.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

AAH czy ACK???
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=82376
Strona 1 z 1

Autor:  WRS>C4 [ 24.sie.2008 13:16:16 ]
Tytuł:  AAH czy ACK???

Który silnik jest mniej awaryjny i generalnie który silnik wybralibyście sami.

Autor:  WRS>C4 [ 24.sie.2008 13:20:15 ]
Tytuł: 

Aha i który jest lepszy do założenia LPG...

Autor:  rbrus [ 24.sie.2008 13:52:54 ]
Tytuł: 

Ode mnie głos na ACK, dlatego bo ma więcej koni :peace: I ten silnik wybiorę jak kupię audi :diabel:

Autor:  ZiPi [ 24.sie.2008 13:57:14 ]
Tytuł: 

Zdecydowanie ACK

Autor:  WRS>C4 [ 24.sie.2008 15:03:44 ]
Tytuł: 

Zipi napisz jeszcze dlaczego. Pzdr!

Autor:  ZiPi [ 24.sie.2008 15:50:32 ]
Tytuł: 

WRS>C4 napisał(a):
Zipi napisz jeszcze dlaczego. Pzdr!
Bo lepiej miec 193 KM i 30 zaworów, zamiast 174 i 12 V a spalanie jest praktycznie takie samo.
Poza tym, to bardzo podobne silniki, układ tłokowo - korbowy o ile sie nie mylę jest taki sam.
Na LPG ( sekwencji ) nie sprawia problemow.

Autor:  martab99 [ 24.sie.2008 16:53:21 ]
Tytuł: 

ZiPi napisał(a):
WRS>C4 napisał(a):
Zipi napisz jeszcze dlaczego. Pzdr!
Bo lepiej miec 193 KM i 30 zaworów, zamiast 174 i 12 V a spalanie jest praktycznie takie samo.

Spalanie ACK jest niższe niż AAH ;)
Dynamika C4/A6 ACK quattro porównywalna z Coupe quattro 7A, oba Pb

Autor:  scob [ 24.sie.2008 21:14:31 ]
Tytuł: 

jeździłem A4B5 AAH '95, mam A4B5q '97 - i mój ack jeździ bez porónania lepiej.
plusy ACK: - będzie rocznikowo młodszy ;-), lepszy moment i moc
minusy CK: 30v - jak już przyjdzie czas na robienie głowic (a na gazie przyjdzie prędzej..) .. ohohoooo :-)

Autor:  rbrus [ 24.sie.2008 21:27:32 ]
Tytuł: 

scob napisał(a):
minusy CK: 30v - jak już przyjdzie czas na robienie głowic (a na gazie przyjdzie prędzej..) .. ohohoooo :-)

Może kiedyś kupię w końcu autko właśnie chciałem audi c4 2.8 ack (nawet są audi 100 z 92r. z swap'em na ack) i załóżmy że trafię źle nie sprawdzę stanu jak trzeba, to w jakie koszta się w tedy wpakuję z tym robieniem głowić, orientujesz się cenowo?

Autor:  gitmar [ 24.sie.2008 22:27:15 ]
Tytuł: 

ja zagłosowałem na ACK tylko dlatego że jeżdżę nim obecnie ;) ale na AAH, które miałem w 2 x 100 C4, 100 C4 quattro, 80 B4 quattro i A6 C4 quattro nie mogę złego słowa powiedzieć. ACK jest narazie dla mnie jedną wielką niewiadomą, zrobiłem swoim dopiero 6 kkm przez 1,5 miesiąca. Zauważalne są wyższe koszta eksploatacji: droższe świece, droższy rozrząd i wszelkie uszczelki silnika. Może nie są to znaczne różnice, ale zawsze. Na pewno wadą ACK są wycieki spod korka oleju i spod pokryw zaworów. ACK lubi też łyknąć więcej oliwy od AAH. Jak zdążyłem się zorientować nie jest to tylko moje spostrzeżenie. Do zalet zaliczyć można wyższą moc i moment, co objawia się w tym, że auto lepiej ciągnie od dołu w porównaniu do AAH. Zalety AAH to moim zdaniem niezbyt wysokie koszta eksploatacji i duża dostępność części na rynku wtórnym

Autor:  scob [ 25.sie.2008 08:01:20 ]
Tytuł: 

Czakol napisał(a):
scob napisał(a):
minusy CK: 30v - jak już przyjdzie czas na robienie głowic (a na gazie przyjdzie prędzej..) .. ohohoooo :-)

Może kiedyś kupię w końcu autko właśnie chciałem audi c4 2.8 ack (nawet są audi 100 z 92r. z swap'em na ack) i załóżmy że trafię źle nie sprawdzę stanu jak trzeba, to w jakie koszta się w tedy wpakuję z tym robieniem głowić, orientujesz się cenowo?


w razie robienia masz do kupienia ponad 2x więcej: zaworów, uszczelniaczy, prowadnic :D
KOszt samej roboty - zadzwoń do najbliższego "głowicowca" i spytaj jaki koszt obróbki głowicy 15V (90% "speców" cię spyta: "chyba 16V?" :D)

Autor:  zdzichpilawa [ 25.sie.2008 13:13:31 ]
Tytuł: 

Być może wyjdę na laika, ale dlaczego porównując silniki 2,8 nie wspominacie o silniku ALG :?:

Autor:  WRS>C4 [ 25.sie.2008 19:47:40 ]
Tytuł: 

Dlatego, że o nim nie słyszałem, ale jak jest w nowszych modelach to jest poza moim zasięgiem :D

Autor:  scob [ 25.sie.2008 21:08:16 ]
Tytuł: 

a może dlatego, że ALG to właściwie ACK? :D

Autor:  rbrus [ 25.sie.2008 21:23:59 ]
Tytuł: 

scob napisał(a):
a może dlatego, że ALG to właściwie ACK? :D

Też mi się tak zdaje, tylko że był montowany między 97 a 98r. :d

Autor:  zdzichpilawa [ 26.sie.2008 10:39:13 ]
Tytuł: 

Tak jest, siedzi u mnie w A6 C5 z drugiej połowy 97. I jest oznaczony ALG. oczywiscie 30 zaworów :D

Autor:  mroova81 [ 27.sie.2008 06:04:54 ]
Tytuł: 

No ja bym jeszcze wspomniał o Adze. Też nowoczesny i będzie mniej palić, porównywalny z AAH choć wolniejszy od ACK. Podobno najlepszy dzwięk z wszystkich V6 z tego okresu...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/