.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

[v8 czy 2,2T S6 C4/A8/V8] pomoc w wyborze potrzebna...
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=83025
Strona 1 z 3

Autor:  korzenny [ 09.wrz.2008 14:22:20 ]
Tytuł:  [v8 czy 2,2T S6 C4/A8/V8] pomoc w wyborze potrzebna...

Witam...

Pewnie kilka osób za ten temat będzie chciało mnie powiesić, albo przynajmniej zbanować, ale pilnie potrzebuję pomocy, a opcja SZUKAJ zajęłaby mi kilka dni ciągłego przetrząsania wątków, hehe...

W najbliższym czasie planuję zakup auta za ok. 25-30 tyś. najlepiej bliżej 25...
Ma być duże, wygodne, dynamiczne, z napędem quattro i manualną skrzynką biegową. Fajnie byłoby gdyby dobrze znosiło LPG. Auto ma służyć do jazdy na codzień, ale i przydać się w czasie urządzania mieszkanka (ładowność). A i odpada diesel. Kilka autek spełnia te wymogi. Prośba o opiniach o danych autach, najlepiej osób które miały do czynienia już z kilkoma wymienionymi modelami.

Audi 200 avant quattro 2,2T 20v (np. z niemcowni)

Audi C4 (S4/S6) 2,2T 20v avant quattro

Audi C4 (S4/S6) 4,2 avant np: http://autoscout24.pl/Details.aspx?id=lyapdblxn2wf

Audi C4 - S6plus avant np: http://autoscout24.pl/Details.aspx?id=lyblgfmurxuh

opcjonalnie:

V8 4,2 manual np: http://autoscout24.pl/Details.aspx?id=bob1prazlqwn

S8 D2 np: http://autoscout24.pl/Details.aspx?id=bng3rqg3ts3l
http://otomoto.pl/audi-s8-C5890376.html

A4 - S4 avant np: http://moto.allegro.pl/item430945658_sl ... turbo.html


Co do 3 ostatnich... 2 z nich to nie kombi (mniejsze walory użyteczne) a ostatni to A4 - trochę mały. Za tą cenę można też dostać A6 (c5) avant quattro 2,7T lub 2,8 ale boję się, że to już mogą być padaki...

PROSZĘ O SENSOWNE ODPOWIEDZI, TO PILNE I TEMAT ZA KILKA DNI (mam nadzieję, że najpóźniej do poniedziałku) BĘDZIE JUŻ DO WYCIĘCIA!!!

POZDRAWIAM I Z GÓRY DZIĘKUJĘ ZA POMOC!!!

Autor:  *Robi* [ 09.wrz.2008 14:51:40 ]
Tytuł: 

Zagazowane 2.2T to nie 2.2T .W wiekszosci są problemy z cyklonem w tych silnikach.Mówiac w skrócie,tego sie nie gazue.
V8 dobrze znosi cyklon bo to ssak :) takze S6 czy S6 pluszak jest dobry.
S8 w tej kasie to padaka.Aha zebys sie nie zdziwił jaki pojemny bagaznik ma A8 :) .
Jak dla mnie to tylko A8 ewentulanie odczekac dozbierac kasy i wziasc S8 ale czy to sie opłaca ??Minimalne odjescie na starcie.

Autor:  darekwawa [ 09.wrz.2008 15:02:06 ]
Tytuł: 

Hej. Wg przedstawionych przez Ciebie kryteriów to najbardziej podchodzi C4 S6 z wolnossącą V8. Jak masz cierpliwość to możesz poszukać S6 Plus w Avancie - 326 kucy w serii (do której to serii auto trzeba będzie po kupnie doprowadzić, ale to inna bajka).

Autor:  Morgi [ 09.wrz.2008 15:07:48 ]
Tytuł: 

V8 4,2 w dowolnej budzie.
Osobiście polecam A8 - dlatego że ja taką mama :p
A tak na serio, możesz wziąć avanta S6 C4 i będziesz Pan zadowolniony :d

Autor:  korzenny [ 09.wrz.2008 15:54:37 ]
Tytuł: 

A8 nie znalazłem z manualem, tylko S8 - jedno w PL i jedno we Włoszech...

S6plus nieźle wyglądające ze 3 sztuki w niemcowni są (5,5-6,5k orejro)

S6/S4 C4 w avancie - tego trochę i u nas i na zachodzie...
A doprowadzenie do stanu używalności (jeżeli to nie jest bardzo zadbane auto)...? Co trzeba zrobić i na co zwrócić uwagę w autach z silnikiem V8, bo z tego co widzę to na tą jednostkę powinienem głównie patrzeć...

Autor:  Morgi [ 09.wrz.2008 17:00:51 ]
Tytuł: 

Cytuj:
A8 nie znalazłem z manualem, tylko S8 - jedno w PL i jedno we Włoszech...
- fakt A8 tylko w automacie, chyba że ktoś przekładkę robił....

Cytuj:
S6/S4 C4 w avancie - tego trochę i u nas i na zachodzie...
A doprowadzenie do stanu używalności (jeżeli to nie jest bardzo zadbane auto)...? Co trzeba zrobić i na co zwrócić uwagę w autach z silnikiem V8, bo z tego co widzę to na tą jednostkę powinienem głównie patrzeć...


1. Szukać jak najbardziej zadbanej - naprawdę warto
2. Zmienić rozrząd, filtry, oleje i jednostka raczej bezobsługowa
3. dbać o poziom oliwy, V8 to silniki olejowe, chlają olej razem z benzyną nawet bez wycieków (luźno spasowane), a na wysokich RPM chlaja RPM
Do litra na 1000 km to spokojnie norma, nawet więcej w V8 starszej generacji.
U mnie chla około 300-400 ml / 1000 km - wycieków brak :P
Rozrząd jak na V8 tani - 1500-1600 PLN z robocizną za WSZYSTKO: paski, rolki, napinacze, oringi, śruba centralna, termostat, pompa wody, robocizna - częsci z ASO.

Silnik godny polecenia i .... ekonomiczny jak na tę pojemność i moc
Spalanie około 14-15 spokojnie możliwe, wszystkie moje średnie są z zakresu 11.7-16 litrów, 90% z przedziału 13-14.5 litra

Autor:  Skiner [ 09.wrz.2008 18:08:23 ]
Tytuł: 

w A8 jest manual w 2.8 V6 :-)

Autor:  enduroboy [ 09.wrz.2008 19:23:32 ]
Tytuł: 

co do pojemnosci bagaznika w C4/S... jezeli nie rozlozysz kanapy to zapomnij dwie torby i juz pelno :diabel:

jak lpg to tylko 4.2
jak szukasz plusa to musisz byc bardzo cierpliwy

jezeli A8 w manualu to 2.8 pasuje do tego podelu jak swinia do supermarketu

Autor:  toms001 [ 09.wrz.2008 22:00:19 ]
Tytuł: 

Jeśli chcesz lpg, to całkowicie odpusc 2.2t. Zwiedzisz kraj w poszukiwaniu gaziarza, który to ogarnie.

S6 C4 to auta, które mają już swoje lata. Jeśli się zbytnio napalisz i nie pojedziesz z osobą która zna te auta, to S6 ostro Cie pociągnie finansowo.

Niemniej przyjemnosc z jazdy s6 w manualu gwarantowana :)

Autor:  mroova81 [ 09.wrz.2008 22:18:06 ]
Tytuł: 

O kurczę, brakuje jeszcze tylko A2 i Q7 i byłoby chyba wszystko! Podałeś kupę fajnych wozów, ale to są różne półki zarówno czasowe jak i klasowe! Raczej musisz się bardziej określić, bo ja nie potrafię wybrać z tego repertuaru najlepszego wozu.

Autor:  *Robi* [ 09.wrz.2008 22:43:06 ]
Tytuł: 

Podstawowe pytanie.
Na co sie nastawiasz i czego wymagasz od auta??
Jezdziłem roznymi wózkami i np A6 C4 było dla mnie fajny autkiem ale po przesiadce na A8 odczuwam przepasc pod kazdym względem.
Ja lubie moc i wygode.to ze S6 plus ma katalogowo 5,7 a A8 7,3 to dla mnie nie robi zadnej roznicy ,to jest odejscie o długosc auta w killu.
A8 nie jest autem sportowym tylko limuzyna ktora sie toczy z zapasem koników.Przestronna wygodna płynąca maszyna.S6 jest cicho ciemny wozek ktory dognie wiekszosc aut.Ale ciasnawa sztywniejsza i jesli chodzi o avanta to ma minimalna wieksza pojemnosc bagaznika po rozłozeniu bo jesli maja jechac 4 osoby i bagaze to S6 ma mniejszy bagaznik niz A8.
Bagaznik A8 - 525 siedzenia złozone bo inaczej nie bedzie
Bagaznik A6 - 390 siedzenia złozone
630 siedzenia rozłozone

Autor:  rbrus [ 09.wrz.2008 22:45:21 ]
Tytuł: 

mroova81 napisał(a):
O kurczę, brakuje jeszcze tylko A2 i Q7 i byłoby chyba wszystko! Podałeś kupę fajnych wozów, ale to są różne półki zarówno czasowe jak i klasowe! Raczej musisz się bardziej określić, bo ja nie potrafię wybrać z tego repertuaru najlepszego wozu.
Hehe dokładnie... ale ja spróbuje i wybiorę to co mi się marzy, a więc Audi C4 - S6plus avant np: http://autoscout24.pl/Details.aspx?id=lyblgfmurxuh

Autor:  Monster [ 09.wrz.2008 22:46:15 ]
Tytuł: 

*Robi* napisał(a):
(...) to ze S6 plus ma katalogowo 5,7 a A8 7,3 to dla mnie nie robi zadnej roznicy ,to jest odejscie o długosc auta w killu.


He he he, będzie ciekawie... :peace:

Autor:  *Robi* [ 09.wrz.2008 22:53:37 ]
Tytuł: 

Monster napisał(a):
*Robi* napisał(a):
(...) to ze S6 plus ma katalogowo 5,7 a A8 7,3 to dla mnie nie robi zadnej roznicy ,to jest odejscie o długosc auta w killu.


He he he, będzie ciekawie... :peace:

Też tak myśle .Bedzie proba na aftomacie i tipie :diabel:.Zobaczymy co potrafi plusiak :D

Autor:  toms001 [ 09.wrz.2008 23:02:49 ]
Tytuł: 

*Robi* napisał(a):
Monster napisał(a):
*Robi* napisał(a):
(...) to ze S6 plus ma katalogowo 5,7 a A8 7,3 to dla mnie nie robi zadnej roznicy ,to jest odejscie o długosc auta w killu.


He he he, będzie ciekawie... :peace:

Też tak myśle .Bedzie proba na aftomacie i tipie :diabel:.Zobaczymy co potrafi plusiak :D


:D pewnie teraz to każdy by się tylko ściagał i gadanie że 1.6 sekundy to długosc auta :diabel: :diabel: :diabel:
Ja Robciu już Ci powiem co plusiak potrafi - potrafi spalic 30/100 ;) :P

Autor:  Dred [ 10.wrz.2008 00:17:21 ]
Tytuł: 

za samą nazwę tematu powinienem Ci go zamknąć lub skasować
poprawiaj to szybko

Autor:  enduroboy [ 10.wrz.2008 05:01:28 ]
Tytuł: 

mroova81 napisał(a):
O kurczę, brakuje jeszcze tylko A2 i Q7 i byłoby chyba wszystko! Podałeś kupę fajnych wozów, ale to są różne półki zarówno czasowe jak i klasowe! Raczej musisz się bardziej określić, bo ja nie potrafię wybrać z tego repertuaru najlepszego wozu.



jak nie tylko i wylacznie A6/S6 PLUS :!!: :!!: :!!: :peace:

tylko jak pisalem wczesniej nie napalaj sie na pierwszy egzemplaz jaki spotkasz no chyba ze to perelka :diabel:

co do kosztow to zagazowanie auta bedzie cie troszke bilo po kieszeni
spalanie jak go juz kupisz to gwarantuje ci ze przez pierwsze 3 miechy nie zejdziesz z 25-30l/100km :diabel:

srednio w miescie wyjdzie ci 20/100 zalezy od miasta korkow nogi itd.
ale tak licz a jak uda sie mniej to sie ciesz


ps. Dredziu nie blokuj bo sie fajnie rozwija temat

Autor:  Morgi [ 10.wrz.2008 06:51:00 ]
Tytuł: 

Cytuj:
spalanie jak go juz kupisz to gwarantuje ci ze przez pierwsze 3 miechy nie zejdziesz z 25-30l/100km

Ej no każdy tak pisze że jak kupi się V8 to na początku 25 a potem 15, to z moich doświadczeń nie prawda. Miałem na początku większe trochę (szaleństawa) ale to nie było więcej niż 2 litry powyżej średniej... aby mieć 25 to chyba musiałby jeździć z gazem w podłodze NON-STOP i tylko na 1 i 2
PS: mówię o mojej jeździe czyli 80-90% tras.
Jeżeli 100% miast to spoko nawet 30 może być, tyle że to wcale tak bardzo nie opadnie, poniżej 20 cięzko przy dynamicznej jeździe niezależnie czy kupiona wczoraj czy 3 lata temu :peace:

Autor:  Dred [ 10.wrz.2008 07:16:04 ]
Tytuł: 

enduroboy napisał(a):
ps. Dredziu nie blokuj bo sie fajnie rozwija temat

jest to nie istotne jak kolega wykaże inicjatywe zmienienia tematu to odblokuję , a teraz kłódka




inicjatywa jest więc do dzieła :peace:

Autor:  korzenny [ 10.wrz.2008 11:50:01 ]
Tytuł: 

Czy z gazowaniem 2,2T 20v rzeczywiście jest taki dramat? Miałem 2,2T 10v (oznaczenie chyba MC) w LPG i jeździło to całkiem dobrze pomimo opini, że nie da rady...

W Wawie w EGP pytałem, mówili, że nie ma problemu z gazem w 2,2T 20v i spotkałem się kilka razy z tymi silnikami z podtlenkiem LPG, hehe...

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/