.: AUDI KLUB POLSKA :.
https://forum.audiklub.org/

[1.9 tdi vs 2.0 tdi] Który lepszy ?
https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=83781
Strona 1 z 2

Autor:  Dragster [ 26.wrz.2008 08:16:39 ]
Tytuł:  [1.9 tdi vs 2.0 tdi] Który lepszy ?

witam, serdecznie

zamierzam kupić a4 i mam krotkie pytanie do znawcow tematu:
ktory silnik lepszy 1.9 TDI z konca produkcji czy już wybrac 2.0 TDI z początków produkcji ?

dziki za odp !

pozdawiam

Autor:  przemik [ 26.wrz.2008 08:25:53 ]
Tytuł: 

Polecam 1.9 TDI - oznaczenia silników - AWX lub AVF

o 2.0 TDi mozesz poczytac tutaj:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=80094

reszta w szukajce.. :)

Pozdrawiam

PS
i popraw nazwe tematu na zgodną z zasadami..

Autor:  KrzysiekR [ 26.wrz.2008 08:44:40 ]
Tytuł: 

Ja bym kupił 2.0 TDI :peace: Zapoznał sie z tematem, wymienił co trzeba i cieszył się z jazdy. 1.9 Tdi ma 116KM w B7 a 2.0TDI jest nową jednostką "dziewiczą" na forum.Dopiero wszyscy ja poznajemy.Po co robia nowe silniki i auta nie możemy sie ich bać. Wrazie czego(nie życzę nikomu ale...) części jest dużo na rynku a my nie będziemy się cofac jak nas stać do ery Golfa II :peace:

Autor:  ZiPi [ 26.wrz.2008 09:51:59 ]
Tytuł: 

KrzysiekR napisał(a):
a 2.0TDI jest nową jednostką "dziewiczą" na forum.Dopiero wszyscy ja poznajemy.Po co robia nowe silniki i auta
No własnie po to, zeby za nie klijent płacił.
Co do wyboru między 1.9 TDI a 2.0 TDI , to wybrałbym 1.9 własnie dlatego, ze to bardzo dobra, sprawdzona konstrukcja, a 2.0TDI, to nadal loteria.

Autor:  badyl [ 26.wrz.2008 14:03:23 ]
Tytuł: 

ZiPi napisał(a):
KrzysiekR napisał(a):
a 2.0TDI jest nową jednostką "dziewiczą" na forum.Dopiero wszyscy ja poznajemy.Po co robia nowe silniki i auta
No własnie po to, zeby za nie klijent płacił.
Co do wyboru między 1.9 TDI a 2.0 TDI , to wybrałbym 1.9 własnie dlatego, ze to bardzo dobra, sprawdzona konstrukcja, a 2.0TDI, to nadal loteria.


a myslisz ze 1.9 sie niepsuje niejednemu napsuly krwi :!: tak samo sie psuja jak inne

Autor:  ZiPi [ 26.wrz.2008 14:18:58 ]
Tytuł: 

badyl napisał(a):
ZiPi napisał(a):
KrzysiekR napisał(a):
a 2.0TDI jest nową jednostką "dziewiczą" na forum.Dopiero wszyscy ja poznajemy.Po co robia nowe silniki i auta
No własnie po to, zeby za nie klijent płacił.
Co do wyboru między 1.9 TDI a 2.0 TDI , to wybrałbym 1.9 własnie dlatego, ze to bardzo dobra, sprawdzona konstrukcja, a 2.0TDI, to nadal loteria.


a myslisz ze 1.9 sie niepsuje niejednemu napsuly krwi :!: tak samo sie psuja jak inne
Nie napisałem, ze sie nie psuje ... popsuc, to sie moze nawet młotek. Chodzi o to, czy silnik ma wady konstrukcyjne, czy ich nie ma, a 2.0 TDI niestety ma. Juz wiemy o jednej bardzo powaznej, co gorsza ASO nie bardzo sie tym przejmuje, więc koszty ponosic będą nieswiadomi uzytkownicy !!!

Autor:  badyl [ 26.wrz.2008 14:59:53 ]
Tytuł: 

ZiPi napisał(a):
badyl napisał(a):
ZiPi napisał(a):
KrzysiekR napisał(a):
a 2.0TDI jest nową jednostką "dziewiczą" na forum.Dopiero wszyscy ja poznajemy.Po co robia nowe silniki i auta
No własnie po to, zeby za nie klijent płacił.
Co do wyboru między 1.9 TDI a 2.0 TDI , to wybrałbym 1.9 własnie dlatego, ze to bardzo dobra, sprawdzona konstrukcja, a 2.0TDI, to nadal loteria.


a myslisz ze 1.9 sie niepsuje niejednemu napsuly krwi :!: tak samo sie psuja jak inne
Nie napisałem, ze sie nie psuje ... popsuc, to sie moze nawet młotek. Chodzi o to, czy silnik ma wady konstrukcyjne, czy ich nie ma, a 2.0 TDI niestety ma. Juz wiemy o jednej bardzo powaznej, co gorsza ASO nie bardzo sie tym przejmuje, więc koszty ponosic będą nieswiadomi uzytkownicy !!!


wiem o wadach 1.9 tez je ma niebede wyszczegolniac kupujac 2.0 tdi liczyl bym sie z wydatkiem napedu pompy zeby zapobiec innym awariom glowice (wrazie czego) na allegro nie sa takie drogie takze wybor zalezy jak ktos chce miec jako taka moc to mocniejszy i tyle

Autor:  KrzysiekR [ 26.wrz.2008 15:35:13 ]
Tytuł: 

Podaj dokładnie jaki rok auta chcesz kupić lub model B6 czy B7 :?:

Nie mylmy silników 1,9 TDI B7 Audi. W B6 nie było silników 2.0TDI. My nie piszemy o silniku 131 AWX , AVF. Tylko o BKE, BRB lub 2.0TDI BLB, BPW, BRE
Ja wybrałbym 2.0TDi :peace:
Lepsze osiągi,spalanie(prawie identyczne jak 116KM) i możliwość zavirusowania do 200KM na luzie :diabel:

Autor:  macieksiwy [ 28.wrz.2008 21:10:00 ]
Tytuł: 

KrzysiekR napisał(a):
Podaj dokładnie jaki rok auta chcesz kupić lub model B6 czy B7 :?:

Nie mylmy silników 1,9 TDI B7 Audi. W B6 nie było silników 2.0TDI. My nie piszemy o silniku 131 AWX , AVF. Tylko o BKE, BRB lub 2.0TDI BLB, BPW, BRE
Ja wybrałbym 2.0TDi :peace:
Lepsze osiągi,spalanie(prawie identyczne jak 116KM) i możliwość zavirusowania do 200KM na luzie :diabel:



Pewnie że na luzie... :?:

W mojej firmiejest 7 pasków B7 (bkp) 5 z DSG - skrzynia genialna ale co z tego. Jest super do silnika V6 bo jek depniesz zmienia biegi między 3300 i ciągnie pod czerwone pole. Efekt taki, że w 3 wymieniano silniki na gwarancji a głowice razem w tych 5 sztukach już 7 razy. Ten silnik nie nadaje się do kręcenia wysko bo syppią się głowise !!!. W manualu przy normalnej jeździe jest ok tylko z tym spalaniem to nie wiem, mi nigdy nie udało się zejść poniżej 6,5 l n trasie przy prędkości 90 km - 6 bieg. Normalnie to miasto 11 trasa 8,5.

Autor:  KrzysiekR [ 28.wrz.2008 23:31:42 ]
Tytuł: 

macieksiwy napisał(a):
KrzysiekR napisał(a):
Podaj dokładnie jaki rok auta chcesz kupić lub model B6 czy B7 :?:

Nie mylmy silników 1,9 TDI B7 Audi. W B6 nie było silników 2.0TDI. My nie piszemy o silniku 131 AWX , AVF. Tylko o BKE, BRB lub 2.0TDI BLB, BPW, BRE
Ja wybrałbym 2.0TDi :peace:
Lepsze osiągi,spalanie(prawie identyczne jak 116KM) i możliwość zavirusowania do 200KM na luzie :diabel:



Pewnie że na luzie... :?:

W mojej firmiejest 7 pasków B7 (bkp) 5 z DSG - skrzynia genialna ale co z tego. Jest super do silnika V6 bo jek depniesz zmienia biegi między 3300 i ciągnie pod czerwone pole. Efekt taki, że w 3 wymieniano silniki na gwarancji a głowice razem w tych 5 sztukach już 7 razy. Ten silnik nie nadaje się do kręcenia wysko bo syppią się głowise !!!. W manualu przy normalnej jeździe jest ok tylko z tym spalaniem to nie wiem, mi nigdy nie udało się zejść poniżej 6,5 l n trasie przy prędkości 90 km - 6 bieg. Normalnie to miasto 11 trasa 8,5.



Ja pisałem o Audi B7 a nie o passacie ;)
Passaty są inne :diabel:

Autor:  Morgi [ 29.wrz.2008 11:53:56 ]
Tytuł: 

Tylko 1,9, 2,0 omijałbym szeeeerokim łukiem.

Autor:  KrzysiekR [ 29.wrz.2008 12:15:47 ]
Tytuł: 

MorgothV8 napisał(a):
Tylko 1,9, 2,0 omijałbym szeeeerokim łukiem.


Ja osobiście wymianiłbym imbusik na nowy od razu po zakupie auta razem z rozrządem,olejem itp. Najważniejsze należy pamiętać o wymianie imbusika ma wejść to w krew jak wymiana rozrządu i oleju :peace: Imbusik kosztuje tylko około 30PLN. Aby takie usterki tylko były w autach :peace:

Autor:  spanky [ 29.wrz.2008 12:34:07 ]
Tytuł: 

KrzysiekR napisał(a):
i możliwość zavirusowania do 200KM na luzie :diabel:


na luzie to Ty grubo przesadziles ... :D

jezeli juz to ta wartosc do osiagniecia w wersjach 170 PS-ow [i to bardziej ~190 niz 200 - mowimy o bezpiecznym sofcie] ... ;)

co do wersji 140 PS-ow to wartosc na poziomie 200 PS jet wyssana z palca ... :): 160-170 to rozsadne wartosci zanim turbo nie powie pa pa ...

Autor:  KrzysiekR [ 29.wrz.2008 13:35:59 ]
Tytuł: 

spanky napisał(a):
KrzysiekR napisał(a):
i możliwość zavirusowania do 200KM na luzie :diabel:


na luzie to Ty grubo przesadziles ... :D



Może troszkę :diabel:

Tak naprawdę 2.0TDi 140PS + 30PS(chip) 170PS na luzie :peace:

Reszta to dłubanie ale aż takich dużych kosztów by nie było ;)

A silnik 1.9 TDI 116PS + 20 PS(chip) 136PS też na luzie ale mniej :/

Autor:  seba007 [ 04.paź.2008 08:11:43 ]
Tytuł: 

Ja mam 2.0 TDI BKD w A3 i jest ok- bardzo dobre osiagi i spalanie w granicach 6l/100km ON wiec nie wiem czego wiecej chciec.
2.0 TDI ma ponoc jakies wady (pekajace glowice i ten nieszczesny imbusik), ale nie jest to regula z tymi glowicami a impusik mozna wymienic za 30 pln.
Ogolnie polecam 2.0 TDI bo napewno daje Duzooo!!! wiecej frajdy a spalanie takie samo jak 1.9 .

Autor:  KrzysiekR [ 05.lut.2009 23:18:46 ]
Tytuł: 

Silnik 2,0TDI już nie jest dziewiczy.Wychodzi po mału "szydło z worka"
Po przeczytani na forum AUDI A4 stwierdzam, że silniki 2,0TDI omijajmy szerokim łukiem
Wyszły dwie bardzo poważne usterki samochodów serwisowanych:
zbierak pompy oleju tzw."IMBUSIK"
łańcuszkowy napęd wałków wyrównoważających

Przed kupnem samochodu z tym silnikiem zapoznajcie się z lekturą z Forum Audi A4 i problemami tego silnika.

-> http://www.a4-klub.pl/smf/b7_blb_propoz ... 849.0.html

Albo przyszykujcie się na wydatek około 4tys na dodatkowe koszta

Autor:  Mauzer [ 05.lut.2009 23:26:30 ]
Tytuł: 

słyszał ktoś o wycierającym się wałku rozrządu wraz z uszkodzeniami kasatorów w silniku AVF? czy to tylko ja mam takie przypadki na warsztacie? :)

Autor:  przemik [ 06.lut.2009 10:11:16 ]
Tytuł: 

Co to są kasatory - tak przy okazji ?

Autor:  Hugo [ 06.lut.2009 11:37:17 ]
Tytuł: 

przemik napisał(a):
Co to są kasatory - tak przy okazji ?


Popychacz, inaczej zwany "hydraulicznym kasatorem luzu zaworowego" dziala w ten sposob, ze olej tloczony jest przez zawor jednokierunkowy do kompry popychacza i powoduje jego rozepchniecie i kasowanie luzu pomiedzy krzywka walka rozrzadu i stopka zaworu. W czasie, gdy krzywka zadziala na popychacz olej nie moze sie wydostac w popychacza bo zawor go nie wypusci i powoduje to otwarcie zaworu.
Jesli sa jakies ubytki oleju to zawor otwiera sie w niepelnym zakresie.

Autor:  grejf [ 07.lut.2009 09:30:42 ]
Tytuł: 

Moim zdaniem 1.9 AVF & AFN to najbardziej odporne silniki na "tępych kierowców diesla" no i 1Z ;) także bije 2.0 TDi jak kolor dwie damy.

Te imbulsy w pompach olejowych wycierajacych się częsc w ASO - 20pln :/ .

Księgowy się dotknął to widać, chyba, że 2.0 przejdzie 2 lifty. Ale ja bym był skłonny jednak ku 1.9.

pozdrawiam.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/