność kosztować (planuję się zamknąć w 10-12 tyś zł). Uważacie że z takim budżetem jest sens szukać, czy będzie to tylko marnowanie mojego czasu.

Macie może jakieś uwagi, propozycje, albo sugestie? Na coś powinienem uważać, o czymś powinienem wiedzieć?

Ze swojej strony dodam, że forum już przeglądałem (zarówno to, jak i audi80.pl).

Wiem, że 80 competition odpada - ma mechaniczny wtrysk, co utrudnia (albo nawet uniemożliwia) poprawne zagazowanie.

Diesla nie chcę, Mam dwa w domu, jednego chcę sprzedać!

Autor:  eszkesz [ 14.sie.2008 12:31:42 ]
Tytuł: 

Z twoimi wymogami to tylko 2.8

Autor:  mroova81 [ 14.sie.2008 23:15:19 ]
Tytuł: 

2.3 odpada z tego samego względu co 2.016V. Tak jak kolega pisze 2.8 12V [AAH} będzie najlepszym rozwiązaniem, a jako plan B (w razie jakby nie było nic ciekawego w 2.8) poleciłbym jeszcze 2.6 12V. [ABC]. Na stronie głównej tutaj masz dane techniczne obu silników, we wszystkich możliwych konfiguracjach. Powodzenia w kupnie, bo bardzo dobrze celujesz!

Autor:  myszon90 [ 15.sie.2008 21:06:31 ]
Tytuł: 

Mechaniczny wtrysk da się dobrze zagazaować, tylko trzeba to zrobić z głową..
Ale jak szukasz mocy, to chyba 2.8, toż najmocniejszy wolnossak w B4....

Autor:  maciek33w [ 17.sie.2008 11:23:43 ]
Tytuł: 

Witam,

tak jak kolega, chce kupic jakies V6 w quattro ( b4 ). Audi Coupe znaleść w dobrym stanie z wyposażeniem quattro jest ... ? no trudno dosc poniewaz od 2 miechow nic sensownego na allegro nie było a w niemczech to tez droga sprawa + akcyza 13 %. Moje pytania to :

1. Czy do 3 tyś zł da sie założyć sensowną instalacje gazową ?
2. Czy spalanie motoru V6 jest AŻ tak ogromne, że przy jezdzie mieszanej średnio cisnąć bedzie palić powyżej 15 litrow ?
3. to chyba najważniejsze, różnice pomiedzy motorami ABC i AAH ( moc spalanie przyswajanie instalacji gazowej i inne ciekawostki ) ?

Myślę, że przydadzą sie odpowiedzi na te pytania klubowiczą :-)
( z góry też przepraszam jeśli nie zeszperałem do konca forum i zadaje pytanie po raz kolejny ... )

Autor:  gitmar [ 17.sie.2008 13:36:47 ]
Tytuł: 

Do swojej byłej B4 AAH quattro założyłem sekwencję Stag 300 za 2800zł i śmigała bez problemu. Paliła średnio 12,5 - 13 l LPG/100km więc uważam że nie było tragedii, Pb odpowiednio mniej, ok.9.5-11 l/100.

Autor:  maciek33w [ 17.sie.2008 14:01:25 ]
Tytuł: 

wiec pozostało pytanie o różnice miedzy 2.6 i 2.8... czy warto szukać dalej 2.8 ? duzo sie różni od 2.6 ?? 2.8 quattro z wyposażeniem jeszcze nie widzialem chyba na allegro ladnego ... a 2.6 w chwili obecnej stoją dwie ( choc bez klimatroniku :( ).

Autor:  sero c4 [ 17.sie.2008 15:48:00 ]
Tytuł: 

2.8 to więcej koni i Nm ładniejszy przebieg krzywej momentu (skracanie dolotu) alu kolektor ssący a nie plastik i praktycznie takie same spalanie. wybór jest oczywisty! :peace:

Autor:  gitmar [ 17.sie.2008 15:59:36 ]
Tytuł: 

2.6 ABC - 150KM i 225 Nm
2.8 AAH - 174KM i 245 Nm

oprócz różnic, które wymienił Sero, 2.6 nie posiada przepływomierza. Niestety dużo łatwiej znaleźć 2.6 niż 2.8....

Autor:  SLAWKO 83 [ 17.sie.2008 16:03:05 ]
Tytuł: 

to są bliźniacze silniki choć troszku się różnią

najważniejsze co do gazu to 2.6 ma plastikowe kolektory ssące te 6 na wierzchu co podnosisz maskę i do tego daje się tylko sekwencyjny gaz (na wtrysku) bo jak zrobi bum to będą straaty

a 2.8 możesz coś pokombinować ze starszymi instalacjami do gazu
no i ma przepływomierz (miernik masy powietrza) metalowe coś na grubej róże za filtrem powietrza

aha przy średnio spokojnej zmiana biegu z 2 -> 4 lub nawet 2 -> 5 i toczenie się 50 km po mieście bezcenne zarąbiście elastyczne są te silniczki :peace:

nie to jak jakieś 2.0 co trzeba po kolei zmieniać bo silnik buczy telepie itd...

Autor:  maciek33w [ 17.sie.2008 18:20:04 ]
Tytuł: 

instalacja bedzie sekwencyjna, mam na oku jedno 2.8 quattro z tym ze ma przejechane 260000 km i instalacje jakies 3 lata , wiec trzeba zmienic na sekwencje,ale nie ma klimy... :/ poza tym super, cena 9 tys + 2 klocki na zmiane instali bez butli ... 94 rok z poduchami webasto szyber szyby 2 i lusterka ... chyba ze macie cos innego dla mnie :> ??

Autor:  maciek33w [ 20.sie.2008 17:40:31 ]
Tytuł: 

a takie małe pytanko, gosc mowi ze bierze oleju pół litry na 10 000 km , duzo ?

Autor:  TymoOon [ 20.sie.2008 17:49:39 ]
Tytuł: 

nawet powiem że za malo :peace: V-ka pije okolo 0.2 - 0.5L na 1000 a nie pół litra na 10000km.Jak cos poprawia mnie zaraz koledzy.No chyba że naprawde zycher super stan ale normalny gaz itp no nie wiem

Autor:  toratore [ 20.sie.2008 18:12:15 ]
Tytuł: 

Nawet o wiele nowsze v6 "piją" olej na potęgę. Zresztą w instrukcji jest napisane, że 0,5 l na 1000 km to norma. Przy ostrej jeżdzie rzeczywiście coś koło tego "pije".

Autor:  gitmar [ 20.sie.2008 20:01:16 ]
Tytuł: 

Możecie wierzyć lub nie, ale moja była B4 2.8 (rocznik 1991, miała jednego właściciela w D) piła właśnie tyle, ok.0.3-0.5 litra na 10 000km. Poza tym wszystkie inne Audi V6 (może poza poprzednią A6), które miałem zużywały 0.2-0.5 l na 1000km. Jakby tyle "brała" to by było naprawdę super, ale ja bym nie wierzył sprzedającemu...

Autor:  mmmarcin [ 20.sie.2008 21:00:05 ]
Tytuł: 

Powiem tak: dla mnie v6 to dużo. Zarówno mocy jak i osiągów. Bo do wściekania się mam 2 koła. A po deszczu czy śniegu 130 kucy wystarczy. Zastanawiałem się na fałką zdając sobie sprawę z konsekwencji (łykanie oleju, dwie czapy = koszty, ciężki przód). Odnośnie ciężkiego przodu mam pytanie jak to wygląda w praktyce. Bo jeździłem V6 ale ośką kolegi więc dosyć delikatnie. Jak to wygląda przy "pedałowaniu" albo w cięższych warunkach.

Z racji tego że samochód na przeżyć gazowanie mam pytanie do posiadaczy b4 2,3 z lpg - jak to się w praktyce sprawdza. Nie chodzi mi o teorię (bo ją znam) tylko o praktyczne aspekty - koszty, możliwe przygody, al także niespodzianki jakie mogą mi się przytrafić. Jakie są słąbe punkty tego silnika. Bo o ile o fałce można się dowiedzieć dużo, to 2,3 jest dla mnie trochę tajemniczy. Wiem, że 20v był kultowym silnikiem, ale niestety w b4 go nie uświadczy.

Autor:  martab99 [ 20.sie.2008 21:50:36 ]
Tytuł: 

mmmarcin napisał(a):
Z racji tego że samochód na przeżyć gazowanie mam pytanie do posiadaczy b4 2,3 z lpg - jak to się w praktyce sprawdza. Nie chodzi mi o teorię (bo ją znam) tylko o praktyczne aspekty - koszty, możliwe przygody, al także niespodzianki jakie mogą mi się przytrafić. Jakie są słąbe punkty tego silnika. Bo o ile o fałce można się dowiedzieć dużo, to 2,3 jest dla mnie trochę tajemniczy.


2.3 gazuje sie średnio z tendencjami w kierunku "do dupy". Oczywiście są magicy którzy to potrafia jako-tako zestroić, ale zawsze będą jakieś kłopoty. Jeśli juz gazior w 2.3 to BLOS i wtedy jako-tako to jeżdzi pod warunkiem właściwej regulacji.
Naprawde do gazowania weź coś z V6. Wsadzisz sekwencje i będziesz miał świety spokój.

mmmarcin napisał(a):
Wiem, że 20v był kultowym silnikiem, ale niestety w b4 go nie uświadczy.

W S2 jak najbardziej :diabel:

Autor:  sero c4 [ 20.sie.2008 22:24:23 ]
Tytuł: 

I w RS2 też znajdziesz 20v no i 7a :peace: 2,3 nie brał bym pod uwagę bo w tej chwili gaz to tylko sekwencja! jak brać to 2,8 , miałem i wiem co mówie!

Autor:  Morgi [ 21.sie.2008 07:36:17 ]
Tytuł: 

Zużycie oleju 0,5 na 10000km jest WYŚMIENICIE NISKIE jak na V6, aż prawie nierealne, ale chyba mozliwe.
Co do gazowania, jak koledzy pisali wierz lub nie
Zagazuj 2,6 lub 2,8 i będzie duuuuużo mniej problemów niż z 2,3 a spalanie podobne (bo w 2,3 raczej BLOS a to swoje pali), a opłaty OC masz te same za 2,3 co za 2,8 więc nawet się nie zastanawiaj, szukaj 2,8 wrzuć sekwencję i będzie super - wielu tak ma i tak jest. Wielu też ma gaz w 2,3 i duża część z nich (nie wszyscy) narzekają że gaz w 2,3 kiepsko się sprawdza, a jeżdżenie na benzynie w 2,3 będzie 2x droższe niż na gazie w 2,8

Autor:  SLAWKO 83 [ 21.sie.2008 08:37:24 ]
Tytuł: 

mmmarcin napisał(a):
Odnośnie ciężkiego przodu mam pytanie jak to wygląda w praktyce. Bo jeździłem V6 ale ośką kolegi więc dosyć delikatnie. Jak to wygląda przy "pedałowaniu" albo w cięższych warunkach.


tu możesz spokojnie kręcić na obroty a koła nie zapiszczą z quattro zapomnisz o poślizgach startowaniu z piskiem opon itd . :)
na wyścigi 1\4 jest za ciężki i sprzęgło nie wyrabia już przy 2 i 3 starcie z 5 000 jest tak ciepłe że wyczułem że coś na 80% tylko ciągnie po prostu dłużej sie załączało i se darowałem po 4 przegranych ale starty był moje :)
chyba że znajdziesz trochę luźnego gruntu lub mokrej trawki to wtedy ....
teoretycznie do 2000-2500 obr\min ciężko coś zakręcić kolami to tak jakbyś myślał że masz ze 70 kucy ale jak dasz powyżej 3000 :peace:

a ciężki teren ..tzn ? śnieg, błoto, kopny piasek, koleiny spoore wzniesienia ..człowieku żebyś wiedział gdzie ja tym wjeżdżałem no fakt osłona pod silnikiem plastikowa znikła ale straty czasem muszą być i kosztują potem w naprawie ale życie jest jedno i czasem trza sie pobawić

jak nie obniżysz autka z seryjnego ( ja mam niższe :( ) + trochę odwagi szaleństwa i blokadą to na prawdę możesz prawie wszędzie wjechać jeśli na podłodze nie siadzie :(

http://picasaweb.google.pl/SLAWKO4x4/GryYceIOkolice
http://picasaweb.google.pl/SLAWKO4x4/Wj ... liceDIFFON

co do ciężkiego przodu ...wał i torsen z tyłu jakieś 100 kg wyrównuje to ale wtedy ciężar kierowcy przeważa na przód :) zobacz na papier ze stacji diagnostycznej na ciężar przedniej a tylnej osi prawie takie same jak pamiętam
aha + paliwo w dziwnym rozciągniętym baku :) pod bagażnikiem max 65 litra =z 60 kg

krótko mówiąc
+ reduktor
+ agresywniejsze opony
+ troszkę podnieść

to nie jedna terenówkę objedzie !! a na pewno land roverka bo one nie mają serynie blokadki :P tylko kierownik jeszcze musi być kumaty

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/