.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

[A6 c4 Quattro] Ankieta który silnik wybrać?
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=83736
Strona 1 z 4

Autor:  rbrus [ 25.wrz.2008 13:18:26 ]
Tytuł:  [A6 c4 Quattro] Ankieta który silnik wybrać?

Witam,
jak w temacie rozmyślam nad kupnem auta, niestety nie na dniach, ale mam nadzieję w jak najbliższym czasie. Kto śledził moje tematy wie że odkładam kasę i co chwila wchodzę na droższe autka, jednak zdecydowałem że jeszcze popracuje po odkładam i kupię coś konkretnego i porządnego :) Będzie to na pewno Audi A6 c4 (94-96r.) z klimą i jaśkami czy chociaż jednym, oczywiście z napędem quattro :) Autko nie może być wolne więc pójdą większe silniczki jednak dobrze byłoby żeby znów nie żłopało za dużo więc nie będą to sławne V8 :D . Zastanawiam się na wyborem silnika. Chciałbym poznać wasze odczucia, przemyślenia i zdanie który silnik byście wybrali i dlaczego?

a o to kandydaci:
1. Mocny dieslowski AEL - 2.5TDi 140KM (jak dla mnie mało więc + chip na około 174KM)
2. Mocniejszy benzynowiec ACK - 2.8B+LPG 193KM (spokojnie wystarczy, 8.2s do 100km/h nie jest najgorzej :lol: :-) )
3. AAH - słabsza wersja 2.8B+LPG 174KM (słabszy niż konkurent wyżej ale też sobie radzi, jednak budowa chyba podobna do ACK oraz mówią że spalanie w cale nie mniejsze niż mocniejszego kumpla ACK ale to nie moje zdanie...)
4. Może ABC - słabszy motorek 2.6B+LPG 150KM (to już nie to samo ale niech sobie będzie na liście :) )

A teraz co mnie tutaj interesuje:
1. Spalanie - to pomijam, jeśli benzynki to w gazie, jeśli diesel, może będzie w miarę oszczędny, chociaż wydaje mi się że na gazie przy nawet najmocniejszym z listy ACK 193KM wyjdę taniej niż jeżdżąc dieslem, ale tu też do was pytanie jak to jest?
2. Ceny części, bardzo ważna dla mnie sprawa, mówią że ceny do diesli są znacznie droższe, np. ceny rozrządu który teoretycznie na dzień dobry powinno się wymienić po kupnie samochodu...
3. Żywotność i nie zawodność, po prostu trwałość, ale tak z przymrożeniem oka, zakładając że dbało się o każdy z tych silników tak samo dobrze :)
4. Inne wasze opinie i spostrzeżenia :) Ale nic nie musicie pisać, sporo o tym wszystkim poczytałem, tematów na forum o poszczególnych silnikach jest bardzooo dużo :) Jednak tutaj jest zrobiłem porównanie tych czterech i interesuje mnie jaki byłby wasz wybór.

Czekam na wasze wypowiedzi,
a głównie interesują mnie cyferki w ankiecie :)
pozdrawiam Czakol

Autor:  darekwawa [ 25.wrz.2008 13:27:09 ]
Tytuł: 

Jeździłem C4 z ABC bez Q i to wogóle nie ma ochoty przyspieszać. Z Q będzie jeszcze gorzej. 2.8 174KM w A4B5Q też mnie nie zadziwiał temperamentem.
AELem nie jeździłem, ale mam awersję do diesli więc sam bym nie wziął. ACK wydaje się być najfajniejszy.

Reasumując, mając do wyboru AEL, ACK, ABC lub AAH wybieram... AAN :D

Autor:  rbrus [ 25.wrz.2008 13:46:01 ]
Tytuł: 

darekwawa napisał(a):
Jeździłem C4 z ABC bez Q i to wogóle nie ma ochoty przyspieszać. Z Q będzie jeszcze gorzej. 2.8 174KM w A4B5Q też mnie nie zadziwiał temperamentem.
AELem nie jeździłem, ale mam awersję do diesli więc sam bym nie wziął. ACK wydaje się być najfajniejszy.

Reasumując, mając do wyboru AEL, ACK, ABC lub AAH wybieram... AAN :D
hehehehehehehe :peace: szkoda że części są droższe ;>

Autor:  emge [ 25.wrz.2008 14:00:03 ]
Tytuł: 

Co to za wybór AEL czy AEL+ czips :| Módl się o zdrowego AEL-a

Autor:  rbrus [ 25.wrz.2008 15:16:04 ]
Tytuł: 

emge napisał(a):
Co to za wybór AEL czy AEL+ czips :| Módl się o zdrowego AEL-a
Jasne... ale niech na liście sobie będzie, a co zrobię czy co będę mógł zrobić to późniejsza bajka :)

Autor:  przemik [ 25.wrz.2008 15:50:29 ]
Tytuł: 

Wybrałbym ACK.
Znalezianie AEL a nadajacego sie do czipsa, baaa ... w dobrym stanie..... graniczy z cudem.

Pozdr

Autor:  rbrus [ 25.wrz.2008 17:02:28 ]
Tytuł: 

przemik napisał(a):
Wybrałbym ACK.
Znalezianie AEL a nadajacego sie do czipsa, baaa ... w dobrym stanie..... graniczy z cudem.

Pozdr
To prawda, ale tak czy owak dałem w ankietę, sam zagłosowałem na ACK bo ten silnik mi się podoba :) Ale chcę też poznać opinie akp-owców :peace:

Autor:  mario911 [ 25.wrz.2008 20:10:09 ]
Tytuł: 

Również zostawiam głos na ACK :) najmocniejszy z proponowanych V6tek a spalanie na tym samym poziomie. Dobre wyposażenie łatwiej spotkać w ACK niż w np. AEL`u.

Autor:  newman [ 25.wrz.2008 20:27:34 ]
Tytuł: 

Tylko nie licz że ACK na gazie też będzie mialo 8,2 sek ;)

Autor:  Łukasz80 [ 25.wrz.2008 20:51:51 ]
Tytuł: 

Ja bym brał ACK lub AEL-a - w zależności który byłby w lepszym stanie, albo który miałby więcej biegów :D .
Koszty eksploatacji w ACK + LPG będą minimalnie wyższe , ryzyko wystąpienia niespodzianek w trasie też wyższe przy silniku z LPG.

Mój głos - AEL.

Autor:  ZiPi [ 25.wrz.2008 20:52:42 ]
Tytuł: 

Glos oddany - AEL bez bajerow.

Autor:  Dawidek1 [ 25.wrz.2008 21:03:56 ]
Tytuł: 

Także głos oddany- seryjny AEL,jak juz benzyna to S6... bo reszta to bez rewelacji

Autor:  rbrus [ 25.wrz.2008 21:21:29 ]
Tytuł: 

newman napisał(a):
Tylko nie licz że ACK na gazie też będzie mialo 8,2 sek ;)
Nie no jasne po za tym jeśli chciałbym hmm rozpędzić się nie co szybciej to tylko na benzin'ie a to też dobrze dla silnika, ojcem autem jeździmy tak 25%/75% [Benzyna/Gaz] + szybsze starty i jazda na benzyn'ie :D Nie wyznaje zasady zawsze na gazie, czuję w tedy że auto dostaje po żebrach :)

Łukasz80 napisał(a):
Ja bym brał ACK lub AEL-a - w zależności który byłby w lepszym stanie, albo który miałby więcej biegów :D .
Koszty eksploatacji w ACK + LPG będą minimalnie wyższe , ryzyko wystąpienia niespodzianek w trasie też wyższe przy silniku z LPG.

Mój głos - AEL.
Prawdę mówiąc tak samo myślę, patrzę jak ceny idą w dół :diabel: I zapisuje oferty AEL i ACK :peace:

Autor:  gitmar [ 25.wrz.2008 23:05:47 ]
Tytuł: 

Wg mnie najłatwiej będzie Ci znaleźć w dobrym stanie ABC :peace: Jeśli chodzi o awaryjność, to tu masz najmniej do psucia w porównaniu do ACK czy AEL. Mam w domu drugie C4 - ABC i wg mnie daje radę. Jak jest zdrowe, to bym brał. ACK może i najfajniejsze, ale też potrafi napsuć krwi...

Autor:  adiaudi [ 25.wrz.2008 23:05:53 ]
Tytuł: 

AELa!!! Zbyt wiele ZA więc się nie rozpisuję...

Autor:  rbrus [ 25.wrz.2008 23:50:31 ]
Tytuł: 

zaworoowa napisał(a):
Wg mnie najłatwiej będzie Ci znaleźć w dobrym stanie ABC :peace: Jeśli chodzi o awaryjność, to tu masz najmniej do psucia w porównaniu do ACK czy AEL. Mam w domu drugie C4 - ABC i wg mnie daje radę. Jak jest zdrowe, to bym brał. ACK może i najfajniejsze, ale też potrafi napsuć krwi...
Mhmm pewnie twój głos jest na ABC :peace: Sam nie wiem trochę słaby mi się wydaje że będzie, a dwa mało takich w Q głównie ośki bo taniej ściągnąć tym lepiej dla polaczka :)

adiaudi napisał(a):
AELa!!! Zbyt wiele ZA więc się nie rozpisuję...

szkoda...

[------ 6 głosów na "INNY SILNIK" i nawet nie napisali jaki mają na myśli :(: cuż widać że się wstydzą :peace: ------]

Autor:  gitmar [ 25.wrz.2008 23:56:28 ]
Tytuł: 

Czakol napisał(a):
zaworoowa napisał(a):
Wg mnie najłatwiej będzie Ci znaleźć w dobrym stanie ABC :peace: Jeśli chodzi o awaryjność, to tu masz najmniej do psucia w porównaniu do ACK czy AEL. Mam w domu drugie C4 - ABC i wg mnie daje radę. Jak jest zdrowe, to bym brał. ACK może i najfajniejsze, ale też potrafi napsuć krwi...
Mhmm pewnie twój głos jest na ABC :peace: Sam nie wiem trochę słaby mi się wydaje że będzie, a dwa mało takich w Q głównie ośki bo taniej ściągnąć tym lepiej dla polaczka :)


akurat to nie jest mój głos ;) ABC zdrowe naprawdę sobie poradzi. Jak faktycznie będziesz szukał, to sam zobaczysz że naprawdę trudno jest trafić auto godne uwagi i nie wybrzydza się, jeśli chodzi o silnik :|

Autor:  rbrus [ 26.wrz.2008 00:11:18 ]
Tytuł: 

zaworoowa napisał(a):
Czakol napisał(a):
zaworoowa napisał(a):
Wg mnie najłatwiej będzie Ci znaleźć w dobrym stanie ABC :peace: Jeśli chodzi o awaryjność, to tu masz najmniej do psucia w porównaniu do ACK czy AEL. Mam w domu drugie C4 - ABC i wg mnie daje radę. Jak jest zdrowe, to bym brał. ACK może i najfajniejsze, ale też potrafi napsuć krwi...
Mhmm pewnie twój głos jest na ABC :peace: Sam nie wiem trochę słaby mi się wydaje że będzie, a dwa mało takich w Q głównie ośki bo taniej ściągnąć tym lepiej dla polaczka :)


akurat to nie jest mój głos ;) ABC zdrowe naprawdę sobie poradzi. Jak faktycznie będziesz szukał, to sam zobaczysz że naprawdę trudno jest trafić auto godne uwagi i nie wybrzydza się, jeśli chodzi o silnik :|
Też prawda, chciałbym zdrowe ale to prawie nie możliwe do znalezienia, jest fajny AELek od kogoś tutaj z forum, może faktycznie zdrowy na oryginalnych-dbany-wsio-na-czas tylko że cena jest do tego adekwatna i dobrze, tylko moja pensja przy tym troszkę się kryję :)

Autor:  adiaudi [ 26.wrz.2008 00:25:01 ]
Tytuł: 

To fakt , ciężko jest coś upolować. Ale to Ty musisz ustalić kryteria i być myśliwym. Później juz tylko cierpliwości i znajdziesz ten dla Ciebie.
Nie wiem czego oczekujesz po aucie, co lubisz czego nie. AEL daje 10s do100km/h, jest elastyczny - fajnie sie zbiera do wyprzedzania, pali moim zdaniem mało w stosunku do tego co daje. Np. Wawa70%/trasa30%= 8L. Nie wydałem na montaż instalacji LPG itd. Polecam tym bardziej że mają 6 biegów i też Quattro!

Autor:  rbrus [ 26.wrz.2008 00:52:27 ]
Tytuł: 

adiaudi napisał(a):
To fakt , ciężko jest coś upolować. Ale to Ty musisz ustalić kryteria i być myśliwym. Później juz tylko cierpliwości i znajdziesz ten dla Ciebie.
Nie wiem czego oczekujesz po aucie, co lubisz czego nie. AEL daje 10s do100km/h, jest elastyczny - fajnie sie zbiera do wyprzedzania, pali moim zdaniem mało w stosunku do tego co daje. Np. Wawa70%/trasa30%= 8L. Nie wydałem na montaż instalacji LPG itd. Polecam tym bardziej że mają 6 biegów i też Quattro!


Szczerze, to co napisałeś mi odpowiada i dlatego spodobał mi się AEL jak to się mówi trafiłeś w dziesiątkę :) Jedynie te 10s troszkę mi mało po za tym same plusy które wymieniłeś, ale pod warunkiem że koszty części są tańsze, liczyłem że jakaś hurtownia się tu wypowie :)

Zakładałem że AEL w mieście pali 10litrów jednak jak mówisz że można zejść niżej np. do 9litrów to już nieźle.
Niestety tracę około 2s i cena za paliwo jest wyższa:

przy ACK 16-18litrów razy 2,3zł = około 35,2zł - 39,6zł
wyjdzie taniej niż
AEL 8-10itrów razy 4,5zł = około 36,0zł - 45.0zł

Zakładając że przy szybkiej jeździe (to już na benzinie), a nawet na gazie, to ACK połknie pewnie więcej niż AEL chociaż diesle jak się kręci to też lubią wypić sporo. Nie wiem właśnie ile palą te silniki w różnych sytuacjach... :|

Jedno pytanie mi się nasunęło, od kiedy ojciec kupił 2.4 zakładam że silniki wieksze niż 2litry biorą olej (spalają), czy użytkownik AEL'a czy ACK może napisać że nie bierze mu oleju?

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/