.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 15:26:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Przymiarka do zakupu B4 quattro
PostNapisane: 14.sie.2008 12:16:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2008 11:55:59
Posty: 40
Mam ochotę zmienić mojego pierdopęda typu Polo diesel na coś, co jedzie a nie się toczy. Sprecyzowałem już wymagania - ma ciągnąć na 4 koła, posiadać 5-6 garów, nie być kombi, posiadać poduchę (lepiej 2) i klimę. Samochód będzie zagazowany.
Najlepiej żeby to było coupe, w ostateczności sedan b4. Ile mnie może taka przyjemność kosztować (planuję się zamknąć w 10-12 tyś zł). Uważacie że z takim budżetem jest sens szukać, czy będzie to tylko marnowanie mojego czasu.

Macie może jakieś uwagi, propozycje, albo sugestie? Na coś powinienem uważać, o czymś powinienem wiedzieć?

Ze swojej strony dodam, że forum już przeglądałem (zarówno to, jak i audi80.pl).

Wiem, że 80 competition odpada - ma mechaniczny wtrysk, co utrudnia (albo nawet uniemożliwia) poprawne zagazowanie.

Diesla nie chcę, Mam dwa w domu, jednego chcę sprzedać!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2008 12:31:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sty.2005 20:31:38
Posty: 463
Lokalizacja: Częstochowa
Z twoimi wymogami to tylko 2.8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.sie.2008 23:15:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.mar.2006 22:43:09
Posty: 1346
Lokalizacja: Września ....... Upomnień:12
2.3 odpada z tego samego względu co 2.016V. Tak jak kolega pisze 2.8 12V [AAH} będzie najlepszym rozwiązaniem, a jako plan B (w razie jakby nie było nic ciekawego w 2.8) poleciłbym jeszcze 2.6 12V. [ABC]. Na stronie głównej tutaj masz dane techniczne obu silników, we wszystkich możliwych konfiguracjach. Powodzenia w kupnie, bo bardzo dobrze celujesz!

_________________
Audi80 '90 1.6 2EE (X2004 - IV2008)
AudiA4 '95 2.8 AAH quattro (IV2008 - VII2009)
530d avant (IX2009 - X2010
E38 740i (I 2011 - 2018)
Teraz: bmw E60; cbr1100xx


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.sie.2008 21:06:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.sty.2005 13:44:57
Posty: 2391
Lokalizacja: Milanówek/Warszawa
Auto: 8QB31.8T Coupe 7A automatic
Mechaniczny wtrysk da się dobrze zagazaować, tylko trzeba to zrobić z głową..
Ale jak szukasz mocy, to chyba 2.8, toż najmocniejszy wolnossak w B4....

_________________
wino, kobiety, śpiew.....
C5 FL AFN 160KM 370NM of spanky Coupe 7A automatic
R5 - rules,


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2008 11:23:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2005 15:50:14
Posty: 195
Lokalizacja: Sieciechowice (Krakow)
Auto: a6 c5 99 apu
Witam,

tak jak kolega, chce kupic jakies V6 w quattro ( b4 ). Audi Coupe znaleść w dobrym stanie z wyposażeniem quattro jest ... ? no trudno dosc poniewaz od 2 miechow nic sensownego na allegro nie było a w niemczech to tez droga sprawa + akcyza 13 %. Moje pytania to :

1. Czy do 3 tyś zł da sie założyć sensowną instalacje gazową ?
2. Czy spalanie motoru V6 jest AŻ tak ogromne, że przy jezdzie mieszanej średnio cisnąć bedzie palić powyżej 15 litrow ?
3. to chyba najważniejsze, różnice pomiedzy motorami ABC i AAH ( moc spalanie przyswajanie instalacji gazowej i inne ciekawostki ) ?

Myślę, że przydadzą sie odpowiedzi na te pytania klubowiczą :-)
( z góry też przepraszam jeśli nie zeszperałem do konca forum i zadaje pytanie po raz kolejny ... )


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2008 13:36:47 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Do swojej byłej B4 AAH quattro założyłem sekwencję Stag 300 za 2800zł i śmigała bez problemu. Paliła średnio 12,5 - 13 l LPG/100km więc uważam że nie było tragedii, Pb odpowiednio mniej, ok.9.5-11 l/100.

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2008 14:01:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2005 15:50:14
Posty: 195
Lokalizacja: Sieciechowice (Krakow)
Auto: a6 c5 99 apu
wiec pozostało pytanie o różnice miedzy 2.6 i 2.8... czy warto szukać dalej 2.8 ? duzo sie różni od 2.6 ?? 2.8 quattro z wyposażeniem jeszcze nie widzialem chyba na allegro ladnego ... a 2.6 w chwili obecnej stoją dwie ( choc bez klimatroniku :( ).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2008 15:48:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
2.8 to więcej koni i Nm ładniejszy przebieg krzywej momentu (skracanie dolotu) alu kolektor ssący a nie plastik i praktycznie takie same spalanie. wybór jest oczywisty! :peace:

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2008 15:59:36 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
2.6 ABC - 150KM i 225 Nm
2.8 AAH - 174KM i 245 Nm

oprócz różnic, które wymienił Sero, 2.6 nie posiada przepływomierza. Niestety dużo łatwiej znaleźć 2.6 niż 2.8....

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2008 16:03:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
to są bliźniacze silniki choć troszku się różnią

najważniejsze co do gazu to 2.6 ma plastikowe kolektory ssące te 6 na wierzchu co podnosisz maskę i do tego daje się tylko sekwencyjny gaz (na wtrysku) bo jak zrobi bum to będą straaty

a 2.8 możesz coś pokombinować ze starszymi instalacjami do gazu
no i ma przepływomierz (miernik masy powietrza) metalowe coś na grubej róże za filtrem powietrza

aha przy średnio spokojnej zmiana biegu z 2 -> 4 lub nawet 2 -> 5 i toczenie się 50 km po mieście bezcenne zarąbiście elastyczne są te silniczki :peace:

nie to jak jakieś 2.0 co trzeba po kolei zmieniać bo silnik buczy telepie itd...

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.sie.2008 18:20:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2005 15:50:14
Posty: 195
Lokalizacja: Sieciechowice (Krakow)
Auto: a6 c5 99 apu
instalacja bedzie sekwencyjna, mam na oku jedno 2.8 quattro z tym ze ma przejechane 260000 km i instalacje jakies 3 lata , wiec trzeba zmienic na sekwencje,ale nie ma klimy... :/ poza tym super, cena 9 tys + 2 klocki na zmiane instali bez butli ... 94 rok z poduchami webasto szyber szyby 2 i lusterka ... chyba ze macie cos innego dla mnie :> ??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 17:40:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.kwi.2005 15:50:14
Posty: 195
Lokalizacja: Sieciechowice (Krakow)
Auto: a6 c5 99 apu
a takie małe pytanko, gosc mowi ze bierze oleju pół litry na 10 000 km , duzo ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 17:49:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.sie.2006 10:19:01
Posty: 1759
Lokalizacja: Biała Podlaska Ostrzeżen : tysiąc pięćset sto dziewięćset
nawet powiem że za malo :peace: V-ka pije okolo 0.2 - 0.5L na 1000 a nie pół litra na 10000km.Jak cos poprawia mnie zaraz koledzy.No chyba że naprawde zycher super stan ale normalny gaz itp no nie wiem

_________________
100 C3 2.3 NF sedan '91 - Było
80 B4 2.0 ABT sedan '94 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan '95 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL avant '95 - Było
S6 C4 4.2 AEC avant quattro '96 - Było
A6 C4 2.5 TDI AEL sedan quattro '97 - Było
A6 C4 2.8 AAH sedan quattro '94 - Było
100 C4 2.8 AAH avant quattro '93 - Było
BMW E61 530 M57N D30
BMW E39 520 M52 B20


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 18:12:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 10.sie.2008 16:10:34
Posty: 207
Lokalizacja: Jelenia Góra/Poznań
Nawet o wiele nowsze v6 "piją" olej na potęgę. Zresztą w instrukcji jest napisane, że 0,5 l na 1000 km to norma. Przy ostrej jeżdzie rzeczywiście coś koło tego "pije".

_________________
Audi A4 Avant 2.4 v6 [BDV] Multitronic
www.toratore.republika.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 20:01:16 
Moderator

Dołączył(a): 31.lip.2006 12:05:41
Posty: 5399
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: S6 C4
Możecie wierzyć lub nie, ale moja była B4 2.8 (rocznik 1991, miała jednego właściciela w D) piła właśnie tyle, ok.0.3-0.5 litra na 10 000km. Poza tym wszystkie inne Audi V6 (może poza poprzednią A6), które miałem zużywały 0.2-0.5 l na 1000km. Jakby tyle "brała" to by było naprawdę super, ale ja bym nie wierzył sprzedającemu...

_________________
S6+Avant 4.2 V8 AHK quattro Gmbh LZ5M Nogaro Blau - jeeest
S6 C4 limo 4.2 V8 AEC quattro manual LZ5U - jest
A4 B7 Avant 1.8T BFB LPG quattro - jest...

+
CFFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 21:00:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2008 11:55:59
Posty: 40
Powiem tak: dla mnie v6 to dużo. Zarówno mocy jak i osiągów. Bo do wściekania się mam 2 koła. A po deszczu czy śniegu 130 kucy wystarczy. Zastanawiałem się na fałką zdając sobie sprawę z konsekwencji (łykanie oleju, dwie czapy = koszty, ciężki przód). Odnośnie ciężkiego przodu mam pytanie jak to wygląda w praktyce. Bo jeździłem V6 ale ośką kolegi więc dosyć delikatnie. Jak to wygląda przy "pedałowaniu" albo w cięższych warunkach.

Z racji tego że samochód na przeżyć gazowanie mam pytanie do posiadaczy b4 2,3 z lpg - jak to się w praktyce sprawdza. Nie chodzi mi o teorię (bo ją znam) tylko o praktyczne aspekty - koszty, możliwe przygody, al także niespodzianki jakie mogą mi się przytrafić. Jakie są słąbe punkty tego silnika. Bo o ile o fałce można się dowiedzieć dużo, to 2,3 jest dla mnie trochę tajemniczy. Wiem, że 20v był kultowym silnikiem, ale niestety w b4 go nie uświadczy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 21:50:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
mmmarcin napisał(a):
Z racji tego że samochód na przeżyć gazowanie mam pytanie do posiadaczy b4 2,3 z lpg - jak to się w praktyce sprawdza. Nie chodzi mi o teorię (bo ją znam) tylko o praktyczne aspekty - koszty, możliwe przygody, al także niespodzianki jakie mogą mi się przytrafić. Jakie są słąbe punkty tego silnika. Bo o ile o fałce można się dowiedzieć dużo, to 2,3 jest dla mnie trochę tajemniczy.


2.3 gazuje sie średnio z tendencjami w kierunku "do dupy". Oczywiście są magicy którzy to potrafia jako-tako zestroić, ale zawsze będą jakieś kłopoty. Jeśli juz gazior w 2.3 to BLOS i wtedy jako-tako to jeżdzi pod warunkiem właściwej regulacji.
Naprawde do gazowania weź coś z V6. Wsadzisz sekwencje i będziesz miał świety spokój.

mmmarcin napisał(a):
Wiem, że 20v był kultowym silnikiem, ale niestety w b4 go nie uświadczy.

W S2 jak najbardziej :diabel:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.sie.2008 22:24:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.sty.2006 17:28:18
Posty: 896
Lokalizacja: Olsztyn
I w RS2 też znajdziesz 20v no i 7a :peace: 2,3 nie brał bym pod uwagę bo w tej chwili gaz to tylko sekwencja! jak brać to 2,8 , miałem i wiem co mówie!

_________________
C3 KP było C4 AAH było S4 AAN jest


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2008 07:36:17 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8325
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Zużycie oleju 0,5 na 10000km jest WYŚMIENICIE NISKIE jak na V6, aż prawie nierealne, ale chyba mozliwe.
Co do gazowania, jak koledzy pisali wierz lub nie
Zagazuj 2,6 lub 2,8 i będzie duuuuużo mniej problemów niż z 2,3 a spalanie podobne (bo w 2,3 raczej BLOS a to swoje pali), a opłaty OC masz te same za 2,3 co za 2,8 więc nawet się nie zastanawiaj, szukaj 2,8 wrzuć sekwencję i będzie super - wielu tak ma i tak jest. Wielu też ma gaz w 2,3 i duża część z nich (nie wszyscy) narzekają że gaz w 2,3 kiepsko się sprawdza, a jeżdżenie na benzynie w 2,3 będzie 2x droższe niż na gazie w 2,8

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.sie.2008 08:37:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 15:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
mmmarcin napisał(a):
Odnośnie ciężkiego przodu mam pytanie jak to wygląda w praktyce. Bo jeździłem V6 ale ośką kolegi więc dosyć delikatnie. Jak to wygląda przy "pedałowaniu" albo w cięższych warunkach.


tu możesz spokojnie kręcić na obroty a koła nie zapiszczą z quattro zapomnisz o poślizgach startowaniu z piskiem opon itd . :)
na wyścigi 1\4 jest za ciężki i sprzęgło nie wyrabia już przy 2 i 3 starcie z 5 000 jest tak ciepłe że wyczułem że coś na 80% tylko ciągnie po prostu dłużej sie załączało i se darowałem po 4 przegranych ale starty był moje :)
chyba że znajdziesz trochę luźnego gruntu lub mokrej trawki to wtedy ....
teoretycznie do 2000-2500 obr\min ciężko coś zakręcić kolami to tak jakbyś myślał że masz ze 70 kucy ale jak dasz powyżej 3000 :peace:

a ciężki teren ..tzn ? śnieg, błoto, kopny piasek, koleiny spoore wzniesienia ..człowieku żebyś wiedział gdzie ja tym wjeżdżałem no fakt osłona pod silnikiem plastikowa znikła ale straty czasem muszą być i kosztują potem w naprawie ale życie jest jedno i czasem trza sie pobawić

jak nie obniżysz autka z seryjnego ( ja mam niższe :( ) + trochę odwagi szaleństwa i blokadą to na prawdę możesz prawie wszędzie wjechać jeśli na podłodze nie siadzie :(

http://picasaweb.google.pl/SLAWKO4x4/GryYceIOkolice
http://picasaweb.google.pl/SLAWKO4x4/Wj ... liceDIFFON

co do ciężkiego przodu ...wał i torsen z tyłu jakieś 100 kg wyrównuje to ale wtedy ciężar kierowcy przeważa na przód :) zobacz na papier ze stacji diagnostycznej na ciężar przedniej a tylnej osi prawie takie same jak pamiętam
aha + paliwo w dziwnym rozciągniętym baku :) pod bagażnikiem max 65 litra =z 60 kg

krótko mówiąc
+ reduktor
+ agresywniejsze opony
+ troszkę podnieść

to nie jedna terenówkę objedzie !! a na pewno land roverka bo one nie mają serynie blokadki :P tylko kierownik jeszcze musi być kumaty

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: