.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Przymiarka do zakupu B4 quattro https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=81989 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | mmmarcin [ 14.sie.2008 12:16:53 ] |
Tytuł: | Przymiarka do zakupu B4 quattro |
Mam ochotę zmienić mojego pierdopęda typu Polo diesel na coś, co jedzie a nie się toczy. Sprecyzowałem już wymagania - ma ciągnąć na 4 koła, posiadać 5-6 garów, nie być kombi, posiadać poduchę (lepiej 2) i klimę. Samochód będzie zagazowany. Najlepiej żeby to było coupe, w ostateczności sedan b4. Ile mnie może taka przyjemność kosztować (planuję się zamknąć w 10-12 tyś zł). Uważacie że z takim budżetem jest sens szukać, czy będzie to tylko marnowanie mojego czasu. Macie może jakieś uwagi, propozycje, albo sugestie? Na coś powinienem uważać, o czymś powinienem wiedzieć? Ze swojej strony dodam, że forum już przeglądałem (zarówno to, jak i audi80.pl). Wiem, że 80 competition odpada - ma mechaniczny wtrysk, co utrudnia (albo nawet uniemożliwia) poprawne zagazowanie. Diesla nie chcę, Mam dwa w domu, jednego chcę sprzedać! |
Autor: | eszkesz [ 14.sie.2008 12:31:42 ] |
Tytuł: | |
Z twoimi wymogami to tylko 2.8 |
Autor: | mroova81 [ 14.sie.2008 23:15:19 ] |
Tytuł: | |
2.3 odpada z tego samego względu co 2.016V. Tak jak kolega pisze 2.8 12V [AAH} będzie najlepszym rozwiązaniem, a jako plan B (w razie jakby nie było nic ciekawego w 2.8) poleciłbym jeszcze 2.6 12V. [ABC]. Na stronie głównej tutaj masz dane techniczne obu silników, we wszystkich możliwych konfiguracjach. Powodzenia w kupnie, bo bardzo dobrze celujesz! |
Autor: | myszon90 [ 15.sie.2008 21:06:31 ] |
Tytuł: | |
Mechaniczny wtrysk da się dobrze zagazaować, tylko trzeba to zrobić z głową.. Ale jak szukasz mocy, to chyba 2.8, toż najmocniejszy wolnossak w B4.... |
Autor: | maciek33w [ 17.sie.2008 11:23:43 ] |
Tytuł: | |
Witam, tak jak kolega, chce kupic jakies V6 w quattro ( b4 ). Audi Coupe znaleść w dobrym stanie z wyposażeniem quattro jest ... ? no trudno dosc poniewaz od 2 miechow nic sensownego na allegro nie było a w niemczech to tez droga sprawa + akcyza 13 %. Moje pytania to : 1. Czy do 3 tyś zł da sie założyć sensowną instalacje gazową ? 2. Czy spalanie motoru V6 jest AŻ tak ogromne, że przy jezdzie mieszanej średnio cisnąć bedzie palić powyżej 15 litrow ? 3. to chyba najważniejsze, różnice pomiedzy motorami ABC i AAH ( moc spalanie przyswajanie instalacji gazowej i inne ciekawostki ) ? Myślę, że przydadzą sie odpowiedzi na te pytania klubowiczą ![]() ( z góry też przepraszam jeśli nie zeszperałem do konca forum i zadaje pytanie po raz kolejny ... ) |
Autor: | gitmar [ 17.sie.2008 13:36:47 ] |
Tytuł: | |
Do swojej byłej B4 AAH quattro założyłem sekwencję Stag 300 za 2800zł i śmigała bez problemu. Paliła średnio 12,5 - 13 l LPG/100km więc uważam że nie było tragedii, Pb odpowiednio mniej, ok.9.5-11 l/100. |
Autor: | maciek33w [ 17.sie.2008 14:01:25 ] |
Tytuł: | |
wiec pozostało pytanie o różnice miedzy 2.6 i 2.8... czy warto szukać dalej 2.8 ? duzo sie różni od 2.6 ?? 2.8 quattro z wyposażeniem jeszcze nie widzialem chyba na allegro ladnego ... a 2.6 w chwili obecnej stoją dwie ( choc bez klimatroniku ![]() |
Autor: | sero c4 [ 17.sie.2008 15:48:00 ] |
Tytuł: | |
2.8 to więcej koni i Nm ładniejszy przebieg krzywej momentu (skracanie dolotu) alu kolektor ssący a nie plastik i praktycznie takie same spalanie. wybór jest oczywisty! ![]() |
Autor: | gitmar [ 17.sie.2008 15:59:36 ] |
Tytuł: | |
2.6 ABC - 150KM i 225 Nm 2.8 AAH - 174KM i 245 Nm oprócz różnic, które wymienił Sero, 2.6 nie posiada przepływomierza. Niestety dużo łatwiej znaleźć 2.6 niż 2.8.... |
Autor: | SLAWKO 83 [ 17.sie.2008 16:03:05 ] |
Tytuł: | |
to są bliźniacze silniki choć troszku się różnią najważniejsze co do gazu to 2.6 ma plastikowe kolektory ssące te 6 na wierzchu co podnosisz maskę i do tego daje się tylko sekwencyjny gaz (na wtrysku) bo jak zrobi bum to będą straaty a 2.8 możesz coś pokombinować ze starszymi instalacjami do gazu no i ma przepływomierz (miernik masy powietrza) metalowe coś na grubej róże za filtrem powietrza aha przy średnio spokojnej zmiana biegu z 2 ![]() ![]() ![]() nie to jak jakieś 2.0 co trzeba po kolei zmieniać bo silnik buczy telepie itd... |
Autor: | maciek33w [ 17.sie.2008 18:20:04 ] |
Tytuł: | |
instalacja bedzie sekwencyjna, mam na oku jedno 2.8 quattro z tym ze ma przejechane 260000 km i instalacje jakies 3 lata , wiec trzeba zmienic na sekwencje,ale nie ma klimy... ![]() ![]() |
Autor: | maciek33w [ 20.sie.2008 17:40:31 ] |
Tytuł: | |
a takie małe pytanko, gosc mowi ze bierze oleju pół litry na 10 000 km , duzo ? |
Autor: | TymoOon [ 20.sie.2008 17:49:39 ] |
Tytuł: | |
nawet powiem że za malo ![]() |
Autor: | toratore [ 20.sie.2008 18:12:15 ] |
Tytuł: | |
Nawet o wiele nowsze v6 "piją" olej na potęgę. Zresztą w instrukcji jest napisane, że 0,5 l na 1000 km to norma. Przy ostrej jeżdzie rzeczywiście coś koło tego "pije". |
Autor: | gitmar [ 20.sie.2008 20:01:16 ] |
Tytuł: | |
Możecie wierzyć lub nie, ale moja była B4 2.8 (rocznik 1991, miała jednego właściciela w D) piła właśnie tyle, ok.0.3-0.5 litra na 10 000km. Poza tym wszystkie inne Audi V6 (może poza poprzednią A6), które miałem zużywały 0.2-0.5 l na 1000km. Jakby tyle "brała" to by było naprawdę super, ale ja bym nie wierzył sprzedającemu... |
Autor: | mmmarcin [ 20.sie.2008 21:00:05 ] |
Tytuł: | |
Powiem tak: dla mnie v6 to dużo. Zarówno mocy jak i osiągów. Bo do wściekania się mam 2 koła. A po deszczu czy śniegu 130 kucy wystarczy. Zastanawiałem się na fałką zdając sobie sprawę z konsekwencji (łykanie oleju, dwie czapy = koszty, ciężki przód). Odnośnie ciężkiego przodu mam pytanie jak to wygląda w praktyce. Bo jeździłem V6 ale ośką kolegi więc dosyć delikatnie. Jak to wygląda przy "pedałowaniu" albo w cięższych warunkach. Z racji tego że samochód na przeżyć gazowanie mam pytanie do posiadaczy b4 2,3 z lpg - jak to się w praktyce sprawdza. Nie chodzi mi o teorię (bo ją znam) tylko o praktyczne aspekty - koszty, możliwe przygody, al także niespodzianki jakie mogą mi się przytrafić. Jakie są słąbe punkty tego silnika. Bo o ile o fałce można się dowiedzieć dużo, to 2,3 jest dla mnie trochę tajemniczy. Wiem, że 20v był kultowym silnikiem, ale niestety w b4 go nie uświadczy. |
Autor: | martab99 [ 20.sie.2008 21:50:36 ] |
Tytuł: | |
mmmarcin napisał(a): Z racji tego że samochód na przeżyć gazowanie mam pytanie do posiadaczy b4 2,3 z lpg - jak to się w praktyce sprawdza. Nie chodzi mi o teorię (bo ją znam) tylko o praktyczne aspekty - koszty, możliwe przygody, al także niespodzianki jakie mogą mi się przytrafić. Jakie są słąbe punkty tego silnika. Bo o ile o fałce można się dowiedzieć dużo, to 2,3 jest dla mnie trochę tajemniczy. 2.3 gazuje sie średnio z tendencjami w kierunku "do dupy". Oczywiście są magicy którzy to potrafia jako-tako zestroić, ale zawsze będą jakieś kłopoty. Jeśli juz gazior w 2.3 to BLOS i wtedy jako-tako to jeżdzi pod warunkiem właściwej regulacji. Naprawde do gazowania weź coś z V6. Wsadzisz sekwencje i będziesz miał świety spokój. mmmarcin napisał(a): Wiem, że 20v był kultowym silnikiem, ale niestety w b4 go nie uświadczy.
W S2 jak najbardziej ![]() |
Autor: | sero c4 [ 20.sie.2008 22:24:23 ] |
Tytuł: | |
I w RS2 też znajdziesz 20v no i 7a ![]() |
Autor: | Morgi [ 21.sie.2008 07:36:17 ] |
Tytuł: | |
Zużycie oleju 0,5 na 10000km jest WYŚMIENICIE NISKIE jak na V6, aż prawie nierealne, ale chyba mozliwe. Co do gazowania, jak koledzy pisali wierz lub nie Zagazuj 2,6 lub 2,8 i będzie duuuuużo mniej problemów niż z 2,3 a spalanie podobne (bo w 2,3 raczej BLOS a to swoje pali), a opłaty OC masz te same za 2,3 co za 2,8 więc nawet się nie zastanawiaj, szukaj 2,8 wrzuć sekwencję i będzie super - wielu tak ma i tak jest. Wielu też ma gaz w 2,3 i duża część z nich (nie wszyscy) narzekają że gaz w 2,3 kiepsko się sprawdza, a jeżdżenie na benzynie w 2,3 będzie 2x droższe niż na gazie w 2,8 |
Autor: | SLAWKO 83 [ 21.sie.2008 08:37:24 ] |
Tytuł: | |
mmmarcin napisał(a): Odnośnie ciężkiego przodu mam pytanie jak to wygląda w praktyce. Bo jeździłem V6 ale ośką kolegi więc dosyć delikatnie. Jak to wygląda przy "pedałowaniu" albo w cięższych warunkach.
tu możesz spokojnie kręcić na obroty a koła nie zapiszczą z quattro zapomnisz o poślizgach startowaniu z piskiem opon itd . ![]() na wyścigi 1\4 jest za ciężki i sprzęgło nie wyrabia już przy 2 i 3 starcie z 5 000 jest tak ciepłe że wyczułem że coś na 80% tylko ciągnie po prostu dłużej sie załączało i se darowałem po 4 przegranych ale starty był moje ![]() chyba że znajdziesz trochę luźnego gruntu lub mokrej trawki to wtedy .... teoretycznie do 2000-2500 obr\min ciężko coś zakręcić kolami to tak jakbyś myślał że masz ze 70 kucy ale jak dasz powyżej 3000 ![]() a ciężki teren ..tzn ? śnieg, błoto, kopny piasek, koleiny spoore wzniesienia ..człowieku żebyś wiedział gdzie ja tym wjeżdżałem no fakt osłona pod silnikiem plastikowa znikła ale straty czasem muszą być i kosztują potem w naprawie ale życie jest jedno i czasem trza sie pobawić jak nie obniżysz autka z seryjnego ( ja mam niższe ![]() ![]() http://picasaweb.google.pl/SLAWKO4x4/GryYceIOkolice http://picasaweb.google.pl/SLAWKO4x4/Wj ... liceDIFFON co do ciężkiego przodu ...wał i torsen z tyłu jakieś 100 kg wyrównuje to ale wtedy ciężar kierowcy przeważa na przód ![]() aha + paliwo w dziwnym rozciągniętym baku ![]() krótko mówiąc + reduktor + agresywniejsze opony + troszkę podnieść to nie jedna terenówkę objedzie !! a na pewno land roverka bo one nie mają serynie blokadki ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |