.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.lut.2025 12:22:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Kupno A6 2,5TDI
PostNapisane: 03.wrz.2008 18:16:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.mar.2007 16:42:39
Posty: 53
Lokalizacja: Sosnowiec
witam planuje zakup audi A6 2,5tdi(180KM) quattro automat+ tip tronick z roku 2000, mam juz jedno upatrzone. I w zwiazku z tym mam pytanka do kolegow:
-Czy cena 32 500 zł za taki samochod z przebiegiem 170 000, ful opcja: skora, podgrzewane siedzenia, el szyby i lusterka, klimatronik, soczewki, naped quattro i wiele wiele innych takich umileń to duzo, mało, normalnie?
-na co zwracac uwage przy zakupie?? (problem w tym ze silnika nie widac bo jest osloniety :/ ),dodam ze to ze by byl gdzies przerysowany mnie nie interesuje bo nie wierze w urzywane auta "bezwypadkowe" wazne zeby nie byl po mocnym biciu,( a wyglada na niebity)
-tak z czystej ciekawosci ile ten silnik pali??(jestem gotowy na spalanie ok 12l/100km w góre :peace: )
-jak wogule z problematyka eksploatacji tego motoru?
-co wykryje mi badanie Vag'iem ? (czy moze wykryc mi cos znaczacego jakas powazne awarie)
-czy byl by ktos chetny z okolic Sosnowca/Mysłowic/Katowic kto by przejechal sie ze mna i ocenil doswiadczonym okiem :D

za wszelkie odpowiedzi dziekuje jak cos sobie przypomne to bede pytal :peace:
Pozdrawiam HOMER :piwo:

_________________
nie dzieki juz sie nie scigam...dlaczego?? bo mam dla kgo zyc..Agata



bede pierwsza bakteria ktora zawladnie tym terenem :lol:

http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=34 ... c&start=30 <---Moja B4-ka(0(0(0(0) Audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 18:34:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.gru.2005 07:45:23
Posty: 672
Lokalizacja: okolice Krakowa
Przebieg znając życie mocno kręcony :D
Sugeruj się tylko tym co sam bądź z pomocą fachowców stwierdzisz oglądając samochód na żywo. No i oczywiście VAG-a musisz mieć obowiązkowo.
A takimi pytaniami sprowadzisz na siebie gniew dieslowych guru z forum.
Nie posiadam i nie mam zamiaru kupować takiego auta a na wszystkie twoje pytania czytałem już odpowiedzi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 18:43:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.mar.2007 16:42:39
Posty: 53
Lokalizacja: Sosnowiec
czemu gniew :| do tej pory jedzilem Audi 80 B4 z silnikiem ABT chce go zmiwnic na A6 z silnikiem TDI z tego co znalazlem na stronie PKA juz wiem czesc :peace:
co do przebiegu hmmm 170 000 no moze krecony ale w mojej B4(1992r) mam 270 000 i nie ma broblemow :diabel:


czyli tak po prostu jak nie ma razacych uchybien ani strasznych bledow po vadze to brac i liczyc ze bedzie ok??

a co do ceny to normalna czy jakas dziwna??

_________________
nie dzieki juz sie nie scigam...dlaczego?? bo mam dla kgo zyc..Agata



bede pierwsza bakteria ktora zawladnie tym terenem :lol:

http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=34 ... c&start=30 <---Moja B4-ka(0(0(0(0) Audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 19:26:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
homer napisał(a):
czyli tak po prostu jak nie ma razacych uchybien ani strasznych bledow po vadze to brac i liczyc ze bedzie ok??

a co do ceny to normalna czy jakas dziwna??


ja bym na to nie liczył - gdyby mnie naszlo na 2,5 TDI to z mniejszym ryzykiem mozna brac po 2003, przebieg masz w 99% kręcony - i nie licz ze akurat Tobie moze sie uda :peace:
Przed 2003 to V6 tdi tylko po dokladnym vag-owaniu i obecnosci kogos kto wie co obejrzec....inaczej moze cvzekac cie zaraz po zakupie lub najblizszej przyszlosci ... np pompa , wałki

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 19:34:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.mar.2007 16:42:39
Posty: 53
Lokalizacja: Sosnowiec
christo_ napisał(a):
homer napisał(a):
czyli tak po prostu jak nie ma razacych uchybien ani strasznych bledow po vadze to brac i liczyc ze bedzie ok??

a co do ceny to normalna czy jakas dziwna??


ja bym na to nie liczył - gdyby mnie naszlo na 2,5 TDI to z mniejszym ryzykiem mozna brac po 2003, przebieg masz w 99% kręcony - i nie licz ze akurat Tobie moze sie uda :peace:
Przed 2003 to V6 tdi tylko po dokladnym vag-owaniu i obecnosci kogos kto wie co obejrzec....inaczej moze cvzekac cie zaraz po zakupie lub najblizszej przyszlosci ... np pompa , wałki


kurde czyli mam problem bo furmanka podoba mi sie przeokrutnie,ale nie mam zamiaru na starcie dokladac polowy tego co dalem.... czyli mam rozumiec ze lepiej(bezpieczniej) bedzie celowac w 1,9 TDI??

_________________
nie dzieki juz sie nie scigam...dlaczego?? bo mam dla kgo zyc..Agata



bede pierwsza bakteria ktora zawladnie tym terenem :lol:

http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=34 ... c&start=30 <---Moja B4-ka(0(0(0(0) Audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 20:21:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
homer napisał(a):
christo_ napisał(a):
homer napisał(a):
czyli tak po prostu jak nie ma razacych uchybien ani strasznych bledow po vadze to brac i liczyc ze bedzie ok??

a co do ceny to normalna czy jakas dziwna??


ja bym na to nie liczył - gdyby mnie naszlo na 2,5 TDI to z mniejszym ryzykiem mozna brac po 2003, przebieg masz w 99% kręcony - i nie licz ze akurat Tobie moze sie uda :peace:
Przed 2003 to V6 tdi tylko po dokladnym vag-owaniu i obecnosci kogos kto wie co obejrzec....inaczej moze cvzekac cie zaraz po zakupie lub najblizszej przyszlosci ... np pompa , wałki


kurde czyli mam problem bo furmanka podoba mi sie przeokrutnie,ale nie mam zamiaru na starcie dokladac polowy tego co dalem.... czyli mam rozumiec ze lepiej(bezpieczniej) bedzie celowac w 1,9 TDI??


Po Twoim ostatnimpoście wnioskuję że nie poczytałeś NIC na temat tego auta.

Pamiętaj że auto ma podobać się Tobie i że toTy je kupujesz.Widzę w Tobie dużo emocji.Ochłoń ,poczytaj o tym modelu, wyciągnij wnioski.

Weź równierz pod uwagę mocną benzynę z gazem.Np 4,2 V8.
Wg mojego skromnego rozeznania koszty utrzymania będą na identycznym poziomie o ile nie niższe jak w 2,5.
No i w 4,2 masz czym jechać ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 21:06:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
ADAM 12 napisał(a):
Weź równierz pod uwagę mocną benzynę z gazem.Np 4,2 V8.
Wg mojego skromnego rozeznania koszty utrzymania będą na identycznym poziomie o ile nie niższe jak w 2,5.
No i w 4,2 masz czym jechać ;)


Otóż to. Ta opcja wydaje sięo wiele lepsza. 4.2 silnik pancerny długo wieczny, bez awaryjny. ok 40-45zł/100KM z gazem, do tego niższe koszty serwisowania.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 21:14:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
4,2 i 20l gazu na 100km w mieście? Chyba że na lawecie ;-) Testowe A6 4,2 (C5) w mieście łykało 25l/100km bez zająknięcia - ale benzyny ;D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 21:32:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
GrzesB napisał(a):
4,2 i 20l gazu na 100km w mieście? Chyba że na lawecie ;-) Testowe A6 4,2 (C5) w mieście łykało 25l/100km bez zająknięcia - ale benzyny ;D


No mojemu znajomemu A8 D2 po lifcie po mieście pali 18-19L (Łódź) benzyny. 25 też spali, ale przy ostrej jeździe.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 21:54:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.mar.2007 16:42:39
Posty: 53
Lokalizacja: Sosnowiec
2rafal7 napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
Weź równierz pod uwagę mocną benzynę z gazem.Np 4,2 V8.
Wg mojego skromnego rozeznania koszty utrzymania będą na identycznym poziomie o ile nie niższe jak w 2,5.
No i w 4,2 masz czym jechać ;)


Otóż to. Ta opcja wydaje sięo wiele lepsza. 4.2 silnik pancerny długo wieczny, bez awaryjny. ok 40-45zł/100KM z gazem, do tego niższe koszty serwisowania.

miej na uwadze to ze mam 21 lat prawko od 3, koszt samego OC przy silniku 2,5 i 4,2 jest znaczny (nie mowiac o AC)
druga kwestia nie chce gazowac silnika jezeli by byl benzynowy
trzecia CHCE disla

audi A6 w tej wersji mi sie podoba strasznie wiem ze sa to koszty w utrzymaniu (bezyna, serwis, oplaty) i dlatego zwrocilem sie do was z prosba o pomoc na co zwrocic uwage przy zakupie zeby przynajmniej uniknac niemilej niespodzianki. Chcial bym wiedziec co sie najczesciej psuje gdzie mam zajrzec i co dokladnie moze mi wywalic VAG(bo w mojej dotychczasowej audicy ze wzgeldu na prymitywnosc kompa wywalal niewiele)jakie mankamenty przekreslaja potencjalny samochod a jakie sa norma...
czyli jak ktos laskawie mi moze podac czy VAG pokaze mi awarie w silniku np wspomniana pompa czy walki, czy musialbym to sprawdzic organoleptycznie bo to jak sie zachowuje skrzynia, czy auto muli, nierowno chodzi,czy zawieszenie jest wystukane, most wyje to stwierdze sam. To ze wymienic po zakupie oleje filtry swiece rozrzad tez wiem, tylko na co uwarzac przy badaniu Vagiem :?:

serdecznie dziekuje i przepraszam za zepsute nerwy :peace:

_________________
nie dzieki juz sie nie scigam...dlaczego?? bo mam dla kgo zyc..Agata



bede pierwsza bakteria ktora zawladnie tym terenem :lol:

http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=34 ... c&start=30 <---Moja B4-ka(0(0(0(0) Audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 22:06:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Dla czego nie chcesz gazowac?? nowoczesne instalacje nie niszczą silnika i nie obniżają osiągów więc dla czego nie założyć?? koszty serwisowania 4.2 będą o wiele niższe niż w 2.5TDI, a jak Ci dojdą wałki to masz kolejne 5tyś zł w plecy. Zresztą jest mnóstwo żeczy które nawalają w 2.5TDI. Naprawde zastanów się poważnie nad 4.2 z Gazem, nie piszemy o takiej opcji bez powodu, uwierz, że chcemy jak najlepiej dla Ciebie :). Nie zrażaj się tak do pojemności silnika zobaczysz nie będziesz żałował :)

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 22:16:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.gru.2006 15:23:22
Posty: 408
Lokalizacja: małopolska
homer napisał(a):
czyli jak ktos laskawie mi moze podac czy VAG pokaze mi awarie w silniku np wspomniana pompa czy walki, czy musialbym to sprawdzic organoleptycznie


to nie jest takie proste - vag nie wyrzuci ci bledu - zjechane wałki albo pompa zaraz padnie - sa pewne symptomy, oznaki , parametry ktore na to moga wskazywac i do tego wlasnie potrzebna jest wiedza - wiec albo poswiecisz troche czasu na poczytanie na forum o tych motorach i zagrozeniach oraz o analizowaniu danych z VAGa ( nikt tego nie bedzie pisal po raz tysieczny ) albo dogadaj sie z kims kto sie na tym zna ?(sa ludzie na forum - poszukaj kogos z twojej okolicy ) i jedz z nim przetestowac autko - lepiej wywalic kilka stow na sprawdzenie niz potem dokladac kilka tysi na remonty - zwlaszcza przy 2,5 TDI
- tak jak pisalem 2,5 tdi po 2003 roku jest duzo pewniejsze - przed - tylko sprawdzenie da ci jako taka pewnosc dobrego zakupu.
...... jak zadowoli cie 1.9 to biez taki - jest to silnik malo skomplikowany, tani w utrzymaniu , malo pali , niedrogie czesci, jak kupisz np 110 konny to przy zalozeniu ze trzyma serie to wirusujesz na np 130-140 i smigasz mocniejszym - ja osobiscie od prawie 2 lat jezdze A6 1.9 110PS i na miasto i troche trasy nie potrzebuje silniejszego - na pelnym baku za 260zł przejezdzam ponad 1100km ..... jak chcesz mocy to lepiej kup jakas benzyne - mniej klopotow przy serwisowaniu niz 2,5 tdi

_________________
A6 avant 1.9 TDI (AVG) 99' -było ....
Allroad 05' BCZ manual


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 22:17:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.mar.2007 16:42:39
Posty: 53
Lokalizacja: Sosnowiec
2rafal7 napisał(a):
Dla czego nie chcesz gazowac?? nowoczesne instalacje nie niszczą silnika i nie obniżają osiągów więc dla czego nie założyć?? koszty serwisowania 4.2 będą o wiele niższe niż w 2.5TDI, a jak Ci dojdą wałki to masz kolejne 5tyś zł w plecy. Zresztą jest mnóstwo żeczy które nawalają w 2.5TDI. Naprawde zastanów się poważnie nad 4.2 z Gazem, nie piszemy o takiej opcji bez powodu, uwierz, że chcemy jak najlepiej dla Ciebie :). Nie zrażaj się tak do pojemności silnika zobaczysz nie będziesz żałował :)


oki doki tylko zapomnialem dodac ze ma byc AVANT( ale chyba nie bedzie to broblem) czyli co, mowicie ze A6 z silnikiem 4,2 bedzie lepszym/bezpieczniejszym(ewentualnie tanszym) rozwiazaniem od tej 2,5tdi??


a jeszcze jedno jak sie sprawuje 2,7T :?: ;)



oki uproszcze sprawe chce A6 avanta z quattro i najlepiej automat, nie starsza niz 2000rok nie drozsza niz 35 tys(5 na oplaty serwis) jakie silniki polecacie?

_________________
nie dzieki juz sie nie scigam...dlaczego?? bo mam dla kgo zyc..Agata



bede pierwsza bakteria ktora zawladnie tym terenem :lol:

http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=34 ... c&start=30 <---Moja B4-ka(0(0(0(0) Audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 22:32:47 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Zastanów się czy stać Cię na utrzymanie któregokolwiek z tych wymienionych aut... Żadne z nich nie jest tanie w eksploatacji!

20l PB w mieście - okej - ale wtedy po co 4.2?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.wrz.2008 23:02:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.mar.2007 16:42:39
Posty: 53
Lokalizacja: Sosnowiec
GrzesB napisał(a):
Zastanów się czy stać Cię na utrzymanie któregokolwiek z tych wymienionych aut... Żadne z nich nie jest tanie w eksploatacji!

20l PB w mieście - okej - ale wtedy po co 4.2?

spokojnie moge wydac ok 1200zl miesiecznie na auto :peace:

_________________
nie dzieki juz sie nie scigam...dlaczego?? bo mam dla kgo zyc..Agata



bede pierwsza bakteria ktora zawladnie tym terenem :lol:

http://www.audi80.pl/viewtopic.php?t=34 ... c&start=30 <---Moja B4-ka(0(0(0(0) Audi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2008 06:54:52 
Moderator

Dołączył(a): 03.lip.2006 10:06:41
Posty: 8325
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Hordzież
Auto: Audi A8 D2 4.2 quattro
Stary podsumuje to tak:
olej 2,5 TDI
Wybieraj pomiędzy:
4.2, 2.7BiT, 2.8 - all benzin

_________________
Audi A8 D2 4.2 quattro tiptronic '94 [ABZ/CML] [05.2007-teraz] V8
BMW E38 750iL '01 [M73B54TU/5HP30] [10.2017-09.2024] V12
Mercedes C200 4matic 9G-tronic '18 [12.2019-teraz] I4T
Honda NC750S DCT '2019 [09.2019-teraz] R2
Email: lukaszgryglicki@o2.pl, tel: 693582014
Морготх
Leśny Dziadek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2008 09:18:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.kwi.2008 19:47:37
Posty: 3345
Lokalizacja: Łódź
Do 2.7T nie założysz dobrze gazy, szkoda silnika na gaz. 2.8 zagazuje się super tak samo jak 4.2. 2.7T jest moim zdaniem w gronie najlepszych silników Audi. Jeżeli masz 1200zł miesięcznie przeznaczone na autko to sobie daruj :( chyba, ż jeździsz miesięcznie po 500km. Jeżeli dużo jeździsz to samo paliwo ok 1500zł.

_________________
Obrazek

- Audi A6 Avant BES 2.7T manual + soft - ukradli :(
- BMW 528iA Touring 97r
- BMW 540i6 Touring technoviolett - 95r
- Lexus GS430


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2008 11:42:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
Bierz 2,5tdi jak Ci się taki wymarzył i znasz bolączki tych silników >mówię serio,będziesz miał trochę gotówki to weź podnieś dekle i zobacz jak wygląda stan krzywek..... ew robisz i się cieszysz jazdą ,potem ew pompa może klęknąć (2000zł)regeneracja w Kobiórze,a reszta to już typowe usterki jak w innych autach .... Gdzie furacz stoi ?? na śląsku?? ew daj linka ,obadamy wstępnie

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2008 14:05:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
krzycho0110 napisał(a):
Bierz 2,5tdi jak Ci się taki wymarzył i znasz bolączki tych silników >mówię serio,będziesz miał trochę gotówki to weź podnieś dekle i zobacz jak wygląda stan krzywek..... ew robisz i się cieszysz jazdą ,potem ew pompa może klęknąć (2000zł)regeneracja w Kobiórze,a reszta to już typowe usterki jak w innych autach .... Gdzie furacz stoi ?? na śląsku?? ew daj linka ,obadamy wstępnie


W 4,2 nie będzie musiał podnosić dekli i martwić się wałkami,krzywkami,turbinami,super extra paliwem,awarią pompy wtrysku,uszkodzeniami N75 rozrządami po 2500zł etc etc.

Jeszcze raz.Przejedź się 2,5 a chwilę później 4,2.
Zrozumiesz o co mi chodzi. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.wrz.2008 15:32:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 27.lip.2005 11:50:54
Posty: 1494
Lokalizacja: .:Śląsk:.
Adam ja to rozumiem ,i jak kupowałem to byłem świadomy wyboru w 200%
,po roku użytkowania jestem nadal zadowolony ,co do mocy to też miałem porównanie bo przesiadłem się z "eski"
głównie chodzi oto żeby nie kupić PARCHA ,bo rzeczywiście idzie się pociąć ,auto więcej stoi niż jeździ

_________________
S4 AAN 1998-2007
A6 AKE 2007-2013
A2 BAD 2012-
ALL BEL 2013-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 34 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: