.: AUDI KLUB POLSKA :. https://forum.audiklub.org/ |
|
[1.9 tdi vs 2.0 tdi] Który lepszy ? https://forum.audiklub.org/viewtopic.php?f=32&t=83781 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Dragster [ 26.wrz.2008 08:16:39 ] |
Tytuł: | [1.9 tdi vs 2.0 tdi] Który lepszy ? |
witam, serdecznie zamierzam kupić a4 i mam krotkie pytanie do znawcow tematu: ktory silnik lepszy 1.9 TDI z konca produkcji czy już wybrac 2.0 TDI z początków produkcji ? dziki za odp ! pozdawiam |
Autor: | przemik [ 26.wrz.2008 08:25:53 ] |
Tytuł: | |
Polecam 1.9 TDI - oznaczenia silników - AWX lub AVF o 2.0 TDi mozesz poczytac tutaj: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=80094 reszta w szukajce.. Pozdrawiam PS i popraw nazwe tematu na zgodną z zasadami.. |
Autor: | KrzysiekR [ 26.wrz.2008 08:44:40 ] |
Tytuł: | |
Ja bym kupił 2.0 TDI Zapoznał sie z tematem, wymienił co trzeba i cieszył się z jazdy. 1.9 Tdi ma 116KM w B7 a 2.0TDI jest nową jednostką "dziewiczą" na forum.Dopiero wszyscy ja poznajemy.Po co robia nowe silniki i auta nie możemy sie ich bać. Wrazie czego(nie życzę nikomu ale...) części jest dużo na rynku a my nie będziemy się cofac jak nas stać do ery Golfa II |
Autor: | ZiPi [ 26.wrz.2008 09:51:59 ] |
Tytuł: | |
KrzysiekR napisał(a): a 2.0TDI jest nową jednostką "dziewiczą" na forum.Dopiero wszyscy ja poznajemy.Po co robia nowe silniki i auta No własnie po to, zeby za nie klijent płacił.
Co do wyboru między 1.9 TDI a 2.0 TDI , to wybrałbym 1.9 własnie dlatego, ze to bardzo dobra, sprawdzona konstrukcja, a 2.0TDI, to nadal loteria. |
Autor: | badyl [ 26.wrz.2008 14:03:23 ] |
Tytuł: | |
ZiPi napisał(a): KrzysiekR napisał(a): a 2.0TDI jest nową jednostką "dziewiczą" na forum.Dopiero wszyscy ja poznajemy.Po co robia nowe silniki i auta No własnie po to, zeby za nie klijent płacił.Co do wyboru między 1.9 TDI a 2.0 TDI , to wybrałbym 1.9 własnie dlatego, ze to bardzo dobra, sprawdzona konstrukcja, a 2.0TDI, to nadal loteria. a myslisz ze 1.9 sie niepsuje niejednemu napsuly krwi tak samo sie psuja jak inne |
Autor: | ZiPi [ 26.wrz.2008 14:18:58 ] |
Tytuł: | |
badyl napisał(a): ZiPi napisał(a): KrzysiekR napisał(a): a 2.0TDI jest nową jednostką "dziewiczą" na forum.Dopiero wszyscy ja poznajemy.Po co robia nowe silniki i auta No własnie po to, zeby za nie klijent płacił.Co do wyboru między 1.9 TDI a 2.0 TDI , to wybrałbym 1.9 własnie dlatego, ze to bardzo dobra, sprawdzona konstrukcja, a 2.0TDI, to nadal loteria. a myslisz ze 1.9 sie niepsuje niejednemu napsuly krwi tak samo sie psuja jak inne |
Autor: | badyl [ 26.wrz.2008 14:59:53 ] |
Tytuł: | |
ZiPi napisał(a): badyl napisał(a): ZiPi napisał(a): KrzysiekR napisał(a): a 2.0TDI jest nową jednostką "dziewiczą" na forum.Dopiero wszyscy ja poznajemy.Po co robia nowe silniki i auta No własnie po to, zeby za nie klijent płacił.Co do wyboru między 1.9 TDI a 2.0 TDI , to wybrałbym 1.9 własnie dlatego, ze to bardzo dobra, sprawdzona konstrukcja, a 2.0TDI, to nadal loteria. a myslisz ze 1.9 sie niepsuje niejednemu napsuly krwi tak samo sie psuja jak inne wiem o wadach 1.9 tez je ma niebede wyszczegolniac kupujac 2.0 tdi liczyl bym sie z wydatkiem napedu pompy zeby zapobiec innym awariom glowice (wrazie czego) na allegro nie sa takie drogie takze wybor zalezy jak ktos chce miec jako taka moc to mocniejszy i tyle |
Autor: | KrzysiekR [ 26.wrz.2008 15:35:13 ] |
Tytuł: | |
Podaj dokładnie jaki rok auta chcesz kupić lub model B6 czy B7 Nie mylmy silników 1,9 TDI B7 Audi. W B6 nie było silników 2.0TDI. My nie piszemy o silniku 131 AWX , AVF. Tylko o BKE, BRB lub 2.0TDI BLB, BPW, BRE Ja wybrałbym 2.0TDi Lepsze osiągi,spalanie(prawie identyczne jak 116KM) i możliwość zavirusowania do 200KM na luzie |
Autor: | macieksiwy [ 28.wrz.2008 21:10:00 ] |
Tytuł: | |
KrzysiekR napisał(a): Podaj dokładnie jaki rok auta chcesz kupić lub model B6 czy B7
Nie mylmy silników 1,9 TDI B7 Audi. W B6 nie było silników 2.0TDI. My nie piszemy o silniku 131 AWX , AVF. Tylko o BKE, BRB lub 2.0TDI BLB, BPW, BRE Ja wybrałbym 2.0TDi Lepsze osiągi,spalanie(prawie identyczne jak 116KM) i możliwość zavirusowania do 200KM na luzie Pewnie że na luzie... W mojej firmiejest 7 pasków B7 (bkp) 5 z DSG - skrzynia genialna ale co z tego. Jest super do silnika V6 bo jek depniesz zmienia biegi między 3300 i ciągnie pod czerwone pole. Efekt taki, że w 3 wymieniano silniki na gwarancji a głowice razem w tych 5 sztukach już 7 razy. Ten silnik nie nadaje się do kręcenia wysko bo syppią się głowise !!!. W manualu przy normalnej jeździe jest ok tylko z tym spalaniem to nie wiem, mi nigdy nie udało się zejść poniżej 6,5 l n trasie przy prędkości 90 km - 6 bieg. Normalnie to miasto 11 trasa 8,5. |
Autor: | KrzysiekR [ 28.wrz.2008 23:31:42 ] |
Tytuł: | |
macieksiwy napisał(a): KrzysiekR napisał(a): Podaj dokładnie jaki rok auta chcesz kupić lub model B6 czy B7 Nie mylmy silników 1,9 TDI B7 Audi. W B6 nie było silników 2.0TDI. My nie piszemy o silniku 131 AWX , AVF. Tylko o BKE, BRB lub 2.0TDI BLB, BPW, BRE Ja wybrałbym 2.0TDi Lepsze osiągi,spalanie(prawie identyczne jak 116KM) i możliwość zavirusowania do 200KM na luzie Pewnie że na luzie... W mojej firmiejest 7 pasków B7 (bkp) 5 z DSG - skrzynia genialna ale co z tego. Jest super do silnika V6 bo jek depniesz zmienia biegi między 3300 i ciągnie pod czerwone pole. Efekt taki, że w 3 wymieniano silniki na gwarancji a głowice razem w tych 5 sztukach już 7 razy. Ten silnik nie nadaje się do kręcenia wysko bo syppią się głowise !!!. W manualu przy normalnej jeździe jest ok tylko z tym spalaniem to nie wiem, mi nigdy nie udało się zejść poniżej 6,5 l n trasie przy prędkości 90 km - 6 bieg. Normalnie to miasto 11 trasa 8,5. Ja pisałem o Audi B7 a nie o passacie Passaty są inne |
Autor: | Morgi [ 29.wrz.2008 11:53:56 ] |
Tytuł: | |
Tylko 1,9, 2,0 omijałbym szeeeerokim łukiem. |
Autor: | KrzysiekR [ 29.wrz.2008 12:15:47 ] |
Tytuł: | |
MorgothV8 napisał(a): Tylko 1,9, 2,0 omijałbym szeeeerokim łukiem.
Ja osobiście wymianiłbym imbusik na nowy od razu po zakupie auta razem z rozrządem,olejem itp. Najważniejsze należy pamiętać o wymianie imbusika ma wejść to w krew jak wymiana rozrządu i oleju Imbusik kosztuje tylko około 30PLN. Aby takie usterki tylko były w autach |
Autor: | spanky [ 29.wrz.2008 12:34:07 ] |
Tytuł: | |
KrzysiekR napisał(a): i możliwość zavirusowania do 200KM na luzie
na luzie to Ty grubo przesadziles ... jezeli juz to ta wartosc do osiagniecia w wersjach 170 PS-ow [i to bardziej ~190 niz 200 - mowimy o bezpiecznym sofcie] ... co do wersji 140 PS-ow to wartosc na poziomie 200 PS jet wyssana z palca ... 160-170 to rozsadne wartosci zanim turbo nie powie pa pa ... |
Autor: | KrzysiekR [ 29.wrz.2008 13:35:59 ] |
Tytuł: | |
spanky napisał(a): KrzysiekR napisał(a): i możliwość zavirusowania do 200KM na luzie na luzie to Ty grubo przesadziles ... Może troszkę Tak naprawdę 2.0TDi 140PS + 30PS(chip) 170PS na luzie Reszta to dłubanie ale aż takich dużych kosztów by nie było A silnik 1.9 TDI 116PS + 20 PS(chip) 136PS też na luzie ale mniej |
Autor: | seba007 [ 04.paź.2008 08:11:43 ] |
Tytuł: | |
Ja mam 2.0 TDI BKD w A3 i jest ok- bardzo dobre osiagi i spalanie w granicach 6l/100km ON wiec nie wiem czego wiecej chciec. 2.0 TDI ma ponoc jakies wady (pekajace glowice i ten nieszczesny imbusik), ale nie jest to regula z tymi glowicami a impusik mozna wymienic za 30 pln. Ogolnie polecam 2.0 TDI bo napewno daje Duzooo!!! wiecej frajdy a spalanie takie samo jak 1.9 . |
Autor: | KrzysiekR [ 05.lut.2009 23:18:46 ] |
Tytuł: | |
Silnik 2,0TDI już nie jest dziewiczy.Wychodzi po mału "szydło z worka" Po przeczytani na forum AUDI A4 stwierdzam, że silniki 2,0TDI omijajmy szerokim łukiem Wyszły dwie bardzo poważne usterki samochodów serwisowanych: zbierak pompy oleju tzw."IMBUSIK" łańcuszkowy napęd wałków wyrównoważających Przed kupnem samochodu z tym silnikiem zapoznajcie się z lekturą z Forum Audi A4 i problemami tego silnika. http://www.a4-klub.pl/smf/b7_blb_propoz ... 849.0.html Albo przyszykujcie się na wydatek około 4tys na dodatkowe koszta |
Autor: | Mauzer [ 05.lut.2009 23:26:30 ] |
Tytuł: | |
słyszał ktoś o wycierającym się wałku rozrządu wraz z uszkodzeniami kasatorów w silniku AVF? czy to tylko ja mam takie przypadki na warsztacie? |
Autor: | przemik [ 06.lut.2009 10:11:16 ] |
Tytuł: | |
Co to są kasatory - tak przy okazji ? |
Autor: | Hugo [ 06.lut.2009 11:37:17 ] |
Tytuł: | |
przemik napisał(a): Co to są kasatory - tak przy okazji ?
Popychacz, inaczej zwany "hydraulicznym kasatorem luzu zaworowego" dziala w ten sposob, ze olej tloczony jest przez zawor jednokierunkowy do kompry popychacza i powoduje jego rozepchniecie i kasowanie luzu pomiedzy krzywka walka rozrzadu i stopka zaworu. W czasie, gdy krzywka zadziala na popychacz olej nie moze sie wydostac w popychacza bo zawor go nie wypusci i powoduje to otwarcie zaworu. Jesli sa jakies ubytki oleju to zawor otwiera sie w niepelnym zakresie. |
Autor: | grejf [ 07.lut.2009 09:30:42 ] |
Tytuł: | |
Moim zdaniem 1.9 AVF & AFN to najbardziej odporne silniki na "tępych kierowców diesla" no i 1Z także bije 2.0 TDi jak kolor dwie damy. Te imbulsy w pompach olejowych wycierajacych się częsc w ASO - 20pln . Księgowy się dotknął to widać, chyba, że 2.0 przejdzie 2 lifty. Ale ja bym był skłonny jednak ku 1.9. pozdrawiam. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |