.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

A4 TDI 130/140 & BMW E46 2.0 D
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=82311
Strona 1 z 2

Autor:  artu [ 22.sie.2008 17:47:01 ]
Tytuł:  A4 TDI 130/140 & BMW E46 2.0 D

Zaczynajac od poczatku , obecnie jezdze 1.9 AFN zawirusowanym. Szukuje sie do zmiany auta i zastanawiam sie nad wyborem: A4 TDI po 2003r. z 1.9 130KM / 2.0 140KM czy BMW E46 2.0 D 150KM. Jedno i drugie auto ma byc w automacie , i tu moje pytanie moze ktos uzytkowal oba autka i moze powiedziec cos o spalaniu , serwisowaniu i "dlubaniu"tych samochodzikow, jak wytrzymałosc automatow .

Autor:  Przemysław [ 23.sie.2008 10:12:33 ]
Tytuł: 

w audi automat 1.9 i 2.0 to bedzie multitronic wiele osób narzeka że jest bardzo drogi w utrzymaniu jak coś sie stanie , potrzeba do tego fachowca....
znajomy miał 2.0 tdi z multi w mieście ok 10 litrów mu paliło tylko że on nie oszczędzał
automat napewno w bmw jest wytrzymalszy oile nie został porządnie po pupie

na twoim miejscu kupiłbym jeśli stać b7 tdi > 2.0 z quattro i automatem to jest tip dużo lepsza skrzynia
a bmw to tylko 330 d !!!!!!!!- najlepszy silnik bmw
uwierz mi że napewno nie zaoszczędzisz na paliwie mniejszą pojemnościa

ps. żeby nie było nie mam ani 1 ani 2 ale jezdziłem tymi samochodzikami bmw miażdży przyspieszeniem , silnikiem i mało pali .(330d)

Autor:  artu [ 23.sie.2008 22:11:54 ]
Tytuł: 

Multitronic , tylko? Nie bylo tip-tronic ? POzatym jestes kolejna osobą ktora mowi bmw - lebszy automacik. Na 330 nie stac mnie ;)

Autor:  Przemysław [ 23.sie.2008 23:49:42 ]
Tytuł: 

tak tylko multi ...szczerze wolałbym miec manuala... no niestety automacik lepszy jest w bmw bardziej trawały ja jeszcze nie słyszałem zeby ktos ze znajomych robil skrzynke z bmw a z audi zdarzyło sie 2 razy
nie siedze u ciebie w kieszeni ale jeśli stac cie na b7 to myśle że na 330 wystarczy ...

Autor:  flavios [ 24.sie.2008 08:15:07 ]
Tytuł: 

tylko 330d. koszty eksploatacyjne wraz ze spalaniem beda takie same jak w 320d. moze o 10% wyzsze. ale silniki sa nieporownywalne. BMW zaczyna sie od 180KM wszystko co ponizej to nie jest BMW.

Autor:  ZiPi [ 24.sie.2008 14:04:54 ]
Tytuł: 

Z tych dwoch naprawdę miałbym dylemat, ktory kupic - raczej nie byłoby to auto ze skrzynią multitronic, ( zdaje sie multitronica poprawili w 2006 r )
Sory za OT ale zdaje mi sie, ze Audi schodzi na psy :/

Autor:  artu [ 26.sie.2008 11:20:48 ]
Tytuł: 

Hymmmmm , az mi słów zabraklo. Nie spodziewalem sie ze na forum Audi zostanie polecona BMW ale jednak... Wiec pozostaje zalowac ze nie montuja w Audi automatu DSG ,podobno bardzo dobra ;)

Autor:  alukard [ 26.sie.2008 11:54:20 ]
Tytuł: 

pewnie ze bmw z silnikiem 330 jak nie zalezy ci na Quattro

wsumie sam nei wiem czy zaluje czy nie ze wybralem a6 :)
(a najlepsze jest te w swojej nie mam ani Q ani automata :) )

ale z tego co slyszalem automaty w bmw sa gorsze niz w audi

jak chesz mocnego diesla wez 330d
i wydaje mi sie ze wielu uzytkownikow a6 z silnikiem 2,5 nie wybralo 330d tylko i wylacznie dlatego ze nie ma Q i tylko to ich trzymie przy audi :)

ale osobiscie wnetrze w c5 mi sie bardziej podoba

Autor:  damek [ 26.sie.2008 13:51:48 ]
Tytuł: 

artu napisał(a):
Hymmmmm , az mi słów zabraklo. Nie spodziewalem sie ze na forum Audi zostanie polecona BMW ale jednak... Wiec pozostaje zalowac ze nie montuja w Audi automatu DSG ,podobno bardzo dobra ;)


DSG montowano również w VW, ale skoro celujesz w Audi-BMW to pewnie nie pasuje Tobie samochód dla ludu :)

Autor:  Morgi [ 26.sie.2008 14:07:35 ]
Tytuł: 

Ja ze swojej perspektywy powiem że dawne "style" aut typu VW dla ludu a Audi dla .... itp to już teraz nie mają żadnej racji bytu, teraz wszystko jest na jedno kopyto.
Phateon dla ludu ????
A3 1,6 dla bogatych ????
Wszystko się przemieszało
A co do Aut które rozważasz
Jak automat i 1,9 lub 2,0 lub 330d brałby 330d
Oto dlaczego:
330d ma opinię genialnego silnika
1,9 też genialny ale multitronik już nie a tipa nie montowali? (tak pisali poprzednicy)
2,0 - silnik do dupy, skrzynia multi do dupy - ogólnie padaka po całej linii
Albo 330D albo 1,9 TDI ale w manualu lub w tipie (o ile koledzy nie mieli racji że takich nie było - ja tego nie wiem)

Autor:  damek [ 26.sie.2008 15:21:50 ]
Tytuł: 

MorgothV8 napisał(a):
Ja ze swojej perspektywy powiem że dawne "style" aut typu VW dla ludu a Audi dla .... itp to już teraz nie mają żadnej racji bytu, teraz wszystko jest na jedno kopyto.
Phateon dla ludu ????
A3 1,6 dla bogatych ????
Wszystko się przemieszało


z takim stereotypem, że VW to gó***, spotkałem się jak tutaj trafiłem :)

Autor:  alukard [ 26.sie.2008 17:46:52 ]
Tytuł: 

a w jaki sposob porownasz teraz passata b5 do swojej a6 ?? :)

passat lepszy ?? :peace:

Autor:  damek [ 26.sie.2008 19:15:48 ]
Tytuł: 

Szczerze? Jedyne co mogę porównać to wykończenie wnętrza, tylko i wyłącznie tym wygrywa A6 z Passatem B5, może nieznacznie komfort się poprawił, ale w tej kwestii nie widze takiej zdecydowanej przewagi nad VW.
Passat nie jest lepszy, ale i nie jest tak straaasznie z tyłu, jak wielu myśli...
sry za OT. :)

Autor:  artu [ 26.sie.2008 22:05:44 ]
Tytuł: 

damek napisał(a):
artu napisał(a):
Hymmmmm , az mi słów zabraklo. Nie spodziewalem sie ze na forum Audi zostanie polecona BMW ale jednak... Wiec pozostaje zalowac ze nie montuja w Audi automatu DSG ,podobno bardzo dobra ;)
Jesli piszac Q (masz na mysli qatro) to E46 330 jest w 4x4.


DSG montowano również w VW, ale skoro celujesz w Audi-BMW to pewnie nie pasuje Tobie samochód dla ludu :)

Wiem ze montowano i montuje sie DSG w VW i pochodnych (pomojajac Audi :/ ) to podobno bardzo dobra skrzynka ;) Niechcem "auta dla ludu"VW bo wlasnie go posiadam B5 jesem bardzo zadowolony ale nadszedl czas na zmiany a ze niestac mnie na B6 w Passacie to .... :)

Odnosnie super silnika 1.9 i tragicznego 2.0 to prosze o rozwiniecie tematu. Co tak złego jest w 2.0 ? A co super w obecnych 1.9 ? przeciez one teraz mają tylko 105 KM.

Autor:  Morgi [ 27.sie.2008 06:46:44 ]
Tytuł: 

Ale miały 130 i też była gitara, były iogólnie mówiąc bezobsługowe (prawie), czipowały się bardzo dobrze i były niezawodne
O 2.0 poczytaj na forum - to typowy "silnik nowej generacji" - czyli taki któy ma zarabiać dla firmy Audi kjasiorę w serwisie

1.9 robiono tak aby był jak najlepszy
2.0 robia tak aby jak najwięcej zarobił

I to ogólnie może pi x oko uogólnić na większość nowych samochodów większości marek :(

Autor:  2rafal7 [ 27.sie.2008 08:34:21 ]
Tytuł: 

Interesuje Cię 2.0TDI?? tego silnika nie ma co porównywać z 330D. Pozatym 2.0TDI dostaniesz dopiero w B7, a jak wiadomo po liftingu dołączył też 3.0TDI. Więc myślę, że nie ma co porównywać 2.0TDI z 330D. Zastanów się nad 3.0TDI w A4 naprawde pomyka konkretnie. Osobiście wolał bym Audi i to nie dla tego, że jestem zakochany w tej marce, poprostu wiem, że A4 jest bardzo dopracowaną konstrukcją pozbawioną większości wad (tym bardziej po liftingu). Wnętrze jest lepiej wykonane i ładniej wygląda (moim zdaniem). Decyzja należy do Ciebie.
Pozdrawiam

Autor:  Łukasz80 [ 28.sie.2008 21:13:20 ]
Tytuł: 

Jeżeli chodzi o spalanie to oba pala średnio 6,5 , koszty obsługi silników też podobne.

2,0d to commonrail więc kultura pracy na wyższym poziomie niż tdi.

Wybór będzie trudny...

Autor:  artu [ 29.sie.2008 15:34:30 ]
Tytuł: 

Łukasz80 napisał(a):
Jeżeli chodzi o spalanie to oba pala średnio 6,5 , koszty obsługi silników też podobne.

2,0d to commonrail więc kultura pracy na wyższym poziomie niż tdi.

Wybór będzie trudny...


Wlasnie, jest bardzo trudny. Tym bardziej ze w trakcie poszukiwan znalazlem ladną i mlodziutka Seata Altea 2.0 DSG :):

Autor:  Przemysław [ 29.sie.2008 22:36:06 ]
Tytuł: 

seat spox ale to nie ma co porownywac z audi ani bmw :) wg mnie jak seat to tylko leon na niego mozna jeszcze popatrzyc cala reszta bleeee
octavka tez jest fajna z tym silnikiem a jaki masz budzet jesli mozna zapytac

Autor:  artu [ 30.sie.2008 09:35:34 ]
Tytuł: 

Oktavka to ... :/ masakra. i nie urażajac nikogo , nie identyfikuje sie z Skodą ;)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/