.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
Kupno A6 2,5TDI https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=82779 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | homer [ 03.wrz.2008 18:16:39 ] |
Tytuł: | Kupno A6 2,5TDI |
witam planuje zakup audi A6 2,5tdi(180KM) quattro automat+ tip tronick z roku 2000, mam juz jedno upatrzone. I w zwiazku z tym mam pytanka do kolegow: -Czy cena 32 500 zł za taki samochod z przebiegiem 170 000, ful opcja: skora, podgrzewane siedzenia, el szyby i lusterka, klimatronik, soczewki, naped quattro i wiele wiele innych takich umileń to duzo, mało, normalnie? -na co zwracac uwage przy zakupie?? (problem w tym ze silnika nie widac bo jest osloniety ![]() -tak z czystej ciekawosci ile ten silnik pali??(jestem gotowy na spalanie ok 12l/100km w góre ![]() -jak wogule z problematyka eksploatacji tego motoru? -co wykryje mi badanie Vag'iem ? (czy moze wykryc mi cos znaczacego jakas powazne awarie) -czy byl by ktos chetny z okolic Sosnowca/Mysłowic/Katowic kto by przejechal sie ze mna i ocenil doswiadczonym okiem ![]() za wszelkie odpowiedzi dziekuje jak cos sobie przypomne to bede pytal ![]() Pozdrawiam HOMER ![]() |
Autor: | Madness [ 03.wrz.2008 18:34:52 ] |
Tytuł: | |
Przebieg znając życie mocno kręcony ![]() Sugeruj się tylko tym co sam bądź z pomocą fachowców stwierdzisz oglądając samochód na żywo. No i oczywiście VAG-a musisz mieć obowiązkowo. A takimi pytaniami sprowadzisz na siebie gniew dieslowych guru z forum. Nie posiadam i nie mam zamiaru kupować takiego auta a na wszystkie twoje pytania czytałem już odpowiedzi. |
Autor: | homer [ 03.wrz.2008 18:43:30 ] |
Tytuł: | |
czemu gniew ![]() ![]() co do przebiegu hmmm 170 000 no moze krecony ale w mojej B4(1992r) mam 270 000 i nie ma broblemow ![]() czyli tak po prostu jak nie ma razacych uchybien ani strasznych bledow po vadze to brac i liczyc ze bedzie ok?? a co do ceny to normalna czy jakas dziwna?? |
Autor: | christo_ [ 03.wrz.2008 19:26:47 ] |
Tytuł: | |
homer napisał(a): czyli tak po prostu jak nie ma razacych uchybien ani strasznych bledow po vadze to brac i liczyc ze bedzie ok??
a co do ceny to normalna czy jakas dziwna?? ja bym na to nie liczył - gdyby mnie naszlo na 2,5 TDI to z mniejszym ryzykiem mozna brac po 2003, przebieg masz w 99% kręcony - i nie licz ze akurat Tobie moze sie uda ![]() Przed 2003 to V6 tdi tylko po dokladnym vag-owaniu i obecnosci kogos kto wie co obejrzec....inaczej moze cvzekac cie zaraz po zakupie lub najblizszej przyszlosci ... np pompa , wałki |
Autor: | homer [ 03.wrz.2008 19:34:37 ] |
Tytuł: | |
christo_ napisał(a): homer napisał(a): czyli tak po prostu jak nie ma razacych uchybien ani strasznych bledow po vadze to brac i liczyc ze bedzie ok?? a co do ceny to normalna czy jakas dziwna?? ja bym na to nie liczył - gdyby mnie naszlo na 2,5 TDI to z mniejszym ryzykiem mozna brac po 2003, przebieg masz w 99% kręcony - i nie licz ze akurat Tobie moze sie uda ![]() Przed 2003 to V6 tdi tylko po dokladnym vag-owaniu i obecnosci kogos kto wie co obejrzec....inaczej moze cvzekac cie zaraz po zakupie lub najblizszej przyszlosci ... np pompa , wałki kurde czyli mam problem bo furmanka podoba mi sie przeokrutnie,ale nie mam zamiaru na starcie dokladac polowy tego co dalem.... czyli mam rozumiec ze lepiej(bezpieczniej) bedzie celowac w 1,9 TDI?? |
Autor: | ADAM 12 [ 03.wrz.2008 20:21:07 ] |
Tytuł: | |
homer napisał(a): christo_ napisał(a): homer napisał(a): czyli tak po prostu jak nie ma razacych uchybien ani strasznych bledow po vadze to brac i liczyc ze bedzie ok?? a co do ceny to normalna czy jakas dziwna?? ja bym na to nie liczył - gdyby mnie naszlo na 2,5 TDI to z mniejszym ryzykiem mozna brac po 2003, przebieg masz w 99% kręcony - i nie licz ze akurat Tobie moze sie uda ![]() Przed 2003 to V6 tdi tylko po dokladnym vag-owaniu i obecnosci kogos kto wie co obejrzec....inaczej moze cvzekac cie zaraz po zakupie lub najblizszej przyszlosci ... np pompa , wałki kurde czyli mam problem bo furmanka podoba mi sie przeokrutnie,ale nie mam zamiaru na starcie dokladac polowy tego co dalem.... czyli mam rozumiec ze lepiej(bezpieczniej) bedzie celowac w 1,9 TDI?? Po Twoim ostatnimpoście wnioskuję że nie poczytałeś NIC na temat tego auta. Pamiętaj że auto ma podobać się Tobie i że toTy je kupujesz.Widzę w Tobie dużo emocji.Ochłoń ,poczytaj o tym modelu, wyciągnij wnioski. Weź równierz pod uwagę mocną benzynę z gazem.Np 4,2 V8. Wg mojego skromnego rozeznania koszty utrzymania będą na identycznym poziomie o ile nie niższe jak w 2,5. No i w 4,2 masz czym jechać ![]() |
Autor: | 2rafal7 [ 03.wrz.2008 21:06:06 ] |
Tytuł: | |
ADAM 12 napisał(a): Weź równierz pod uwagę mocną benzynę z gazem.Np 4,2 V8.
Wg mojego skromnego rozeznania koszty utrzymania będą na identycznym poziomie o ile nie niższe jak w 2,5. No i w 4,2 masz czym jechać ![]() Otóż to. Ta opcja wydaje sięo wiele lepsza. 4.2 silnik pancerny długo wieczny, bez awaryjny. ok 40-45zł/100KM z gazem, do tego niższe koszty serwisowania. |
Autor: | GrzesB [ 03.wrz.2008 21:14:49 ] |
Tytuł: | |
4,2 i 20l gazu na 100km w mieście? Chyba że na lawecie ![]() |
Autor: | 2rafal7 [ 03.wrz.2008 21:32:23 ] |
Tytuł: | |
GrzesB napisał(a): 4,2 i 20l gazu na 100km w mieście? Chyba że na lawecie
![]() No mojemu znajomemu A8 D2 po lifcie po mieście pali 18-19L (Łódź) benzyny. 25 też spali, ale przy ostrej jeździe. |
Autor: | homer [ 03.wrz.2008 21:54:31 ] |
Tytuł: | |
2rafal7 napisał(a): ADAM 12 napisał(a): Weź równierz pod uwagę mocną benzynę z gazem.Np 4,2 V8. Wg mojego skromnego rozeznania koszty utrzymania będą na identycznym poziomie o ile nie niższe jak w 2,5. No i w 4,2 masz czym jechać ![]() Otóż to. Ta opcja wydaje sięo wiele lepsza. 4.2 silnik pancerny długo wieczny, bez awaryjny. ok 40-45zł/100KM z gazem, do tego niższe koszty serwisowania. miej na uwadze to ze mam 21 lat prawko od 3, koszt samego OC przy silniku 2,5 i 4,2 jest znaczny (nie mowiac o AC) druga kwestia nie chce gazowac silnika jezeli by byl benzynowy trzecia CHCE disla audi A6 w tej wersji mi sie podoba strasznie wiem ze sa to koszty w utrzymaniu (bezyna, serwis, oplaty) i dlatego zwrocilem sie do was z prosba o pomoc na co zwrocic uwage przy zakupie zeby przynajmniej uniknac niemilej niespodzianki. Chcial bym wiedziec co sie najczesciej psuje gdzie mam zajrzec i co dokladnie moze mi wywalic VAG(bo w mojej dotychczasowej audicy ze wzgeldu na prymitywnosc kompa wywalal niewiele)jakie mankamenty przekreslaja potencjalny samochod a jakie sa norma... czyli jak ktos laskawie mi moze podac czy VAG pokaze mi awarie w silniku np wspomniana pompa czy walki, czy musialbym to sprawdzic organoleptycznie bo to jak sie zachowuje skrzynia, czy auto muli, nierowno chodzi,czy zawieszenie jest wystukane, most wyje to stwierdze sam. To ze wymienic po zakupie oleje filtry swiece rozrzad tez wiem, tylko na co uwarzac przy badaniu Vagiem ![]() serdecznie dziekuje i przepraszam za zepsute nerwy ![]() |
Autor: | 2rafal7 [ 03.wrz.2008 22:06:30 ] |
Tytuł: | |
Dla czego nie chcesz gazowac?? nowoczesne instalacje nie niszczą silnika i nie obniżają osiągów więc dla czego nie założyć?? koszty serwisowania 4.2 będą o wiele niższe niż w 2.5TDI, a jak Ci dojdą wałki to masz kolejne 5tyś zł w plecy. Zresztą jest mnóstwo żeczy które nawalają w 2.5TDI. Naprawde zastanów się poważnie nad 4.2 z Gazem, nie piszemy o takiej opcji bez powodu, uwierz, że chcemy jak najlepiej dla Ciebie ![]() ![]() |
Autor: | christo_ [ 03.wrz.2008 22:16:00 ] |
Tytuł: | |
homer napisał(a): czyli jak ktos laskawie mi moze podac czy VAG pokaze mi awarie w silniku np wspomniana pompa czy walki, czy musialbym to sprawdzic organoleptycznie
to nie jest takie proste - vag nie wyrzuci ci bledu - zjechane wałki albo pompa zaraz padnie - sa pewne symptomy, oznaki , parametry ktore na to moga wskazywac i do tego wlasnie potrzebna jest wiedza - wiec albo poswiecisz troche czasu na poczytanie na forum o tych motorach i zagrozeniach oraz o analizowaniu danych z VAGa ( nikt tego nie bedzie pisal po raz tysieczny ) albo dogadaj sie z kims kto sie na tym zna ?(sa ludzie na forum - poszukaj kogos z twojej okolicy ) i jedz z nim przetestowac autko - lepiej wywalic kilka stow na sprawdzenie niz potem dokladac kilka tysi na remonty - zwlaszcza przy 2,5 TDI - tak jak pisalem 2,5 tdi po 2003 roku jest duzo pewniejsze - przed - tylko sprawdzenie da ci jako taka pewnosc dobrego zakupu. ...... jak zadowoli cie 1.9 to biez taki - jest to silnik malo skomplikowany, tani w utrzymaniu , malo pali , niedrogie czesci, jak kupisz np 110 konny to przy zalozeniu ze trzyma serie to wirusujesz na np 130-140 i smigasz mocniejszym - ja osobiscie od prawie 2 lat jezdze A6 1.9 110PS i na miasto i troche trasy nie potrzebuje silniejszego - na pelnym baku za 260zł przejezdzam ponad 1100km ..... jak chcesz mocy to lepiej kup jakas benzyne - mniej klopotow przy serwisowaniu niz 2,5 tdi |
Autor: | homer [ 03.wrz.2008 22:17:34 ] |
Tytuł: | |
2rafal7 napisał(a): Dla czego nie chcesz gazowac?? nowoczesne instalacje nie niszczą silnika i nie obniżają osiągów więc dla czego nie założyć?? koszty serwisowania 4.2 będą o wiele niższe niż w 2.5TDI, a jak Ci dojdą wałki to masz kolejne 5tyś zł w plecy. Zresztą jest mnóstwo żeczy które nawalają w 2.5TDI. Naprawde zastanów się poważnie nad 4.2 z Gazem, nie piszemy o takiej opcji bez powodu, uwierz, że chcemy jak najlepiej dla Ciebie
![]() ![]() oki doki tylko zapomnialem dodac ze ma byc AVANT( ale chyba nie bedzie to broblem) czyli co, mowicie ze A6 z silnikiem 4,2 bedzie lepszym/bezpieczniejszym(ewentualnie tanszym) rozwiazaniem od tej 2,5tdi?? a jeszcze jedno jak sie sprawuje 2,7T ![]() ![]() oki uproszcze sprawe chce A6 avanta z quattro i najlepiej automat, nie starsza niz 2000rok nie drozsza niz 35 tys(5 na oplaty serwis) jakie silniki polecacie? |
Autor: | GrzesB [ 03.wrz.2008 22:32:47 ] |
Tytuł: | |
Zastanów się czy stać Cię na utrzymanie któregokolwiek z tych wymienionych aut... Żadne z nich nie jest tanie w eksploatacji! 20l PB w mieście - okej - ale wtedy po co 4.2? |
Autor: | homer [ 03.wrz.2008 23:02:34 ] |
Tytuł: | |
GrzesB napisał(a): Zastanów się czy stać Cię na utrzymanie któregokolwiek z tych wymienionych aut... Żadne z nich nie jest tanie w eksploatacji!
20l PB w mieście - okej - ale wtedy po co 4.2? spokojnie moge wydac ok 1200zl miesiecznie na auto ![]() |
Autor: | Morgi [ 04.wrz.2008 06:54:52 ] |
Tytuł: | |
Stary podsumuje to tak: olej 2,5 TDI Wybieraj pomiędzy: 4.2, 2.7BiT, 2.8 - all benzin |
Autor: | 2rafal7 [ 04.wrz.2008 09:18:57 ] |
Tytuł: | |
Do 2.7T nie założysz dobrze gazy, szkoda silnika na gaz. 2.8 zagazuje się super tak samo jak 4.2. 2.7T jest moim zdaniem w gronie najlepszych silników Audi. Jeżeli masz 1200zł miesięcznie przeznaczone na autko to sobie daruj ![]() |
Autor: | krzycho0110 [ 04.wrz.2008 11:42:18 ] |
Tytuł: | |
Bierz 2,5tdi jak Ci się taki wymarzył i znasz bolączki tych silników >mówię serio,będziesz miał trochę gotówki to weź podnieś dekle i zobacz jak wygląda stan krzywek..... ew robisz i się cieszysz jazdą ,potem ew pompa może klęknąć (2000zł)regeneracja w Kobiórze,a reszta to już typowe usterki jak w innych autach .... Gdzie furacz stoi ?? na śląsku?? ew daj linka ,obadamy wstępnie |
Autor: | ADAM 12 [ 04.wrz.2008 14:05:24 ] |
Tytuł: | |
krzycho0110 napisał(a): Bierz 2,5tdi jak Ci się taki wymarzył i znasz bolączki tych silników >mówię serio,będziesz miał trochę gotówki to weź podnieś dekle i zobacz jak wygląda stan krzywek..... ew robisz i się cieszysz jazdą ,potem ew pompa może klęknąć (2000zł)regeneracja w Kobiórze,a reszta to już typowe usterki jak w innych autach .... Gdzie furacz stoi ?? na śląsku?? ew daj linka ,obadamy wstępnie
W 4,2 nie będzie musiał podnosić dekli i martwić się wałkami,krzywkami,turbinami,super extra paliwem,awarią pompy wtrysku,uszkodzeniami N75 rozrządami po 2500zł etc etc. Jeszcze raz.Przejedź się 2,5 a chwilę później 4,2. Zrozumiesz o co mi chodzi. ![]() |
Autor: | krzycho0110 [ 04.wrz.2008 15:32:46 ] |
Tytuł: | |
Adam ja to rozumiem ,i jak kupowałem to byłem świadomy wyboru w 200% ,po roku użytkowania jestem nadal zadowolony ,co do mocy to też miałem porównanie bo przesiadłem się z "eski" głównie chodzi oto żeby nie kupić PARCHA ,bo rzeczywiście idzie się pociąć ,auto więcej stoi niż jeździ |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |